Swoszowice, Golkowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7552
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Swoszowice, Golkowice

#91 Post autor: Locutus » 13 sie 2017, o 09:21

Podłączę się pod Cukra. Naprawdę cieszę się, Kaszmir, że wreszcie dostrzegłeś bezsens stosowania osobnych numerków tam, gdzie oznaczenie kursów wariantowych jest zupełnie wystarczające. I mam nadzieję, że tak jak bronisz jednej linii 254 zamiast dwóch 145/254, tak zaczniesz bronić jednej linii 105 zamiast dwóch 105/405 i tak dalej.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Swoszowice, Golkowice

#92 Post autor: Lw25 » 13 sie 2017, o 09:54

405 powinno być oznaczone 105A i co dwa przystanki powinien zapowiadać, że to kurs wariantowy.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Swoszowice, Golkowice

#93 Post autor: Mistrzejowiczanin » 13 sie 2017, o 10:18

Lw25 pisze:405 powinno być oznaczone 105A i co dwa przystanki powinien zapowiadać, że to kurs wariantowy.
Po co 105A? W Krakowie nie ma takiego zwyczaju opisywać kursy wariantowe literami. Są właśnie te tzw. ,,czterechsetki" w Krakowskim systemie numerowania linii. Z resztą, jaka jest różnica między 405 a 105A?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Swoszowice, Golkowice

#94 Post autor: Lw25 » 13 sie 2017, o 20:14

Oczywiście, że jest, tylko nikt tych kursów nie oznacza na tablicach.
Powoduje to burdel w numeracji bo raz 4XX to linie wspomagające, a raz warianty, które na rozkładzie innej linii oznaczone są literami... których nikt nie wyświetla na tablicach.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Patread
Znawca
Posty: 15
Rejestracja: 21 maja 2017, o 16:27

Swoszowice, Golkowice

#95 Post autor: Patread » 13 sie 2017, o 22:15

Czy tylne wyświetlacze w autobusach są w stanie wyświetlić oznaczenie "105A", a jeśli tak, to czy pozostałoby ono czytelne? Wydaje mi się, że lepsze z tego względu są czterysetki, z tym, że faktycznie odjazdy na wspólnych odcinkach mogłyby być zebrane na jednym rozkładzie jazdy.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Swoszowice, Golkowice

#96 Post autor: Lw25 » 13 sie 2017, o 22:17

Kwestia odpowiedniego zaprogramowania wyświetlacza... chociaż MPK nie ogarnia nawet przedniej kierunkowej, żeby była czytelna, więc...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

franio
Miłośnik
Posty: 116
Rejestracja: 30 paź 2013, o 22:38
Lokalizacja: Golkowice

Swoszowice, Golkowice

#97 Post autor: franio » 14 sie 2017, o 17:40

Wielka zmiana numeru i statusu linii na aglomeracyjną dla 6, słownie: SZEŚCIU kursów w niedziele i święta.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Swoszowice, Golkowice

#98 Post autor: tomta1 » 14 sie 2017, o 17:46

To co innego mieli zrobić? Szukacie taniej sensacji.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Swoszowice, Golkowice

#99 Post autor: Kaszmir » 14 sie 2017, o 17:53

Cukier pisze:Dziękuję Kaszmir, że w końcu przejrzałeś na oczy w tej kwestii. Jeszcze parę lat temu z uporem maniaka mi wciskałeś na przykładzie "105" i "405", że rozdział na dwie linie to świetne rozwiązanie.
E... słucham? :O Dla mnie ten wpis jest dowodem, że nie zrozumiałeś moich postów - ani tych dawniejszych, ani tych niedawnych.

Zawsze byłem za tym, by ograniczyć ilość wariantów tak bardzo jak się da - lecz nie dalej. Jeśli gdzieś jest to tylko kwestia gustu, to trzeba usuwać warianty by nie mnożyć rozkładów i tym samym by nie wydłużać czasu szukania informacji. Lecz jeśli gdzieś brak tych wariantów mógł rzeczywiście utrudnić podróżowanie grupie osób (nawet jeśli stosunkowo niewielkiej) albo sprawić, że będą wsiadać do złych kursów - to takich sytuacji trzeba unikać.

"124/424" w stronę Podwawelskiego - powinny być tak jak dawniej jako obie jako "124", bo mają tę samą trasę i kończą na tym samym przystanku - nie ma ryzyka, że jak ktoś wsiądzie do "124" zamiast "424" z tego samego przystanku to pojedzie w złe miejsce.
"182/482" w stronę Dworca Głównego - tak samo.
"117/242" w obie strony - też się z Tobą zgadzam, bo nie ma ryzyka że brygady się będą zajeżdżać i np. o godzinie kursu do Krzysztoforzyc ("242") przyjedzie ten tylko do Łuczanowic ("117").

Jednak "105/405" to inna sprawa i było to wielokrotnie omawiane tu na forum. Nie rozumiem - zakładacie że MPK sobie samo na złość robi i specjalnie zdecydowało by drukować dwa razy więcej kartek, przygotowywać dwa razy więcej tabliczek na przystanki itd.? Skoro zdecydowali się wydzielić "405" to znaczy, że rzeczywiście były problemy np. z zajeżdżaniem brygad i ludzie wsiadali do złego autobusu. A skoro tak, to lepiej unikać takich sytuacji.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Swoszowice, Golkowice

#100 Post autor: Cukier » 14 sie 2017, o 21:26

Ja wiem jedno. Jeśli zestawić do kupy linie "105/405", "124/424", "182/482", "169/469", "184/484", "171/271", "117/242", "203" i "254" to wychodzi że konsekwencja w krakowskiej komunikacji jest wyrazem obcym. Trudno mi powiedzieć czy dla MPK czy dla ZIKiTu, zapewne dla obu.

Myślę też, że MPK drukuje rozkłady jazdy w na tyle dużej ilości, że te parę kartek wte czy wewte to dla nich jeden ch*j.

judash
Miłośnik
Posty: 126
Rejestracja: 4 paź 2009, o 20:38
Lokalizacja: Kraków

Swoszowice, Golkowice

#101 Post autor: judash » 14 sie 2017, o 22:54

A ja mam wrażenie, że zmiana numerka na 254 nawet, gdy ten będzie w granicach miasta ma związek z tym, że w jakiś sposób gmina ościenna zapłaci za jej kursy.
Podobno tak naciągają Skawinę z "203" z kursami wariantowymi do Tyńca.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Swoszowice, Golkowice

#102 Post autor: Cukier » 14 sie 2017, o 23:38

Albo sam ZIKiT chce zaoszczędzić, bo między "2xx" a "1xx" jest kolosalna różnica w stawce. Na tyle duża, że takie "139" można by wydłużyć do lotniska w ramach tych samych kosztów. Tak samo tutaj oszczędności z płacenia 5,78 zł/wzkm zamiast 7,43 zł/wzkm przez 6 i pół dnia w tygodniu z nawiązką pokryją koszty dłuższej trasy przez pół dnia w tygodniu.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Swoszowice, Golkowice

#103 Post autor: tomta1 » 15 sie 2017, o 08:55

judash pisze:A ja mam wrażenie, że zmiana numerka na 254 nawet, gdy ten będzie w granicach miasta ma związek z tym, że w jakiś sposób gmina ościenna zapłaci za jej kursy.
Podobno tak naciągają Skawinę z "203" z kursami wariantowymi do Tyńca.
Przecież co do zasady gminy płacą za pracę przewozową tylko wykonaną na ich terenie (i to nie w 100 procentach). Kursy na terenie Krakowa płaci w 100 procentach Kraków. A poza Krakowem różnie, w zależności od konkretnej umowy (m.in. też od tego czy linia jest nowa czy nie). Więc jeśli 145 jest wydłużone paroma kursami do Grabówek, to gmina Wieliczka dopłaca tylko część opłat związanej z przejechaniem odcinka od Golkowic do Grabówek.

Ile kosztuje obsługa tego odcinka? 2,5 km * 5,87 zł / km * 6 / tydzień * 59 tygodni / rok = 5 194,95 zł / rok

Zakładając że gmina ościenna płaci 50% pracy przewozowej wykonywanej na jej terenie, Wieliczka dopłaci do interesu jedynie nieco ponad dwa i pół tysiąca złotych w ciągu roku. Przecież to są groszowe sprawy.
Policzyłem 59 tygodni, gdyż w ciągu roku mamy 52 niedziele oraz kilka dni, w których obowiązuje rozkład świąteczny (1 i 6 stycznia, Poniedziałek Wielkanocny, 1 i 3 maja, Boże Ciało, 15 sierpnia, 1 i 11 listopada, 25 i 26 grudnia), więc przyjąłem że 7 z tych dni wypadnie w dzień inny niż niedziela – Poniedziałek Wielkanocny, Boże Ciało i 5 jakichkolwiek innych świąt).

Natomiast jeśli chodzi o koszty pracy przewozowej wykonywanej na terenie Krakowa...
Cukier pisze:Albo sam ZIKiT chce zaoszczędzić, bo między "2xx" a "1xx" jest kolosalna różnica w stawce. Na tyle duża, że takie "139" można by wydłużyć do lotniska w ramach tych samych kosztów. Tak samo tutaj oszczędności z płacenia 5,78 zł/wzkm zamiast 7,43 zł/wzkm przez 6 i pół dnia w tygodniu z nawiązką pokryją koszty dłuższej trasy przez pół dnia w tygodniu.
...to faktycznie ZIKiT sobie tutaj może zaoszczędzić. Niemniej, z tego co mi wiadomo, to cena wozokilometra aglomeracyjnego jest co roku poprawiana w zależności własnie od wielkości tej pracy. Więc gdyby takie "139" wydłużyć do lotniska, to w tym samym roku ZIKiT by sobie zaoszczędził, jednak już w przyszłym roku MPK by zażądało odpowiednio podwyższonej ceny za wzkm aglomeracyjny. Co samo w sobie jest zrozumiałe, ale jest następstwem kretyńskich zapisów, wedle których cena za wzkm nie zależy od taboru (wielkości, napędu) tylko od numeru linii.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Swoszowice, Golkowice

#104 Post autor: Lw25 » 15 sie 2017, o 11:26

Cukier pisze:Ja wiem jedno. Jeśli zestawić do kupy linie "105/405", "124/424", "182/482", "169/469", "184/484", "171/271", "117/242", "203" i "254" to wychodzi że konsekwencja w krakowskiej komunikacji jest wyrazem obcym. Trudno mi powiedzieć czy dla MPK czy dla ZIKiTu, zapewne dla obu.

Myślę też, że MPK drukuje rozkłady jazdy w na tyle dużej ilości, że te parę kartek wte czy wewte to dla nich jeden ch*j.
Dlatego przydałoby się to ukrócić i wprowadzić na tablicach "105A," "124A" itp, itd. A w środku komunikat co kilka przystanków z pętlą i najlepiej informacją, że to kurs wariantowy.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1163
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
Kontakt:

Swoszowice, Golkowice

#105 Post autor: tiross » 15 sie 2017, o 12:07

Jak nie trawię linii typu 4XX (patrz, stopka) tak już je wolę niż dodawanie liter do numeru linii. Poza tym, po to autobusy mają te wyświetlacze, żeby widniała na nich końcówka dokąd jedzie, wystarczy przeczytać.
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”