Bronowice Małe, Bronowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 977
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Bronowice Małe, Bronowice

#211 Post autor: pasazer_mobilisu » 25 lut 2020, o 22:14

rogow153 pisze:
25 lut 2020, o 21:27
Ja wiem, że między 2012 a 2020 grono ówczesnych obrońców mogło z przyczyn naturalnych się skurczyć
Bardzo ładnie napisane :D
A może warto spróbować i zobaczyć jak to się sprawdzi? Niestety z KM jest tak, że my ewentualną zmianę przedyskutujemy tygodniami, do części pasażerów trafi ona komunikatami, ale są też tacy, którzy dowiedzą się na przystanku albo jeszcze lepiej - w pojeździe który niespodziewanie dla nich skręci - to jeszcze spotęguje niechęć do zmian.

PanA
Kierownik
Posty: 863
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Bronowice Małe, Bronowice

#212 Post autor: PanA » 25 lut 2020, o 23:23

Nie rozumiem, po co szukać jakichś pomysłów z dupy i wszystko zmieniać na zasadzie eksperymentów "a jak to będzie". Podawać luźne pomysły na forum można, bo konwencja jest taka, że coś nam się wydaje, ale jeśli już się porusza eksperyment jako realny argument, to naprawdę ręce, nogi i inne zależne od płci organy opadają.
Jedyną legitną metodą przeprowadzania zmian inną niż stan najwyższej konieczności jest zbadanie potoków i (do większych zmian) preferencji - i tyle. Nie ma żadnej dziury w matrixie, dzięki której można to obejść.
Najbardziej uniwersalne postępowanie dla każdego, które nie powinno mieć wyjątków:
Jeśli nie wiesz, czy nie będzie przeciwników, to pozostaw pomysł do dyskusji. A jeśli wychodzi poważny kontrargument, to twój pomysł przepadł. A jeśli uważasz, że kontrargument nie jest ważny, to już twoją gestią jest pomysł obronić.

I tak samo @pasazer_mobilisu - jeśli wiesz, że sytuacja się zmieniła, to podaj to jako fakt, a jeśli masz nadzieję, to sobie miej nadzieję, ale prywatnie, a nie zachęcasz do psucia.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 718
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Bronowice Małe, Bronowice

#213 Post autor: Sorig » 2 mar 2020, o 13:45

Po korekcie rozkładów jazdy całkowicie rozwalono takt z Bronowic w stronę dworca (co przewidziałem tutaj):
Było dokładnie 5+5+5, a teraz:
W szczycie porannym: 6 (linia '4') + 7 (linia '24') + 2 (linia '14')
W szczycie popołudniowym 6 (linia '4') + 8 (linia '24') + 1 (linia '14')
Efekty? Np. dzisiaj '24' kierunek Kurdwanów już na przystanku Biprostal niezabieralne (godz. 7:43). Widok ostatnio powszechny, tak samo jak przewalanie się tłumu ludzi pod Bagatelą na peron na ul. Podwale z pociągu '8' czy '13'.
 
 

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 977
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Bronowice Małe, Bronowice

#214 Post autor: pasazer_mobilisu » 2 mar 2020, o 15:10

Sorig pisze:
2 mar 2020, o 13:45
Widok ostatnio powszechny, tak samo jak przewalanie się tłumu ludzi pod Bagatelą na peron na ul. Podwale z pociągu '8' czy '13'.
Niestety rozmieszczenie tam przystanków powoduje problemy, w stronę Bronowic nie wiadomo czy czekać na 4/14/24 czy 8/13. Jadąc z Bronowic też źle, bo w stronę dworca może będzie 4/14/24 szybciej a może 2/20/152/502.

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 08:02

Bronowice Małe, Bronowice

#215 Post autor: fysztof » 3 mar 2020, o 08:54

Sorig pisze:
2 mar 2020, o 13:45
W szczycie porannym: 6 (linia '4') + 7 (linia '24') + 2 (linia '14')
W szczycie popołudniowym 6 (linia '4') + 8 (linia '24') + 1 (linia '14')
No cóż, gdyby to była kolej, to byłbym pewien, że mamy do czynienia z ciągiem dalszym klasycznego "wygaszania popytu". Czyli - linia 14 jeździ wyraźnie mniej zapełniona niż pozostałe, więc trzeba ograniczyć dalej jej kursowanie.
Mam jednak cichą nadzieję, że ktoś pójdzie wreszcie po rozum do głowy i zatrzyma to szaleństwo.
PanA pisze:
25 lut 2020, o 23:23
Nie rozumiem, po co szukać jakichś pomysłów z dupy i wszystko zmieniać na zasadzie eksperymentów "a jak to będzie". Podawać luźne pomysły na forum można, bo konwencja jest taka, że coś nam się wydaje, ale jeśli już się porusza eksperyment jako realny argument, to naprawdę ręce, nogi i inne zależne od płci organy opadają.
Jedyną legitną metodą przeprowadzania zmian inną niż stan najwyższej konieczności jest zbadanie potoków i (do większych zmian) preferencji - i tyle. Nie ma żadnej dziury w matrixie, dzięki której można to obejść.
Nie wiem do kogo odnosi się ta tyrada - do mojej propozycji zmian o której pisałem kilka postów wcześniej? Z przeniesieniem 20 na ciąg bronowicki a skierowaniem na CK wariantowo 8 lub 13?
Jakby nie było, propozycja ta była oparta właśnie na potokach, na danych którymi podpierali się sami urzędnicy kilka lat temu. Plus szukaniem optymalnego układu, w którym środki są wydatkowane maksymalnie tam, gdzie są niezbędne. Teram mamy np. nakładanie się "na zakładkę" tras na odcinku Bagatela - Piłsudskiego. Odcinek niby krótki, ale przy liczbie kursów 20 i 8/13 koszty, które na to idą jak widać wcale nie są bagatelne... i spokojnie wystarczyłyby na ich dodanie na Bronowicach i Bronowicach Małych. Np. w wariancie zamiany 8 i 20 (w tym samym budżecie co aktualnie) na Bronowicach Małych moglibyśmy mieć dostępne 4, 13, 14, 20 (w szczycie) i 24. Wiem, że to już kłuje w oczy ZTP, bo Bronowice by się tak bardzo marnowały... ale to tylko pokazuje, w jak nierozsądny sposób marnowane są środki, których podobno tak brakuje.

suchy
Dyrektor
Posty: 2380
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Bronowice Małe, Bronowice

#216 Post autor: suchy » 3 mar 2020, o 09:04

fysztof pisze:
3 mar 2020, o 08:54
Z przeniesieniem 20 na ciąg bronowicki a skierowaniem na CK wariantowo 8 lub 13?
Przecież dobrze wiesz, że nikt w tym mieście się na to nie zgodzi - "BO 8 OD ZAWSZE JEŹDZIŁA DO BRONOWIC !!!!!" :hihi:

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 08:02

Bronowice Małe, Bronowice

#217 Post autor: fysztof » 3 mar 2020, o 10:11

Jednak kilka lat minęło i trochę się zmieniło - i co najważniejsze nie ma wyborów w krótkiej perspektywie czasowej. Dlatego myślę, że ten argument nie będzie już tak znaczący...
Jakkolwiek jest ta "tradycja" absurdalna, tak podrzuciłem, że można zmianę trasy 8 okrasić mianem utworzeniem prawdziwej linii "papieskiej" - łączącej Centrum JP2, Sanktuarium BM, Solvay, Franciszkańską i Błonia - tego nawet tradycja nie zgasi;-) Kilka dobrych słów do paru portali i przejdzie bez problemu.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2382
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#218 Post autor: kucyk » 5 mar 2020, o 22:01

Jak donoszą w innych mediach - od poniedziałku 9 marca linia "44" zostaje definitywnie zlikwidowana, zaś linia "49" staje się na mapie tramwajowej Krakowa linią stałą. :)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 977
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Bronowice Małe, Bronowice

#219 Post autor: pasazer_mobilisu » 6 mar 2020, o 06:23

I to jest bardzo zła wiadomość dla Bronowic, oby 14 dostało w tym roku dłuższe tramwaje.
A "49" to nie miało wspomagać Bieżanowa dopóki 3/9/13 nie dostaną dłuższego taboru? Jest szansa, że dostaną i "49" do piachu, a o "44" nikt już nie będzie pamiętał - kolejne cięcia.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10881
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#220 Post autor: Cukier » 6 mar 2020, o 17:26

O pocięciu "4" zapomnimy tak samo jak o likwidacji "609". Bezczelność ma swoje granice.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 718
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Bronowice Małe, Bronowice

#221 Post autor: Sorig » 18 mar 2020, o 17:46

Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku z kolejnym etapem prac przy przebudowie linii kolejowej Kraków – Katowice, w okresie od nocy 20/21.03.2020 r. (piątek/sobota) od godziny 23:00 do nocy 22/23.03.2020 r. (niedziela/poniedziałek) do godziny 04:00 wyłączony będzie ruch pojazdów pod wiaduktami kolejowymi w ciągu ul. Armii Krajowej.
W związku z tym, w dniach 21-22.03.2020 r. (sobota - niedziela) wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:
114 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Pod Fortem – przystanek „Zarzecze” bez zmian, następnie (w obu kierunkach): Armii Krajowej – Bronowicka – Rydla - Radzikowskiego – Weissa – Conrada – Jasnogórska - … - Chełmońskiego Pętla. Przystanek „Bronowice Wiadukt” w kierunku Chełmońskiego Pętli będzie przeniesiony na łącznicę między ul. Armii Krajowej a ul. Bronowicką, natomiast w kierunku Pod Fortem na ul. Bronowicką (na wiadukcie). Przystanek „Rondo Ofiar Katynia” w kierunku Pod Fortem zostanie przeniesiony na ul. Conrada. Na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać następujące przystanki: „Wesele” (w obu kierunkach jak dla linii 664), „Bronowice” (na ul. Bronowickiej – jak dla linii 664, tylko w kierunku Pod Fortem), „Azory” (na pętli – tylko w kierunku Pod Fortem), „Różyckiego” (na ul. Weissa, na istniejącym przystanku dla prywatnych przewoźników – tylko w kierunku Chełmońskiego Pętli), „Conrada”. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

120, 238, 248, 258, 268, 278 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych: od Krowodrzy Górki (120) i miejscowości zlokalizowanych poza Krakowem do ul. Radzikowskiego bez zmian, następnie: zawrócenie na Rondzie Ofiar Katynia – Radzikowskiego – Wizjonerów – Bronowice Małe Wizjonerów. Powrót: Bronowice Małe Wizjonerów – Wizjonerów – Armii Krajowej – Radzikowskiego i dalej po stałych trasach. Przystanek „Rondo Ofiar Katynia” w kierunku Bronowic Małych Wizjonerów zostanie przeniesiony na ul. Radzikowskiego (Uwaga! Będzie zlokalizowany w tym samym miejscu dla obu kierunków). Przystanki końcowo-początkowe „Bronowice Małe Wizjonerów” będą zlokalizowane na ul. Wizjonerów przy przejściu podziemnym pod linią kolejową. Przystanki „Bronowice Małe” i „Bronowice Wiadukt” dla powyższych linii będą nieczynne. Częstotliwości kursowania pozostaną bez zmian;
linia 172 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: od Kombinatu do Ronda Ofiar Katynia bez zmian, następnie: Radzikowskiego – Wizjonerów – Bronowice Małe Wizjonerów. Powrót: Bronowice Małe Wizjonerów – Wizjonerów – Armii Krajowej – Conrada i dalej po stałej trasie. Przystanek „Rondo Ofiar Katynia” w kierunku Bronowic Małych Wizjonerów zostanie przeniesiony na ul. Radzikowskiego. Przystanek końcowo-początkowy „Bronowice Małe Wizjonerów” będzie zlokalizowany jak dla linii wymienionych wyżej. Przystanki „Bronowice Wiadukt”, „Bronowice Małe”, „Giełda Balicka P+R” i „Lindego” będą nieczynne
. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

173 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Nowy Bieżanów Południe – przystanek „Zarzecze” bez zmian, następnie (w obu kierunkach): Armii Krajowej – Bronowicka – Rydla - Radzikowskiego – Weissa - … - Azory. Przystanek „Bronowice Wiadukt” w kierunku Chełmońskiego Pętli będzie przeniesiony na łącznicę między ul. Armii Krajowej a ul. Bronowicką, natomiast w kierunku Nowego Bieżanowa Południe na ul. Bronowicką (na wiadukcie). Na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać następujące przystanki: „Wesele” (w obu kierunkach jak dla linii 664), „Bronowice” (na ul. Bronowickiej – jak dla linii 664, tylko w kierunku Nowego Bieżanowa Południe). Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

210, 230, 910 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych: od Będkowic Pętli i Ujazdu Pętli do Ronda Ofiar Katynia bez zmian, następnie: Radzikowskiego – Wizjonerów – Bronowice Małe Wizjonerów. Powrót: Bronowice Małe Wizjonerów – Wizjonerów – Armii Krajowej – Jasnogórska i dalej po stałych trasach. Przystanek „Rondo Ofiar Katynia” w kierunku Bronowic Małych Wizjonerów zostanie przeniesiony na ul. Radzikowskiego. Przystanki końcowo-początkowe „Bronowice Małe Wizjonerów” będą zlokalizowane jak dla linii wymienionych wyżej. Przystanki „Bronowice Małe” i „Bronowice Wiadukt” dla powyższych linii będą nieczynne. Dla linii 910 zmiana trasy będzie obowiązywać w noce 20/21-22/23.03.2020 r. (pt/sb – nd/pn);
linie 501 i 611 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych: Bulwarowa / Mistrzejowice - … - przystanek „Zarzecze” bez zmian, następnie (w obu kierunkach): Armii Krajowej – Balicka – Na Błonie – Bronowice Małe. Przystanek „Bronowice Wiadukt” w kierunku Bronowic Małych będzie funkcjonować w stałej lokalizacji (tylko pod wiaduktem ul. Bronowickiej), natomiast w kierunku Bulwarowej i Mistrzejowic na ul. Bronowickiej (na wysokości przystanku tramwajowego). Przystanki „Bronowice Małe” będą funkcjonować analogicznie jak dla linii 572. Przystanki „Rondo Ofiar Katynia”, „Stawowa” i „Chełmońskiego Pętla” dla powyższych linii będą nieczynne. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. Dla linii 611 zmiana trasy będzie obowiązywać w noce 20/21-21/22.03.2020 r. (pt/sb – sb/nd).


Czyli mamy, czasowo i w niecodziennych okolicznościach ale jednak, autobusy na Rydla.

tomaszep42
Pasażer
Posty: 11
Rejestracja: 16 sty 2020, o 19:00

Bronowice Małe, Bronowice

#222 Post autor: tomaszep42 » 19 mar 2020, o 10:51

Ostatni raz autobusy na Rydla były chyba w ...1973 roku, linia 103

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”