Komunikacja w czasie remontu Mogilskiej

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#121 Post autor: brovar » 26 sty 2014, o 12:47

Kamski zbiera na nowego maybacha ? chwaląc się że będą z tego oszczędności ?
Zlikwidujmy ZIKiT tam to dopiero będą oszczędności. Urzędnicy do tramwajów niech poczują się jak zwykły śmiertelnik. Ciekawe czy wszyscy by się zmieścili do "704" ? =P
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, o 15:27 przez brovar, łącznie zmieniany 1 raz.

krawiec
Kierownik
Posty: 992
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

#122 Post autor: krawiec » 26 sty 2014, o 14:37

Skoro nie jest spełniona umowa, to przecież jest jakaś instytucja, która może skontrolować ZIKiT. Nie znam się na tym, ale czy nie powinniście to zgłosić to do np. NIKu?

Awatar użytkownika
krakowianka
Dyrektor
Posty: 1543
Rejestracja: 10 lip 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

#123 Post autor: krakowianka » 26 sty 2014, o 19:21

krawiec pisze:Nie znam się na tym, ale czy nie powinniście to zgłosić to do np. NIKu?
Zgłoś!

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 780
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

#124 Post autor: lolek-12 » 26 sty 2014, o 20:40

Ale skoro brakuje też przegubowców nawet na obsługę takich linii jak "130", "124"/"424"... To dlaczego MPK nie zwiększało floty przegubowców w czasie dostaw od Solarisa?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

#125 Post autor: Lw25 » 26 sty 2014, o 20:46

krawiec pisze:Skoro nie jest spełniona umowa, to przecież jest jakaś instytucja, która może skontrolować ZIKiT. Nie znam się na tym, ale czy nie powinniście to zgłosić to do np. NIKu?
Mogę się podjąć zgłoszenia tego, jeśli NIK jest tutaj właściwym organem. Zastanawiam się tylko jak to ująć i czy nie opóźni to prac. Nie chcę stać się potem obiektem oskarżeń ze strony innych użytkowników.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#126 Post autor: Cukier » 26 sty 2014, o 20:51

Lw25 pisze:Mogę się podjąć zgłoszenia tego, jeśli NIK jest tutaj właściwym organem. Zastanawiam się tylko jak to ująć i czy nie opóźni to prac. Nie chcę stać się potem obiektem oskarżeń ze strony innych użytkowników.
Właśnie coś czuję że ZIKiT przymyka ono na poczynania Budimexu i Mobilisa dlatego że za wszelką cenę chce wykonać ten remont w terminie, który już się mocno zawęził (bo przecież remont miał się zacząć we wrześniu a zacznie się pół roku później, a termin zakończenia wciąż ten sam). Bo teoretycznie ZIKiT mógłby się sądzić o niewywiązanie się z umowy przez Budimex (i zapewne by wygrał), tyle że to by najpewniej poskutkowało znacznym opóźnieniem prac albo nawet ich nie zaczęcie, bo nie byłoby realne wyrobienie się w terminie.

Generalnie przez opieszałość ZIKiTu i robienie teraz wszystkiego na hurra znów tradycyjnie ucierpią pasażerowie..
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, o 20:51 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 08:45
Lokalizacja: Kraków NH

#127 Post autor: maria » 26 sty 2014, o 21:50

Powiem wam, że ledwo się rok zaczął, a wygląda na to, że mamy już mocnego faworyta na bubel 2014...
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#128 Post autor: Kaszmir » 26 sty 2014, o 21:54

A ja mam takie pytanie. Rozumiem, że w dni powszednie przepustowość na Al. Pokoju będzie jaka będzie (choć to temat na osobną dyskusję), więc np. "5" musiała wylecieć i na Kocmyrzowskiej została tylko "1". Ok, pojedzie co 10 minut, jakoś będzie.

Jednak czemu ten ciąg - który w weekendy ma teraz tramwaj średnio co 10 minut - będzie mieć go dwa razy rzadziej? Czy np. "1" nie mogłaby pojechać przez cały tydzień co 10 minut, jako rekompensata za brak "5"?

Niepokoi mnie, że powoli w kolejnych miejscach tramwaj co 20 minut staje się standardem. Pamiętacie, jak przy okazji Wszystkich Świętych 2013 zastanawialiśmy się, czy ograniczone godziny kursowania "85" nie są przecieraniem drogi pod kolejne ograniczenia?
Trzeba też zapytać, czy przypadkiem tegoroczna uroczystość Wszystkich Świętych nie była “przetarciem dróg” przed kolejnymi cięciami w weekendy?
http://krabok.wordpress.com/2013/11/12/ ... czesc-iii/

To się właśnie dzieje...

Maciek2207
Inspektor
Posty: 369
Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
Lokalizacja: Kraków

#129 Post autor: Maciek2207 » 27 sty 2014, o 02:18

lolek-12 pisze:Ale skoro brakuje też przegubowców nawet na obsługę takich linii jak "130", "124"/"424"... To dlaczego MPK nie zwiększało floty przegubowców w czasie dostaw od Solarisa?
Zawartej umowy nie można dowolnie modyfikować. Miało być 100 autobusów o podanych typach, to takie też przyjadą.
MPK z jednej strony zrobiło dobrze zamawiając większą ilość, ale z drugiej strony zablokowało na 3-4 lata możliwość ruchów taborowych i kwestii dowolności w zamówieniach nowych pojazdów. Czyli najogólniej mówiąc - polityka taborowa jeszcze przez kilka lat się nie zmieni. :)

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

#130 Post autor: Lw25 » 27 sty 2014, o 03:00

Kaszmir pisze:Niepokoi mnie, że powoli w kolejnych miejscach tramwaj co 20 minut staje się standardem. Pamiętacie, jak przy okazji Wszystkich Świętych 2013 zastanawialiśmy się, czy ograniczone godziny kursowania "85" nie są przecieraniem drogi pod kolejne ograniczenia?
Trzeba też zapytać, czy przypadkiem tegoroczna uroczystość Wszystkich Świętych nie była “przetarciem dróg” przed kolejnymi cięciami w weekendy?
http://krabok.wordpress.com/2013/11/12/ ... czesc-iii/

To się właśnie dzieje...
Trudno się dziwić, skoro, jak podaje Infotram w Krakowie powstała połowa z torowisk wybudowanych w latach 2000-2012, a budżet maleje. Ktoś w ogóle wie na co te pieniądze idą? Czy naprawdę nie możemy nic z tym zrobić? Gdzieś donieść komuś zaskarżyć? :devil: :wall:

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#131 Post autor: wincent » 27 sty 2014, o 05:53

Lw25 pisze:Trudno się dziwić, skoro, jak podaje Infotram w Krakowie powstała połowa z torowisk wybudowanych w latach 2000-2012,
To nie do końca tak jak piszesz. Właściwie wcale :P
W Krakowie długość eksploatowanego torowiska wzrosła o 26km a w skali polski o 52km ale... ekhem... matematyka działa trochę inaczej.
W przypadku Polski jest to sumarycznie - np. w GOPie zmalało o 1/3.
Choć tak na szybko i tak wyjdzie że w Krakowie jest jakie 30% nowych torów w kraju :O

krawiec
Kierownik
Posty: 992
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

#132 Post autor: krawiec » 27 sty 2014, o 07:10

krakowianka pisze:
krawiec pisze:Nie znam się na tym, ale czy nie powinniście to zgłosić to do np. NIKu?
Zgłoś!
Ale ja się na tym nie znam, nie mam podstaw merytorycznych. Dla mnie SWIZ czy co tam cytowaliście, wygląda tak samo co H2SO4 dla polonisty.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#133 Post autor: brovar » 27 sty 2014, o 07:37

"704" rozkładu dalej brak. Może ściągną z Warszawy Ikarusy ? :D

Są na jak dojadę już rozkłady powszednie.
Obrazek

I tak widać że linia "70" będzie dwie brygady miała EU8N.
I zagadka obecnie w Bombardierze w niedziele są problemy z studentami jadącymi z Dworca na Ruczaj w "52" i co robi ZIKiT powiększa lukę do 30 minut. Ale żeby nie było że marudzę to "52" kończy na Ruczaju z każdą aktualizacją rozkładu coraz później już dwie minuty po północy. :clap:
Ostatnio zmieniony 27 sty 2014, o 07:46 przez brovar, łącznie zmieniany 3 razy.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1483
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

#134 Post autor: Afterbirds » 27 sty 2014, o 08:10

Ja bym sie tak nie wyrywał z tymi skargami - dla miasta i Budimexu wiążące są nie zapisy SIWZ tylko właściwej umowy - a tych nie znamy.

Rozkłady 704 mogą się pojawić na stronach z rozkładami ale nie muszą, przecież to jest prywatna linia Budimexu. Równie dobrze można by oczewiwać na stronie MPK rozkładów takiego np. Mat-busa...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
krakowianka
Dyrektor
Posty: 1543
Rejestracja: 10 lip 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

#135 Post autor: krakowianka » 27 sty 2014, o 08:34

Afterbirds pisze:Rozkłady 704 mogą się pojawić na stronach z rozkładami ale nie muszą, przecież to jest prywatna linia Budimexu. Równie dobrze można by oczewiwać na stronie MPK rozkładów takiego np. Mat-busa...
Bez żartów! Pasażerowie muszą wiedzieć jak jeździ komunikacja zastępcza bo to nie to samo co jakieś tam busy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”