Synchronizacja rozkładów

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Synchronizacja rozkładów

#1 Post autor: Kaszmir » 5 sie 2010, o 13:16

Otwieram nowy temat i zapraszam do dyskusji i podawania przykładów.

Ze swojej strony:
"120", "220", "240" - linie dublujące się na sporym odcinku trasy, będące jedynym środkiem km w okolice Toń, każda jeździ rzadko, a niestety rozkłady nie są zgrane - efekt: kilkadziesiąt minut czekania, a potem dwa kursy w ciągu paru minut. I tak przez cały tydzień.

"14", "20" - najnowsze osiągnięcie fachowców, obie kursują co 20min. i pokrywają się na sporym odcinku, w weekendy w kier. R. Grzegórzeckiego jadą w odstępie dwóch minut, w dni powszednie w kier. Bronowic - dwóch, trzech...
Ostatnio zmieniony 5 sie 2010, o 13:17 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Synchronizacja rozkładów

#2 Post autor: Jopek36 » 5 sie 2010, o 13:37

Kaszmir pisze:Otwieram nowy temat i zapraszam do dyskusji i podawania przykładów.
"14", "20" - najnowsze osiągnięcie fachowców, obie kursują co 20min. i pokrywają się na sporym odcinku, w weekendy w kier. R. Grzegórzeckiego jadą w odstępie dwóch minut, w dni powszednie w kier. Bronowic - dwóch, trzech...
Zależy w którą stronę patrzysz, bo w jednym kierunku obie linie są do taktu, pisałem o tym tutaj: http://pkk.info.pl/topics9/789.htm?start=105#17413.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Synchronizacja rozkładów

#3 Post autor: Kaszmir » 5 sie 2010, o 13:43

jopek36 pisze:Zależy w którą stronę patrzysz, bo w jednym kierunku obie linie są do taktu, pisałem o tym tutaj: http://pkk.info.pl/topics9/789.htm?start=105#17413.
Racja, byłeś pierwszy ;) Niemniej "połowiczna" synchronizacja jest nieporozumieniem, zwłaszcza, że "20" powstała z "41", która powstała z "14" i wtedy kursy były co 10 minut.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 13:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#4 Post autor: EU8N » 5 sie 2010, o 13:51

Kaszmir pisze:Niemniej "połowiczna" synchronizacja jest nieporozumieniem, zwłaszcza, że "20" powstała z "41", która powstała z "14" i wtedy kursy były co 10 minut.
Podejrzewam, że na całkowitą synchronizację nie pozwala specyfika trasy do Szklarskiej (maksymalnie jeden tramwaj na nowym odcinku), która powoduje pewne ograniczenia w układaniu rozkładu. Poza tym, nie chciano zapewne teraz zmieniać rozkładu "14". Skończą się wakacje, będzie dobra okazja by uporządkować rozkłady.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#5 Post autor: Kaszmir » 5 sie 2010, o 13:58

EU8N pisze:Podejrzewam, że na całkowitą synchronizację nie pozwala specyfika trasy do Szklarskiej (maksymalnie jeden tramwaj na nowym odcinku), która powoduje pewne ograniczenia w układaniu rozkładu. Poza tym, nie chciano zapewne teraz zmieniać rozkładu "14". Skończą się wakacje, będzie dobra okazja by uporządkować rozkłady.
A czemu nie można było ruszyć rozkładu "14"? Owszem, wtedy być może trzeba by było jeszcze zmienić "9" i trochę ew. inne, lecz skoro na Wielickiej się dało ułożyć mnóstwo linii, to i tutaj można było dwie...
Ostatnio zmieniony 5 sie 2010, o 13:59 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 13:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#6 Post autor: EU8N » 5 sie 2010, o 14:00

Kaszmir pisze:A czemu nie można było ruszyć rozkładu "14"? Owszem, wtedy być może trzeba by było jeszcze ruszyć "9" i ew. inne, ale skoro na Wielickiej się dało, to i tutaj można było...
Bo wprowadzamy niepotrzebną zmianę rozkładu (chyba już trzecią w czasie tych wakacji) i tylko na trzy i pół tygodnia, bo potem kończą się wakacje. Ja nie jestem zwolennikiem częstych zmian w rozkładach.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
bombka
Kierownik
Posty: 843
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:09
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

#7 Post autor: bombka » 5 sie 2010, o 14:55

"113", "121" - kiedyś to poruszałem, że w ogóle nie ma żadnego zgrania. Godzina czekania, a potem obie linie o jednym czasie. :puppyeyes:

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 13:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#8 Post autor: EU8N » 5 sie 2010, o 15:08

bombka pisze:"113", "121" - kiedyś to poruszałem, że w ogóle nie ma żadnego zgrania. Godzina czekania, a potem obie linie o jednym czasie. :puppyeyes:
A jak mają być zgrane, skoro mają różną częstotliwość? Poza tym, te linie nigdzie się nie dublują. To po co mają być zgrane?
Wreszcie na odpowiedniej linii...

krawiec
Kierownik
Posty: 948
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#9 Post autor: krawiec » 5 sie 2010, o 15:16

Od skrócenia 292 do DGWsch 292 i 208 jeżdżą stadnie lub w odstępach paru minutowych.
Z Balic odjeżdżają również kilka minut po sobie!
Ostatnio zmieniony 5 sie 2010, o 18:17 przez krawiec, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombka
Kierownik
Posty: 843
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:09
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

#10 Post autor: bombka » 5 sie 2010, o 18:14

Obie dojeżdżają (choć różnymi trasami) do Łęgu i są tam bardzo potrzebne.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 14:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Synchronizacja rozkładów

#11 Post autor: bielanek » 5 sie 2010, o 19:14

Kaszmir pisze:Otwieram nowy temat i zapraszam do dyskusji i podawania przykładów.

Ze swojej strony:
"120", "220", "240" - linie dublujące się na sporym odcinku trasy, będące jedynym środkiem km w okolice Toń, każda jeździ rzadko, a niestety rozkłady nie są zgrane - efekt: kilkadziesiąt minut czekania, a potem dwa kursy w ciągu paru minut. I tak przez cały tydzień.
Miałem pisać długą wypowiedź, ale z niej zrezygnuję. Co do synchronizacji linii aglomeracyjnych odsyłam do Przewoźnika Krakowskiego Nr 4/(34)2009 str 13. Co do synchronizacji linii miejskich też do tego samego numeru, ale od strony 10. Jeżeli temat ten ma działać dalej, to może lepiej gdyby pojawiały się tutaj pomysły jak rozwiązać problemy synchronizacji, nawet na konkretnych przykładach, a nie gdy będziemy tutaj wyliczać braki synchronizacji linii, bo to po pierwsze nie ma sensu, a po drugie większość doskonale wie gdzie takie braki są.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:14
Lokalizacja: Lengyelország

#12 Post autor: LK » 5 sie 2010, o 19:38

bombka pisze:Obie dojeżdżają (choć różnymi trasami) do Łęgu i są tam bardzo potrzebne.
Mają aż dwa wspólne przystanki: Centralna i Centralna I + jeszcze jedna grupa: NMP i Na Załęczu - synchronizacja sensu nie ma, bo oznaczałoby to kompletne rozwalenie którejś linii (w tym wypadku myślę o "113").

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 13:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#13 Post autor: EU8N » 5 sie 2010, o 19:42

bombka pisze:Obie dojeżdżają (choć różnymi trasami) do Łęgu i są tam bardzo potrzebne.
Na tej zasadzie mógłbym zażądać synchronizacji "153" i "159" bo również obie dojeżdżają do Os. Piastów i są tam bardzo potrzebne. "113" i "121" nigdzie nie mają wspólnych tras.
Ostatnio zmieniony 5 sie 2010, o 19:43 przez EU8N, łącznie zmieniany 1 raz.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 642
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

#14 Post autor: lucapacioli » 5 sie 2010, o 20:25

krawiec pisze:Od skrócenia 292 do DGWsch 292 i 208 jeżdżą stadnie lub w odstępach paru minutowych.
Z Balic odjeżdżają również kilka minut po sobie!
Nie orientuję się co prawda zbyt dobrze w komunikacji w tamtych rejonach, ale #208 jest chyba przede wszystkim dla mieszkańców Szczyglic, a na PL dojeżdża niejako "przy okazji"? Mnie osobiście zdarzyło się parę razy jechać na lotnisko #208 i chyba za każdym razem byłem jedynym pasażerem dojeżdżającym na przystanek końcowy...

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:14
Lokalizacja: Lengyelország

#15 Post autor: LK » 5 sie 2010, o 20:31

lucapacioli pisze:Mnie osobiście zdarzyło się parę razy jechać na lotnisko #208 i chyba za każdym razem byłem jedynym pasażerem dojeżdżającym na przystanek końcowy...
Mnie z kolei zawsze zdarzała się grupka Japończyków, Żydów (z Izraela), lub europejczyków. Właściwie mamy fatalny dojazd do Portu Lotniczego (nawet Katowice mają linię komercyjną za 20 zł.).

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”