Jeden dzień w tygodniu 254 będzie pełnoprawną linią aglomeracyjną a 6 dni będzie jeździć tylko w miejskiej strefie biletowej. Osobliwehttp://kmkrakow.pl/ pisze:Szanowni Pasażerowie!
Uprzejmie informujemy, że od dnia 15.08.2017 r. (wtorek) zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany w komunikacji autobusowej:
linia 135 - zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy we wszystkie dni tygodnia celem lepszego jego dostosowania do obsługi Sankatuarium św. Jana Pawła II;
linia 145 - zostanie zlikwidowana. W zamian zostanie uruchomiona nowa linia aglomeracyjna 254 kursująca z Borku Fałęckiego po trasie linii 145 do Golkowic, a następnie drogą powiatową nr 2028K do końcówki Grabówki Pętla (obecnie "Grabówki"). Na wydłużonej trasie realizowane będą tylko wybrane kursy w dni świąteczne. Pozostałe kursy będą wykonywane na dotychczasowej trasie linii 145 Borek Fałęcki - Golkowice Pętla. Rozkład jazdy w dni powszednie i w soboty nie ulegnie zmianie. Na wydłużonym odcinku trasy autobusy będą się zatrzymywać na następujących przystankach: "Golkowice Pętla" (zmiana nazwy z "Golkowice"; w kierunku Grabówek na nowym przystanku przelotowym, w kierunku Borku Fałęckiego na pętli), "Golkowice Kościół" (nowa para przystanków), "Golkowice Sklep" (zmiana nazwy z "Soboniowice Granica Miasta"), "Grabówki Pętla" (na pętli). Ostatnim przystankiem w miejskiej strefie biletowej będzie przystanek "Golkowice Pętla";
linia 214 - trasa pozostaje bez zmian. Ostatnim przystankiem w miejskiej strefie biletowej będzie "Pod Lipą".
Jednocześnie informujemy, że zostaną wprowadzone następujące zmiany nazw przystanków:
"Golkowice" na "Golkowice Pętla";
"Grabówki" na "Grabówki Pętla";
"Soboniowice Granica Miasta" na "Golkowice Sklep",
"Wróblowice Dom Kultury" na "Aleksandrowicza";
"Wróblowice Rozwidlenie" na "Wróblowice";
"Zbydniowice Szkoła" na "Zbydniowicka";
"Zdrojowa" na "Park Zdrojowy".
Swoszowice, Golkowice
Moderator: Moderatorzy
Komunikacja miejska w 2017 roku
Komunikacja miejska w 2017 roku
Nie można zostawić w tygodniu 145, a w niedziele tylko dać 254. Mieszkam w Golkowicach i już widzę ten zamęt wśród starszych osób.
Komunikacja miejska w 2017 roku
Ale co to jest za różnica czy ma numer 145 czy 254? Dobrze że ma jeden numer, a nie zrobiono tak jak z 117/242 czy 171/271.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
Swoszowice, Golkowice
Niepotrzebne zamieszanie. 145 mógłby jeździć dalej a 254 jako osobna linia tylko w święta.
Swoszowice, Golkowice
Wg mnie właśnie wtedy byłoby zamieszanie, bo w święta trzeba by było sprawdzać dwa rozkłady zamiast jednego.PitusFM pisze:Niepotrzebne zamieszanie. 145 mógłby jeździć dalej a 254 jako osobna linia tylko w święta.
Swoszowice, Golkowice
Linia aglo, która jest aglo tylko w jeden dzień tygodnia. Absurd.
Swoszowice, Golkowice
Serio lepiej zmuszać ludzi do sprawdzania dwóch rozkładów zamiast jednego?
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Swoszowice, Golkowice
Generalnie mnożenie rozkładów jest z punktu widzenia pasażera w większości przypadków bez sensu
Niemniej skoro ludzie nie są w stanie ogarnąć przypisów na dole typu "A - kurs do XYZ", to może by podejść do tego inaczej, i zdublować wariantowe kursy w przypadku linii 1xx/4xx? Może, żeby wyjaśnić, o co mi chodzi, przykładowo 105/405:
- w rozkładzie 105 (linia krótsza) umieszczamy kursy zarówno 105, jak i 405, z adnotacją (np. podkreślenie) - kurs wykonywany przez linię 405. Zresztą rozkład może być rozkładem linii "105/405";
- w rozkładzie 405 (linia dłuższa) umieszczamy jedynie kursy 405, rozkład jako linia "405".
Co nam to daje? Jeśli pasażer jedzie na krótszej trasie (między DGZ, a Prądnikiem Cz.), wszystko mu jedno, do czego wsiądzie -> sprawdzi wszystkie odjazdy na jednej kartce ("105/405"). Jeśli jedzie dalej, nadal ma osobną linię, co by się nie pomylić i osobny rozkład...
Niemniej skoro ludzie nie są w stanie ogarnąć przypisów na dole typu "A - kurs do XYZ", to może by podejść do tego inaczej, i zdublować wariantowe kursy w przypadku linii 1xx/4xx? Może, żeby wyjaśnić, o co mi chodzi, przykładowo 105/405:
- w rozkładzie 105 (linia krótsza) umieszczamy kursy zarówno 105, jak i 405, z adnotacją (np. podkreślenie) - kurs wykonywany przez linię 405. Zresztą rozkład może być rozkładem linii "105/405";
- w rozkładzie 405 (linia dłuższa) umieszczamy jedynie kursy 405, rozkład jako linia "405".
Co nam to daje? Jeśli pasażer jedzie na krótszej trasie (między DGZ, a Prądnikiem Cz.), wszystko mu jedno, do czego wsiądzie -> sprawdzi wszystkie odjazdy na jednej kartce ("105/405"). Jeśli jedzie dalej, nadal ma osobną linię, co by się nie pomylić i osobny rozkład...
Swoszowice, Golkowice
Czyli coś takiego jak w stylu "152/352"? Mi się pomysł podoba A czy dałoby się w rozkładach, w polu numeru zamiast "105" dać (np. w dwóch linijkach) "105" i "405"?kot_feliks pisze:Niemniej skoro ludzie nie są w stanie ogarnąć przypisów na dole typu "A - kurs do XYZ", to może by podejść do tego inaczej, i zdublować wariantowe kursy w przypadku linii 1xx/4xx? Może, żeby wyjaśnić, o co mi chodzi, przykładowo 105/405:
- w rozkładzie 105 (linia krótsza) umieszczamy kursy zarówno 105, jak i 405, z adnotacją (np. podkreślenie) - kurs wykonywany przez linię 405. Zresztą rozkład może być rozkładem linii "105/405";
- w rozkładzie 405 (linia dłuższa) umieszczamy jedynie kursy 405, rozkład jako linia "405".
Co nam to daje? Jeśli pasażer jedzie na krótszej trasie (między DGZ, a Prądnikiem Cz.), wszystko mu jedno, do czego wsiądzie -> sprawdzi wszystkie odjazdy na jednej kartce ("105/405"). Jeśli jedzie dalej, nadal ma osobną linię, co by się nie pomylić i osobny rozkład...
Swoszowice, Golkowice
Zauważ, że to tylko jeden dzień w tygodniu.Kaszmir pisze:Serio lepiej zmuszać ludzi do sprawdzania dwóch rozkładów zamiast jednego?
Lepiej robić zamęt tym, że w niedziele dojechałem pod kościół w Golkowicach, to w poniedziałek też wsiądę do 254 bo tam dojadę.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Swoszowice, Golkowice
No dokładnie coś takiego, nie wiem czemu nie pomyślałem o tym przykładzie, a przecież coś takiego już funkcjonujeKaszmir pisze:Czyli coś takiego jak w stylu "152/352"? Mi się pomysł podoba A czy dałoby się w rozkładach, w polu numeru zamiast "105" dać (np. w dwóch linijkach) "105" i "405"?
Swoszowice, Golkowice
Gdzie tu jest zamęt? Kursy wariantowe funkcjonują w Krakowie od zawsze, na wielu liniach. Sprawdzasz rozkład i czytasz "A - kurs do xxx", itd. Nie jest to też pierwszy raz, kiedy jakiś wariant funkcjonuje tylko w weekendy. Podobnie jest choćby na "175" (kursy do przystanku "Wrony" tylko w soboty i święta).franio pisze:Zauważ, że to tylko jeden dzień w tygodniu.
Gdyby iść podobnym tokiem rozumowania, to trzeba by oznaczyć te trzy kursy wariantowe "24" w roku szkolnym do Prokocimia jako osobną linię (bo przecież ktoś może myśleć, że jadą do Kurdwanowa), wieczorne "4" do Kombinatu też jako osobną linię (bo ktoś jeszcze wsiądzie i nie zorientuje się, że nie dojedzie do Wzgórz) itd. Tylko efekt byłby taki, że mielibyśmy ok. dwa razy więcej linii niż obecnie. Czyli również dwa razy więcej rozkładów. I numerków, tras do zapamiętania. I dwa razy więcej tabliczek na przystankach. Itd.franio pisze:Lepiej robić zamęt tym, że w niedziele dojechałem pod kościół w Golkowicach, to w poniedziałek też wsiądę do 254 bo tam dojadę.
Może się wydawać to mało znaczące, jednak naprawdę irytuje kiedy przyjdziesz na przystanek i masz do sprawdzenia dwa razy więcej karteczek, choć to dalej ta sama linia. Miałem na r. Młyńskim kiedyś "124", "182" i "184", teraz są "124" i "424", "182" i "482", "184" i "484", tylko czekać aż jeszcze rozdzielą "125" na "125" i "425" (warianty przez "Nad Drwiną"). Gdy się spieszysz i musisz szybko podjąć decyzję jak jechać, bo np. na przystanku już stoi jakiś autobus, to naprawdę przeszkadza i utrudnia podróż. I tak samo kiedy sprawdzasz rozkłady na stronie MPK, a właśnie się spieszysz i chcesz jak najszybciej wyjść.
Swoszowice, Golkowice
Nie przekonasz mnie.
Tak jak jest np. 184/484, tak powinno być 145/254.
Tak jak jest np. 184/484, tak powinno być 145/254.
Swoszowice, Golkowice
W sumie nie mogą po prostu wyświetlać litery wariantu przy numerze?
Chociaż u nas to nic dziwnego, że ludzie nie ogarniają wariantów, jak MPK instaluje często miniaturowe tabliczki z nazwą pętli, odmawia instalacji tylnych w autobusach i nie potrafi ogarnąć SIP w środku, aby był funkcjonalny.
Chociaż u nas to nic dziwnego, że ludzie nie ogarniają wariantów, jak MPK instaluje często miniaturowe tabliczki z nazwą pętli, odmawia instalacji tylnych w autobusach i nie potrafi ogarnąć SIP w środku, aby był funkcjonalny.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Swoszowice, Golkowice
Ogłaszam wszem i wobec, że stworzenie "254" w takiej formie, to jak danie w pysk mieszkańcom Luboczy, Wadowa, Łuczanowic, Kościelnik, Górki i Wróżenic. Albo solidarnie się wszyscy pier***limy z przekopywaniem dwóch rozkładów, albo nikt!tomta1 pisze:Ale co to jest za różnica czy ma numer 145 czy 254? Dobrze że ma jeden numer, a nie zrobiono tak jak z 117/242 czy 171/271.
Proponowałem to cztery i pół roku temu, nawet napisałem do Gancarczyka. Jak krew w piach... [https://www.pkk.info.pl/viewtopic.php?p=69973#p69973] A jest to racjonalny i akceptowalny kompromis zadowalający wszystkie strony.Kaszmir pisze:Czyli coś takiego jak w stylu "152/352"? Mi się pomysł podoba
Dziękuję Kaszmir, że w końcu przejrzałeś na oczy w tej kwestii. Jeszcze parę lat temu z uporem maniaka mi wciskałeś na przykładzie "105" i "405", że rozdział na dwie linie to świetne rozwiązanie.Kaszmir pisze:Może się wydawać to mało znaczące, jednak naprawdę irytuje kiedy przyjdziesz na przystanek i masz do sprawdzenia dwa razy więcej karteczek, choć to dalej ta sama linia. Miałem na r. Młyńskim kiedyś "124", "182" i "184", teraz są "124" i "424", "182" i "482", "184" i "484", tylko czekać aż jeszcze rozdzielą "125" na "125" i "425" (warianty przez "Nad Drwiną"). Gdy się spieszysz i musisz szybko podjąć decyzję jak jechać, bo np. na przystanku już stoi jakiś autobus, to naprawdę przeszkadza i utrudnia podróż. I tak samo kiedy sprawdzasz rozkłady na stronie MPK, a właśnie się spieszysz i chcesz jak najszybciej wyjść.
Chciałeś powiedzieć, że ZIKiT jest tak nieudolny, że nie potrafi skutecznie w umowie sprecyzować konkretnej formy informacji pasażerskiej, a potem skrupulatnie tego pilnować i nakładać kary za niestosowanie się. Jeśli od MPK nikt nie wymaga, albo wymaga bez żadnego pokrycia w środkach przymusu, to nie ma się co dziwić MPK, że leci w kulki. Bo se może.Lw25 pisze:Chociaż u nas to nic dziwnego, że ludzie nie ogarniają wariantów, jak MPK instaluje często miniaturowe tabliczki z nazwą pętli, odmawia instalacji tylnych w autobusach i nie potrafi ogarnąć SIP w środku, aby był funkcjonalny.