Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorowice
Moderator: Moderatorzy
-
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
Od poniedziałku linia "511" ma się zatrzymywać na dodatkowym przystanku "Leszka Białego".
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
Za to Radni z tej dzielnicy popierają mieszkańców Zesławic i Kantorowic i wysłali do ZIKiT-u pismo w sprawie linii autobusowej "122". Jak przeczytałem chodzi o to, że wszyscy chcą zmiany na końcowym odcinku tej linii autobusowej a mianowicie chcą dojazdu do placu Tomex i Al. Andersa do obecnej końcówki. Zobaczymy co znowu wymyśli ZIKiT? Cały czas odnośnie tej linii słyszymy "nie" bo nie. 

- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
Pospieszny pełną gębą.lukaskrk pisze:Od poniedziałku linia "511" ma się zatrzymywać na dodatkowym przystanku "Leszka Białego".

122 generalnie powinna jeździć przez Rondo Kocmyrzowskie, bo po prostu tam są lepsze możliwości przesiadkowe, a przy tym mogliby jeszcze wyprostować trasę, żeby nie objeżdżała przez Jagiełły, bo dla mieszkańców ul. Morcinka czy Zesławic, albo takich, którzy mają tam swoją działkę zdecydowanie takie wycieczki nie są uwielbione.kucyk pisze:Za to Radni z tej dzielnicy popierają mieszkańców Zesławic i Kantorowic i wysłali do ZIKiT-u pismo w sprawie linii autobusowej "122". Jak przeczytałem chodzi o to, że wszyscy chcą zmiany na końcowym odcinku tej linii autobusowej a mianowicie chcą dojazdu do placu Tomex i Al. Andersa do obecnej końcówki. Zobaczymy co znowu wymyśli ZIKiT? Cały czas odnośnie tej linii słyszymy "nie" bo nie.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
Na tym to polega, że pospieszny zatrzymuje się na oddalonych od centrum osiedlach na każdym przystanku zbierając z nich pasażerów, potem w środku trasy zatrzymuje się tylko na ważnych węzłach, żeby w centrum znów zatrzymywać się na większości przystanków.Mistrzejowiczanin pisze:Pospieszny pełną gębą.
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
Akurat niezatrzymywanie się "511" na tymże przystanku jako jedynym w rejonie Stoków było bzdurne i nieuzasadnione. Zaś dodanie przystanku w odległości 2-3 przystanków od jednej z końcówek ma wpływ na bardzo niewielu pasażerów. A to że ludzie walczą o przystanki dla tej linii znaczy, że linia zaczyna się przyjmować, co mnie osobiście bardzo cieszy - liczę na to że stanie się całodzienną - choćby i kosztem "182".Mistrzejowiczanin pisze:Pospieszny pełną gębą.lukaskrk pisze:Od poniedziałku linia "511" ma się zatrzymywać na dodatkowym przystanku "Leszka Białego".
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
Była już o tym mowa, ale żeby komplet komunikatów się tu znalazł:
Dodatkowy przystanek
Dodatkowy przystanek
http://kmkrakow.pl/511
od 28.11.2016
Dodatkowy przystanek
Szanowni Pasażerowie!
Uprzejmie informujemy, że od dnia 28.11.2016 r. (poniedziałek) linia 511 dodatkowo będzie zatrzymywać się na przystanku Leszka Białego.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
To jest raczej linia przyspieszona. Pospiesznych linii już w Krakowie nie ma od dawnascyzor663 pisze:Na tym to polega, że pospieszny zatrzymuje się na oddalonych od centrum osiedlach na każdym przystanku zbierając z nich pasażerów, potem w środku trasy zatrzymuje się tylko na ważnych węzłach, żeby w centrum znów zatrzymywać się na większości przystanków.Mistrzejowiczanin pisze:Pospieszny pełną gębą.

A jaka jest idea linii pospiesznych? W przeciwieństwie do linii przyspieszonych, zatrzymują się na swojej trasie tylko na najważniejszych węzłach przesiadkowych?
-
- Dyrektor
- Posty: 7015
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
Bacznie obserwuję linię "511" od początku jej istnienia i mogę stwierdzić sam, że linia się przyjmuje. Jadąc dzisiaj kursem 8:54 ze Stoków zapełnienie w rejonie Wiślickiej było idealne, bo wszystkie miejsca były zajęte. Na samym początku kursowania było o to trudno. Więc linia się przyjmuje i nawet jestem za tym, aby linia "511" była całotygodniowa, bo zapewnia szybki dojazd do Centrum. Co miasto zrobi z "182" oraz "511" czas pokaże.Cukier pisze:A to że ludzie walczą o przystanki dla tej linii znaczy, że linia zaczyna się przyjmować, co mnie osobiście bardzo cieszy - liczę na to że stanie się całodzienną - choćby i kosztem "182".
-
- Dyrektor
- Posty: 7015
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
Remont torowiska na pętli Wzgórza Krzesławickie
Obowiązuje: I etap: w dniach 3 – 9 grudnia 2016 (sob – pt)
II etap: W dniach 10 – 18 grudnia 2016 (sob – nd)
Szczegóły dotyczące funkcjonowania linii tramwajowych 1, 4 i 5 na http://kmkrakow.pl/
1 Trasa objazdowa („okrężna”): Salwator – … – rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – al. Andersa – pl. Centralny im. R. Reagana – al. Solidarności – Kombinat – Ujastek – Łowińskiego – Elektromontaż (tymczasowy przystanek końcowy i początkowy). Powrót: Elektromontaż – Wiadukty – Kocmyrzowska – rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – … – Salwator
4 Trasa objazdowa („okrężna”): Bronowice Małe – … – pl. Centralny im. R. Reagana – al. Andersa – rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego Kocmyrzowska – Łowińskiego – Elektromontaż (tymczasowy przystanek końcowy i początkowy). Powrót: Elektromontaż – Łowińskiego – Kombinat – al. Solidarności – pl. Centralny im. R. Reagana – … – Bronowice Małe
5 Trasa objazdowa („okrężna”): Krowodrza Górka – … – rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – al. Andersa – pl. Centralny im. R. Reagana – al. Solidarności – Kombinat – Ujastek – Łowińskiego – Elektromontaż (tymczasowy przystanek końcowy i początkowy). Powrót: Elektromontaż – Wiadukty – Kocmyrzowska – rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – Bieńczycka – rondo Czyżyńskie – … – Krowodrza Górka
II etap: w dniach 10 – 18 grudnia 2016 roku (sob – nd)
1 Kursować będzie na stałej trasie: Wzgórza Krzesławickie – Salwator
4, 5 Kursować będą na trasach okrężnych jak w I etapie
W obu etapach zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa nr 704:
704 Kombinat – Ujastek – Łowińskiego – Kocmyrzowska – Wzg. Krzesławickie
Powrót: Wzgórza Krzesławickie – Architektów – Poległych w Krzesławicach – Kocmyrzowska – Łowińskiego – Ujastek – Kombinat
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 0649226327
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
Dlaczego w drugim etapie tylko jedna linia wraca na Wzgórza? Argument o puszczeniu ruchu tylko jedną pętlą mnie nie przekonuje, bo na Ruczaju jest półtorej pętli i da się tam puścić 30 kursów/h. A to już implikuje, że "4" z "1" by się pomieściły na jednym torze, bo to tylko 12 kursów/h.
Chyba że pętla dalej będzie nieczynna, a na "1" trafią GT8S które jadąc od miasta będą trójkątować na Wiaduktach, i po zmianie czoła jechać torem pod prąd do Wzgórz. Co oczywiście przy f~10 jest nierealne czasowo, ale puszczając drugą brygadę drugim torem (tak żeby zmieniała czoło wracając ze Wzgórz) już tak. Choć oczywiście w skali 1 do 10 myślę że prawdopodobieństwo zastosowania takiego rozwiązania wynosi 1, skoro ZIKiT z MPK od lat mają problemy żeby się dogadać co do wykorzystania Zajezdni Nowa Huta jako końcówki.
Chyba że pętla dalej będzie nieczynna, a na "1" trafią GT8S które jadąc od miasta będą trójkątować na Wiaduktach, i po zmianie czoła jechać torem pod prąd do Wzgórz. Co oczywiście przy f~10 jest nierealne czasowo, ale puszczając drugą brygadę drugim torem (tak żeby zmieniała czoło wracając ze Wzgórz) już tak. Choć oczywiście w skali 1 do 10 myślę że prawdopodobieństwo zastosowania takiego rozwiązania wynosi 1, skoro ZIKiT z MPK od lat mają problemy żeby się dogadać co do wykorzystania Zajezdni Nowa Huta jako końcówki.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
NIe za bardzo rozumiem, czemu 1 i 5 nie mogą robić pętli jedna w jedną stronę, druga w drugą? Efekt jest taki, że jadąc z centrum, na Kocmyrzowską nie da się dojechać z Czyżyńskiego inaczej, niż przez... Pl. Centralny (linia 4).
Najprościej byłoby zrobić chyba:
1, 5 - pętla Czyżyńskie -> Kocmyrzowskie -> Kocmyrzowska -> Łowińskiego -> Solidarności -> JPII -> Czyżyńskie;
4 - pętla Czyżyńskie -> pl. Centralny -> Solidarności -> Łowińskiego -> Kocmyrzowska -> Kocmyrzowskie -> Czyżyńskie;
Najprościej byłoby zrobić chyba:
1, 5 - pętla Czyżyńskie -> Kocmyrzowskie -> Kocmyrzowska -> Łowińskiego -> Solidarności -> JPII -> Czyżyńskie;
4 - pętla Czyżyńskie -> pl. Centralny -> Solidarności -> Łowińskiego -> Kocmyrzowska -> Kocmyrzowskie -> Czyżyńskie;
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7610
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
@ Kot Feliks - Chyba ZIKiT założył, że dla ludzi ważniejsze, żeby z rana szybciej dojechać do pracy czy szkoły niż żeby szybciej po południu wrócić do domu...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
- Dyrektor
- Posty: 7015
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
Na stronie MPK dostępne są rozkłady obowiązujące od soboty. Linia "704" w tygodniu pojedzie co 7 minut, w weekendy co 10 minut.
http://www.mpk.krakow.pl/pl/page-f3044045/
http://www.mpk.krakow.pl/pl/page-f3044045/
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
No ale przecież wtedy byś miał normalny dojazd i z/do jednego i drugiego miejsca:Locutus pisze:@ Kot Feliks - Chyba ZIKiT założył, że dla ludzi ważniejsze, żeby z rana szybciej dojechać do pracy czy szkoły niż żeby szybciej po południu wrócić do domu...
Pozdrawiam!
LOKI
- do centrum:
--- z Kocmyrzowskiej - 4;
--- z Solidarności, pl. Centralnego - 1, 5;
- z centrum:
--- na Kocmyrzowską - 1, 5;
--- na pl. Centralny - 4.
(albo na odwrót

Wzgórza Krzesławickie, os. Na Stoku, Zesławice, Kantorow
Myślę, że możesz mieć rację. I choć sam początkowo zastanawiałem się "czemu tak", to ta argumentacja mnie przekonujeLocutus pisze:@ Kot Feliks - Chyba ZIKiT założył, że dla ludzi ważniejsze, żeby z rana szybciej dojechać do pracy czy szkoły niż żeby szybciej po południu wrócić do domu...

Jeśli już to na odwrót, bo nie wyobrażam sobie, by np. rano ludzie z Teatru Ludowego jechali do centrum "1"/"5" przez Kombinat... "4" jednak nie obsługuje tych samych relacji.kot_feliks pisze:Najprościej byłoby zrobić chyba:
1, 5 - pętla Czyżyńskie -> Kocmyrzowskie -> Kocmyrzowska -> Łowińskiego -> Solidarności -> JPII -> Czyżyńskie;
4 - pętla Czyżyńskie -> pl. Centralny -> Solidarności -> Łowińskiego -> Kocmyrzowska -> Kocmyrzowskie -> Czyżyńskie;
Natomiast propozycja ZIKiT ma tę zaletę, że minimalizuje ilość przystanków które mają zmiany w układzie linii. Np. czemu pasażerowie z os. Kolorowego mieliby tracić "4" w jedną stronę, skoro nie można tego uniknąć? Podobnie z Bieńczycką: np. w Twojej propozycji w jedną ze stron między Bieńczycką / r. Kocmyrzowskim a al. Pokoju zostaje tylko jedna linia - "14", która i na co dzień słynie z tłoku. Mogłoby być bardzo nieciekawe jeśliby jeszcze dołożyć jej pasażerów dwukrotnie częściej kursujące "1".