Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 13 lis 2019, o 01:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 lis 2018, o 13:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3679
Lokalizacja: Kraków
Awaryjna naprawa torowiska w ciągu Alei Solidarności
Cytuj:
4, 21, 22, 44, 71, 73, 172
od 17.11.2018
Awaryjna naprawa torowiska w ciągu Alei Solidarności


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 17.11.2018 r. (sobota) rozpocznie się awaryjna naprawa torowiska tramwajowego w ciągu alei Solidarności. Uwaga! W tym samym dniu nastąpi wyłączenie z eksploatacji na czas nieokreślony torowiska w ciągu ul. Mrozowej (szczegółowe informacje na ten temat w odrębnym komunikacie).

W związku z tym, wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

  • linie 4 i 44 - przypominamy, że zostały zawieszone w związku z przebudową ciągu Królewska - Podchorążych - Bronowicka. W zamian kursuje linia 73;
  • linia 21 - zostanie zawieszona;
  • linia 22 - będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki - ... - Plac Centralny im. R. Reagana - al. Jana Pawła II - Ptaszyckiego - Ujastek Mogilski - Ujastek - Łowińskiego - Kocmyrzowska - Wzgórza Krzesławickie. Przystanki „Kopiec Wandy n/ż” będą zlokalizowane tylko na ul. Ujastek Mogilski, przy schodach prowadzących na kopiec. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
  • linia 71 - zastępcza linia tramwajowa kursująca na trasie: Os. Piastów - Piasta Kołodzieja - Mikołajczyka - Broniewskiego - al. Andersa - Kocmyrzowska - Łowińskiego - Ujastek - Ujastek Mogilski - Kopiec Wandy. Przystanki końcowy i początkowy „Kopiec Wandy” będą zlokalizowane na ul. Ujastek Mogilski, przy schodach prowadzących na kopiec. Linia kursować będzie tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 15 minut;
  • linia 73 - zastępcza linia tramwajowa będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Nowy Bieżanów P+R - ... - Plac Centralny im. R. Reagana - al. Andersa - Broniewskiego - Mikołajczyka - Piasta Kołodzieja - Os. Piastów. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. W dni powszednie w godzinach szczytu co drugi kurs będzie realizowany na trasie skróconej: Nowy Bieżanów P+R - Rondo Hipokratesa;
  • linia 172 - będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Bronowice Małe - ... - al. Andersa - Plac Centralny im. R. Reagana - al. Solidarności - Kombinat. Bez obsługi pozostanie przystanek „Aleja Róż”. Na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanek „Plac Centralny im. R. Reagana”.


Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linie 4, 21, 22, 172 zachowują ważność we wszystkich pojazdach na trasach stałych i objazdowych tych linii. Ponadto:



Bilety okresowe wykupione na linię 4 zachowują ważność:

  • na trasie linii 1 i 5 na odcinku Rondo Czyżyńskie - Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego - Wzgórza Krzesławickie;
  • na trasie linii 22 na odcinku Rondo Czyżyńskie - Kopiec Wandy - Kombinat - Wzgórza Krzesławickie;
  • na trasie linii 73 na odcinku Filharmonia - Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego;
  • we wszystkich autobusach na odcinku Os. Zgody - Kombinat i Plac Centralny im. R. Reagana - Kombinat;
  • w dalszym ciągu pozostają ważne wszystkie zasady wyznaczone w związku z przebudową ciągu Królewska - Podchorążych - Bronowicka (z wyjątkiem zapisu dotyczącego linii 73, który ulega zmianie, jak podano wyżej).


Bilety okresowe wykupione na linię 21 zachowują ważność:

  • na trasie linii 22 na odcinku Plac Centralny im. R. Reagana - Wiadukty;
  • na trasie linii 71 na całej trasie przejazdu;
  • we wszystkich autobusach na odcinku Os. Zgody - Kombinat i Plac Centralny im. R. Reagana - Kombinat;
  • na trasie linii 123 na odcinku Dunikowskiego - Struga
  • na trasie linii 163 i 193 na odcinku Os. Piastów - Bulwarowa.


Za utrudnienia przepraszamy!


Wyłączenie z eksploatacji torowiska w ciągu ul. Mrozowej
Cytuj:
22, 117, 132, 242
od 17.11.2018
Wyłączenie z eksploatacji torowiska w ciągu ul. Mrozowej


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 17.11.2018 r. (sobota) nastąpi wyłączenie z eksploatacji na czas nieokreślony torowiska tramwajowego w ulicy Mrozowej. Uwaga! W tym samym dniu rozpocznie się awaryjna naprawa torowiska w ciągu al. Solidarności. Szczegółowe informacje na temat są zawarte w odrębnym komunikacie.

W związku z tym, zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

  • linia 22:
    • na czas wyłączenia ruchu tramwajowego w ciągu al. Solidarności będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki - ... - Plac Centralny im. R. Reagana - al. Jana Pawła II - Ptaszyckiego - Ujastek Mogilski - Ujastek - Łowińskiego - Kocmyrzowska - Wzgórza Krzesławickie;
    • po przywróceniu ruchu tramwajowego w ciągu al. Solidarności będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki - ... - al. Solidarności - Kombinat - Ujastek Mogilski - Kopiec Wandy;
  • linie 117 i 242 - będą kursować po trasach czasowo zmienionych: Kombinat - Ujastek - Mrozowa - Blokowa - Darwina - ... - Łuczanowice / Krzysztoforzyce. Na zmienionym odcinku trasy linie będą obsługiwać następujące przystanki: „Mrozowa n/ż” (oba na ul. Mrozowej), „Blokowa” (na ul. Blokowej w kierunku Łuczanowic / Krzysztoforzyc oraz na ul. Mrozowej w kierunku Kombinatu). Przystanek „Lubocza PKP n/ż” w kierunku Wadowa wyznaczony zostanie na ul. Blokowej przed skrzyżowaniem z ul. Łowińskiego;
  • linia 132 - trasa podstawowa i obecna trasa wariantowa przez ul. Wańkowicza pozostają bez zmian. Zostaną uruchomione kursy wariantowe realizowane tylko w dni powszednie, w następujący sposób:
    • w okresie szczytu porannego (tylko kursy w kierunku Kombinatu): Dworzec Główny Zachód - ... - al. Solidarności - Ujastek - Mrozowa - Blokowa - Łowińskiego - Mrozowa - Ujastek - Kombinat;
    • w okresie szczytu popołudniowego (tylko kursy w kierunku Dworca Głównego Zachód): Kombinat - Ujastek - Mrozowa - Blokowa - Łowińskiego - Mrozowa - Ujastek - al. Solidarności - ... - Dworzec Główny Zachód;
    • na nowym odcinku trasy kursy wariantowe będą obsługiwać kolejno następujące przystanki: „Mrozowa n/ż” (oba na ul. Mrozowej), „Blokowa” (na ul. Blokowej w kierunku Walcowni oraz na ul. Mrozowej w kierunku Kombinatu), „Lubocza PKP n/ż” (na ul. Blokowej przed skrzyżowaniem z ul. Łowińskiego), „Walcownia” (na ul. Łowińskiego, przed skrzyżowaniem z ul. Mrozową), „Agencja Kraków Wschód n/ż”, „Blokowa” i „Mrozowa n/ż” (wszystkie trzy na ul. Mrozowej w kierunku Kombinatu);
    • kursy wariantowe linii 132 realizowane w szczycie porannym przez Walcownię będą zatrzymywać się na przystanku przelotowym „Kombinat” jak dla linii 142 w kierunku Os. Na Stoku. Przystanek końcowy „Kombinat” dla tych kursów wyznaczony zostanie w miejscu obecnego przystanku końcowego linii 117, 138 i 242.


Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linię 22 zachowują ważność w autobusach linii 132 na odcinku Aleja Róż - Walcownia - Kombinat oraz w autobusach linii 117 i 242 na odcinku Kombinat - Lubocza PKP.



Za utrudnienia przepraszamy!

http://kmkrakow.pl/

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Ostatnio edytowano 14 lis 2018, o 13:56 przez tomta1, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, o 13:51 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 230
Czyli w takim układzie mamy dwie linie z Bieńczyc na Bieżanów? :D
Jestem ciekaw jakim zainteresowaniem będzie cieszyć się "71" i czy jest w ogóle sens utrzymywania jej w takim kształcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, o 19:35 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6994
Lokalizacja: Kraków
Tak mnie zastanawia czy na "22" jest szansa na niską podłogę?

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, o 20:09 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 2588
Skoro na "10" nie ma szans bo przeszkodą jest Ptaszyckiego to pomyśl ...

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, o 20:55 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2326
Lokalizacja: KRK
smerf napisał(a):
Skoro na "10" nie ma szans bo przeszkodą jest Ptaszyckiego to pomyśl ...

Ale przecież 22 tylko teraz (na czas remontu) będzie jeździć przez Ptaszyckiego - potem po remoncie wraca normalnie na Solidarności i pod Kombinat, skąd będzie jechać w prawo na Kopiec.

Pytanie zatem bardziej, czy Ujastek Mogilski byłby jakąś przeszkodą - sam peron przy Kombinacie (od strony Kopca) został wszak wyremontowany pod koniec zeszłego roku (żeby wagony niskopodłogowe nie zahaczały tam o krawężnik) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, o 20:59 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 28 lut 2017, o 16:58
Posty: 360
suchy napisał(a):
smerf napisał(a):
Skoro na "10" nie ma szans bo przeszkodą jest Ptaszyckiego to pomyśl ...

Ale przecież 22 tylko teraz (na czas remontu) będzie jeździć przez Ptaszyckiego - potem po remoncie wraca normalnie na Solidarności i pod Kombinat, skąd będzie jechać w prawo na Kopiec.

Pytanie zatem bardziej, czy Ujastek Mogilski byłby jakąś przeszkodą - sam peron przy Kombinacie (od strony Kopca) został wszak wyremontowany pod koniec zeszłego roku (żeby wagony niskopodłogowe nie zahaczały tam o krawężnik) :)

Przeszkodą jest zapewne MPK i tekst "Bo ludzie się przyzwyczają". Oraz teksty ludzi "Dają i zabierają" :wall:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, o 21:02 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10799
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
To "71" to mogli sobie darować. Zdecydowanie niewspółmierne koszty do efektu, jakim jest zapewnienie dojazdu dla samego os. Piastów do przystanku Kombinat. Natomiast z "73" sprytnie rozegrane, szanuję.

Natomiast czy ja dobrze rozumiem komunikat co do Walcowni, że poza godzinami szczytu zarówno Walcownia jak i Agencja Kraków Wschód pozostaną CAŁKOWICIE bez obsługi? Nie są to może generatory żadnego wielkiego ruchu, ale zgodnie z doktryną Kaszmira, jeśli ktoś miał dostęp do komunikacji przez x lat to nie można mu go ot tak po prostu całkowicie zabrać. "117" i "242" powinny jechać przez skrzyżowanie Łowińskiego / Mrozowa - co jak wspomniałem zresztą, przez sporą część dnia wyszłoby im na dobre, bo jadąc w stronę Luboczy na skrzyżowanie Blokowa / Łowińskiego wjeżdżałyby najbardziej uprzywilejowanym i najmniej obłożonym wlotem, w opozycji do tego co ZTP chce wprowadzić, czyli wjazdu wlotem ostatnim w kolejce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, o 21:22 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 24 sie 2017, o 19:19
Posty: 157
Lokalizacja: Prądnik Biały
Adrian napisał(a):
suchy napisał(a):
smerf napisał(a):
Skoro na "10" nie ma szans bo przeszkodą jest Ptaszyckiego to pomyśl ...

Ale przecież 22 tylko teraz (na czas remontu) będzie jeździć przez Ptaszyckiego - potem po remoncie wraca normalnie na Solidarności i pod Kombinat, skąd będzie jechać w prawo na Kopiec.

Pytanie zatem bardziej, czy Ujastek Mogilski byłby jakąś przeszkodą - sam peron przy Kombinacie (od strony Kopca) został wszak wyremontowany pod koniec zeszłego roku (żeby wagony niskopodłogowe nie zahaczały tam o krawężnik) :)

Przeszkodą jest zapewne MPK i tekst "Bo ludzie się przyzwyczają". Oraz teksty ludzi "Dają i zabierają" :wall:
Myślę, że 22 w każdym rejonie jaki ma docelowo obsługiwać ma zastępstwo w postaci innych linii niskopodłogowych. Nowe Tramino powinny w pierwszej kolejności iść np. na 14 aby ta była w pełni niskopodłogową linią na Alei Pokoju i Mistrzejowicach gdzie na chwilę obecną nie ma jednej pewnej linii z niską podłogą. Natomiast jakieś wolne EU8N czy może NGT6 mogą nie być wystarczająco pojemne i lepiej żeby wylądowały np. na 1.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, o 22:54 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 242
Cukier napisał(a):
Zdecydowanie niewspółmierne koszty do efektu, jakim jest zapewnienie dojazdu dla samego os. Piastów do przystanku Kombinat.


Jednak część osób pracujących na terenie Kombinatu (w różnych spółkach tam posadowionych) potrzebuje dojazdu do pracy... Taki dojazd zapewniała dotychczas linia 21 i właśnie dla nich będzie to 71...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, o 22:59 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 230
pjetrek napisał(a):
Jednak część osób pracujących na terenie Kombinatu (w różnych spółkach tam posadowionych) potrzebuje dojazdu do pracy... Taki dojazd zapewniała dotychczas linia 21 i właśnie dla nich będzie to 71...

Ale czy nie szybciej im będzie wziąć 52 i przesiąść się w cokolwiek co jedzie w stronę kombinatu (139/172) niż robić sobie wycieczkę przez Wiadukty?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, o 23:01 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 242
Ale jak zawsze w takich przypadkach wraca pytanie - o "wyższości" przejazdów bezpośrednich nad podróżą z przesiadkami ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, o 23:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3679
Lokalizacja: Kraków
Mr. Passenger napisał(a):
Ale czy nie szybciej im będzie wziąć 52 i przesiąść się w cokolwiek co jedzie w stronę kombinatu (139/172) niż robić sobie wycieczkę przez Wiadukty?
Korki na Obrońców Krzyża są na tyle duże, że przesiadka na 139 raczej odpada. Na Andersa (od ronda Maczka do ronda Kocmyrzowskiego) też. Z bardziej realnych przesiadek widzę przesiadkę dopiero na Kocmyrzowskim lub Os. Zgody (z „73”) na „132”, „142” lub „172”. Każde inną trasą jedzie, czasem naokoło („132”), ale wszystkie na Kombinat. Czy wyjdzie szybciej niż „71” – nie wiem, dosyć możliwe. Ale przy przyzwyczajeniu do bezprzesiadkowości, to raczej wybiorą „71”.

A, i takie „71” to też trochę „zbawienie” dla MPK, by wysyłać gdzieś E1 solo. Inaczej albo większość stałaby w zajezdni (6/10), albo MPK zaczęłoby wysyłać te wagony na inne linie, np. „2”.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2018, o 07:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7129
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Cukier napisał(a):
Natomiast z "73" sprytnie rozegrane, szanuję.
Data warta odnotowania w forumowym kalendarium - bo będzie to pierwszy raz od miesięcy jeśli nie od lat, gdy nie zgodzę się z Cukrem.

Otóż nie uważam, żeby zabranie Wzgórzom Krzesławickim połowy kursów do Pierwszej Obwodnicy, odcięcie ich od całej północnej Pierwszej Obwodnicy, zabranie połowy kursów niskowejściowych i wszystkich niskopodłogowych było "dobrym rozegraniem".

Można to było zrobić o wiele prościej. 21 do piachu, 22 skrócone do Placu Centralnego lub Kopca Wandy, 73 przez Ptaszyckiego i Ujastek do Wzgórz Krzesławickich, plus autobus zastępczy 721 po trasie 21 od Os. Piastów do Kombinatu, a dalej do Walcowni.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2018, o 08:53 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6994
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
Otóż nie uważam, żeby zabranie Wzgórzom Krzesławickim połowy kursów do Pierwszej Obwodnicy, odcięcie ich od całej północnej Pierwszej Obwodnicy, zabranie połowy kursów niskowejściowych i wszystkich niskopodłogowych było "dobrym rozegraniem".


Czekałem na twój post Loki w kwestii objazdów. Również nie podoba mi się to, iż na czas remontu, który potrwa blisko miesiąc zabiera się ludziom bezpośrednie połączenie do Dworca czy Teatru Bagateli ze Wzgórz. "73" zapewniała połączenie bez przesiadek, a teraz aby dostać się do centrum trzeba będzie kombinować, aby złapać "73". Zaraz pojawi się argument, że mieszkańcy Wzgórz mogą przecież podejść na Stoki, aby skorzystać z "182" i "511", które jadą na Mogilskie lub okolice Dworca, ale to jest przesiadka i nie wszyscy mają czas na kombinowanie. A kolejne - "511" nie kursuje cały tydzień, tylko w powszednim szczycie, zaś "182" rzadko poza szczytem i w weekendy, podczas gdy "73" ma stały, mocny rozkład jazdy. Dlatego krytycznie oceniam zabranie "73" ze Wzgórz na czas zamknięcia Alei Solidarności.

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2018, o 09:06 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2065
Lokalizacja: Kraków
Serio uważacie, że ktoś ze Wzgórz do Teatru Słowackiego jechałby przez... Łowińskiego - Ujastek Mogilski - Kopiec Wandy - Ptaszyckiego - Pl. Centralny - JPII, zamiast przez Kocmyrzowską...? :O


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL