Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 23 sie 2019, o 01:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 sie 2017, o 08:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6998
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Podłączę się pod Cukra. Naprawdę cieszę się, Kaszmir, że wreszcie dostrzegłeś bezsens stosowania osobnych numerków tam, gdzie oznaczenie kursów wariantowych jest zupełnie wystarczające. I mam nadzieję, że tak jak bronisz jednej linii 254 zamiast dwóch 145/254, tak zaczniesz bronić jednej linii 105 zamiast dwóch 105/405 i tak dalej.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2017, o 08:54 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2931
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
405 powinno być oznaczone 105A i co dwa przystanki powinien zapowiadać, że to kurs wariantowy.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2017, o 09:18 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Lw25 napisał(a):
405 powinno być oznaczone 105A i co dwa przystanki powinien zapowiadać, że to kurs wariantowy.

Po co 105A? W Krakowie nie ma takiego zwyczaju opisywać kursy wariantowe literami. Są właśnie te tzw. ,,czterechsetki" w Krakowskim systemie numerowania linii. Z resztą, jaka jest różnica między 405 a 105A?

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2017, o 19:14 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2931
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Oczywiście, że jest, tylko nikt tych kursów nie oznacza na tablicach.
Powoduje to burdel w numeracji bo raz 4XX to linie wspomagające, a raz warianty, które na rozkładzie innej linii oznaczone są literami... których nikt nie wyświetla na tablicach.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2017, o 21:15 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 21 maja 2017, o 15:27
Posty: 15
Czy tylne wyświetlacze w autobusach są w stanie wyświetlić oznaczenie "105A", a jeśli tak, to czy pozostałoby ono czytelne? Wydaje mi się, że lepsze z tego względu są czterysetki, z tym, że faktycznie odjazdy na wspólnych odcinkach mogłyby być zebrane na jednym rozkładzie jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2017, o 21:17 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2931
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Kwestia odpowiedniego zaprogramowania wyświetlacza... chociaż MPK nie ogarnia nawet przedniej kierunkowej, żeby była czytelna, więc...

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 16:40 
Offline
Miłośnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2013, o 22:38
Posty: 93
Lokalizacja: Golkowice
Wielka zmiana numeru i statusu linii na aglomeracyjną dla 6, słownie: SZEŚCIU kursów w niedziele i święta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 16:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3661
Lokalizacja: Kraków
To co innego mieli zrobić? Szukacie taniej sensacji.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 16:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22506
Cukier napisał(a):
Dziękuję Kaszmir, że w końcu przejrzałeś na oczy w tej kwestii. Jeszcze parę lat temu z uporem maniaka mi wciskałeś na przykładzie "105" i "405", że rozdział na dwie linie to świetne rozwiązanie.

E... słucham? :O Dla mnie ten wpis jest dowodem, że nie zrozumiałeś moich postów - ani tych dawniejszych, ani tych niedawnych.

Zawsze byłem za tym, by ograniczyć ilość wariantów tak bardzo jak się da - lecz nie dalej. Jeśli gdzieś jest to tylko kwestia gustu, to trzeba usuwać warianty by nie mnożyć rozkładów i tym samym by nie wydłużać czasu szukania informacji. Lecz jeśli gdzieś brak tych wariantów mógł rzeczywiście utrudnić podróżowanie grupie osób (nawet jeśli stosunkowo niewielkiej) albo sprawić, że będą wsiadać do złych kursów - to takich sytuacji trzeba unikać.

"124/424" w stronę Podwawelskiego - powinny być tak jak dawniej jako obie jako "124", bo mają tę samą trasę i kończą na tym samym przystanku - nie ma ryzyka, że jak ktoś wsiądzie do "124" zamiast "424" z tego samego przystanku to pojedzie w złe miejsce.
"182/482" w stronę Dworca Głównego - tak samo.
"117/242" w obie strony - też się z Tobą zgadzam, bo nie ma ryzyka że brygady się będą zajeżdżać i np. o godzinie kursu do Krzysztoforzyc ("242") przyjedzie ten tylko do Łuczanowic ("117").

Jednak "105/405" to inna sprawa i było to wielokrotnie omawiane tu na forum. Nie rozumiem - zakładacie że MPK sobie samo na złość robi i specjalnie zdecydowało by drukować dwa razy więcej kartek, przygotowywać dwa razy więcej tabliczek na przystanki itd.? Skoro zdecydowali się wydzielić "405" to znaczy, że rzeczywiście były problemy np. z zajeżdżaniem brygad i ludzie wsiadali do złego autobusu. A skoro tak, to lepiej unikać takich sytuacji.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 20:26 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10767
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ja wiem jedno. Jeśli zestawić do kupy linie "105/405", "124/424", "182/482", "169/469", "184/484", "171/271", "117/242", "203" i "254" to wychodzi że konsekwencja w krakowskiej komunikacji jest wyrazem obcym. Trudno mi powiedzieć czy dla MPK czy dla ZIKiTu, zapewne dla obu.

Myślę też, że MPK drukuje rozkłady jazdy w na tyle dużej ilości, że te parę kartek wte czy wewte to dla nich jeden ch*j.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 21:54 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 4 paź 2009, o 19:38
Posty: 98
Lokalizacja: Kraków
A ja mam wrażenie, że zmiana numerka na 254 nawet, gdy ten będzie w granicach miasta ma związek z tym, że w jakiś sposób gmina ościenna zapłaci za jej kursy.
Podobno tak naciągają Skawinę z "203" z kursami wariantowymi do Tyńca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 22:38 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10767
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Albo sam ZIKiT chce zaoszczędzić, bo między "2xx" a "1xx" jest kolosalna różnica w stawce. Na tyle duża, że takie "139" można by wydłużyć do lotniska w ramach tych samych kosztów. Tak samo tutaj oszczędności z płacenia 5,78 zł/wzkm zamiast 7,43 zł/wzkm przez 6 i pół dnia w tygodniu z nawiązką pokryją koszty dłuższej trasy przez pół dnia w tygodniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 07:55 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3661
Lokalizacja: Kraków
judash napisał(a):
A ja mam wrażenie, że zmiana numerka na 254 nawet, gdy ten będzie w granicach miasta ma związek z tym, że w jakiś sposób gmina ościenna zapłaci za jej kursy.
Podobno tak naciągają Skawinę z "203" z kursami wariantowymi do Tyńca.
Przecież co do zasady gminy płacą za pracę przewozową tylko wykonaną na ich terenie (i to nie w 100 procentach). Kursy na terenie Krakowa płaci w 100 procentach Kraków. A poza Krakowem różnie, w zależności od konkretnej umowy (m.in. też od tego czy linia jest nowa czy nie). Więc jeśli 145 jest wydłużone paroma kursami do Grabówek, to gmina Wieliczka dopłaca tylko część opłat związanej z przejechaniem odcinka od Golkowic do Grabówek.

Ile kosztuje obsługa tego odcinka? 2,5 km * 5,87 zł / km * 6 / tydzień * 59 tygodni / rok = 5 194,95 zł / rok

Zakładając że gmina ościenna płaci 50% pracy przewozowej wykonywanej na jej terenie, Wieliczka dopłaci do interesu jedynie nieco ponad dwa i pół tysiąca złotych w ciągu roku. Przecież to są groszowe sprawy.
Policzyłem 59 tygodni, gdyż w ciągu roku mamy 52 niedziele oraz kilka dni, w których obowiązuje rozkład świąteczny (1 i 6 stycznia, Poniedziałek Wielkanocny, 1 i 3 maja, Boże Ciało, 15 sierpnia, 1 i 11 listopada, 25 i 26 grudnia), więc przyjąłem że 7 z tych dni wypadnie w dzień inny niż niedziela – Poniedziałek Wielkanocny, Boże Ciało i 5 jakichkolwiek innych świąt).

Natomiast jeśli chodzi o koszty pracy przewozowej wykonywanej na terenie Krakowa...
Cukier napisał(a):
Albo sam ZIKiT chce zaoszczędzić, bo między "2xx" a "1xx" jest kolosalna różnica w stawce. Na tyle duża, że takie "139" można by wydłużyć do lotniska w ramach tych samych kosztów. Tak samo tutaj oszczędności z płacenia 5,78 zł/wzkm zamiast 7,43 zł/wzkm przez 6 i pół dnia w tygodniu z nawiązką pokryją koszty dłuższej trasy przez pół dnia w tygodniu.
...to faktycznie ZIKiT sobie tutaj może zaoszczędzić. Niemniej, z tego co mi wiadomo, to cena wozokilometra aglomeracyjnego jest co roku poprawiana w zależności własnie od wielkości tej pracy. Więc gdyby takie "139" wydłużyć do lotniska, to w tym samym roku ZIKiT by sobie zaoszczędził, jednak już w przyszłym roku MPK by zażądało odpowiednio podwyższonej ceny za wzkm aglomeracyjny. Co samo w sobie jest zrozumiałe, ale jest następstwem kretyńskich zapisów, wedle których cena za wzkm nie zależy od taboru (wielkości, napędu) tylko od numeru linii.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 10:26 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2931
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Cukier napisał(a):
Ja wiem jedno. Jeśli zestawić do kupy linie "105/405", "124/424", "182/482", "169/469", "184/484", "171/271", "117/242", "203" i "254" to wychodzi że konsekwencja w krakowskiej komunikacji jest wyrazem obcym. Trudno mi powiedzieć czy dla MPK czy dla ZIKiTu, zapewne dla obu.

Myślę też, że MPK drukuje rozkłady jazdy w na tyle dużej ilości, że te parę kartek wte czy wewte to dla nich jeden ch*j.


Dlatego przydałoby się to ukrócić i wprowadzić na tablicach "105A," "124A" itp, itd. A w środku komunikat co kilka przystanków z pętlą i najlepiej informacją, że to kurs wariantowy.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 11:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2012, o 12:57
Posty: 1135
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica III
Jak nie trawię linii typu 4XX (patrz, stopka) tak już je wolę niż dodawanie liter do numeru linii. Poza tym, po to autobusy mają te wyświetlacze, żeby widniała na nich końcówka dokąd jedzie, wystarczy przeczytać.

_________________
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL