Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

sudione
Znawca
Posty: 46
Rejestracja: 26 gru 2010, o 15:48
Lokalizacja: Dzielnica nr XVII

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#406 Post autor: sudione » 20 gru 2016, o 22:36

Dla wszystkich, krótka recenzja o tym jak rozwiązana była organizacja ruchu w przypadku tego remontu. Obiecałem sobie, że choćby nie wiem co się działo to napiszę.
Posłużę się przykładem powrotu z pracy (okolice Dworca Głównego) do domu (przystanek "Jarzębiny"), godzina 20-sta. Przykład dotyczy tygodnia po powrocie na pętle tramwaju nr 1, czyli powinno być zdecydowanie prościej. Niestety nie było.:(
1. Najpierw próbowałem dostać się po ludzku, czyli wsiadam na przystanku "Dworzec Główny Tunel" wysiadam na Rondzie Kocmyrzowskim i wsiadam w tramwaj nr 1 po kilku minutach i wszyscy są szczęśliwi. Nie są. "Jedynka" wg rozkładu była za "piątką" chyba ponad 10 minut. Nic to, to może podjadę "czwórką" do przodu. Byle nie marznąć. Niestety nie, ponieważ była wcześniej o minutę. Koniec końców, albo marzłem te minuty czekając na "jedynkę", albo wsiadałem do następnej "czwórki"! i szedłem z "Wańkowicza" do "Jarzębiny" na piechotę, bo nie chciałem żeby mi orzeszki przemarzły.;)
P.S.Warto pomyśleć nad tym, żeby na wiaduktach zrobić kawałek miejsca na przystanki na żądanie, tak jak to miało miejsce w latach 90tych gdzie linie do Mistrzejowic z Kombinatu miały taki przystanek (nawet z wiatą!). Remont i tak czeka w przypadku budowy S7. Przyda się na przyszłość.
2. Po totalnym kilkudniowym przemarznięciu w końcu do mnie doszło, że przecież jest autobus zastępczy nr 704. Eureka! Oj ja głupi. Po co marznąć jak można wygodnie się przesiąść. ...a gdzie tam! :/ Po wyjściu z "piątki" na końcowym przystanku "Elektromontaż" jest cudowny widok na to jak odjeżdża Ci wspomniany autobus. ...ale jak to?! Tak to! Jakiś "specjalista" tak ustalił rozkład, że puścił autobus z Kombinatu 60 sekund wcześniej przed tramwajem. Geniusz!:/ Nie muszę chyba pisać, że zamiast czekać na następny szedłem znowu na nogach w te cudowne mroźne wieczory.:( Brawo! Oklaski na stojąco!:/
P.S. Teraz po latach doszło do mnie dlaczego nasze miasto jeszcze bardzo długo do czegoś takiego jak (pre-)metro nie dorośnie. Trzeba czekać na nowe pokolenie nieskażone komuną. Smutne.:(

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#407 Post autor: Krakowiak2013 » 21 gru 2016, o 09:10

Wzgórza Krzesławickie Radni Dzielnicy XVII zawnioskowali do Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu o zmianę przebiegu trasy linii 122 oraz 422 na odcinku od ulicy Obrońców Krzyża przez rondo Kocmyrzowskie, a następnie aleją Andersa do pętli autobusowej Aleja Przyjaźni. Taka korekta pozwoli mieszkańcom osiedli: Zesławice i Kantorowice na lepszą komunikację. Będę się mogli bowiem przesiadać na rondzie Kocmyrzowskim pod placem targowym Tomex. (MR)
http://www.dziennikpolski24.pl/region/k ... ,11600204/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#408 Post autor: Kaszmir » 21 gru 2016, o 10:36

Wzgórza Krzesławickie Radni Dzielnicy XVII zawnioskowali do Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu o zmianę przebiegu trasy linii 122 oraz 422 na odcinku od ulicy Obrońców Krzyża przez rondo Kocmyrzowskie, a następnie aleją Andersa do pętli autobusowej Aleja Przyjaźni.
Jeśli chcą zmiany tras obu linii, to to może się udać, tym bardziej że proponowana trasa jest krótsza od obecnej. Do tej pory postulowano tylko zmianę "122", do czego ZIKiT podchodził niechętnie bo chyba nie chciał rozdzielać tych linii (i słusznie).

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#409 Post autor: Krakowiak2013 » 2 sty 2017, o 12:48

„122” i „422” przez Tomex?
Rok temu opisywałem starania pasażerów z Zesławic oraz Kantorowic o skierowanie autobusu „122” na nową trasę przez rondo Kocmyrzowskie. I choć prośby te nie zostały wtedy spełnione, to mieszkańcy nie dają za wygraną i walczą dalej. Co więcej, myślę, że tym razem są spore szanse, że zmiana trasy dojdzie do skutku. Czemu? Powodów jest co najmniej kilka.
Postulat wydaje się zatem podobny do zeszłorocznego, jednak tym razem uważam, że starania mieszkańców mają szanse zakończyć się sukcesem. Oto powody:

Obecna propozycja uwzględnia oba autobusy, tzn. „122” i „422”, podcas gdy zeszłoroczna postulowała zmianę marszruty jedynie tego pierwszego. Warto wiedzieć, że obie linie są ze sobą skoordynowane, dzięki czemu jeżdżą na przemian i tak naprawdę stanowią jedną całość. ZIKiT zatem był niechętny rozdzielania ich na dwie osobne trasy i ja to stanowisko jak najbardziej rozumiem. Co innego przekierowanie obu – tu Zarząd może być znacznie bardziej przychylny.
Zmienił się Zastępca Dyrektora ZIKiT ds. Transportu. Stanowisko to pełni obecnie mgr inż. Łukasz Franek, który już wielokrotnie pokazał, że jest otwarty na postulaty mieszkańców, m.in. przywracając „501” na starą trasę czy proponując skierowanie „107” do Zajezdni Wola Duchacka. A że pomysł ze zmianą marszruty „122” i „422” jest całkiem dobry – to czemu by nie spróbować?
Zaproponowana nowa trasa jest krótsza o ok. 600 metrów od obecnej. Ponieważ zapłata którą otrzymuje MPK od Miasta jest uzależniona od długości przejechanej trasy, oznacza to, że postulowana zmiana nie wymagałaby dodatkowych środków z budżetu, a wręcz przeciwnie – pozwoliłaby nawet na drobne oszczędności.

https://krabok.wordpress.com/2017/01/02 ... zez-tomex/

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#410 Post autor: Łukasz » 4 lut 2017, o 13:11

„122” i „422” przez Tomex – o krok bliżej
https://krabok.wordpress.com/2017/02/04 ... ok-blizej/

sudione
Znawca
Posty: 46
Rejestracja: 26 gru 2010, o 15:48
Lokalizacja: Dzielnica nr XVII

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#411 Post autor: sudione » 22 lut 2017, o 13:31

Witam po raz kolejny!:)
Niestety muszę wrócić ze swoją "recenzją" o tym jak jest zorganizowany tabor zastępczy. ...a jak jest? T-R-A-G-I-C-Z-N-I-E! :thumbdown: Podam pierwszy przykład z brzegu. Wychodzę do pracy codziennie na godzinę 12-stą i próbuję się dostać w okolice Dworca Głównego. Wsiadam do 701 na przystanku os. Na Stoku Szkoła, podjeżdżam oczywiście na Rondo Czyżyńskie. Co widzę z okna autobusu? Uciekającą 5-tkę! :( ...i tak dzień w dzień. Rozumiem oczywiście, że ze wszystkich trzech tramwajów dojeżdżających do Wzgórz Krzesławickich to "piątka" musi być najbardziej poszkodowana, bo po prostu jest jeżeli chodzi o frekwencję "zdecydowanie" gorsza od "jedynki", czy "czwórki", ale naprawdę nie można zrobić profesjonalnie przesiadki z "701" na "piątkę"?
Dziwi także jeszcze jedna rzecz. Dlaczego 701-ka ostatni przystanek ma przy pętli Wzgórza Krzesławickie, a nie można było tego przedłużyć do os. Na Stoku i zatrzymywać się na przystanku "Architektów"?

Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1164
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
Kontakt:

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#412 Post autor: tiross » 23 lut 2017, o 09:39

Nie każdy ma autobus czy tramwaj spod domu tak często, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Czy nie możesz wyjść z domu 10 minut wcześniej, żeby zdążyć na tę "5" i mieć jakiś dodatkowy zapas czasowy, zwłaszcza że rzeczona 701 jeździ co 10 minut?. Poza tym, jeśli udajesz się w kierunku Dworca Głównego, linia "5" nie jest jedyną tam jeżdżącą. Z pobliskiego przystanku Leszka Białego jest nawet bezpośredni dojazd w okolice dworca.
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX

sudione
Znawca
Posty: 46
Rejestracja: 26 gru 2010, o 15:48
Lokalizacja: Dzielnica nr XVII

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#413 Post autor: sudione » 23 lut 2017, o 10:49

Po pierwsze nie spod domu, bo Ci co mieszkają na "górnych Wzgórzach" muszą iść na os. Na Stoku. Warto sprawdzić na mapie gdzie jest pętla "Wzgórze Krzesławickie", a gdzie przystanek "os. Na Stoku Szkoła".
Po drugie jeżeli zabrana jest "piątka" to priorytetem powinno być zsynchronizowanie jej z transportem zastępczym, a nie propozycja "Idź sobie na inne linie". To ja jestem klientem. Warto to zapamiętać. Jeżeli puszczenie "701" 3 minuty wcześniej lub "piątki" 2 minuty później jest dla zarządcy ruchu tak dużym problemem to nie chcę wiedzieć jaki nas czeka rozwój komunikacji w Krakowie.:(

Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1164
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
Kontakt:

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#414 Post autor: tiross » 23 lut 2017, o 11:17

Jeśli tak co to przeszkadza, to czemu piszesz o tym dopiero półtora miesiąca po tym, jak rozpoczął się remont? Poza tym, od wyjścia z domu 10 minut wcześniej (chociażby ze względu na sytuację wyjątkową jaką jest remont) chyba jeszcze nikomu korona z głowy nie spadła. Naprawdę, niejeden (np. ja) chciałby mieć taki dojazd do pracy, by co chwilę coś jeździło.
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX

sudione
Znawca
Posty: 46
Rejestracja: 26 gru 2010, o 15:48
Lokalizacja: Dzielnica nr XVII

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#415 Post autor: sudione » 23 lut 2017, o 11:26

Nie napisałem od razu, bo czekając na następny tramwaj po uciekającej "piątce" zamarzały mi dłonie w czasie największych mrozów.;)
Jeżeli chodzi o to czy ktoś ma dobry dojazd, czy nie warto zapamiętać, że świat nie jest równy i nigdy nie będzie, ale jeżeli coś działa warto to zrobić DOBRZE, a nie na "odwal się", a tak ta sytuacja wygląda. Rozumiem, że gdybym domagał się "Bóg wie czego" to OK, ale normalnej synchronizacji z zabranym tramwajem to powinno być normalne.
...i na koniec najbardziej komiczne jest to, że bardzo chciałbym przeczytać tutaj jakikolwiek argument, że nie można tego zsynchronizować, bo ta linia łączy się z tamtym i tamtym, a w drodze powrotnej, np. kierowca musi iść na papieroska, a czytam o tym, że powinienem się cieszyć, że w ogóle cokolwiek jeździ i to tak często.:(

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#416 Post autor: Kaszmir » 23 lut 2017, o 12:07

sudione pisze:Jeżeli puszczenie "701" 3 minuty wcześniej lub "piątki" 2 minuty później jest dla zarządcy ruchu tak dużym problemem to nie chcę wiedzieć jaki nas czeka rozwój komunikacji w Krakowie.:(
sudione pisze:...i na koniec najbardziej komiczne jest to, że bardzo chciałbym przeczytać tutaj jakikolwiek argument, że nie można tego zsynchronizować, bo ta linia łączy się z tamtym i tamtym,
To ja spróbuję ;) Wg mnie właśnie tak jest. "701" kursuje co 10 minut, podobnie jak "1". Jako że jest to dwukrotnie częściej niż "5", myślę że możemy się zgodzić że "1" przewozi więcej pasażerów/h niż "5". Wobec tego "701" powinno być zsynchronizowane przede wszystkim z "1" - bo to będzie służyć większej ilości mieszkańców. I tak to zrobiono, "701" dojeżdża na Czyżyńskie trzy minuty przed odjazdem "1", co przy braku opóźnień powinno być dobrą ilością czasu by przejść pod rondem.

Pytanie zatem, czy tak jak proponujesz, nie można było przesunąć rozkładów "5"? Myślę jednak, że mogło to być trudne, bo wiele linii jest ze sobą zgranych - na Mogilskiej w szczycie jeździ 36 tramwajów/h i przesunięcie części o dwie minuty mogłoby sprawić, że zajeżdżałyby się z innymi (trzeba by to sprawdzić). Tak samo Tunel pod Dworcem Głównym ma spore ograniczenia przepustowości i tym samym wymusza konkretne ułożenie rozkładów, bo na dany odcinek może wjechać tylko jeden tramwaj naraz.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#417 Post autor: Krakowiak2013 » 23 lut 2017, o 13:06

sudione pisze: Wsiadam do 701 na przystanku os. Na Stoku Szkoła, podjeżdżam oczywiście na Rondo Czyżyńskie
Dodam od siebie pięć groszy w tej dyskusji. Korzystam z linii "701" i dziwnym trafem nigdy nie miałem problemów na przesiadkę z "701" na inne linie w rejonie Huty. Polecam ci przesiadki z "701" na "5" na Kocmyrzowskim w kierunku Centrum bo jest szybciej, niż biegać po Rondzie Czyżyńskim.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#418 Post autor: Cukier » 26 lut 2017, o 16:46

sudione pisze:Wychodzę do pracy codziennie na godzinę 12-stą i próbuję się dostać w okolice Dworca Głównego. Wsiadam do 701 na przystanku os. Na Stoku Szkoła, podjeżdżam oczywiście na Rondo Czyżyńskie. Co widzę z okna autobusu? Uciekającą 5-tkę! ...i tak dzień w dzień.
Aż dziwię się że nie usłyszałeś, że powinieneś przecież jeździć "4", która może i naokoło ale jedzie bezpośrednio i to tylko mniej niż 7 minut które akceptuje statystyczny pasażer.
sudione pisze:Dziwi także jeszcze jedna rzecz. Dlaczego 701-ka ostatni przystanek ma przy pętli Wzgórza Krzesławickie, a nie można było tego przedłużyć do os. Na Stoku i zatrzymywać się na przystanku "Architektów"?
Uroki kryterium ulicznego. Zasadniczo przy tak krótkiej trasie w rejonie Wzgórz nie powinno być w ogóle przerwy tylko jedna nieco dłuższa w Czyżynach.
Kaszmir pisze:Pytanie zatem, czy tak jak proponujesz, nie można było przesunąć rozkładów "5"? Myślę jednak, że mogło to być trudne, bo wiele linii jest ze sobą zgranych - na Mogilskiej w szczycie jeździ 36 tramwajów/h i przesunięcie części o dwie minuty mogłoby sprawić, że zajeżdżałyby się z innymi (trzeba by to sprawdzić). Tak samo Tunel pod Dworcem Głównym ma spore ograniczenia przepustowości i tym samym wymusza konkretne ułożenie rozkładów, bo na dany odcinek może wjechać tylko jeden tramwaj naraz.
Ja się na Mogilskiej doliczyłem 30 kursów/h w szczycie, poza tym wielokrotnie mówiłem o tym, że "5" w tunelu wiecznie jeździ w stadach z "19", a potem jest kilka pięćdziesiątek pod rząd z niczym pomiędzy.
Krakowiak2013 pisze: Polecam ci przesiadki z "701" na "5" na Kocmyrzowskim w kierunku Centrum bo jest szybciej, niż biegać po Rondzie Czyżyńskim.
Tyle że na R. Czyżyńskim jest znacznie więcej linii i kursów/h, że jeśli nie ta linia to inna.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#419 Post autor: kot_feliks » 27 lut 2017, o 21:12

Kaszmir pisze:I tak to zrobiono, "701" dojeżdża na Czyżyńskie trzy minuty przed odjazdem "1", co przy braku opóźnień powinno być dobrą ilością czasu by przejść pod rondem.
Nierealne, rozkład 701 jest ułożony tak (zapewne po to, aby osczędzić brygadę), że ta linia potrafi miec spóźnienia w stronę Czyżyńskiego nawet np. o 21 :D

Jak jadę z tamtego rejonu, to wolę wyjść na... 2xx, bo jest pewniejsze, niż 701. Trochę kuriozum, że linia aglo jadąca przez x gmin jest bardziej punktualna od 701, ale tak to wygląda.. :/

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#420 Post autor: Cukier » 27 lut 2017, o 21:30

kot_feliks pisze:Nierealne, rozkład 701 jest ułożony tak (zapewne po to, aby osczędzić brygadę), że ta linia potrafi miec spóźnienia w stronę Czyżyńskiego nawet np. o 21
Tyle że z racji kryterium ulicznego nie powinno być przerwy na Wzgórzach, tylko jedna dłuższa w Czyżynach. Tym samym kursy w stronę Czyżyńskiego w naturalny sposób stają się opóźnione przez korki na Kocmyrzowskiej w stronę wyjazdu z miasta.

Poza tym przy linii z f~10 opóźnienie 21 min jest de facto opóźnieniem 1 min, bo przecież statystyczny pasażer nie ma bladego pojęcia że jedzie jedną ze wcześniejszych spóźnionych brygad.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”