Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 lis 2019, o 14:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 522 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 35  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 gru 2016, o 11:14 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2070
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Jeśli już to na odwrót, bo nie wyobrażam sobie, by np. rano ludzie z Teatru Ludowego jechali do centrum "1"/"5" przez Kombinat... "4" jednak nie obsługuje tych samych relacji.

Raczej wsiedliby w 4 i przesiedli się na coś innego gdzieś dalej... Serio myślisz, że ktoś jechałby z Teatru Ludowego do centrum przez Kombinat? :O


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2016, o 11:59 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6994
Lokalizacja: Kraków
Przeanalizowałem nowe rozkłady dla szczególnie dla "1" oraz "5" w kwestii pierwszych kursów od soboty. Pierwszy kurs "1" z Elektromontażu jest o 4:12, a normalnie pierwsze kursy wyjazdowe na Wańkowicza są o 4:32. Z kolei linia "5" pierwszy kurs z Elektromontażu o 4:10, a zazwyczaj "5" pierwsze kursy ze Wzgórz jest o 4:34 w tygodniu. Ktoś wyjaśni po co tak wcześnie pierwsze kursy?

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2016, o 16:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22694
kot_feliks napisał(a):
Raczej wsiedliby w 4 i przesiedli się na coś innego gdzieś dalej... Serio myślisz, że ktoś jechałby z Teatru Ludowego do centrum przez Kombinat? :O

"1" i "5" zapewniają dość unikatowe relacje ("1" - jedyny tramwaj z Huty do południowej I obwodnicy, "5" - jedyny tramwaj z Huty do tunelu). Zatem tak, myślę że znalazłyby się takie osoby, zwłaszcza jakby się okazało że rozkłady są tak zgrane że przy przesiadce z "4" na "1" albo "5" trzeba czekać 7-8 minut.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2016, o 19:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7143
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Miałem już odpisywać Kotu Feliksowi, ale zamiast tego po prostu podpiszę się pod wypowiedzią Kaszmira.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 10:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10799
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
A ja się podpiszę pod postem Kota Felisa bo naprawdę dawno większej bredni nie słyszałem, jak jazda do centrum z Teatru Ludowego przez Kombinat. I naprawdę zaczynam się zastanawiać jak bardzo trzeba się oderwać od rzeczywistości, żeby wmówić sobie (i próbować innym), że to ma sens.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 17:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22694
Cukier napisał(a):
A ja się podpiszę pod postem Kota Felisa bo naprawdę dawno większej bredni nie słyszałem, jak jazda do centrum z Teatru Ludowego przez Kombinat. I naprawdę zaczynam się zastanawiać jak bardzo trzeba się oderwać od rzeczywistości, żeby wmówić sobie (i próbować innym), że to ma sens.

Ja nieraz nie zgadzam się z Twoimi opiniami i uważam je za co najmniej "śmiałe", a jednak nie nazywam ich bredniami czy oderwanymi od rzeczywistości.

A co do samego przykładu - zdam się na matematykę. Różnica przejazdów między wspomnianymi trasami to ok. 15 minut. Teraz jednak dodaj konieczność przesiadki w Twoim wariancie - średnio 5 minut - i różnica maleje do 10 minut. Wg badań pasażerowie są w stanie jechać ok. 7 minut dłużej byle bez przesiadki, jednak jest to wynik uśredniony i znajdą się tacy, którzy są gotowi jechać 10 albo nawet kilkanaście minut dłużej. Dlatego nie mam wątpliwości że część pasażerów pojechałaby naokoło. A jeszcze uwzględnij, że na swoim przystanku mogliby spokojnie zająć miejsce siedzące, podczas gdy przy przesiadce byliby skazani na stanie.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2016, o 19:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10799
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
A więc krok po kroku:
1. Chcąc się dostać z Teatru Ludowego do tunelu i dalej do Krowodrzy wsiadasz w "4" w której znajdujesz bez problemu miejsce siedzące. Wysiadasz na Mogilskim, idziesz na przystanek w kierunku tunelu. W godzinach szczytu czekasz góra 5min, poza nimi góra 10min. Z racji dużej wymiany pasażerskiej w liniach "50" czy "19" jest spora szansa że znajdziesz miejsce siedzące, a nawet jeśli nie, to zostało ci do pokonania raptem parę przystanków i z każdym kolejnym tramwaj się będzie wyludniał.

2. Chcąc się dostać z Teatru Ludowego do południowej Pierwszej Obwodnicy wsiadasz w "4", jedziesz do Dworca Głównego i tam się przesiadasz na "20", ewentualnie "52" jeśli przystanek Poczta Główna wystarczająco ci odpowiada, ewentualnie "2" jeśli przystanek Filharmonia wystarczająco ci odpowiada. W "2" miejsca siedzące bez trudu, w "20" i "52" może być o nie znacznie ciężej, choć za sprawą dużej wymiany pasażerskiej na Dworcu nie jest to niemożliwe. I tak jak wyżej - te dwa, trzy ostatnie przystanki można przejechać na stojąco. Plus opcja druga - możemy nie wysiadać na Dworcu, tylko pod Bagatelą, wówczas mamy do dyspozycji z tego samego przystanku "18" (+ "2" do Filharmonii) oraz z przystanku kawałek dalej jeszcze "8" i "13". Skoro twierdzisz że nie jest problemem robić wycieczkę dookoła Krzesławic w drodze do centrum, to tym bardziej nie będzie nim dojazd do PWŚ z rundką dookoła Plant.

A w to, że znajdą się osoby które mają czas nadkładać tyle drogi, tracić czas i na dodatek marznąć - tak, marznąć, bo "1" jest obsadzona mroźnymi stozłomami, podczas gdy na "4" kursują cieplutkie pesy - to ja nie wątpię. Podobnie przecież znajdowali się ludzie, którzy w czasie zamknięcia al. Solidarności jeździli ze Wzgórz do Centrum przez Kopiec Wandy, co było 12 minut dłuższe od przejazdu Kocmyrzowską. Masochiści są wśród nas i trzeba się z ich obecnością pogodzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2016, o 10:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7143
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Cukier, jak dorzucisz jeszcze kryterium pogody – zimny wiatr, marznący deszcz lub śnieg – to może się okazać, że przesiadka robi się jeszcze mniej atrakcyjna niż w statystykach i ludzie są gotowi jeszcze dłużej jechać, byle tylko uniknąć związanych z nią niedogodności...

Całkowicie popieram Kaszmira.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2016, o 20:21 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10799
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Locutus napisał(a):
Cukier, jak dorzucisz jeszcze kryterium pogody – zimny wiatr, marznący deszcz lub śnieg – to może się okazać, że przesiadka robi się jeszcze mniej atrakcyjna niż w statystykach i ludzie są gotowi jeszcze dłużej jechać, byle tylko uniknąć związanych z nią niedogodności...

Wolę zmarznąć przez 5 minut na przystanku i potem się ogrzać w Krakowiaku niż przez pół godziny dygotać zębami w stozłomce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2016, o 22:55 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 15 wrz 2014, o 18:46
Posty: 45
Lokalizacja: NOWA HUTA
Mistrzejowiczanin napisał(a):
122 generalnie powinna jeździć przez Rondo Kocmyrzowskie, bo po prostu tam są lepsze możliwości przesiadkowe, a przy tym mogliby jeszcze wyprostować trasę, żeby nie objeżdżała przez Jagiełły, bo dla mieszkańców ul. Morcinka czy Zesławic, albo takich, którzy mają tam swoją działkę zdecydowanie takie wycieczki nie są uwielbione.


Zdecydowanie się zgadzam.
Proponowałbym aby 122 wróciło na starą trasę 182, tak aby na Wzgórzach Krzesławickich skręcać w Architektów i obsługiwać bez straty gimnazjum 44 jak i SP 98 a potem pod kościołem w stronę Huty przez Rondo Kocmyrzowskie lub nawet dalej do Czyżyn.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2016, o 23:18 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10799
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ja bym do kompletu wydłużył "182" przez Poległych w Krzesławicach, Kocmyrzowską i Architektów. Wówczas do szkół nie tracą dojazdu również dzieci z Jagiełły, pasażerowie "2x2" zyskują możliwość przesiadki na "182", którym mogą w fajny sposób dojechać w rejon Piastów / Mistrzejowic. Stokom owszem, wydłużyłby się dojazd do centrum linią "182", ale za to miałyby fajną dowozówkę do tramwaju.

Oczywiście w związku ze skierowaniem "182" na Poległych w Krzesławicach możnaby rozważyć puszczenie "142" przez Kocmyrzowską i Architektów. Wówczas pętla os. Na Stoku miałaby dowozówkę do tramwaju co 6 minut z relatywnie wygodną przesiadką na pętli Wzgórza Krzesławickie, co stanowiłoby przepaść względem tego co jest obecnie, czyli dowozówka co 12 minut z węzłem przesiadkowym opartym na przystanku... JEDNOKIERUNKOWYM :wall:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2016, o 10:07 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6994
Lokalizacja: Kraków
Mały_Miś napisał(a):
Proponowałbym aby 122 wróciło na starą trasę 182, tak ę aby na Wzgórzach Krzesławickich skręcać w Architektów i obsługiwać bez straty gimnazjum 44 jak i SP 98 a potem pod kościołem w stronę Huty przez Rondo Kocmyrzowskie lub nawet dalej do Czyżyn.


Według twojej koncepcji mieszkańcy domków tracą autobus, a zwrócę uwagę, że mieszkańcy domków chętnie korzystają z linii "122" oraz "422" w celu dojazdu do Huty. Gdyby usłyszeli ta koncepcję byliby wściekli oraz zlinczowaliby. Samo zostawianie "422" w rejonie domków odpada....

Przy okazji poruszę drugi temat związany ze Wzgórzami, a dokładniej remontowi. W kwestii tymczasowej końcówki Elektromontaż po trzy dniowej obserwacji stwierdzam, że tymczasowa pętla w tym miejscu jest najlepszym rozwiązaniem. Obecnie Zajezdnia Nowa Huta to wielki teren budowy, gdzie obecnie trochę się dzieje. Przechodząc dalej organizacja linii zastępczej oceniam na -5, bo ludziom brakuje tymczasowego połączenia z Kocmyrzowską, a nie wszystkim pasuje podróż w rejon Kombinatu więc tutaj ZIKiT nie popisał. Na sam koniec wczoraj obserwowałem co robią na wyłączonym odcinku to tak:

-wymiana trakcji na całym odcinku
-na samej pętli rozkopany drugi tor, gdzie obecnie jest tylko podkład.

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2016, o 10:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2601
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Krakowiak2013 napisał(a):
wymiana trakcji na całym odcinku

Chyba sieci trakcyjnej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2016, o 10:15 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6994
Lokalizacja: Kraków
scyzor663 napisał(a):
Chyba sieci trakcyjnej?


Tak sieci trakcyjnej.

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2016, o 14:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6994
Lokalizacja: Kraków
Od soboty linia "704" kursować będzie cały tydzień co 10 minut.

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 522 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL