Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#391 Post autor: kot_feliks » 1 gru 2016, o 11:14

Kaszmir pisze:Jeśli już to na odwrót, bo nie wyobrażam sobie, by np. rano ludzie z Teatru Ludowego jechali do centrum "1"/"5" przez Kombinat... "4" jednak nie obsługuje tych samych relacji.
Raczej wsiedliby w 4 i przesiedli się na coś innego gdzieś dalej... Serio myślisz, że ktoś jechałby z Teatru Ludowego do centrum przez Kombinat? :O

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#392 Post autor: Krakowiak2013 » 1 gru 2016, o 11:59

Przeanalizowałem nowe rozkłady dla szczególnie dla "1" oraz "5" w kwestii pierwszych kursów od soboty. Pierwszy kurs "1" z Elektromontażu jest o 4:12, a normalnie pierwsze kursy wyjazdowe na Wańkowicza są o 4:32. Z kolei linia "5" pierwszy kurs z Elektromontażu o 4:10, a zazwyczaj "5" pierwsze kursy ze Wzgórz jest o 4:34 w tygodniu. Ktoś wyjaśni po co tak wcześnie pierwsze kursy?
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#393 Post autor: Kaszmir » 1 gru 2016, o 16:05

kot_feliks pisze:Raczej wsiedliby w 4 i przesiedli się na coś innego gdzieś dalej... Serio myślisz, że ktoś jechałby z Teatru Ludowego do centrum przez Kombinat? :O
"1" i "5" zapewniają dość unikatowe relacje ("1" - jedyny tramwaj z Huty do południowej I obwodnicy, "5" - jedyny tramwaj z Huty do tunelu). Zatem tak, myślę że znalazłyby się takie osoby, zwłaszcza jakby się okazało że rozkłady są tak zgrane że przy przesiadce z "4" na "1" albo "5" trzeba czekać 7-8 minut.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7413
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#394 Post autor: Locutus » 1 gru 2016, o 19:17

Miałem już odpisywać Kotu Feliksowi, ale zamiast tego po prostu podpiszę się pod wypowiedzią Kaszmira.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#395 Post autor: Cukier » 2 gru 2016, o 10:41

A ja się podpiszę pod postem Kota Felisa bo naprawdę dawno większej bredni nie słyszałem, jak jazda do centrum z Teatru Ludowego przez Kombinat. I naprawdę zaczynam się zastanawiać jak bardzo trzeba się oderwać od rzeczywistości, żeby wmówić sobie (i próbować innym), że to ma sens.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#396 Post autor: Kaszmir » 2 gru 2016, o 17:11

Cukier pisze:A ja się podpiszę pod postem Kota Felisa bo naprawdę dawno większej bredni nie słyszałem, jak jazda do centrum z Teatru Ludowego przez Kombinat. I naprawdę zaczynam się zastanawiać jak bardzo trzeba się oderwać od rzeczywistości, żeby wmówić sobie (i próbować innym), że to ma sens.
Ja nieraz nie zgadzam się z Twoimi opiniami i uważam je za co najmniej "śmiałe", a jednak nie nazywam ich bredniami czy oderwanymi od rzeczywistości.

A co do samego przykładu - zdam się na matematykę. Różnica przejazdów między wspomnianymi trasami to ok. 15 minut. Teraz jednak dodaj konieczność przesiadki w Twoim wariancie - średnio 5 minut - i różnica maleje do 10 minut. Wg badań pasażerowie są w stanie jechać ok. 7 minut dłużej byle bez przesiadki, jednak jest to wynik uśredniony i znajdą się tacy, którzy są gotowi jechać 10 albo nawet kilkanaście minut dłużej. Dlatego nie mam wątpliwości że część pasażerów pojechałaby naokoło. A jeszcze uwzględnij, że na swoim przystanku mogliby spokojnie zająć miejsce siedzące, podczas gdy przy przesiadce byliby skazani na stanie.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#397 Post autor: Cukier » 2 gru 2016, o 19:06

A więc krok po kroku:
1. Chcąc się dostać z Teatru Ludowego do tunelu i dalej do Krowodrzy wsiadasz w "4" w której znajdujesz bez problemu miejsce siedzące. Wysiadasz na Mogilskim, idziesz na przystanek w kierunku tunelu. W godzinach szczytu czekasz góra 5min, poza nimi góra 10min. Z racji dużej wymiany pasażerskiej w liniach "50" czy "19" jest spora szansa że znajdziesz miejsce siedzące, a nawet jeśli nie, to zostało ci do pokonania raptem parę przystanków i z każdym kolejnym tramwaj się będzie wyludniał.

2. Chcąc się dostać z Teatru Ludowego do południowej Pierwszej Obwodnicy wsiadasz w "4", jedziesz do Dworca Głównego i tam się przesiadasz na "20", ewentualnie "52" jeśli przystanek Poczta Główna wystarczająco ci odpowiada, ewentualnie "2" jeśli przystanek Filharmonia wystarczająco ci odpowiada. W "2" miejsca siedzące bez trudu, w "20" i "52" może być o nie znacznie ciężej, choć za sprawą dużej wymiany pasażerskiej na Dworcu nie jest to niemożliwe. I tak jak wyżej - te dwa, trzy ostatnie przystanki można przejechać na stojąco. Plus opcja druga - możemy nie wysiadać na Dworcu, tylko pod Bagatelą, wówczas mamy do dyspozycji z tego samego przystanku "18" (+ "2" do Filharmonii) oraz z przystanku kawałek dalej jeszcze "8" i "13". Skoro twierdzisz że nie jest problemem robić wycieczkę dookoła Krzesławic w drodze do centrum, to tym bardziej nie będzie nim dojazd do PWŚ z rundką dookoła Plant.

A w to, że znajdą się osoby które mają czas nadkładać tyle drogi, tracić czas i na dodatek marznąć - tak, marznąć, bo "1" jest obsadzona mroźnymi stozłomami, podczas gdy na "4" kursują cieplutkie pesy - to ja nie wątpię. Podobnie przecież znajdowali się ludzie, którzy w czasie zamknięcia al. Solidarności jeździli ze Wzgórz do Centrum przez Kopiec Wandy, co było 12 minut dłuższe od przejazdu Kocmyrzowską. Masochiści są wśród nas i trzeba się z ich obecnością pogodzić.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7413
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#398 Post autor: Locutus » 3 gru 2016, o 10:57

Cukier, jak dorzucisz jeszcze kryterium pogody – zimny wiatr, marznący deszcz lub śnieg – to może się okazać, że przesiadka robi się jeszcze mniej atrakcyjna niż w statystykach i ludzie są gotowi jeszcze dłużej jechać, byle tylko uniknąć związanych z nią niedogodności...

Całkowicie popieram Kaszmira.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#399 Post autor: Cukier » 3 gru 2016, o 20:21

Locutus pisze:Cukier, jak dorzucisz jeszcze kryterium pogody – zimny wiatr, marznący deszcz lub śnieg – to może się okazać, że przesiadka robi się jeszcze mniej atrakcyjna niż w statystykach i ludzie są gotowi jeszcze dłużej jechać, byle tylko uniknąć związanych z nią niedogodności...
Wolę zmarznąć przez 5 minut na przystanku i potem się ogrzać w Krakowiaku niż przez pół godziny dygotać zębami w stozłomce.

Mały_Miś
Znawca
Posty: 45
Rejestracja: 15 wrz 2014, o 18:46
Lokalizacja: NOWA HUTA

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#400 Post autor: Mały_Miś » 5 gru 2016, o 22:55

Mistrzejowiczanin pisze: 122 generalnie powinna jeździć przez Rondo Kocmyrzowskie, bo po prostu tam są lepsze możliwości przesiadkowe, a przy tym mogliby jeszcze wyprostować trasę, żeby nie objeżdżała przez Jagiełły, bo dla mieszkańców ul. Morcinka czy Zesławic, albo takich, którzy mają tam swoją działkę zdecydowanie takie wycieczki nie są uwielbione.
Zdecydowanie się zgadzam.
Proponowałbym aby 122 wróciło na starą trasę 182, tak aby na Wzgórzach Krzesławickich skręcać w Architektów i obsługiwać bez straty gimnazjum 44 jak i SP 98 a potem pod kościołem w stronę Huty przez Rondo Kocmyrzowskie lub nawet dalej do Czyżyn.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#401 Post autor: Cukier » 5 gru 2016, o 23:18

Ja bym do kompletu wydłużył "182" przez Poległych w Krzesławicach, Kocmyrzowską i Architektów. Wówczas do szkół nie tracą dojazdu również dzieci z Jagiełły, pasażerowie "2x2" zyskują możliwość przesiadki na "182", którym mogą w fajny sposób dojechać w rejon Piastów / Mistrzejowic. Stokom owszem, wydłużyłby się dojazd do centrum linią "182", ale za to miałyby fajną dowozówkę do tramwaju.

Oczywiście w związku ze skierowaniem "182" na Poległych w Krzesławicach możnaby rozważyć puszczenie "142" przez Kocmyrzowską i Architektów. Wówczas pętla os. Na Stoku miałaby dowozówkę do tramwaju co 6 minut z relatywnie wygodną przesiadką na pętli Wzgórza Krzesławickie, co stanowiłoby przepaść względem tego co jest obecnie, czyli dowozówka co 12 minut z węzłem przesiadkowym opartym na przystanku... JEDNOKIERUNKOWYM :wall:

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#402 Post autor: Krakowiak2013 » 6 gru 2016, o 10:07

Mały_Miś pisze:Proponowałbym aby 122 wróciło na starą trasę 182, tak ę aby na Wzgórzach Krzesławickich skręcać w Architektów i obsługiwać bez straty gimnazjum 44 jak i SP 98 a potem pod kościołem w stronę Huty przez Rondo Kocmyrzowskie lub nawet dalej do Czyżyn.
Według twojej koncepcji mieszkańcy domków tracą autobus, a zwrócę uwagę, że mieszkańcy domków chętnie korzystają z linii "122" oraz "422" w celu dojazdu do Huty. Gdyby usłyszeli ta koncepcję byliby wściekli oraz zlinczowaliby. Samo zostawianie "422" w rejonie domków odpada....

Przy okazji poruszę drugi temat związany ze Wzgórzami, a dokładniej remontowi. W kwestii tymczasowej końcówki Elektromontaż po trzy dniowej obserwacji stwierdzam, że tymczasowa pętla w tym miejscu jest najlepszym rozwiązaniem. Obecnie Zajezdnia Nowa Huta to wielki teren budowy, gdzie obecnie trochę się dzieje. Przechodząc dalej organizacja linii zastępczej oceniam na -5, bo ludziom brakuje tymczasowego połączenia z Kocmyrzowską, a nie wszystkim pasuje podróż w rejon Kombinatu więc tutaj ZIKiT nie popisał. Na sam koniec wczoraj obserwowałem co robią na wyłączonym odcinku to tak:

-wymiana trakcji na całym odcinku
-na samej pętli rozkopany drugi tor, gdzie obecnie jest tylko podkład.
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2605
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#403 Post autor: scyzor663 » 6 gru 2016, o 10:12

Krakowiak2013 pisze:wymiana trakcji na całym odcinku
Chyba sieci trakcyjnej?

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#404 Post autor: Krakowiak2013 » 6 gru 2016, o 10:15

scyzor663 pisze:Chyba sieci trakcyjnej?
Tak sieci trakcyjnej.
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow

#405 Post autor: Krakowiak2013 » 8 gru 2016, o 14:54

Od soboty linia "704" kursować będzie cały tydzień co 10 minut.
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”