Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 10 gru 2018, o 13:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 gru 2015, o 14:08 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 9 gru 2015, o 17:37
Posty: 2
Witam, jestem tu nowa, wiec z góry przepraszam jeśli już taki wątek został poruszony na tym forum.

Jestem od niedawna mieszkanką Bronowic Wielkich i chciałam zwrócić uwagę na komunikację miejską w tej okolicy. Bowiem autobusy linii 118, 120, 210 i 230 rzadko kursują. Mało tego jeszcze niektóre z nich jeżdżą objazdami co nie ma sensu, bo to tylko wydłużają czas dojazdu. Natomiast od roku został uruchomiony dodatkowy autobus linii 501. Jest ok, lecz problemem stanowi droga powrotna, ponieważ autobus 501 nie zatrzymuje się na przystanku „Stawowa” pod estakadą na Jasnogórskiej, tylko parę metrów przed tym przystankiem skręca w prawo w kierunku Galerii Bronowice, bo tam ma przystanek końcowy. Skutkiem tego jest to, iż mieszkańcy, którzy mieszkają na ul. Stawowej i Sosnowieckiej na zachód po drugiej stronie estakady muszą iść pieszo z Galerii Bronowice, albo wysiąść na przystanku „Rondo Ofiar Katynia” i czekać na autobus 210 lub 230, a one z kolei rzadko jeżdżą.

W związku z tym chciałam zapytać się: czy kiedykolwiek ktoś zgłosił ten problem do ZIKiT, oraz czy ten zarząd w ogóle będzie planował lepsze rozwiązanie dla komunikacji miejskiej w tutejszej okolicy? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2015, o 14:28 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 858
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Przystanek przesiadkowy to Rondo Ofiar Katynia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2015, o 14:40 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2589
Lokalizacja: Krowodrza Górka
krawiec napisał(a):
Przystanek przesiadkowy to Rondo Ofiar Katynia

No i ?

Trzeba uderzyć do ZIKiT-u żeby postawił słupek na Sosnowieckiej i po problemie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2015, o 14:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21913
ZIKiT zapewne uznał, że odległość do pętli jest niewielka i dlatego nie postawiono przystanku. Wg mapy pętla znajduje się ok. 280-300 m dalej.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2015, o 23:02 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10439
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
scyzor663 napisał(a):
Trzeba uderzyć do ZIKiT-u żeby postawił słupek na Sosnowieckiej i po problemie.

Sensownie byłoby postawić słupek przed rodem, tak aby autobus zatrzymał się na pasie do prawoskrętu.

Kaszmir napisał(a):
Wg mapy pętla znajduje się ok. 280-300 m dalej.

Nawet 350m do samego ronda, a z większości domów i do tego ronda trzeba dojść. Na Dąbiu są przystanki częściej, mimo znacznie bardziej zwartej zabudowy. No i bądź co bądź jest to końcowy odcinek trasy "501" więc linia powinna tam służyć jak największej liczbie pasażerów - gdyby chodziło o dołożenie przystanku gdzieś w środku trasy to można by polemizować nad psuciem linii pospiesznej, ale przy końcu jak najbardziej okej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2015, o 22:37 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 9 gru 2015, o 17:37
Posty: 2
Czyli w sumie to jest ok 600 m od pętli autobusowej do mojego domu (tzn. odległość z ronda ok 300 m i jeszcze plus 300 m z ronda do domu), dlatego racjonalnie by było, tak jak Cukier napisał gdyby podstawili słupek przed rondem. Miałabym wtedy bliżej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2015, o 18:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2012, o 19:03
Posty: 1301
Cukier napisał(a):
Sensownie byłoby postawić słupek przed rodem, tak aby autobus zatrzymał się na pasie do prawoskrętu.

Ano sensowne, ale o ile mnie pamięć nie myli m.in. Ty i parę innych osób przekonywaliście, że wszystkie przystanki bezwzględnie powinny być za skrzyżowaniami, no a m.in. na tym przykładzie widać, że niekoniecznie to jest najlepsze rozwiązanie, nie da się jednoznacznie stwierdzić, że lepiej jest za czy przed, zależy to od wielu czynników, teraz może powiesz, że rondo to nie skrzyżowanie a poza tym tam nie ma świateł i to inna sytuacja, bo pewnie chodziło Wam tylko i wyłącznie o tramwaje, hm?

_________________
:flower: nestBANK - darmowe konto z najlepszym procentem zysku! Bez opłat za konto, kartę, bankomaty, przelewy, do tego oszczędności sięgające 4%. Bezwarunkowo. Niezmiennie od lat. Dlatego polecam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2015, o 18:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21913
flosan napisał(a):
Ano sensowne, ale o ile mnie pamięć nie myli m.in. Ty i parę innych osób przekonywaliście, że wszystkie przystanki bezwzględnie powinny być za skrzyżowaniami, no a m.in. na tym przykładzie widać, że niekoniecznie to jest najlepsze rozwiązanie, nie da się jednoznacznie stwierdzić, że lepiej jest za czy przed, zależy to od wielu czynników, teraz może powiesz, że rondo to nie skrzyżowanie a poza tym tam nie ma świateł i to inna sytuacja, bo pewnie chodziło Wam tylko i wyłącznie o tramwaje, hm?

W "przystankach za skrzyżowaniem" chodzi głównie o ciągi, gdzie kilka linii jedzie dalej tą samą trasą. Np. rondo Grzegórzeckie w kierunku alei Pokoju - kiedyś "1/22" miały przystanek gdzie indziej, "14" gdzie indziej, a autobus ("185") jeszcze w innym miejscu. Teraz są wszystkie dostępne w tym samym.

Tutaj z "501" natomiast nie ma takiego problemu, bo zaraz i tak jest koniec trasy.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2015, o 19:29 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10439
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
flosan napisał(a):
Ano sensowne, ale o ile mnie pamięć nie myli m.in. Ty i parę innych osób przekonywaliście, że wszystkie przystanki bezwzględnie powinny być za skrzyżowaniami, no a m.in. na tym przykładzie widać, że niekoniecznie to jest najlepsze rozwiązanie, nie da się jednoznacznie stwierdzić, że lepiej jest za czy przed, zależy to od wielu czynników, teraz może powiesz, że rondo to nie skrzyżowanie a poza tym tam nie ma świateł i to inna sytuacja, bo pewnie chodziło Wam tylko i wyłącznie o tramwaje, hm?

Tu znów przytoczę to co kiedyś mówiłem - każdą sytuację należy rozpatrzeć indywidualnie, a nie nakładać gotowe szablony.

Przystanek "Stawowa" dla "501" za skrzyżowaniem miałby sens, gdyby od obu stron (tj. od Olkusza i od ROK) skręcały w Stawową linie o porównywalnej częstotliwości, i linie te jechałyby dalej ul. Stawową niż te 300m.

Dla "501" będzie to de facto przystanek tylko dla wysiadających, a tych nie dotyczy reguła "za skrzyżowaniem", bo jej główne zastosowanie jest właśnie dla przystanków dla wsiadających na początku relatywnie długiego ciągu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2017, o 00:24 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 2737
Lokalizacja: Kraków
Remont nawierzchni na ul. Ojcowskiej
Cytuj:
120
31.07-04.08.2017
Remont nawierzchni na ul. Ojcowskiej

Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w związku z remontem nawierzchni na ul. Ojcowskiej, od dnia 31.07.2017 r. (poniedziałek) od ok. godz. 7:00 do dnia 04.08.2017 r. (piątek) zostanie wprowadzona zmiana trasy linii nr 120 tylko w kierunku Bronowic Małych.

Od Krowodrzy Górki do przystanku "Bronowice Wielkie" autobusy będą kursowały bez zmian, następnie ul. Ojcowską, Chełmońskiego, Jasnogórską do Ronda Ofiar Katynia, gdzie linia wróci na stałą trasę w kierunku Bronowic Małych.

NIECZYNNE będą dla linii 120 przystanki (tylko w kierunku Bronowic Małych): "Ojcowska", "Ojcowska Wągroda", "Ojcowska Dworek" oraz "Katowicka". Na trasie objazdowej autobusy będą się dodatkowo zatrzymywać na przystankach: "Jasnogórska" i "Stawowa".

Za utrudnienia przepraszamy! Jednocześnie informujemy, że termin zakończenia prac może ulec zmianie.


http://kmkrakow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2017, o 21:13 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 163
Dziś jechałem 120 w kierunku Bronowic Małych i zauważyłem, że autobus od przystanku Gaik pojechał wprost na Jasnogórską, dalej w lewo i po około 100 metrach kierowca zawrócił na szutrowej miniprzełączce... Czy coś się zmieniło w tej kwestii?
Fakt, że to skrzyżowanie Gaik/Ojcowska/Jasnogórska jest wyjątkowo niefortunne i zwykle autobusy pokonując go "na raty" wystają na drugi pas ruchu, ale czy taki przejazd to inicjatywa kierowcy czy faktycznie tak teraz ta linia tam jeździ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2017, o 21:17 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 18:21
Posty: 255
Lokalizacja: Kraków
pjetrek napisał(a):
Dziś jechałem 120 w kierunku Bronowic Małych i zauważyłem, że autobus od przystanku Gaik pojechał wprost na Jasnogórską, dalej w lewo i po około 100 metrach kierowca zawrócił na szutrowej miniprzełączce... Czy coś się zmieniło w tej kwestii?
Fakt, że to skrzyżowanie Gaik/Ojcowska/Jasnogórska jest wyjątkowo niefortunne i zwykle autobusy pokonując go "na raty" wystają na drugi pas ruchu, ale czy taki przejazd to inicjatywa kierowcy czy faktycznie tak teraz ta linia tam jeździ?


Od 31.07 do 4.08 jest remont Ojcowskiej i jest zmiana trasy właśnie w kierunku Bronowic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sie 2017, o 08:54 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 163
konstal105na napisał(a):
Od 31.07 do 4.08 jest remont Ojcowskiej i jest zmiana trasy właśnie w kierunku Bronowic.


Tak, ale to nie o tym fragmencie mówię... Owszem 120 jedzie przez Chełmońskiego, potem Jasnogórską i prosto do ronda... nota bene na tych dwóch przystankach nie zauważyłem ani liniówki, ani rozkładu na przystanku...

Ale powyżej pisałem o przejeździe Gaik <-> Ojcowska.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sie 2017, o 20:56 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 17:56
Posty: 737
Lokalizacja: Nowa Huta Wolne Miasto!
Co do przejazdu Gaik-Ojcowka to wszystko zależy od kierowcy. Najczęściej starają się pojechać w lewo i na wprost w Ojcowką, niestety przy dużym natężeniu ruchu jest to wyjątkowo trudne, dlatego co sprytniejsi wybierają właśnie opisywaną przez Ciebie wersję.

_________________
Nowa Huta Wolne Miasto!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2018, o 21:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10439
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Krótka recenzja tego co się dzieje w okolicy Galerii Bronowice:
1. Na ul. Chełmońskiego skierowano linię "114". W ramach remontu tej ulicy zastosowano trzy pary progów zwalniających - wyspowych. W założeniu takie progi mają być dotkliwe tylko dla samochodów, a większe pojazdy, a więc głównie autobusy, mają je brać przez środek i wcale nie odczuwać. Szkoda że nikt tego nie wziął pod uwagę, że ul. Chełmońskiego jest tak wąska, plus ma wiele gałęzi w skrajni, że autobus fizycznie nie jest w stanie wziąć takiego progu między koła, więc kierowcy autobusu nie pozostaje nic innego jak jechać środkiem ulicy i tym samym kołami autobusu zaliczyć dokładnie środki obu progów. To już tak abstrahując od tego że generalnie autobus i tak nie jest w stanie nie odczuć tych progów, bo może i na przedniej osi ma szerszy rozstaw niż osobówka, ale na tylnej i środkowej są przecież bliźniaki, które bez trudu takowy próg obejmują.

Doprawdy nie rozumiem manii stawiania tych progów wyspowych, czy innych badziewnych kawałków gumy przykręcanych do jezdni. Zamiast wstawić raz a porządnie prefabrykowane progi sinusoidalne które są dużo cichsze i przyjaźniejsze dla każdego zawieszenia.

2. Godzina 17:00, pętla "Chełmońskiego Pętla". Na pętli stoją cztery przegubowce - po dwa z "501" i "114". Miejsca przy peronie, by godnie wysadzić ludzi na peron, jest dla co najwyżej dwóch przegubowców. Ale to niewielki problem bo czwarty chyba nawet kawałkiem wystawał na Stawową, nie utrudniając jednak znacznie ruchu. Czego nie można powiedzieć o Darmobusie Galerii Bronowice, który fizycznie nie mogąc skręcić na pętlę bo nie było miejsca, załączył bezradnie awaryjne i blokował Stawową. Do szczęścia brakowało tylko "168" które by zablokowało Stawową od drugiej strony.

Dobrze że ta pętla jest przeznaczona do likwidacji, bo jest zupełnie niefunkcjonalna w obliczu tego ile linii tam skierowano. Chciałbym móc w końcu w tym mieście pochwalić jakąś pętlę że jest dobrze rozplanowana, pojemna i przez długie lata będzie w stanie bez trudu zaspokoić występujące potrzeby. Póki co się na to nie zanosi. No, może Pleszów.

Oczywiście mam nadzieję że ta likwidacja oznacza de facto przebudowę na większą w ewentualnie nieco przeniesionej lokalizacji - np. od razu wewnątrz planowanej pętli tramwajowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL