Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 29 sty 2020, o 16:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Borek Fałęcki
PostNapisane: 24 sty 2013, o 23:09 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22816
Wstyd przyznać, jednak na forum nie było jak dotąd tematu poświęconego rejonom Borku Fałęckiego i Łagiewnik. Zatem nadrabiamy :)

Borku Fałęckiego starania o tramwaje
http://krabok.wordpress.com/2013/01/24/ ... -tramwaje/
Cytuj:
Nie milkną echa przeprowadzonej dwa miesiące temu małej marszrutyzacji. Tym razem swój sprzeciw wobec wprowadzonego układu linii wyrazili Radni z Dzielnicy IX (Łagiewniki – Borek Fałęcki). I nic dziwnego, w końcu Borek jest jednym z tych rejonów, które straciły na zmianach najwięcej.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 24 sty 2013, o 23:09 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sty 2013, o 23:28 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6282
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Oczywiście, pewnie standardową odpowiedzią ze strony ZIKiT-u było, że nie ma na to pieniędzy. A po mieście niektóre linie nadal sobie wożą bezkreśnie tlen...

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Ostatnio edytowano 24 sty 2013, o 23:55 przez Coffee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2013, o 00:10 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 15 cze 2012, o 21:41
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
A czy nie byłoby dla Borku lepsze stworzenie solidnej dziesiątki kosztem dziewiętnastki?

Skasować 19, dociągnąć 10 do Borku, znaleźć dla 10 lepszą końcówkę w Hucie (wybacz Cukier nie chcę Cie urazić :) ), np. Mistrzejowice i w końcu zapewnić całodzienną częstotliwość 10 minut i dobry tabor.

Gdyby jeszcze udało się puścić 8 na Krowodrzę, wyszłoby fajnie. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2013, o 08:27 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1646
Tak jak pisałem w innym wątku, "10" pociągnąć do Borku, puścić tam też całotygodniowe "11" z Dąbia przez Kapelankę, "22" z CM do Walcowni po trasie "52" do Czyżyńskiego, "52" z f-10, wywalić autobus "185" i puścić tramwaj z Małego Płaszowa do Os. Piastów przez al. Pokoju i Plac Centralny kursujący pn-sb. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2013, o 09:50 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 10:30
Posty: 191
Lokalizacja: Kraków
Borek po ostatnich zmianach stracił na znaczeniu. Zresztą nie ma się czemu dziwić skoro jest wciśnięty pomiędzy dwie duże pętle osiedlowe. Rozsądnie byłoby teraz poprzenosić linie aglomeracyjne pomiędzy Kurdwanów i Czerwone Maki tak, aby dojeżdżający spoza Krakowa mogli korzystać z lepszej oferty komunikacyjnej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2013, o 10:20 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1463
Lokalizacja: WDZ
Tyle, że na Kurdwanowie "tramwajowym" nie ma pętli autobusowej i nie bardzo jest gdzie takową urządzić a Kurdwanów "autobusowy" ("Osiedle Kurdwanów") jest jako węzeł przesiadkowy raczej średnio atrakcyjny.

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2013, o 10:28 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 15 maja 2011, o 14:35
Posty: 1257
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pigeon napisał(a):
znaleźć dla 10 lepszą końcówkę w Hucie

Jedyna rozsądna pętla jaka przychodzi mi do głowy to Kopiec Wandy, bo ani Mistrzejowice ani Piastów ani Wzgórza nie potrzebują kolejnego tramwaju do Centrum, w przeciwieństwie do Placu Centralnego, gdzie stara "15" zawsze fajnie wspomagała "4".
Zaś wyrzucając połączenie Pleszów-Centrum zmuszasz niemałą ilość ludzi do podzielenia losu Mistrzejowic (gdy przetrasowano "16") - konieczności wykupu droższego biletu okresowego.
rogow153 napisał(a):
puścić tramwaj z Małego Płaszowa do Os. Piastów przez al. Pokoju i Plac Centralny

Stwarzasz tym samym odcinki łącznej długości połowy kółka służące tylko przesiadkom (a ludzie nie będą podjeżdżać kawałkami jeśli nie muszą): Piastów - Centralny, Centralny - Grzegórzeckie, MP - Grzegórzeckie; zamiast połączeniu konkretniejszego punktu z konkretniejszym punktem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2013, o 11:44 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22816
rogow153 napisał(a):
Tak jak pisałem w innym wątku, "10" pociągnąć do Borku, puścić tam też całotygodniowe "11" z Dąbia przez Kapelankę, "22" z CM do Walcowni po trasie "52" do Czyżyńskiego, "52" z f-10, wywalić autobus "185" i puścić tramwaj z Małego Płaszowa do Os. Piastów przez al. Pokoju i Plac Centralny kursujący pn-sb. :)

Badania potoków wykazały, że z Płaszowa największy jest w kierunku centrum (któremu odpowiada "20"), a na drugim miejscu jest w stronę Podgórza (który częściowo obsługuje "11"). Jasne, "11" ma małe wzięcie, jednak linia w kier. Huty miałaby pewnie jeszcze mniejsze.

Tym bardziej że z Małego Płaszowa jest wciąż "123" oraz "125" :)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 25 sty 2013, o 11:45 przez Kaszmir, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2013, o 12:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 07:45
Posty: 1013
Lokalizacja: Kraków NH
Kurcze ja jeżdżę w relacji Huta-Mały Płaszów i widzę, ze dużo ludzi razem ze mną wysiada z "52" na Mogilskim i idzie na "20" i w drugą stronę tak samo - z "20" tłumy idą na przystanek w stronę Huty :) Wydaje mi się, że ten tłum z "20" jest większy od zapełnienia jednej "11", ale może to tylko moje subiektywne odczucie...

_________________
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2013, o 12:14 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1646
Kaszmir napisał(a):
Jasne, "11" ma małe wzięcie, jednak linia w kier. Huty miałaby pewnie jeszcze mniejsze


Miałaby wzięcie od RG do PC jako następca "22", podobnie dalej w stronę Piastów, zaś na odcinku MP - RG jako dodatek do "20" po przetrasowaniu "11" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2013, o 15:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10851
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Pigeon napisał(a):
Skasować 19, dociągnąć 10 do Borku, znaleźć dla 10 lepszą końcówkę w Hucie (wybacz Cukier nie chcę Cie urazić :) ), np. Mistrzejowice i w końcu zapewnić całodzienną częstotliwość 10 minut i dobry tabor.

rodan napisał(a):
Jedyna rozsądna pętla jaka przychodzi mi do głowy to Kopiec Wandy, bo ani Mistrzejowice ani Piastów ani Wzgórza nie potrzebują kolejnego tramwaju do Centrum

Chyba was $#@ żeby pozbawiać Pleszów jedynej linii dalekosiężnej i dodatkowo zostawić go z 3 poc/h w E1 solo...

rodan napisał(a):
Zaś wyrzucając połączenie Pleszów-Centrum zmuszasz niemałą ilość ludzi do podzielenia losu Mistrzejowic (gdy przetrasowano "16") - konieczności wykupu droższego biletu okresowego.

Dobre sobie :D Wiesz, rodan, mieszkając za Pleszowem nie ma innej opcji jak kupowanie wyłącznie sieciówki, bo żeby się dostać na to wypiździewo i zdążyć na autobus to się nieraz trzeba po 5 razy przesiadać. A odcinając Pleszów nawet od połączenia z Rondem Czyżyńskim spowoduje że zarówno tramwaje jak i autobusy Pleszowskie z tlenowozów staną się megatlenowozami, Igołomska stanie w jednym wielkim korku, a ludzie którzy nie będą mieli możliwości przesiąść się na samochód będą się pieklić jak nigdy dotąd :twisted:

rodan napisał(a):
gdzie stara "15" zawsze fajnie wspomagała "4".

Dlatego zawsze będę orędownikiem wskrzeszenia "15" z f~10 z Kopca do Cichego Kącika, ale to dopiero po wydłużeniu pleszowskich autobusów do Kombinatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2013, o 15:20 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 15 maja 2011, o 14:35
Posty: 1257
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Cukier napisał(a):
Chyba was $#@ żeby pozbawiać Pleszów jedynej linii dalekosiężnej i dodatkowo zostawić go z 3 poc/h w E1 solo...

Nie "was" bo ja bronię połączenia Pleszów-Centrum.
Natomiast faktycznie zapomniałem, że pętla Pleszów to głównie miejsce do przesiadki z autobusu a nie początek podróży.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2013, o 17:34 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 15 cze 2012, o 21:41
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
rodan napisał(a):
Jedyna rozsądna pętla jaka przychodzi mi do głowy to Kopiec Wandy, bo ani Mistrzejowice ani Piastów ani Wzgórza nie potrzebują kolejnego tramwaju do Centrum, w przeciwieństwie do Placu Centralnego, gdzie stara "15" zawsze fajnie wspomagała "4".


Zakładam odrobinę większe przetrasowania w Nowej Hucie. Dla mnie mogłoby być tak: 52 zostaje na Piastów, 1 idzie do Mistrzejowic, 10 i 14 do Wzgórz Krzesławickich, a 5 do Kopca Wandy, trzeba by tylko zrobić coś z 9... Tylko nie wiem co. :)

rodan napisał(a):
Zaś wyrzucając połączenie Pleszów-Centrum zmuszasz niemałą ilość ludzi do podzielenia losu Mistrzejowic (gdy przetrasowano "16") - konieczności wykupu droższego biletu okresowego.


Cukier napisał(a):
Chyba was $#@ żeby pozbawiać Pleszów jedynej linii dalekosiężnej i dodatkowo zostawić go z 3 poc/h w E1 solo...


Cukier spokojnie... Prawda, kiedyś byłem orędownikiem linii na Pleszów, ale skoro uznałeś (zresztą nie tylko Ty), że taniej będzie przedłużać autobusy zapleszowskie do Kombinatu, to ja na to przystaję. Docelowo, jak powstanie S7, buspas na Igołomskiej i może bus-trasa dołem przez Kopiec w stronę Kombinatu, co by wam dawało dwa punkty przesiadkowe. Tak bym to widział...

Nie bez powodu napisałem 5 do Kopca. Na Kopiec Wandy docierałaby piątka i szesnastka, plus bogactwo linii pod Kombinatem. Kompromis jest? Jest. Tylko wykonać! :shifty:


Ostatnio edytowano 25 sty 2013, o 18:13 przez Pigeon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2013, o 20:59 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10851
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Pigeon napisał(a):
Cukier spokojnie... Prawda, kiedyś byłem orędownikiem linii na Pleszów, ale skoro uznałeś (zresztą nie tylko Ty), że taniej będzie przedłużać autobusy zapleszowskie do Kombinatu, to ja na to przystaję. Docelowo, jak powstanie S7, buspas na Igołomskiej i może bus-trasa dołem przez Kopiec w stronę Kombinatu, co by wam dawało dwa punkty przesiadkowe. Tak bym to widział...

Najpierw poszerzmy Igołomską (nie musi być buspas - wystarczy dodatkowy pas dla ruchu ogólnego) a dopiero potem likwidujmy tramwaje, ok? :) Nie potrzeba bus-trady wystarczy zrobić zjazdy z S7 pod Kombinat.

Zaś obecny układ w Hucie uważam za całkiem niezły. Docelowy bym widział zmiany:
- "15" co 10 minut KOPIEC WANDY - CICHY KĄCIK
- "21" i "16" aleją Solidarności do Kopca Wandy (a po wybudowaniu pętli na Kombinacie skrócone tamże)

Oczywiście pociągło by to szereg zmian w rejonie właśnie Cichego Kącika i Borku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2013, o 08:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7307
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Badania potoków wykazały, że z Płaszowa największy jest w kierunku centrum (któremu odpowiada "20"), a na drugim miejscu jest w stronę Podgórza (który częściowo obsługuje "11"). Jasne, "11" ma małe wzięcie, jednak linia w kier. Huty miałaby pewnie jeszcze mniejsze.
(...)

Może tak, może nie... Bo jednak badania były robione w sytuacji gdy Płaszów nie ma połączenia z prawdziwego zdarzenia z Hutą – bo wszystkie linie autobusowe jadące w tamtym kierunku jeżdżą przeraźliwie rzadko... A to może wpływać na ich rezultaty...

Ponadto jedenastka jest naprawdę pustakiem jakich mało i cholernie trudno mi pojąć, jak to możliwe, że w dobie oszczędności, w dobie ciągle brakujących pieniędzy, linia ta może jeszcze istnieć w takiej formie.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL