Skawina

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

Skawina

#1 Post autor: EU8N » 17 wrz 2009, o 20:13

Na poprzedniej wersji forum by to bardzo popularny temat. Zapraszam więc do dyskusji.
Ostatnio zmieniony 3 lut 2014, o 02:20 przez EU8N, łącznie zmieniany 1 raz.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

Komunikacja zbiorowa w Skawinie

#2 Post autor: Flover » 18 lis 2009, o 15:35

Nie wiem czy to dobre miejsce, żeby dodać taki temat, ale podobny był w poprzedniej edycji PKK.

Otóż, według Dziennika Polskiego, w dalszym ciągu władze nie planują komunikacji nocnej do Skawiny - szkoda.
Za to dobra wiadomość dla rowerzystów - Planowana jest trasa rowerowa Skawina-Mogilany-Św. Górne. Ciekawe czy powstanie trasy będzie obejmowało coś więcej niż zawieszenie oznaczeń.

Nazwę wątku zaczynamy dużą literą. Poprawione. - mod. EU8N
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, o 15:53 przez Flover, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja zbiorowa w Skawinie

#3 Post autor: Kaszmir » 18 lis 2009, o 15:56

Flover pisze:Otóż, według Dziennika Polskiego, w dalszym ciągu władze nie planują komunikacji nocnej do Skawiny - szkoda.
Tym samym dłużej poczekamy na pierwszą linię nocną aglo z prawdziwego zdarzenia. Jakiś czas temu gmina Zielonki była zainteresowana autobusem nocnym, niestety pomysł ucichł.

Pytanie też, jak bardzo byłaby potrzebna taka oferta w Skawinie? Jak dla mnie pojedyncze kursy by starczyły.


Edit: scaliłem tematy - K
Ostatnio zmieniony 26 lis 2009, o 16:14 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#4 Post autor: Kaszmir » 29 lis 2009, o 12:48

Wydzielone z tematu o przebudowie okolic R. Grunwaldzkiego:
Flover pisze:Ja bym na Grunwaldzkim widział raczej "301" ze Skawiny.
W mojej opinii gdyby kiedyś taka linia powstała, to najlepsza byłaby trasa zaproponowana kiedyś przez EU8N - czyli do Dworca Gł. Zachód przez Aleje. Dzięki temu podobnie jak "304" dowoziłaby pasażerów do I obw. i była godną konkurencją dla części busów ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#5 Post autor: Kaszmir » 11 gru 2009, o 14:19

Flover pisze:Argument, że Skawina tak chciała jest dla mnie logiczny - w Dzienniku Polskim parę dni temu był artykuł, w którym władze Skawiny martwiły się, że sporo wydają, i że chcą te wydatki zracjonalizować (np. skrócenie Skawińskich linii do Skawiny jako feederbusów dla "201").
Oby to nie było prawdą. Idea przesiadki na "201", po to, by pojechać do oddalonego Borku i przesiadać się po raz kolejny jest wg mnie zła.
Myślę, że pomysł nie przejdzie - nie pozwolą na to mieszkańcy.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

#6 Post autor: Flover » 12 gru 2009, o 15:46

Jeśli postanowią przy tym zreformować "201" to właśnie może być całkiem fajnie. Na pewno można w jakiś sposób zracjonalizować wydatki na km w Skawinie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#7 Post autor: Kaszmir » 12 gru 2009, o 23:57

Flover pisze:Jeśli postanowią przy tym zreformować "201" to właśnie może być całkiem fajnie. Na pewno można w jakiś sposób zracjonalizować wydatki na km w Skawinie.
I jak to sobie wyobrażasz?

Wsiadam do "2x3", w Skawinie przesiadam się znów na "201", potem w Borku na tramwaj, by 25min. jechać do centrum?

Bo przecież "201" jest również potrzebne w okolicach ul. Zawiłej.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

#8 Post autor: Flover » 13 gru 2009, o 10:23

No właśnie tak sobie to wyobrażam.
Choć znacznie lepszym rozwiązaniem jest takie przetrasowanie "201", żeby dojeżdżał do większej ilości węzłów przesiadkowych. Takie rozwiązanie ma Wieliczka i Skawina też go może zapragnąć. Jeśli to rozwiązanie będzie miało przyzwoitą częstotliwość, to przesiadka w Skawinie nie będzie w ogóle uciążliwa.

"201" jest ważne na Zawiłej, ale tak naprawdę w mniejszym stopniu służy tam mieszkańcom Skawiny, chyba nie muszą znowu tak często podróżować w okolice Kobierzyna. Ogromna większość mieszkańców Skawiny jedzie aż do Borku.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#9 Post autor: Kaszmir » 13 gru 2009, o 23:00

Flover pisze:No właśnie tak sobie to wyobrażam.
Dojazd do centrum z co najmniej dwoma przesiadkami? To służyłoby jedynie zniechęceniu pasażerów do km, przesiadki na busy i w efekcie dalszej degradacji linii.
Flover pisze:Choć znacznie lepszym rozwiązaniem jest takie przetrasowanie "201", żeby dojeżdżał do większej ilości węzłów przesiadkowych.
W praktyce jest to niemożliwe. Do Borku musi dojeżdżać (powody poniżej), a dalej utknąłby w korkach na Zakopiance [powody analogiczne do tych za zawieszeniem "119"].
Flover pisze:Takie rozwiązanie ma Wieliczka i Skawina też go może zapragnąć.
Wręcz przeciwnie, bo autobusy z Wieliczki dojeżdżają co najmniej do Wielickiej, a niektóre nawet do centrum. Słowem, zero lub jedna przesiadka. A w Twojej propozycji Skawina miałaby dwie.
Flover pisze:Jeśli to rozwiązanie będzie miało przyzwoitą częstotliwość, to przesiadka w Skawinie nie będzie w ogóle uciążliwa.
Tylko, że nie zagwarantujesz dobrej ~f dla "213", "223" itp. bez poważnych nakładów finansowych. Co z tego, że tramwaj czy "201" jechałby często, skoro nadal będę musiał spędzić godzinę(dwie?) czekając na autobus w Skawinie?
Flover pisze:"201" jest ważne na Zawiłej, ale tak naprawdę w mniejszym stopniu służy tam mieszkańcom Skawiny, chyba nie muszą znowu tak często podróżować w okolice Kobierzyna.
Z "201" jest podobnie jak z "204"/"244". Służy nie tylko pasażerom spoza Krakowa, ale również mieszkańcom Miasta. Podróżujący ze Skawiny nie muszą oczywiście tak często się dostać do Kobierzyna, tu chodzi o mieszkańców Zawiłej itp., którzy potrzebują regularnego transportu.
Flover pisze:Ogromna większość mieszkańców Skawiny jedzie aż do Borku.
Bo nie ma rozsądnego wyboru. Nie przy liniach "2x3" kursujących co godzinę albo rzadziej.

Natomiast zaczyna mi się podobać idea feeder-busów, które dowoziłyby do punktu centralnego w Skawinie (powiedzmy, Ajki), tam umożliwiając przesiadkę na linią przyspieszoną aglo do centrum Krakowa.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

#10 Post autor: Flover » 14 gru 2009, o 11:25

Z odpowiedziami się zgadzam co do ich treści.
Zdaje się, że nie ma niezakorkowanego dojazdu ze Skawiny do Krakowa... i to się nie zmieni aż do nastania trzeciej obwodnicy. Przejazd przez zakorkowane Rondo Matecznego jest jak rozumiem mniej straszny, niż przesiadka w Borku, a to Rondo jest miejscem, na którym można się dogodnie przesiadać. Do Matecznego jedzie się z Borku góra 15 min w szczycie, to tyle ile się jedzie "125" od Gromadzkiej do Szklarskiej :)

Alternatywną trasą jest Zawiła - Podmokła - Herberta - Turowicza - Matecznego. Ale to poza szczytem jest straszne koło. W takim przypadku przyspieszony można by puścić autostradą do Łagiewnik...

Na Zawiłej nie jest potrzebne "201" tyko jakikolwiek autobus z przyzwoitą częstotliwością (choć jak na gęstość zaludnienia, mieszkańcy tych okolic mogą mówić o szczęściu, że trochę dalej jest Skawina).
Ostatnio zmieniony 14 gru 2009, o 12:10 przez Flover, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#11 Post autor: Kaszmir » 14 gru 2009, o 12:14

Flover pisze:Na Zawiłej nie jest potrzebne "201" tyko jakikolwiek autobus z przyzwoitą częstotliwością (choć jak na gęstość zaludnienia, mieszkańcy tych okolic mogą mówić o szczęściu, że trochę dalej jest Skawina).
Gdyby odsunąć "201" od Borku, trzeba by było zapewnić w tych rejonach inną linię w zamian - a to oznacza koszty.
Zresztą myślę, że regularne połączenie Skawiny z Borkiem również jest ważne, gdyż są tu galeria, kompleks kinowy, hipermarket.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

#12 Post autor: Flover » 14 gru 2009, o 12:19

No jasne, więc jak widzisz, zostaje w zasadzie jeździć przez zatłoczone Łagiewniki i Rondo Matecznego, faktycznie dublując tramwaj.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#13 Post autor: brovar » 14 gru 2009, o 21:45

Kaszmir pisze: Gdyby odsunąć "201" od Borku...
Protestuję !
Czym ja będę dojeżdżał na Zawiłą do drukarni ?
Hihi.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2009, o 22:56 przez brovar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#14 Post autor: Kaszmir » 14 gru 2009, o 22:57

brovar pisze:Protestuję !
Czym ja będę dojeżdżał na Zawiłą do drukarni ?
Hihi.
Rowerem? Samochodem? Busem? Autostopem? Masz duży wybór, należy do Ciebie ;P

Tak poważnie, to przecież zaznaczyłem w postach, że "201" wg mnie musi jeździć do Borku, i że na szczęście raczej nie ma szans na zmianę ;)
Ostatnio zmieniony 14 gru 2009, o 22:58 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7633
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#15 Post autor: Locutus » 19 gru 2009, o 13:40

Powinno się utworzyć przyspieszone 301 jadące ze Skawiny przez Kampus UJ i dalej gdzieś do Pierwszej Obwodnicy.. W tym samym czasie dotychczasową 201 przenumerować na miejską i skrócić do przystanku Sidzina Skrzyżowanie... Wtedy feeder-busy kończące w Skawinie i zsynchronizowane z 301 miałyby sens... Zresztą projekt ten forsowałem jeszcze na starej wersji forum, o ile mnie pamięć nie zawodzi...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”