Bronowice Małe, Bronowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Matlak92
Znawca
Posty: 45
Rejestracja: 4 gru 2012, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#181 Post autor: Matlak92 » 12 gru 2018, o 23:11

Też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Wydaje mi się, że od zarania dziejów ludzie uprosili kierowcę, żeby ten zatrzymał się jak najbliżej przesiadki na tramwaj i właśnie tak zostało. W przypadku innych miejskich linii nie ma to oczywiście najmniejszego sensu. Dobre pytanie odnośnie dwusetek :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#182 Post autor: Kaszmir » 12 gru 2018, o 23:39

Matlak92 pisze:Też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Wydaje mi się, że od zarania dziejów ludzie uprosili kierowcę, żeby ten zatrzymał się jak najbliżej przesiadki na tramwaj i właśnie tak zostało. W przypadku innych miejskich linii nie ma to oczywiście najmniejszego sensu. Dobre pytanie odnośnie dwusetek :)
W kierunku Bronowic Małych, wg mnie dla innych miejskich też by to miało sens - np. takim "172/572" ktoś może chcieć podjechać z ronda Ofiar Katynia na tramwaj. Zatem tu w mojej opinii powinny się zatrzymywać wszystkie autobusy.

Jeśli chodzi o przystanek jadąc z Bronowic Małych, to tu można znaleźć jakieś wytłumaczenie - "172" jako jedyne z tych linii jedzie przez Lindego. Oczywiście po drodze ma pętlę na Bronowicach Małych, jednak (przynajmniej teoretycznie) ktoś może dojeżdżać tą linią z Lindego w rejony Wiaduktu bo np. tam mieszka. A przystanek na górze jest lepiej położony dla budynków na zachód od Armii Krajowej. Tu zatem jakieś uzasadnienie mogłoby ewentualnie być.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 713
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Bronowice Małe, Bronowice

#183 Post autor: Sorig » 11 kwie 2019, o 14:42

Ostatni stary wiadukt nad ul. Armii Krajowej będzie wyburzony. Powstanie nowy
[…]Plan jest taki, by prace zostały zakończone jeszcze w grudniu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami kolejarzy, utrudnienia dla kierowców pojawią się we wrześniu i – poza kilkudniowym zamknięciem na czas wyburzania starej konstrukcji – będą wiązać się ze zwężeniami po zewnętrznych stronach jezdni. […]
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/ostatn ... 29916.html

Oby do czasu zamknięcia Armii Krajowej otworzyli (nie formalnie, tylko realnie ;D ) Bronowicką i Rydla. Albo przynajmniej jedną z nich, bo jeśli tego nie zrobią to w ogóle nie będzie dało się wydostać z Bronowic.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10872
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#184 Post autor: Cukier » 11 kwie 2019, o 21:20

Tyle, że całkowite zamknięcie będzie jak ostatnio pewnie na góra 3-5 dni, później tylko będzie zwężenie. Na Rydla już robią podłoże pod nawierzchnię, więc to pewnie kwestia ~miesiąca. Tylko cóż, że sam przepust będzie gotowy, jak skrzyżowanie Bronowickiej z Rydla pójdzie do remontu jako zupełnie ostatnie - choć tak naprawdę to relacja od Widoku w kierunku Azorów nie wymaga przekraczania torów, a część drogową chyba już tam robią(?). Przejazd przez tory tramwajowe w ciągu Rydla zapewne zamkną gdy co najmniej Bronowicka od Piastowskiej do Rydla będzie gotowa i tam przerzucą "704". Dużo zależy od tego ile zasobów pochłonie przejazd przez ATW - jak bardzo spowolni to kończenie obecnie rozgrzebanych odcinków.

Aczkolwiek Kraków przez ostatnie kilka lat dobitnie pokazuje, że jeśli się nam wydaje, że istnieją jakieś granice jeśli chodzi o kumulowanie się remontowych utrudnień, to jesteśmy w błędzie. Najpierw przypadek Lubicz i Grzegórzeckiej zamkniętych jednocześnie, później remontu ciągu bronowickiego w momencie gdy kolej w całym mieście jest rozgrzebana a bronowicki przystanek w powijakach i jednocześnie nie ma właśnie przejazdu przez Rydla na Azory.

PanA
Kierownik
Posty: 836
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Bronowice Małe, Bronowice

#185 Post autor: PanA » 11 kwie 2019, o 22:19

Cóż, warto zauważyć, jakim to jest pięknym dowodem na to, że w Krakowie jest nadmiar przelotowych dróg.
Nie tylko w Krakowie, oczywiście ;)
MKM-owie to jednak wielkie: xD

pjetrek
Specjalista
Posty: 262
Rejestracja: 25 cze 2017, o 10:17

Bronowice Małe, Bronowice

#186 Post autor: pjetrek » 12 kwie 2019, o 15:50

Zmiany na skrzyżowaniu Rydla/Bronowicka mają być od 1 maja... Wówczas ma byc otwarta północna część skrzyżowania, a zamknięta południowa (z przejazdem przez torowisko). A wiadukt na Rydla według zapewnień PKP PLK ma być otwarty... do końca kwietnia :D Więc jest szansa, że w maju będzie już opcja przejazdu z Azorów do Bronowic...

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10872
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#187 Post autor: Cukier » 20 kwie 2019, o 18:25

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/tunel- ... DXEUqKrbpQ
Skrzyżowanie Bronowicka / Rydla otwarcie północnej części od 1 maja, przekop pod torami dopiero 27 maja.

Krzysiek Mietla
Dyspozytor
Posty: 594
Rejestracja: 28 maja 2011, o 15:43
Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków

Bronowice Małe, Bronowice

#188 Post autor: Krzysiek Mietla » 19 cze 2019, o 11:56

Uwaga! Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie informuje, że w związku z usuwaniem awarii kanalizacji przez MPWiK w ul. Przybyszewskiego od godz. 8:00 dnia 21.06.2019 r. do odwołania trasy linii 704, 713 i 664 będą skierowane na trasy objazdowe:
  • Linia 704 kursuje: BRONOWICE MAŁE – Balicka , Armii Krajowej, Piastowska, Lea, Smoluchowskiego i dalej po swojej trasie do TEATRU BAGATELA .
    Przystanki na kierunek Teatr Bagatela: „Wesele” , „Sewera” , „Młodej Polski”nie będą funkcjonować .
    Przystanki zastępcze: „Zarzecze” (na Armii Krajowej), „Przybyszewskiego” (na Armii Krajowej), „Miasteczko Studenckie AGH” (na Piastowskiej)
  • Linia 713 kursuje na trasie: BRONOWICE- Bronowicka , Balicka, Armii Krajowej , Piastowska, Lea i dalej po swojej trasie do TEATRU BAGATELA
    Przystanki na kierunek Teatr Bagatela: „Sewera” i „Młodej Polski”nie będą funkcjonować .
    Przystanki zastępcze: „Wesele” (na Bronowickiej jak 704) „Bronowice Wiadukt” (na wiadukcie jak 139) , „Zarzecze” (na Armii Krajowej), „Przybyszewskiego”
    (na Armii Krajowej), „Miasteczko Studenckie AGH” (na Piastowskiej)
.
  • Linia 664 kursuje: BRONOWICE MAŁE – Balicka , Armii Krajowej, Piastowska, Lea, Smoluchowskiego i dalej po swojej trasie do OS. PIASTÓW .
    Przystanki na kierunek Teatr Bagatela: „Wesele” , „Sewera” , „Młodej Polski”nie będą funkcjonować .
    Przystanki zastępcze: „Zarzecze” (na Armii Krajowej), „Przybyszewskiego” (na Armii Krajowej), „Miasteczko Studenckie AGH” (na Piastowskiej)
https://www.facebook.com/Razemwruchu/ph ... =3&theater

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#189 Post autor: Kaszmir » 5 lip 2019, o 08:52

Podciągam tu, bo dotyczy zamknięcia trasy do Bronowic.
502
od 06.07.2019
Uruchomienie dodatkowego przystanku

Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 06.07.2019 r. (sobota), na czas przebudowy ulicy Karmelickiej zostanie dodatkowo uruchomiony przystanek "Stary Kleparz" dla linii 502.

Zatrzymywanie się linii 502 na tym przystanku ma na celu ułatwienie przesiadki na linie zastępcze 704 i 713, które obecnie nie obsługują przystanku "Teatr Bagatela".
http://kmkrakow.pl

Na szczęście to tylko na czas przebudowy Karmelickiej.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Bronowice Małe, Bronowice

#190 Post autor: Lw25 » 17 lip 2019, o 11:04

Cóż, chodzi mi po głowie jedna myśl ostatnio. Zastanawiam się jak powinna wyglądać całościowo obsługa komunikacyjna Bronowic po oddaniu zarówno wyremontowanej linii tramwajowej jak i remoncie średnicy oraz, warunek konieczny, integracji taryfowej i czy 4 linie o różnym takcie łączące różne punkty ciągu bronowickiego z dworcem są w takim układzie niezbędne. Zastanawiam się nad różnymi opcjami skracania i łączenia linii, próbując coś policzyć, ale nie jestem pewien czy te pomysły, które mi przychodziły do głowy są warte świeczki i czy przypadkiem sytuacja nie wymaga kompletnej remarszrutyzacji sporej części linii koło 2021 i z jednej strony feedowania SKA, a z drugiej, dofinansowania większej f na niej tam gdzie to możliwe. Z pomysłów, które mi przyszły do głowy, a które chyba nie są zbyt kontrowersyjne, to wydaje mi się, że trzeba będzie wymienić "102" z "537" między Mobilisem a MPK. 10 metrowe wozy mogą być za małe, jak na "102", które będzie feederbusem SKA, a z kolei może akurat "10" metrowe by wyrobiły na Kuźnicy Kołątajowskiej. Z drugiej strony miasta, koło 2020-2021 będzie już po remoncie zajezdni Nowa Huta, więc może wtedy udałoby się skierować "44", aby zawracała tam, zamiast na Kopcu Wandy. Co Wy o tym myślicie?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#191 Post autor: Kaszmir » 17 lip 2019, o 11:36

Lw25 pisze:i czy 4 linie o różnym takcie łączące różne punkty ciągu bronowickiego z dworcem są w takim układzie niezbędne.
Tu nie jest tak źle. "4" i "44" są skoordynowane, tworząc jedną linię od Bronowic do ronda Mogilskiego. A przede wszystkim - zsynchronizowane są również "4" z "14", dając łącznie tramwaj od Bronowic Małych aż do ronda Mogilskiego co 7,5 minuty w dni powszednie, nawet wieczorami, a do tego co 10 w weekendy. To nawet lepiej niż zwykłe linie z ~f=7,5 które wieczorami kursują rzadziej, a w weekendy ledwie co 20 minut :)

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 764
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#192 Post autor: lolek-12 » 17 lip 2019, o 12:01

Generalnie dużo się zmieni w Bronowicach, pewnie wszystkie linie aglomeracyjne i większość miejskich wyląduje na dworcu przesiadkowym, wtedy końcówka przy Bronowicach Małych straci na znaczeniu na rzecz przystanku Bronowice Wiadukt, co nie oznacza, że należy robić tutaj cięcia na liniach tramwajowych. Zapewne część mieszkańców przesiądzie się do pociągu, jednak czas pokaże preferencje.

Podobnie z liniami aglomeracyjnymi. Być może gmina Zabierzów pójdzie w stronę skracania linii do stacji, które znajdują się w Rudawie, Zabierzowie, przy Business Parku i Kraków Mydlniki-Wapiennik. Mogłoby to przynieść duże oszczędności, które pozwoliłyby zwiększyć liczbę kursów.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Bronowice Małe, Bronowice

#193 Post autor: Lw25 » 17 lip 2019, o 12:15

lolek-12 pisze:Generalnie dużo się zmieni w Bronowicach, pewnie wszystkie linie aglomeracyjne i większość miejskich wyląduje na dworcu przesiadkowym, wtedy końcówka przy Bronowicach Małych straci na znaczeniu na rzecz przystanku Bronowice Wiadukt, co nie oznacza, że należy robić tutaj cięcia na liniach tramwajowych. Zapewne część mieszkańców przesiądzie się do pociągu, jednak czas pokaże preferencje.

Podobnie z liniami aglomeracyjnymi. Być może gmina Zabierzów pójdzie w stronę skracania linii do stacji, które znajdują się w Rudawie, Zabierzowie, przy Business Parku i Kraków Mydlniki-Wapiennik. Mogłoby to przynieść duże oszczędności, które pozwoliłyby zwiększyć liczbę kursów.
Tak jak napisałem, warunkiem zmian w układzie tramwajowym jest integracja taryfowa.
Kaszmir pisze: Tu nie jest tak źle. "4" i "44" są skoordynowane, tworząc jedną linię od Bronowic do ronda Mogilskiego. A przede wszystkim - zsynchronizowane są również "4" z "14", dając łącznie tramwaj od Bronowic Małych aż do ronda Mogilskiego co 7,5 minuty w dni powszednie, nawet wieczorami, a do tego co 10 w weekendy. To nawet lepiej niż zwykłe linie z ~f=7,5 które wieczorami kursują rzadziej, a w weekendy ledwie co 20 minut :)
Wiesz co Kaszmir? Takt na "4" był w moim zamyśle jedną stroną medalu, drugą, co i jak pociąć, żeby zdobyć środki do wytransferowania z tramwajów na SKA, biorąc pod uwagę, że między Bronowice Wiadukt a Dworcem będą dwie linie SKA i w sumie miejsce jeszcze na coś, bo przykładowo, od strony Wieliczki maks to f~20 i to tak na styk, ale od strony lotniska jest dwutor, więc za kasę Krakowa można by coś dołożyć. Ale licząc to, nic ciekawego nie wymyśliłem.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#194 Post autor: Kaszmir » 18 lip 2019, o 11:31

MIMO ZMIAN AUTOBUSY WCIĄŻ MAJĄ PROBLEM Z PRZEJAZDEM ULICĄ ŁOBZOWSKĄ W KRAKOWIE
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... -krakowie/
"Niestety kierowcy nie dostosowali się do wprowadzonego ponad tydzień temu nakazu skrętu z Łobzowskiej w lewo w plac Biskupi. Wielu z nich nie zauważa znaku lub go ignoruje. Od dwóch dni stoi tam policja. To pomogło. Opóźnienia zmalały, ale nadal są.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 713
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Bronowice Małe, Bronowice

#195 Post autor: Sorig » 18 lip 2019, o 13:46

lolek-12 pisze:Generalnie dużo się zmieni w Bronowicach, pewnie wszystkie linie aglomeracyjne i większość miejskich wyląduje na dworcu przesiadkowym, wtedy końcówka przy Bronowicach Małych straci na znaczeniu na rzecz przystanku Bronowice Wiadukt, co nie oznacza, że należy robić tutaj cięcia na liniach tramwajowych. Zapewne część mieszkańców przesiądzie się do pociągu, jednak czas pokaże preferencje.

Podobnie z liniami aglomeracyjnymi. Być może gmina Zabierzów pójdzie w stronę skracania linii do stacji, które znajdują się w Rudawie, Zabierzowie, przy Business Parku i Kraków Mydlniki-Wapiennik. Mogłoby to przynieść duże oszczędności, które pozwoliłyby zwiększyć liczbę kursów.
Czas pokaże jak będzie, ale cięcia tramwajów na odcinku Bronowice Małe - Bronowice nie są najszczęśliwszym pomysłem. Przypominam, że z przystanku będą korzystać także mieszkańcy dalszych rejonów miasta (muszą jakoś do niego dotrzeć). Powstaje również ogromne osiedle MDM z 2,2 tys. mieszkań na terenach wokół Motelu Krak, plus budynki usługowe i biura. Sieć kolejowa pokrywa najwyżej kilkanaście % obszaru miasta, dla wielu podróży nie jest więc użyteczna.

Skrócenie linii aglomeracyjnych do Bronowic Wiaduktu jest bezdyskusyjne i pewnie pozwoli zaoszczędzić trochę pieniędzy. W wymaganiach dot. węzła można wyczytać że ma on być przystosowany do przyjęcia autobusów jakie obecnie kończą na BM, w tym 172 i 120. Mam jednak nadzieję, że nie wszystkie linie zostaną skrócone (przynajmniej nie miejskie), bo to odetnie rejon ulic Zarzecze i Lindego od komunikacji publicznej. Tam również w ostatnich latach powstało sporo nowych bloków.

W odległej perspektywie rysuje się budowa tramwaju do Galerii Bronowice, tam też ma powstać autobusowy terminal przesiadkowy. Skrócenie tam linii aglo z Wielkiej Wsi, co wydaje się prawdopodobne będzie negatywnie rzutowało na relację ROK - Bronowice Wiadukt, która już teraz cechuje się dużymi potokami, a dodatkowo stanie się swoistym bajpasem między dwoma liniami tramwajowymi. Pozbawi też pasażerów "210" i "230" możliwości przesiadki na kolej. Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”