Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 15 wrz 2019, o 11:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lut 2017, o 16:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22526
rogow153 napisał(a):
Zapewne pojechałoby tamtędy "169", wydłużone spod zajezdni przez Malborską do Dworca w Płaszowie.

To byłoby dobre, bo zapewniło dojazd tak do Wielickiej, jak i Kamieńskiego. Jednak koszty spore, obstawiam że mogą raczej skierować na Malborską "164", i w zamian np. "179" przez Puszkarską.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2017, o 17:47 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3080
Lokalizacja: Michałowice
Czy przedłużenie "184" aż do Swoszowic, to nie przerost formy nad treścią i nie spowoduje problemów tej linii z jakimi się kiedyś borykała 502 przed likwidacją jej południowej części?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2017, o 18:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7025
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Czy ktoś tam do pracy na ciężkim kacu przyszedł? Dla Swoszowic rozwiązanie niezgorsze, ale dla reszty pozostałych regionów obsługiwanych dziś na południu przez 184 to jakaś kpina...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, o 13:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2035
Lokalizacja: Kraków
I co, będą dwa rozkłady, dla dwóch oddzielnych linii z f-48 w weekendy każda? :rotfl:

Myślałem, że ta reforma pójdzie w kierunku mniejszej ilości linii z większą f, a nie rozczłonkowywaniu już istniejących na kolejne potworki, różniące się kilkoma przystankami na końcu trasy albo 1-2 przystankami w jej środku...

14x - f48 przez przystanki ABC, 15x - f48 przez przystanki ADC, 16x - f48 przez przystanki EBC etc... :wall:

Może podzielmy te linie jeszcze bardziej i zróbmy w weekendy np. f-96 (wszak "każdy" korzysta ze smarftona i ch...., że na przystanku będą 4 osobne rozkłady, jak sumarycznie na większości trasy będzie f-24) :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, o 15:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22526
kot_feliks napisał(a):
I co, będą dwa rozkłady, dla dwóch oddzielnych linii z f-48 w weekendy każda? :rotfl:

Pewnie tak, podobnie jak działa to obecnie dla "106/166".

kot_feliks napisał(a):
Myślałem, że ta reforma pójdzie w kierunku mniejszej ilości linii z większą f, a nie rozczłonkowywaniu już istniejących na kolejne potworki, różniące się kilkoma przystankami na końcu trasy albo 1-2 przystankami w jej środku...

Pomysł wydłużenia "184" do Swoszowic mi też się nie podoba, za to pozostałe koncepcje były ok. Ok, byłoby "155" i "455", lecz w praktyce byłaby to jedna linia, z wariantami przez Centrum Jana Pawła II. A autobusy pojechałyby częściej - co 30 minut (cały tydzień) zamiast co 60. Do tego na odcinku Swoszowice - Kurdwanów byłaby szansa na synchronizację ze "135" i w efekcie autobus w szczycie co kwadrans. Jasne, można by było zrezygnować z "455" i puścić wszystkie "155" przez wspomniane Centrum - tyle, że byłoby to marnowanie pieniędzy oraz zmuszanie pasażerów do jazdy naokoło. Byłby jeden numerek, lecz czy byłoby lepiej?

Tak samo z "175+475". Obecnie autobus w szczycie jeździ co 30 minut, będzie co 20. Warianty "475" są po to, by móc na nie skierować dłuższy autobus.

Mam wrażenie, że zbyt dużo uwagi przywiązujecie do numerków. Gdy jakaś linia ma warianty z tym samym numerkiem, to jesteście w stanie to zaakceptować. Przykład to "163" (warianty do Kombinatu), "125" (Nad Drwiną) czy "110" (Wadów Tunel). I pewnie gdyby te nowe linie oznaczono "155A" i "175A" to byście się zachwycali. A tymczasem dano im "455" i "475" i mimo, że jest to to samo w praktyce, pojawiło się sporo krytyki.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, o 22:59 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2035
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Mam wrażenie, że zbyt dużo uwagi przywiązujecie do numerków. Gdy jakaś linia ma warianty z tym samym numerkiem, to jesteście w stanie to zaakceptować. Przykład to "163" (warianty do Kombinatu), "125" (Nad Drwiną) czy "110" (Wadów Tunel). I pewnie gdyby te nowe linie oznaczono "155A" i "175A" to byście się zachwycali. A tymczasem dano im "455" i "475" i mimo, że jest to to samo w praktyce, pojawiło się sporo krytyki.

Tak, bo wtedy idziesz na przystanek i jesteś w stanie normalnie sprawdzić, o której masz autobus. A nie sprawdzasz tego na x kartkach, na każdej np. po 1-2 kursy/h.

W momencie, gdy takich przypadków było kilka, jeszcze można to było zrozumieć. Ale idziemy w kierunku, gdzie za chwilę tak będzie w połowie miasta... Bez aplikacji na smartfona powoli przestaje się dać korzystać normalnie z komunikacji...

I w niektórych miejscach zaczyna to być już kuriozalne, weź sobie np. taką Obrońców Krzyża. Kiedyś miałeś 110, 122, 153, teraz będzie 110, 160, 122, 422, 153, 193...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, o 23:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22526
kot_feliks napisał(a):
Tak, bo wtedy idziesz na przystanek i jesteś w stanie normalnie sprawdzić, o której masz autobus. A nie sprawdzasz tego na x kartkach, na każdej np. po 1-2 kursy/h.

W momencie, gdy takich przypadków było kilka, jeszcze można to było zrozumieć. Ale idziemy w kierunku, gdzie za chwilę tak będzie w połowie miasta... Bez aplikacji na smartfona powoli przestaje się dać korzystać normalnie z komunikacji...

I w niektórych miejscach zaczyna to być już kuriozalne, weź sobie np. taką Obrońców Krzyża. Kiedyś miałeś 110, 122, 153, teraz będzie 110, 160, 122, 422, 153, 193...

W wielu przypadkach takie rozdrobnienie linii jest uczynione z myślą o pasażerach, nie przeciwko nim. Podałeś przykład "122/422" - dawniej mieszkańcy Kantorowic musieli podchodzić dodatkowe 800m do autobusu, teraz dzięki uruchomieniu "422" mają go znacznie bliżej. Czy to źle? Czy w ramach walki z mnożeniem numerków powinno się im zabrać autobus i tym samym zmusić ponownie do długich spacerów?

Masz rację, na Obrońców Krzyża rozmnożyło się linii. Lecz większość pasażerów korzysta tylko z konkretnej pary. Wspomniane sześć autobusów ma wspólne tylko dwa przystanki, na których do tego są jeszcze inne, częstsze linie. Dla większości jest to więc po prostu różnica między sprawdzeniem jednego rozkładu (np. "122") a dwóch ("122/422"), co jeszcze nie jest takie złe. Nie mówiąc o tym, że coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarek i tym samym nie robi im różnicy ile linii kursuje.

Przypomnę też, że ZIKiT chciał trochę sytuację poprawić przez uczynienie niektórych linii jednokierunkowymi - np. "482" które wracało jako "182". Jednak na wnioski pasażerów i Rad Dzielnic na większości tras się z tego wycofano.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 08:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7025
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ja nie mam problemów z numerkami. Ja mam problem z tym, że coraz więcej miejsc w Krakowie, miejsc, które kiedyś miały świetną obsługę komunikacyjną zaczyna być obsługiwane potworkami kursującymi raz na ruski rok... Na Azorach kiedyś było 130 co 5 minut w szczycie, co 9 poza (nawet w weekendy)... Dziś 130 mocno pocięte, za to pączkują potworki w stylu 168 i 140 z których poza szczytem korzystać trudno... Na Kurdwanowie i w okolicach zaczyna się robić to samo... Oj coraz mniej zaczynają mi się podobać nowe pomysły Franka...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 08:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6991
Lokalizacja: Kraków
Zmiany w komunikacji na południu

Zmiany na liniach "107" oraz "184" od przyszłej soboty

Cytuj:
Jednocześnie skróceniu ma ulec linia nr 107, która zamiast do Małego Płaszowa będzie jeździć tylko do przystanku „Zajezdnia Wola Duchacka”. - Zobaczymy, jak to będzie funkcjonować. Jednak w propozycji ZIKiT nic nie możemy zmienić - mówi Maciej Nazimek, przewodniczący Dzielnicy X Swoszowice. Zmiany w rozkładach jazdy mają wejść w życie 4 marca.


http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11818466/

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 09:03 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3666
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
(...)linia nr 107, która zamiast do Małego Płaszowa(...)
:O

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 12:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22526
Locutus napisał(a):
Ja mam problem z tym, że coraz więcej miejsc w Krakowie, miejsc, które kiedyś miały świetną obsługę komunikacyjną zaczyna być obsługiwane potworkami kursującymi raz na ruski rok...

A ja jednak powoli zmieniam zdanie. Tak, był ten okres 2011/2012, gdzie wskutek cięć budżetowych a także otwierania nowych tras bez zwiększania środków, większość rejonów była mocno na minusie. Jednak później właściwie cały czas przybywało wzkm - przede wszystkim w 2014 (wejście Mobilis), 2016 (jesienne wzmocnienia) i teraz 2017 (planowane dowozówki). I jak podliczyć, to jednak w wielu rejonach ilość kursów jest obecnie na plus. Choć oczywiście są i ujemne przypadki. Tu przede wszystkim północ miasta - Azory, Prądnik Biały - choć trzeba pamiętać, że w zamian zyskały rejony takie jak Górka Narodowa. Również Huta jest do tyłu pod względem tramwajów, jednak tutaj z nawiązką rozwinięto siatkę autobusową.

Locutus napisał(a):
Na Azorach kiedyś było 130 co 5 minut w szczycie, co 9 poza (nawet w weekendy)... Dziś 130 mocno pocięte, za to pączkują potworki w stylu 168 i 140 z których poza szczytem korzystać trudno... Na Kurdwanowie i w okolicach zaczyna się robić to samo... Oj coraz mniej zaczynają mi się podobać nowe pomysły Franka...

Wiele osób już tu zaznaczało, że "130" utyka w korkach na Wrocławskiej i nie ma co pchać mieszkańców Azorów w tę stronę. Co potrzebują Azory, to dobra dowozówka do KG i tu wariant II właśnie jest dobry, bo ją zapewnia - "138+168" co 10 minut przez cały tydzień, nawet w weekendy. Plus jeszcze "140" z Radzikowskiego, które może odciążyć "130-tkę" i do tego być z nią zsynchronizowany co drugim kursem.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 14:27 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2035
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
W wielu przypadkach takie rozdrobnienie linii jest uczynione z myślą o pasażerach, nie przeciwko nim. Podałeś przykład "122/422" - dawniej mieszkańcy Kantorowic musieli podchodzić dodatkowe 800m do autobusu, teraz dzięki uruchomieniu "422" mają go znacznie bliżej. Czy to źle? Czy w ramach walki z mnożeniem numerków powinno się im zabrać autobus i tym samym zmusić ponownie do długich spacerów?

Nie, dlaczego rezygnować? Wystarczy zrobić tak, jak w większości miast na świecie: jedna linia + kursy wariantowe.

Masz wtedy jeden rozkład z zaznaczonymi kursami wariantowymi (mogą być nawet zaznaczone kolorem albo obwódką, jak np. w Wiedniu) + _czytelna_ informacja na autobusie.

W przypadku 122 wyglądać by to mogło np. tak:
- 122 - "normalne" kursy:
--- autobus opisany "122" i obok "Zesławice";

- 122A - kursy przez szpital okulistyczny i Kantorowice:
--- autobus opisany np. "122A" i obok "Zesławice" a w linijce niżej "przez Kantorowice" (czy. "p. Szpital Okulistyczny");
--- w rozkładzie kursy zaznaczone obwódką lub kolorem.

Chcesz jechać do Kantorowic -> jedziesz kursem wariantowym. Chcesz jechać do Zesławic, czy gdziekolwiek indziej na wspólnej trasie -> sprawdzasz sobie najbliższy odjazd na JEDNYM rozkładzie.

Nie wiem, jakoś w DE, A, NL, wszędzie coś takiego z powodzeniem funkcjonuje...

Zobacz choćby rozkład 38A w Wiedniu: http://www.wienerlinien.at/media/downlo ... 143445.pdf A mogli zrobić co najmniej trzy oddzielne linie :wall:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 18:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7025
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Kaszmir - No ale problem w tym, że w wielu wypadkach zamiast po prostu wzmocnić istniejące linie dorzuca się potworka jeżdżącego co pół godziny czy rzadziej poza szczytem... W Swoszowicach właśnie zostanie odstawiona taka maniana, a rykoszetem po tyłku oberwie południe Kurdwanowa, mieszkańcy Malborskiej, etc... Nie podoba mi się ta tendencja...

Wątku Azorów nie będę rozwijał, bo to nie ten topic na forum, to miał być tylko taki przykład mnożenia potworków... Kolejnym przykładem może być zabawa ze 110 i 160, o której właśnie się z Kotem Feliksem wypowiedzieliśmy w stosownym wątku...

BTW, zgadzam się z Kotem Feliksem w sprawie kursów wariantowych. W Paryżu też są one czymś normalnym...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 23:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22526
kot_feliks napisał(a):
Nie, dlaczego rezygnować? Wystarczy zrobić tak, jak w większości miast na świecie: jedna linia + kursy wariantowe.

I takie rozwiązanie jest stosowane na niektórych liniach, np. "123", "125", "128". W przeszłości było na większej ilości, jednak są powody dla których miejscami z tego się rezygnuje.

Przykład: "105/405". Kiedyś były warianty, jednak ludzie się skarżyli że z powodu korków brygady się przesuwają i wsiadali do "105" myśląc, że to wariant do Batowic, a potem okazywało się, że jednak kończy trasę na Prądniku Czerwonym.

kot_feliks napisał(a):
Zobacz choćby rozkład 38A w Wiedniu: http://www.wienerlinien.at/media/downlo ... 143445.pdf A mogli zrobić co najmniej trzy oddzielne linie :wall:

No to byłoby super, tylko nasze wyświetlacze musiałyby być do tego dostosowane - a nie są. Chodzi mi o to, że w takim wypadku warianty powinny być wyświetlane na autobusie jako np. "122A", na wszystkich wyświetlaczach. Nawet na tylnych, tak by osoba dobiegająca do autobusu miała pewność czy to jest jej kurs (obecnie to wie - bo jest "122" albo "422"). A nie jestem pewny, czy na obecną chwilę na większości tylnych wyświetlaczy znalazłoby się na to miejsce.

Do tego rozkłady powinny być drukowane w kolorze, a to spory koszt. Bez tego mogą zrobić się mocno nieczytelne, tak jak teraz nieczytelne są "142" czy "175" gdzie większość kursów jest oznaczona jako wariant.

Locutus napisał(a):
@ Kaszmir - No ale problem w tym, że w wielu wypadkach zamiast po prostu wzmocnić istniejące linie dorzuca się potworka jeżdżącego co pół godziny czy rzadziej poza szczytem... W Swoszowicach właśnie zostanie odstawiona taka maniana, a rykoszetem po tyłku oberwie południe Kurdwanowa, mieszkańcy Malborskiej, etc... Nie podoba mi się ta tendencja...

Oryginalna koncepcja ZIKiT była porządna i zakładała po prostu wzmocnienie "155" do "155+455" z ~f=30 przez cały tydzień. Natomiast nie rozumiem - sam krytykowałeś poprzedników Franka za to, że nie zawsze słuchali postulatów Rad Dzielnic czy mieszkańców. Tu ZIKiT posłuchał (bo "184" to odpowiedź ZIKiT na postulaty Rady Dzielnicy...) i też krytykujesz.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 23:40 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2035
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
I takie rozwiązanie jest stosowane na niektórych liniach, np. "123", "125", "128". W przeszłości było na większej ilości, jednak są powody dla których miejscami z tego się rezygnuje.

Przykład: "105/405". Kiedyś były warianty, jednak ludzie się skarżyli że z powodu korków brygady się przesuwają i wsiadali do "105" myśląc, że to wariant do Batowic, a potem okazywało się, że jednak kończy trasę na Prądniku Czerwonym.

Bo te warianty są do kitu oznakowane ;)

Kaszmir napisał(a):
No to byłoby super, tylko nasze wyświetlacze musiałyby być do tego dostosowane - a nie są. Chodzi mi o to, że w takim wypadku warianty powinny być wyświetlane na autobusie jako np. "122A", na wszystkich wyświetlaczach. Nawet na tylnych, tak by osoba dobiegająca do autobusu miała pewność czy to jest jej kurs (obecnie to wie - bo jest "122" albo "422"). A nie jestem pewny, czy na obecną chwilę na większości tylnych wyświetlaczy znalazłoby się na to miejsce.

Słuszna uwaga z tym tylnym wyświetlaczem i to jest pewnie nie do przeskoczenia przez dłuższy okres czasu. W sumie to w Wiedniu mają numeracje dwucyfrową + ew. litera, więc można to stosować również na standarowych wyświetlaczach.

Ale zastanawiam się w takim razie nad troszkę inną opcją, a mianowicie oznaczaniem tych wariantów przez.... 4xx (czyli jak obecnie), ale z jednym rozkładem. Wracając do przykładu 122:

MAMY JEDEN ROZKŁAD 122/422:
- 122 - "normalne" kursy:
--- autobus opisany "122" i obok "Zesławice";

- 422 - kursy przez szpital okulistyczny i Kantorowice:
--- autobus opisany "422" i obok "Zesławice" a w linijce niżej "przez Kantorowice" (czy. "p. Szpital Okulistyczny");
--- w rozkładzie kursy zaznaczone obwódką lub kolorem.

Chcesz jechać do Kantorowic -> jedziesz kursem wariantowym (422). Chcesz jechać do Zesławic, czy gdziekolwiek indziej na wspólnej trasie -> sprawdzasz sobie najbliższy odjazd na JEDNYM rozkładzie dla linii 122/422.

Kaszmir napisał(a):
Do tego rozkłady powinny być drukowane w kolorze, a to spory koszt. Bez tego mogą zrobić się mocno nieczytelne, tak jak teraz nieczytelne są "142" czy "175" gdzie większość kursów jest oznaczona jako wariant.

Niekoniecznie. Z wariantami oznaczonymi za pomocą liter faktycznie jest kicha, ale można je oznaczać obwódką wokół godziny odjazdu i to jest akurat imho czytelne. na podlinkowanym 38A kolor jest dlatego, że tych wariantów jest więcej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL