Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 wrz 2019, o 11:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sty 2017, o 11:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22538
Cukier napisał(a):
Ale nie mają i jest to osobny numerek, czyli mnożenie linii. Powiedz że to jedna linia ludziom którzy muszą przekopywać się przez dwa rozkłady.

Jak dla mnie z całego tego bajzlu w postaci "104", "135", "155", "455" powinno zostać:
- "135" ŁAGIEWNIKI - Fredry - Turowicza - Witosa - Halszki - [...] - GOLKOWICE z f~30/60/60/60
- "155" ŁAGIEWNIKI - Fredry - Do Sanktuarium - Totus Tuus - CENTRUM JPII - Totus Tuus - Witosa - Halszki - [...] - SWOSZOWICE POCZTA również z f~30/60/60/60.

Primo, tak jak pisałem, nie znamy losów linii "104". Wg mnie jest szansa, że będzie zlikwidowana, bo "455" pokryje się z nią w całości, a do tego pochłonie sporo nowych wzkm.

Secundo. O ile zgadzam się z Tobą, że wertowanie dwóch rozkładów jest bardziej uciążliwe niż jednego, tak chciałbym zwrócić uwagę, że jazda naokoło dodatkowe kilka minut jest jednak jeszcze bardziej niewygodna niż poświęcenie kilkunastu sekund na sprawdzenie drugiej kartki. W Twoim przykładzie - wolę "155" i "455" rozdzielone i tylko to drugie wjeżdżające raz na godzinę pod CJPII, nawet jeśli trzeba będzie sprawdzić dwie kartki na przystanku, niż jedną linię co pół godziny wjeżdżającą wszystkimi kursami pod wspomniane Centrum i tym samym zmuszającą wszystkich do jazdy naokoło.

PS. Coraz więcej ludzi i tak korzysta z wyszukiwarek (jakdojade, BusNavi itd.) więc im to nie robi różnicy czy jedzie jedna linia czy kilka.

tomta1 napisał(a):
Wszystko w porządku, tylko czy jest sens, aby wydłużać czas dojazdu do Łagiewnik dla mieszkańców Swoszowic co drugim kursem (tu: "155") kosztem wjazdu kieszeniowego do Centrum JP2? Wiem że i tak byłoby lepiej niż jest, bo do Łagiewnik obecnie jest tylko "135", ale mimo wszystko, wjazd dla kilku babć pod Centrum JP2 to strata niepotrzebnych minut. Tym samym będzie strata 3–4 minut na każdym kursie. Imho powinno być coś w stylu:
— "135" ("155") ŁAGIEWNIKI - Fredry - Turowicza - Witosa - Halszki - (...) - GOLKOWICE
— "435" ("455") ŁAGIEWNIKI - Fredry - Turowicza - Witosa - Halszki - (...) - SWOSZOWICE (POCZTA)
— "104" ("195") ŁAGIEWNIKI - Fredry - Do SBM - Totus Tuus - CENTRUM JP2

Nie jestem pewny czy całkowite odcinanie południa od dojazdu do CJPII przejdzie - być może są jakieś minimalne potoki, tak że linia raz na godzinę ma uzasadnienie.

Locutus napisał(a):
Czy czasem nie mieli stosować raz na trzydzieści minut jako minimalnej częstotliwości?

"155/455" będzie wypadkowo co pół godziny.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2017, o 12:14 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3667
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Nie jestem pewny czy całkowite odcinanie południa od dojazdu do CJPII przejdzie - być może są jakieś minimalne potoki, tak że linia raz na godzinę ma uzasadnienie.
Trzeba po prostu zrobić rozeznanie jaki potok na tej linii stanowi potok babć jadących do Centrum JP2, a jaki to potok mieszkańców Swoszowic i terenów zaswoszowickich zainteresowanych dojazdem do Łagiewnik. Być może te 4 minuty dłuższej trasy faktycznie będą opłacalne, niemniej wydaje mi się że odczuwalny czas rundki pod CPJP2 będzie dłuższy. No i dla ilu osób miałby być taki wjazd kieszeniowy.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2017, o 12:49 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2601
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Nie wiem po co te kombinacje.
104 - likwidacja,
135 - wydłużenie do Łagiewnik f=30/60/60/60 (jak obecnie)
155 - f=30/60/60/60 na obecnej trasie.

Nikt nie traci, a pasażerowie 135 zyskują bezpośrednie połączenie do Łagiewnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2017, o 13:57 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
tomta1 napisał(a):
Wszystko w porządku, tylko czy jest sens, aby wydłużać czas dojazdu do Łagiewnik dla mieszkańców Swoszowic co drugim kursem (tu: "155") kosztem wjazdu kieszeniowego do Centrum JP2? Wiem że i tak byłoby lepiej niż jest, bo do Łagiewnik obecnie jest tylko "135", ale mimo wszystko, wjazd dla kilku babć pod Centrum JP2 to strata niepotrzebnych minut. Tym samym będzie strata 3–4 minut na każdym kursie.

Kwestia dyskusyjna. Jeśli możemy dać Swoszowicom więcej kursów, ale połowę z nich z 4 minutami w plecy, to chyba jest to lepsze rozwiązanie niż dać Swoszowicom mniej kursów, ale bezpośrednich i do kompletu utworzyć jakiegoś potworka typu "104" który tylko skonsumuje wzkm i będzie się plątał na Fredry między pozostałymi autobusami i woził muchy.

tomta1 napisał(a):
Dodatkowo, ze względu na czasy postoju na końcówkach (przystanek Swoszowice to nie jest miejsce, gdzie można mieć baaardzo długą przerwę), częstotliwości proponowałbym następujące:

Swoszowice owszem nie, ale Swoszowice Poczta już jak najbardziej bo jest tam wydzielone stanowisko dla "155", cały peron jest długi że mieści się kilka autobusów a ulica na tyle szeroka (i przy tym jednokierunkowa) że stojący na początku peronu "155" może bez trudu zostać ominięty przez inny autobus który wymieni pasażerów kawałek za nim więc tym bardziej przez pozostałych uczestników ruchu.

tomta1 napisał(a):
no i to f-30 w Golkowicach – o ile w dni powszednie ma sens, o tyle w weekendy to dwukrotnie częściej niż jest obecnie, więc opłacalność ekonomiczna i ogólny sens takiego rozwiązania są dyskusyjne.

No i właśnie - po co to?

tomta1 napisał(a):
PS. Przy propozycji Cukra f-30/60/60/60 na obydwóch liniach musielibyśmy mieć w międzyszczycie/weekendy na "135" 2 brygady (przy f-60(!)), 18-minutowy postój w Łagiewnikach i aż 48-minutowy w Golkowicach (żeby zachować taką f, 4-minutowy postój linii wariantowej w Swoszowicach i wspólny takt).

Chyba miałem nieco więcej szczęścia w obliczeniach bo mi wyszły łącznie 3 brygady na "135" oraz "155" i postoje odpowiednio 26 minut w Łagiewnikach, 9 minut w Golkowicach i 17 minut przy Poczcie w Swoszowicach, co jest w sumie przyzwoicie.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/204 ... zowice.pdf

tomta1 napisał(a):
Trzeba po prostu zrobić rozeznanie jaki potok na tej linii stanowi potok babć jadących do Centrum JP2, a jaki to potok mieszkańców Swoszowic i terenów zaswoszowickich zainteresowanych dojazdem do Łagiewnik. Być może te 4 minuty dłuższej trasy faktycznie będą opłacalne, niemniej wydaje mi się że odczuwalny czas rundki pod CPJP2 będzie dłuższy. No i dla ilu osób miałby być taki wjazd kieszeniowy.

Ja jestem zwolennikiem sensownego dojazdu do CJPII od obu stron, do czego jednak najbardziej pasuje wjazd kieszeniowy. Trudno też szacować ile osób ze Swoszowic i dalszych terenów potrzebuje się dostać do Łagiewnik. Obecnie jakkolwiek by nie szukać w JakDojadę, to znakomita większość połączeń ze Swoszowic do Centrum jest wyszukiwana albo przez "135" i tramwaje kurdwanowskie albo przez linie jadące Kąpielową i tramwaje Borkowskie. Połączenie poprzez "155" i Łagiewniki jest znajdowane bardzo rzadko, bo też rzadko kursuje "155".

Gdyby w szczycie na tej trasie zamiast JEDNEGO pojazdu na godzinę pojawiły się CZTERY pojazdy na godzinę (z czego dwa mające 4 minuty w plecy) to zaryzykowałbym stwierdzenie, że Swoszowice zyskałyby bardzo sensowną trzecią drogę dojazdu do miasta. No a Golkowice w ogóle by taką drogę zyskały, bo obecnie jej nie mają i w propozycji ZIKiTu wciąż jej nie będą mieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2017, o 14:08 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2601
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Cukier napisał(a):
Ja jestem zwolennikiem sensownego dojazdu do CJPII od obu stron, do czego jednak najbardziej pasuje wjazd kieszeniowy

Dlatego trzeba połączyć 135 ze 104.
Cukier napisał(a):
Gdyby w szczycie na tej trasie zamiast JEDNEGO pojazdu na godzinę pojawiły się CZTERY pojazdy na godzinę (z czego dwa mające 4 minuty w plecy)

Można zawsze zrobić idealny takt 15+15 na Kurdwanowie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2017, o 14:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22538
Cukier napisał(a):
Kwestia dyskusyjna. Jeśli możemy dać Swoszowicom więcej kursów, ale połowę z nich z 4 minutami w plecy, to chyba jest to lepsze rozwiązanie niż dać Swoszowicom mniej kursów, ale bezpośrednich i do kompletu utworzyć jakiegoś potworka typu "104" który tylko skonsumuje wzkm i będzie się plątał na Fredry między pozostałymi autobusami i woził muchy.

Tak, lecz jeszcze lepsze niż 1/2 jest 3/4 kursów jadących szybko. Dlatego lepiej rozdzielić "155" na dwie - "155" i "455" - z których tylko jedna ma wjazdy kieszeniowe pod Centrum JPII. Albo inaczej - po co wozić pasażerów ze Swoszowic co pół godziny naokoło pod wspomniane Centrum? Wolę szybsze przejazdy nawet, jeśli trzeba będzie sprawdzić dwa rozkłady zamiast jednego.

Co więcej, wzkm zaoszczędzone z tych wjazdów kieszeniowych być może starczyłyby na jakiś jeden dodatkowy kurs autobusu w weekendy. Zatem co wg Ciebie jest lepsze:
- opcja z jednym rozkładem zamiast dwóch, czy
- opcja z dwoma rozkładami, za to szybszym przejazdem i dodatkowymi kursami?

Ja nie mam wątpliwości.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2017, o 14:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Jak dla mnie gra nie warta świeczki, ale upierał się nie będę. Jak rozumiem masz na myśli:
- "155" przez CJPII f~60/60/60/60
- "455" po trasie "155" z pominięciem CJPII f~60/0/0/0
- "135" do Łagiewnik f~30/60/60/60

Dla mnie to już kwestia mocno drugorzędna czy i ile kursów będzie zajeżdżać pod to Centrum JPII. Jak dla mnie to najlepiej gdyby żadne autobusy tam nie wjeżdżały a samo centrum nie powstało, bo nie dość że tuż obok już jeden moloch sakralny stoi to jeszcze budowa tego centrum to jawne pogwałcenie ostatniej woli zmarłego papieża, który nie chciał na ziemi monumentalnych pomników tylko, żeby te pieniądze lepiej przeznaczyć na pomoc potrzebującym. Ale to tylko moje zdanie, a centrum już powstało i trzeba wszystko dostosować do istniejącej sytuacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2017, o 14:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22538
Cukier napisał(a):
Jak dla mnie gra nie warta świeczki, ale upierał się nie będę. Jak rozumiem masz na myśli:
- "155" przez CJPII f~60/60/60/60
- "455" po trasie "155" z pominięciem CJPII f~60/0/0/0
- "135" do Łagiewnik f~30/60/60/60

Tak, podoba mi się :yes:

Ew. w ogóle zrezygnować ze "155/455" i wszystkie wzkm przeznaczyć na jedno, mocne "135" Golkowice - Łagiewniki (z wariantami "435" przez Centrum JPII).

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2017, o 14:42 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
No, to w praktyce kursy "455" miałyby w Swoszowicach przy Poczcie postój 25 minut, a "155" 17 minut co i tak nie powinno być problemem, bo przy łącznej f~30 w szczycie i tak się dwie brygady nie spotkają.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2017, o 15:25 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 2533
Na "155" ponownie Vero, natomiast na "135" wrócił jeden autobus standardowy.

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2017, o 17:14 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 5 gru 2016, o 13:44
Posty: 32
Rano na 135 jeździły dwa 12-sto metrowe Jelcze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2017, o 18:13 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 2533
A dzisiaj już znowu dwa Libero ...

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2017, o 15:52 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6991
Lokalizacja: Kraków
„184” do Swoszowic?

Cytuj:
I tak, wg nowej koncepcji, autobusy miałyby pojechać następująco:

„135”: trasa podstawowa bez zmian (Golkowice – Centrum Jana Pawła II), za to z możliwością wprowadzenia wybranych kursów wariantowych koło szkoły na Fredry: Golkowice – jak obecnie – Witosa – Turowicza – Połomskiego – Fredry – Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia – Centrum Jana Pawła II, do tego wprowadzenie kursowania linii w godzinach wieczornych (obecnie kończy funkcjonowanie koło godz. 19),
„155”: likwidacja,
„184”: podział linii na dwie oraz zmiana trasy pośrodku na Prądnik Czerwony – jak obecnie – Kamieńskiego – Sławka – Trybuny Ludów – jak obecnie – Halszki – Os. Kurdwanów (połowa kursów) / Herberta – Myślenicka – Swoszowice Poczta (połowa kursów),
„455”: nie byłoby uruchamiane.


https://krabok.wordpress.com/2017/02/21 ... swoszowic/

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2017, o 16:01 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 15:42
Posty: 590
Lokalizacja: Kraków
Krakowiak2013 napisał(a):
„184” do Swoszowic?

Cytuj:
I tak, wg nowej koncepcji, autobusy miałyby pojechać następująco:

„135”: trasa podstawowa bez zmian (Golkowice – Centrum Jana Pawła II), za to z możliwością wprowadzenia wybranych kursów wariantowych koło szkoły na Fredry: Golkowice – jak obecnie – Witosa – Turowicza – Połomskiego – Fredry – Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia – Centrum Jana Pawła II, do tego wprowadzenie kursowania linii w godzinach wieczornych (obecnie kończy funkcjonowanie koło godz. 19),
„155”: likwidacja,
„184”: podział linii na dwie oraz zmiana trasy pośrodku na Prądnik Czerwony – jak obecnie – Kamieńskiego – Sławka – Trybuny Ludów – jak obecnie – Halszki – Os. Kurdwanów (połowa kursów) / Herberta – Myślenicka – Swoszowice Poczta (połowa kursów),
„455”: nie byłoby uruchamiane.


https://krabok.wordpress.com/2017/02/21 ... swoszowic/


Tracą:
- Malborska (całą linię "184" - przy planowanych zmianach na "107" żaden autobus nie pojechałby ul. Malborską?)
- Os. Kurdwanów wraz z ul. Stojałowskiego - strata połowy kursów "184"
- Halszki, Fredry - strata minimalna, czyli "155", ale zawsze jeden kurs na godzinę mniej, zwłaszcza, że "133" linią wybitnie punktualną nie jest

Zyskują:
- Swoszowice - a raczej "zyskują", bo choć autobus dalekosiężny i jeśli miałbym obstawiać, to pewnie taki wariant wybiorą radni dzielnicy, ale ten zysk jest czysto iluzoryczny, rozkład "184" to fikcja, jeszcze bardziej rozłoży całą linię


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2017, o 16:23 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1633
Lokalizacja: Osiedle Weissa - Kalwaria Z.
Festence napisał(a):
Tracą:
- Malborska (całą linię "184" - przy planowanych zmianach na "107" żaden autobus nie pojechałby ul. Malborską?)


Zapewne pojechałoby tamtędy "169", wydłużone spod zajezdni przez Malborską do Dworca w Płaszowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL