Swoszowice, Golkowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10934
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Swoszowice, Golkowice

#61 Post autor: Cukier » 28 lut 2017, o 22:36

Kaszmir pisze:Problem dotyczył wszystkich pasażerów. "105/405" kursuje co 10 minut w szczycie, i przez korki brygady mogą się poprzestawiać. Wyobraź sobie, że wyszedłeś na przystanek 2-3 minuty wcześniej, a tu jedzie autobus (np. to ten poprzedni, opóźniony o 8 minut). Co byś zrobił? Każdy kto może by podbiegł.
O nie nie nie. Problem dotyczył jedynie pasażerów korzystających z biletów jednoprzejazdowych i w nieco mniejszym stopniu biletów czasowych. Zdecydowanej większości pasażerów, korzystającej z biletów okresowych, choćby i tych na jedną linię, w zasadzie problem nie dotyczy.

Co bym zrobił? Wsiadłbym i podjechał dokąd tylko się da. Jeśliby się okazało, że to kurs do Prądnika Czerwonego to i tak dojechałbym tamże.
Raz, być może wariant dłuższy jest dla mnie wygodniejszy ale nie niezbędnie potrzebny i bardziej mi się opłaca nieco dłuższy spacer niż czekanie na wydłużony kurs.
Dwa, że nigdy mi nie zaszkodzi podjechać sobie jak najbliżej celu, bo równie dobrze kolejny kurs może się nie odbyć.
Trzy, czasami podjechanie jak najdalej się da, pozwala przesiąść się na inne linie jadące w danym kierunku.

To w interesie pasażera, który decyduje się na zaoszczędzenie i wybranie biletu jednoprzejazdowego lub czasowego jest upewnienie się kilka razy, że na pewno wsiada do właściwego pojazdu.

Jakkolwiek konkluzja jest taka, że problem dotyczy wąskiego grona osób i z mojej strony nie ma zgody na ustępstwa względem mniejszości kosztem większości.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7493
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Swoszowice, Golkowice

#62 Post autor: Locutus » 1 mar 2017, o 08:15

Kaszmir pisze:Ja Was rozumiem, też wolę jak jest jeden rozkład i mogę szybciej sprawdzić odjazdy. Jednak widać skarg było na tyle dużo, że zdecydowali się to zmienić.
Niczym z powrotem ósemki do Bronowic. Ustępuje się krzykliwej a durnej mniejszości, olewając interesy większości.

Zresztą tak szczerze mówiąc jeśli ktoś jest za głupi, żeby popatrzeć na wyświetlacz, myślisz, że załapie, że linią 184 dojedzie do celu podróży, ale w drodze powrotnej absolutnie nie może wsiąść do tej samej linii, bo zajedzie do d**y, lecz musi wybrać 484? IMHO wymaga to o wiele większych zdolności poznawczych niż przeczytanie kierunku na wyświetlaczu. :rotfl:
Kaszmir pisze: A czy gdzieś pisałem o spóźnialskich? Problem dotyczył wszystkich pasażerów. "105/405" kursuje co 10 minut w szczycie, i przez korki brygady mogą się poprzestawiać. Wyobraź sobie, że wyszedłeś na przystanek 2-3 minuty wcześniej, a tu jedzie autobus (np. to ten poprzedni, opóźniony o 8 minut). Co byś zrobił? Każdy kto może by podbiegł.
Ja bym najpierw popatrzył na wyświetlacz. ;-)
Kaszmir pisze: U nas też jest to stosowane na wielu liniach, tak miejskich jak i aglo.
Kaszmir, czy Ty w ogóle doczytałeś mojego posta do końca? Przecież właśnie o tym pisałem. :-P
Kaszmir pisze: Jednak każdy przypadek trzeba rozpatrywać osobno. Taki "239" kursuje generalnie 1-2 razy/h i pewnie nie ma problemu z przestawianiem wariantów. Za to "105" kursujące co 10 minut to jednak co innego.
Jak już mówiłem, obecnie wszystkie autobusy w Krakowie posiadają wyświetlacze przednie i boczne pokazujące końcówkę... Ja rozumiem, że problem mógł występować jak jeszcze mieliśmy sporo autobusów, które z boku wyświetlały jedynie numer linii, ale obecnie się to zmieniło. Ba, obecnie coraz więcej autobusów po dojeździe na przystanek nawet gada dokąd jedzie... Więc bez przesady. Podpisuję się pod wypowiedzią Cukra.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Swoszowice, Golkowice

#63 Post autor: kot_feliks » 1 mar 2017, o 09:16

Kaszmir pisze:Ja Was rozumiem, też wolę jak jest jeden rozkład i mogę szybciej sprawdzić odjazdy. Jednak widać skarg było na tyle dużo, że zdecydowali się to zmienić.
Jesteś pewien? ;)

Zresztą przypomniała mi się akcja z '20' na Płaszowie, akurat fajnie pokazuje, jak wprowadza się zmiany w Krk:

- mieszkałem x lat temu w okolicach Saskiej, akurat jakoś po uruchomieniu linii tramwajowej na MP;
- jeździła sobie tam '20' z f-10 i w pewnym momencie, nagle w mediach zaczęły się pojawiać głosy któregoś radnego z RD, aby wprowadzić zmiany, tj. podzielić na '20' na dwie linie z f-20 każdy, "bo RD ma dużo uwag od mieszkańców, że chcą bezpośredniego połączenia tu i tu";
- my żeśmy się wk.... ze znajomymi, wysłaliśmy kilka pism do RD poprzez maila, jeśli dobrze pamiętam było to z 6-7 maili (!);
- po pewnym czasie przyszła odpowiedź, że RD wycofuje się z wniosku, bo... UWAGA.... do RD napłynęła "spora ilość negatywnych uwag" i według RD "większość mieszkańców jest jednak przeciw"... i jeszcze coś w stylu, że to były tylko takie propozycje, a RD wcale nigdy tak w 100% nie popierała tego pomysłu :D

Ta "większość mieszkańców" to najprawdopodobniej... nasze 6-7 pism(!!!!). :rotfl:

A w mediach oczywiście był artykuły w stylu "MIESZKAŃCY Płaszowa domagają się bezpośredniego połączenia tutaj i tutaj", "na wnioski mieszkańców miasto sprawdzi możliwość taką i taką" etc. :rotfl:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Swoszowice, Golkowice

#64 Post autor: Kaszmir » 3 mar 2017, o 00:53

Locutus pisze:Kaszmir, czy Ty w ogóle doczytałeś mojego posta do końca? Przecież właśnie o tym pisałem. :-P
Myślę, że to jest strasznie wkurzające takie rozdzielanie czyjejś wypowiedzi na pół. Napisałem dwa zdania tworzące jedną myśl, a Ty je rozdzielasz.
Locutus pisze:Zresztą tak szczerze mówiąc jeśli ktoś jest za głupi, żeby popatrzeć na wyświetlacz, myślisz, że załapie, że linią 184 dojedzie do celu podróży, ale w drodze powrotnej absolutnie nie może wsiąść do tej samej linii, bo zajedzie do d**y, lecz musi wybrać 484? IMHO wymaga to o wiele większych zdolności poznawczych niż przeczytanie kierunku na wyświetlaczu. :rotfl:
Zarzucasz mi niedoczytanie Twojego postu do końca, a sam popełniasz posty jakbyś w ogóle nie czytał dyskusji. Przecież już było wyjaśniane, że chodzi choćby o osoby dobiegające od tyłu, które widzą tylko tylny wyświetlacz. A tam nie ma podanej nazwy końcówki.

Ja tylko próbuję wyjaśnić czemu prawdopodobnie podjęto taką a nie inną decyzję i czemu np. "102" czy "125" mogą mieć warianty, a w przypadku "105" to się nie sprawdzało. Chcecie to walczcie o zamianę niektórych linii w warianty podstawowych. Tak jak pisałem, jestem po Waszej stronie, mogę nawet podać listę linii które można by w ten sposób uprościć.

A skoro o upraszczaniu mowa, i skoro "469" oraz "484" będą jednokierunkowe, to przydałoby się przy okazji powrócić do koncepcji jednokierunkowych "482" czy "424", a może dodać też do tej listy "429" (powrót jako "129"). To też uprościłoby rozkłady :)

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Swoszowice, Golkowice

#65 Post autor: tomta1 » 3 mar 2017, o 07:41

Kaszmir pisze:A skoro o upraszczaniu mowa, i skoro "469" oraz "484" będą jednokierunkowe, to przydałoby się przy okazji powrócić do koncepcji jednokierunkowych "482" czy "424", a może dodać też do tej listy "429" (powrót jako "129"). To też uprościłoby rozkłady :)
Jestem za. W przypadku linii "482" pokusiłbym się o jej wchłonięcie w "182" w całości, jako że linia ta jest dokładnie skróconym wariantem pełnej linii. Trasy pozostałych "4xx" się jednak trochę różnią od trasy odpowiednich "1xx", więc proste wchłonięcie jako wariant mogłoby być problematyczne, niemniej jako jednokierunkowy wariant już nie takie problematyczne ;)
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7493
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Swoszowice, Golkowice

#66 Post autor: Locutus » 3 mar 2017, o 08:03

Kaszmir... Teraz to ja mogę Ci zarzucić, że nie czytasz dyskusji i że wielokrotnie już mówiłem, że pasażer dobiegający to pasażer następnego kursu. :mrgreen:

Podtrzymuję swoje zdanie, że utrudnianie życia większości pasażerów, żeby dobiegająca mniejszość dla której przeczytanie napisu na wyświetlaczu jest zbyt skomplikowane miała łatwiej, jest niepoważne. A jednokierunkowe czterysetki IMHO są najpiękniejszym przykładem definicji kompromisu, mówiącej, iż kompromis to takie rozwiązanie, które nie satysfakcjonuje żadnej ze stron... Naprawdę uważam za niepoważny fakt, że z Piasków Wielkich mogę dojechać do Alej linią 169, ale nie daj boże, żebym wsiadł w tą samą linię chcąc wrócić, bo pojadę nie tam gdzie trzeba...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Swoszowice, Golkowice

#67 Post autor: Kaszmir » 3 mar 2017, o 10:29

Locutus pisze:Kaszmir... Teraz to ja mogę Ci zarzucić, że nie czytasz dyskusji i że wielokrotnie już mówiłem, że pasażer dobiegający to pasażer następnego kursu. :mrgreen:
Ktoś przyszedł na przystanek 3 minuty wcześniej, a tu właśnie odjeżdża autobus (spóźniony o 7 minut, a może o 17). Wg Ciebie powinien grzecznie czekać na następny kurs który może być za nie wiadomo ile minut. Nie z własnej winy... dzięki.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7493
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Swoszowice, Golkowice

#68 Post autor: Locutus » 3 mar 2017, o 18:06

Normalnie już czekam na wydzielenie kursów 24 kończących w Prokocimiu jako 44...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Swoszowice, Golkowice

#69 Post autor: Kaszmir » 3 mar 2017, o 19:03

Locutus pisze:Normalnie już czekam na wydzielenie kursów 24 kończących w Prokocimiu jako 44...
Nie będą, bo "24" nie łapie takich opóźnień jak "105", poza tym trzy kursy na dzień ("24"A) to nie ta sama skala co co drugi kurs przez sporą część dnia ("405").

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7011
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Swoszowice, Golkowice

#70 Post autor: Krakowiak2013 » 6 mar 2017, o 19:00

W dniu dzisiejszym odbyłem popołudniową podróż w kierunku Swoszowic. Za przystankiem Starowiślna wsiadła pani, która chciała się dostać do Swoszowic i myślała, że to 484 i kiedy okazało się, że to „184” wysiadła na Stradomiu cytuję „Szybciej będzie „22” jak dotrę do Borku i stamtąd w kierunku Swoszowic". Im bliżej Kurdwanowa było coraz ciekawiej ludzie byli wściekli o przeprowadzone zmiany, bo kto zabiera autobus z Malborskiej i teraz trzeba iść z buta w tym kierunku. Tyle lat autobus kursował i nagle zabrano. W trakcie podróży jedna z pań powiedziała dodatkowo skrócono linię „107” do Zajezdni i po co ta zmiana i dla kogo? Tak sobie myślę czy nie lepiej skierować wszystkie kursy „184” do Swoszowic niż się bawić w kursy wariantowe? Generalne podsumowanie południe Krakowa wściekłe...

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Swoszowice, Golkowice

#71 Post autor: tomta1 » 6 mar 2017, o 19:12

Krakowiak2013 pisze:Tak sobie myślę czy nie lepiej skierować wszystkie kursy „184” do Swoszowic niż się bawić w kursy wariantowe? Generalne podsumowanie południe Krakowa wściekłe...
Taaaak, bo na pewno Swoszowice bardziej od Kurdwanowa potrzebują linii kursującej co 12 minut :clap:
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Swoszowice, Golkowice

#72 Post autor: Mistrzejowiczanin » 6 mar 2017, o 19:38

tomta1 pisze:
Krakowiak2013 pisze:Tak sobie myślę czy nie lepiej skierować wszystkie kursy „184” do Swoszowic niż się bawić w kursy wariantowe? Generalne podsumowanie południe Krakowa wściekłe...
Taaaak, bo na pewno Swoszowice bardziej od Kurdwanowa potrzebują linii kursującej co 12 minut :clap:
Kurdwanów i tak będzie miał jeszcze 179. :) A i owszem - całe 184 do Swoszowic jak najbardziej uważam, że się przyda. Jednej rzeczy natomiast nie rozumiem; dlaczego w przypadku 1/405, 1/469, 1/484 linie de facto wspomagające są dłuższe niż podstawowe. Czy nie lepiej byłoby odwrócić tę kolejność? :hmm:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Swoszowice, Golkowice

#73 Post autor: Festence » 6 mar 2017, o 21:19

Krakowiak2013 pisze:W dniu dzisiejszym odbyłem popołudniową podróż w kierunku Swoszowic. Za przystankiem Starowiślna wsiadła pani, która chciała się dostać do Swoszowic i myślała, że to 484 i kiedy okazało się, że to „184” wysiadła na Stradomiu cytuję „Szybciej będzie „22” jak dotrę do Borku i stamtąd w kierunku Swoszowic". Im bliżej Kurdwanowa było coraz ciekawiej ludzie byli wściekli o przeprowadzone zmiany, bo kto zabiera autobus z Malborskiej i teraz trzeba iść z buta w tym kierunku. Tyle lat autobus kursował i nagle zabrano. W trakcie podróży jedna z pań powiedziała dodatkowo skrócono linię „107” do Zajezdni i po co ta zmiana i dla kogo? Tak sobie myślę czy nie lepiej skierować wszystkie kursy „184” do Swoszowic niż się bawić w kursy wariantowe? Generalne podsumowanie południe Krakowa wściekłe...
Według mnie póki co wrażenia są raczej pozytywne. Oczywiście dla tych, co się przygotowali na zmiany wcześniej. Nie ma co oceniać na razie tych ruchów, bo okres próby jest za krótki, ale "184" może się przyjąć w Swoszowicach z większą aprobatą niż "155". Jak będzie - zobaczymy.

Póki co, oprócz punktualności, co było do przewidzenia (rozkład raczej leży, rano na samej ul. Halszki -7), widzę dwa główne minusy tych zmian, które już budzą małe głosy sprzeciwu. Pierwszy punkt to strata połączenia Kurdwanów -> Malborska (sam fakt przesiadki na x69 jest też trochę kłopotliwy z tego, co dziś słyszałem, plus wiadomo - szkoła na Malborskiej).

Drugi minus to wspominane wcześniej połączenie Swoszowice -> Fredry (w tym głównie szkoła, w której zbierane są podpisy o przywrócenie linii 155). Idealnym rozwiązaniem byłoby połączenie "104" ze "135", ale na ten temat powiedziano już wszystko. Jeśli chodzi o tabor, to Vera na "104" na plus, jeśli zapewnienia o przywróceniu standardowych autobusów na "135" się potwierdziły, to także plus, bo do midi ludzie się nie mieścili.

Ciekawostka historyczna: linia '155' na trasie Łagiewniki-Swoszowice kursowała 42 lata bez większych zmian trasy, jedynie z drobnymi modyfikacjami.

Łyżkę dziegciu można dodać do "133", która nie od dzisiaj łapie spore opóźnienia. Według mnie, midi nie wyrabiają, przynajmniej w szczycie. W sytuacji, gdy na danym przystanku wysiada jedna osoba, pojazd opuszcza kilkanaście osób, aby ten ktoś wysiadający mógł wysiąść, co skutkuje staniem z 3-4 minuty na przystanku. Dodatkowo dwa przejazdy kolejowe na trasie sprawiają, że dzisiaj popołudniu "133" wyjeżdżał już z kilkuminutowym opóźnieniem na pętli w Łagiewnikach w następny kurs.
Mistrzejowiczanin pisze: Jednej rzeczy natomiast nie rozumiem; dlaczego w przypadku 1/405, 1/469, 1/484 linie de facto wspomagające są dłuższe niż podstawowe. Czy nie lepiej byłoby odwrócić tę kolejność? :hmm:
Według mnie nie. Linie zaczynające się na 1 są liniami miejskimi i to one są główne, linie "4" jedynie wspomagają te ważniejsze.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Swoszowice, Golkowice

#74 Post autor: Kaszmir » 6 mar 2017, o 22:55

Mistrzejowiczanin pisze:Jednej rzeczy natomiast nie rozumiem; dlaczego w przypadku 1/405, 1/469, 1/484 linie de facto wspomagające są dłuższe niż podstawowe. Czy nie lepiej byłoby odwrócić tę kolejność? :hmm:
W przypadku "169" czy "184" pewnie po prostu nie chciano kombinować. Skoro "184" zawsze dojeżdżało do Kurdwanowa, to lepiej było tak zostawić - mniejsze ryzyko, że ktoś jadący na Kurdwanów wsiądzie do złej linii.
Festence pisze:Linie zaczynające się na 1 są liniami miejskimi i to one są główne, linie "4" jedynie wspomagają te ważniejsze.
Nie zawsze. "151/451" czy "124/424" są równoważne, w przypadku tej drugiej pary "424" wydaje się ostatnio nawet mieć priorytet ("124" było zawieszone w wieczór wigilijny, "424" nie).

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Swoszowice, Golkowice

#75 Post autor: Lw25 » 7 mar 2017, o 01:16

Skoro MPK Kraków jak zwykle wie lepiej od całego świata, tak jak to było z klimatyzacją przez lata czy z kompletnie kretyńskim minigolfem i wyświetlaczy jak w Warszawie kupić nie chce, to opcja prosta. Na górze numer linii podstawowej, poniżej... decha jak w Ikarusie.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”