Komunikacja w czasie remontu Mogilskiej

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1483
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

#76 Post autor: Afterbirds » 23 sty 2014, o 14:32

A co tu ma ZIKiT do powiedzenia? Przecież umowę z Mobilisem podpisywał wykonawca remontu a nie ZIKiT... Jesli wykonawca oleje warunki umowy z miastem to prędzej zapłaci jakąś karę umowną. Niby wszystko zależy od szczegółowych zapisów umowy ale - jeśli MPK przejmie obsługę komunikacji zatepczej to kto mu zapłaci i ile? I co z umową Mobilisu?
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

mario
Specjalista
Posty: 244
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 09:17
Lokalizacja: Skawina

#77 Post autor: mario » 23 sty 2014, o 21:00

A czy ZIKiT w umowie na remont Mogilskiej zapisał jak ma wyglądać komunikacja zastępcza? Zdaje się że nie, więc wykonawca zapewnia taką jaką uważa za wystarczającą. To ZIKiT jest organizatorem KM, i to jego psim obowiązkiem było zapewnienie komunikacji zastępczej, ale wolał to zwalić na wykonawcę bo tak jest prościej.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

#78 Post autor: kot_feliks » 23 sty 2014, o 21:24

ZIKiT podpisał z Budimexem umowę na podstawie przetargu, którego częścią było SIWZ. Na etapie przetargu napłynęły pytania od oferentów, w tym m.in. dotyczące zapisów w SIWZ odnośnie komunikacji zastępczej w czasie remontu Mogilskiej.

Poniżej odpowiedzi do SIWZ udzielane na etapie przetargu. Przepraszam za formatowanie polskich znaków, ale nie mam czasu tego ręcznie zmieniać:/

W Programie Funkcjonalno-UŜytkowym w Części I punkcie 1.2 oraz w odpowiedziach na
pytania z dnia 04.04.2012 Zamawiający zobowiązał Wykonawcę do poniesienia kosztów
opracowania projektu oraz utrzymania komunikacji zastępczej. PoniŜej odpowiedź Zamawiającego.

Ad. 1 Koszty związane z komunikacją zastępczą byty uwzględnione w ogólnym koszcie inwestycji. Z uwagi na brak informacji odnośnie harmonogramu robót, ich etapowania Zamawiający nie moŜe określić dokładnych kosztów komunikacji zastępczej. Niemniej jednak naleŜy mieć na uwadze konieczność uruchomienia komunikacji zastępczej wraz z koniecznością lokalizacji tymczasowych przystanków oraz zawracaniem linii autobusowych szacunkowy koszt uruchomienia komunikacji zastępczej na odcinku od Ronda Mogilskiego do Placu Centralnego (w interwale 3 min.) wyniesie dziennie około 31 tys. zł. Do w/w kosztów naleŜy dodać koszty dodatkowych pociągokilometrów wykonanych przez tramwaje na trasach objazdowych.

Prosimy o określenie:
1) Szacowanej liczby przejazdów autobusów komunikacji zastępczej wraz określeniem interwałów dobowych w dostosowaniu do obecnego natęŜenia potoków pasaŜerskich na trasie Rondo Mogilskie - Rondo CzyŜyńskie, wraz z podaniem kosztów.

Na odcinkach na których nie będzie mogła funkcjonować komunikacja tramwajowa naleŜy zapewnić moŜliwość funkcjonowania zastępczej komunikacji autobusowej w godz. od. ok. 5.00 do ok. 23.00 z częstotliwością: w godz. ok. 5.00 - 6.00 co 10 min., 6.00 - 9.00 co 3-5 min., 9.00 - 13.00 co 6-8 min., 13.00 - 19.00 co 3-5 min., po 19.00 co 6-8 min. - w dni robocze. Komunikacja w soboty i dni świąteczne będzie mogła zostać zmniejszona o ok. 30-35% w stosunku do dnia roboczego. PowyŜsza częstotliwość kursowania dotyczy taboru wielko pojemnego, w przypadku braku w/w typu taboru częstotliwość będzie musiała zostać odpowiednio zwiększona.Jednocześnie naleŜy zapewnić moŜliwość funkcjonowania nocnej komunikacji autobusowej.Stawka jednostkowa (netto) usług przewozowych za 1 wozokilometr dla linii autobusowychw 2012 r. wynosi 7,01 zł, stawka podlega corocznej waloryzacji.

2) Szacowanej liczby przejazdów autobusów komunikacji zastępczej wraz określeniem interwałów dobowych w dostosowaniu do obecnego natęŜenia potoków pasaŜerskich na trasie Rondo CzyŜyńskie - Plac Centralny, wraz z podaniem kosztów.

W przypadku ograniczeń w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej naleŜy zapewnić autobusową komunikację zastępczą w godz. od. ok. 5.00 do ok. 23.00 z częstotliwością aktualnie funkcjonującej komunikacji, w dniu roboczym co 10 min. w szczycie oraz co 10-15 min. poza szczytem. Komunikacja w soboty i dni świąteczne będzie mogła zostać
zmniejszona o ok. 30-35% w stosunku do dnia roboczego. PowyŜsza częstotliwość kursowania dotyczy taboru wielko pojemnego, w przypadku braku w/w typu taboru
częstotliwość będzie musiała zostać odpowiednio zwiększona.
Jednocześnie naleŜy zapewnić moŜliwość funkcjonowania nocnej komunikacji autobusowej.


3) Szacowanej liczby przejazdów autobusów komunikacji zastępczej wraz określeniem
interwałów dobowych w dostosowaniu do obecnego natęŜenia potoków pasaŜerskich
na trasie Rondo Mogilskie - Plac Centralny, wraz z podaniem kosztów.

Odp. zawarta w pkt. 1) i 2) niniejszego pisma.

4) Określenie kosztów dodatkowych pociągokilometrów dla tramwajów na liniach
objazdowych.

Stawka jednostkowa (netto) usług przewozowych za 1 pociągokilometr dla linii
tramwajowych w 2012 r. wynosi 11,10 zł, stawka podlega corocznej waloryzacji.


5) Czy jest moŜliwe przeniesienie wszystkich kursów tramwajowych obsługujących trasę
Rondo-Mogilskie - Rondo CzyŜyńskie - Plac Centralny, na trasę zastępczą przez
Rondo Grzegórzeckie oraz Rondo Dywizjonu 308, w aspekcie przepustowości
wymienionych rond/skrzyŜowań oraz tras W przypadku braku moŜliwości
całkowitego przeniesienia ruchu, prosimy o określenie ilości linii i ilości pojazdów,
które mogą zostać przeniesione na trasę objazdową.

Nie jest moŜliwe przeniesienie wszystkich kursów.
Przepustowość przez Rondo Dywizjonu 308 wynosi 25 pociągów na godzinę. Planowana
w 2013 r. modernizacja sterownika będzie miała wpływ na zwiększenie przepustowości.
W ramach prowadzonego obecnie kontraktu na rozszerzenie Obszarowego Systemu
Sterowania Ruchem, na Rondzie Dywizjonu 308 wprowadzony zostanie priorytet dla
komunikacji tramwajowej. Szacuje się, Ŝe pozwoli to na dwukrotne zwiększenie
przepustowości ronda dla pojazdów szynowych. Prace projektowe związane z modernizacją sygnalizacji na przedmiotowym skrzyŜowaniu powinny zakończyć się w tym roku, natomiast przewiduje się, Ŝe do połowy przyszłego roku sygnalizacja zostanie przebudowana.
Po zmianie programu sygnalizacji na Rondzie Dywizjonu 308 elementem determinującym
przepustowość ciągu al. Pokoju będzie wlot na Rondo Grzegórzeckie. Jego szacowana
przepustowość wynosi obecnie około 45 poj/h, ale ze względu na potrzebę zachowania rezerw nie naleŜy go obciąŜać ilością tramwajów większa niŜ 40 poj/h.


6) W odniesieniu do pytania nr 5, prosimy o określenie kosztów jednostkowych na
kilometr oraz szacowanego kosztu globalnego na dobę zastępczej komunikacji
tramwajowej.

Odp. zawarta w pkt. 4) niniejszego pisma.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2014, o 21:26 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 2 razy.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#79 Post autor: Mseifer » 23 sty 2014, o 21:44

kot_feliks pisze:Na odcinkach na których nie będzie mogła funkcjonować komunikacja tramwajowa naleŜy zapewnić moŜliwość funkcjonowania zastępczej komunikacji autobusowej w godz. od. ok. 5.00 do ok. 23.00 z częstotliwością: w godz. ok. 5.00 - 6.00 co 10 min., 6.00 - 9.00 co 3-5 min., 9.00 - 13.00 co 6-8 min., 13.00 - 19.00 co 3-5 min., po 19.00 co 6-8 min. - w dni robocze. Komunikacja w soboty i dni świąteczne będzie mogła zostać zmniejszona o ok. 30-35% w stosunku do dnia roboczego. PowyŜsza częstotliwość kursowania dotyczy taboru wielko pojemnego, w przypadku braku w/w typu taboru częstotliwość będzie musiała zostać odpowiednio zwiększona.Jednocześnie naleŜy zapewnić moŜliwość funkcjonowania nocnej komunikacji autobusowej.Stawka jednostkowa (netto) usług przewozowych za 1 wozokilometr dla linii autobusowychw 2012 r. wynosi 7,01 zł, stawka podlega corocznej waloryzacji.
No to więc właśnie albo wielkopojemny albo jeszcze częściej. Nie ma ani tego ani tego... Więc....?

mario
Specjalista
Posty: 244
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 09:17
Lokalizacja: Skawina

#80 Post autor: mario » 23 sty 2014, o 22:57

A jaka jest definicja taboru wielko pojemnego?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

#81 Post autor: Lw25 » 23 sty 2014, o 23:31

Mseifer pisze:
kot_feliks pisze:Na odcinkach na których nie będzie mogła funkcjonować komunikacja tramwajowa naleŜy zapewnić moŜliwość funkcjonowania zastępczej komunikacji autobusowej w godz. od. ok. 5.00 do ok. 23.00 z częstotliwością: w godz. ok. 5.00 - 6.00 co 10 min., 6.00 - 9.00 co 3-5 min., 9.00 - 13.00 co 6-8 min., 13.00 - 19.00 co 3-5 min., po 19.00 co 6-8 min. - w dni robocze. Komunikacja w soboty i dni świąteczne będzie mogła zostać zmniejszona o ok. 30-35% w stosunku do dnia roboczego. PowyŜsza częstotliwość kursowania dotyczy taboru wielko pojemnego, w przypadku braku w/w typu taboru częstotliwość będzie musiała zostać odpowiednio zwiększona.Jednocześnie naleŜy zapewnić moŜliwość funkcjonowania nocnej komunikacji autobusowej.Stawka jednostkowa (netto) usług przewozowych za 1 wozokilometr dla linii autobusowychw 2012 r. wynosi 7,01 zł, stawka podlega corocznej waloryzacji.
No to więc właśnie albo wielkopojemny albo jeszcze częściej. Nie ma ani tego ani tego... Więc....?

Magia ZIKiTu działała na kursy, to na pasażerów też zadziała :sugoi:
A tak na serio... więc znowu budżet komunikacji jest cięty. Rada Miasta robi to już od wielu lat, Budimex tylko stosuje "sprawdzone" wzorce... :wall:

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

#82 Post autor: suchy » 24 sty 2014, o 00:50

mario pisze:A jaka jest definicja taboru wielko pojemnego?
Zwykle chodzi o tabor przegubowy, bardzo często oznaczany jako tabor C. Jakkolwiek definicja zależy od organizatora/przewoźnika - w KZK GOP na przykład oprócz przegubów do taboru C zalicza się również autobusy 15 metrowe.

W każdym razie NA PEWNO pojazdem wielkopojemnym nie jest tabor 10 metrowy - bo gdyby takim był, to jak nazwałbyś tabor 18 metrowy (czyli prawie 2x dłuższy)? Tabor supermegamaxipojemny? :hihi:

streng
Kierownik
Posty: 942
Rejestracja: 17 lut 2010, o 01:07
Lokalizacja: Kraków

#83 Post autor: streng » 24 sty 2014, o 01:04

mario pisze:A jaka jest definicja taboru wielko pojemnego?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#84 Post autor: Kaszmir » 24 sty 2014, o 01:39

mario pisze:To ZIKiT jest organizatorem KM, i to jego psim obowiązkiem było zapewnienie komunikacji zastępczej, ale wolał to zwalić na wykonawcę bo tak jest prościej.
A czy koszt km zastępczej też wlicza się w tą część budżetu inwestycji, która będzie finansowana przez Unię? Jeśli[i/] tak to akurat bym pochwalił, bo oznaczałoby że Unia dołożyła się do komunikacji, czyli Kraków zaoszczędził (?) :)

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

#85 Post autor: kot_feliks » 24 sty 2014, o 08:35

ZIKiT wolał zwalić to na wykonawcę, bo w ten sposób byłoby dodatkowe źródło pieniędzy ;)

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

#86 Post autor: Krakowiak2013 » 24 sty 2014, o 12:35

Układ komunikacji miejskiej podczas przebudowy Mogilskiej źródło fan page ZIKIT-u

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

#87 Post autor: tomta1 » 24 sty 2014, o 13:09

Brawo, jeśli chcą poprowadzić "zalecany" objazd od Mogilskiego po trasie "501"/"502" do Wiślickiej, to powodzenia z trzymaniem tam rozkładów bez wprowadzenia bus-pasa. Przecież już niejednokrotnie mi się trafiło jechać "502" od Bagateli do DH Wanda stojąc w korku od Dworca Głównego do aż do Wiślickiej(!) (z drobną przerwą pomiędzy rondem Polsad a przystankiem Bora-Komorowskiego) oraz "501" od Politechniki do Na Lotnisku stojąc w korku od UEk-u do Wiślickiej (z taką samą przerwą). Czas podróży wynosił wtedy około 60-80 minut. Teraz to będzie szybciej na piechotę się dostać... No chyba że magicznym sposobem na Pilotów, Młyńskiej i Bora-Komorowskiego powstanie bus-pas.

Awatar użytkownika
bombowiec
Zbanowany
Posty: 529
Rejestracja: 12 sty 2013, o 17:09
Lokalizacja: Bronowice

#88 Post autor: bombowiec » 24 sty 2014, o 14:37

Czyli wzdłuż Mogilskiej powinny być postawione tymczasowe przystanki autobusowe, bo po torowisku autobus nie pojedzie, prawda?
:sugoi: :sugoi: :sugoi:Konstal 105 :sugoi: :sugoi: :sugoi:
Roweroterroryści WON z ATW i ul. Karmelickiej !!!
NIE dla wiedni na ciągu bronowickim
TAK dla NGT8 na '14' i 2x105Na na '24'

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6437
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#89 Post autor: Coffee » 24 sty 2014, o 14:47

bombowiec pisze:Czyli wzdłuż Mogilskiej powinny być postawione tymczasowe przystanki autobusowe, bo po torowisku autobus nie pojedzie, prawda?
I to jest najbardziej debilne, co mogli wymyślić. Zamiast puścić "704" do Dworca Wschód przez dół Mogilskiego, Lubicz i Rakowicką, to będzie trzeba latać wokół całego ronda, by się przesiąść... Nie wspominając o bieganinie góra-dół-tory-przejście-dół-góra by się dostać do innego autobusu czy tramwaju.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, o 15:58 przez Coffee, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

#90 Post autor: Krakowiak2013 » 24 sty 2014, o 16:35

Jak objechać remontowaną ul. Mogilską? [MAPKA]

Zaplanuj i dodaj kilkanaście minut


- Kierowcy wybierający się do centrum muszą zaplanować trasę, wziąć pod uwagę godzinę podróży, miejsce docelowe i na pewno dodać kilkanaście minut do planowanego czasu przejazdu na wszelki wypadek - ostrzega Krzysztof Dymura, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego małopolskiej policji. Przypomina, że alternatywą jest przejazd al. Pokoju, na której jednak cykl świateł będzie sprzyjał ruchowi pojazdów komunikacji miejskiej. Tych w godzinach szczytu będzie po 27-28 na godzinę w każdym kierunku.Dymura obawia się, że na ogromne utrudnienia muszą przygotować się mieszkańcy ulic przyległych do ronda Mogilskiego - w rejonie ul. Pilotów i Brodowicza. - Natężenie ruchu na tych arteriach może być tak duże, że włączenie się do ruchu z mniejszych uliczek może być nie lada wyzwaniem - przewiduje.

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... APKA_.html


Krótkie autobusy zamiast tramwajów. ZIKiT i Budimex nie widzą problemu

ZIKiT będzie karał wykonawcę za brak autobusów?

Urzędnicy nie są skłonni wyciągnąć konsekwencji wobec wykonawcy remontu, który miał zapewnić odpowiedni transport. W pierwszej kolejności bronią prywatnej firmy. – Budimex nie znalazł autobusów przegubowych, więc nie może spełnić wytycznych. To chyba zrozumiałe – mówi Marcinko. Wcześniej pracownicy ZIKiT twierdzili, że puszczenie 18-metrowych pojazdów nie jest możliwe ze względu na ograniczenia tonażowe obowiązujące przy budowie.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/krotki ... _4216.html
Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, o 16:35 przez Krakowiak2013, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”