Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 26 sie 2019, o 04:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 lis 2018, o 21:43 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 226
Tak się zastanawiam, czy 159 jest bardzo potrzebne na Czarnowiejskiej? Bo byłoby chyba najlepszym kandydatem do skierowania na Reymonta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2018, o 22:08 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 13:54
Posty: 670
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
Główny potok w tamtych okolicach generuje AGH. Dobrze, jeżeli jest jeden korytarz komunikacyjny, a nie dwa różne z mniejszą ilością kursów. Na Reymonta nigdy nie zatrzymywała się żadna linia autobusowa (poza epizodem ze 144, dla której przystanek Miechowska był quasi-początkowym) i moim skromnym zdaniem nadal nie ma takiej potrzeby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2018, o 22:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22506
Sorig napisał(a):
Główny potok w tamtych okolicach generuje AGH. Dobrze, jeżeli jest jeden korytarz komunikacyjny, a nie dwa różne z mniejszą ilością kursów. Na Reymonta nigdy nie zatrzymywała się żadna linia autobusowa (poza epizodem ze 144, dla której przystanek Miechowska był quasi-początkowym) i moim skromnym zdaniem nadal nie ma takiej potrzeby.

Ja mam chyba podobne odczucia. Dodajmy, że Czarnowiejska leży od Reymonta ledwie 200-300 metrów, do tego na tej drugiej brak jest buspasa co mogłoby jeszcze bardzie pogorszyć (nie)punktualność "159" czy innej linii.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2018, o 22:48 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 904
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Mr. Passenger napisał(a):
Tak się zastanawiam, czy 159 jest bardzo potrzebne na Czarnowiejskiej? Bo byłoby chyba najlepszym kandydatem do skierowania na Reymonta

Ale po co?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2018, o 20:50 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 226
krawiec napisał(a):
Ale po co?

Nie mam pojęcia, rzadko bywam w tamtych rejonach. Jeśli, według mieszkańców i osób tam dojeżdżających, autobus na Reymonta jest potrzebny to, według mnie, 159 byłoby chyba najlepszym możliwym rozwiązaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2018, o 20:52 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 9 sty 2013, o 23:46
Posty: 44
Lokalizacja: Kurdwanów
Sorig napisał(a):
Na Reymonta nigdy nie zatrzymywała się żadna linia autobusowa (poza epizodem ze 144, dla której przystanek Miechowska był quasi-początkowym) i moim skromnym zdaniem nadal nie ma takiej potrzeby.


Wedle moich danych (Komunikacja Autobusowa w Krakowie 1927-2007) 144 jeździła przez Reymonta przez 16 lat - od 1974 do 1990, przez większość tego czasu w jednym kierunku i tylko do Miechowskiej, ale był okres, że dojeżdżała w obu kierunkach do Piastowskiej ;) Wydaje mi się że gdzieś się tam jednak zatrzymywała, bo to byłby trochę długi fragment bez przystanku ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2018, o 00:05 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2993
Lokalizacja: zawsze Kraków
Czy GT8S z linii "74" powróciły do zajezdni?

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2018, o 11:53 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 20 lut 2015, o 18:36
Posty: 165
Arsents napisał(a):
Czy GT8S z linii "74" powróciły do zajezdni?

Nie, po weekendzie mieli je sukcesywnie zabierać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2018, o 18:10 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 23 mar 2014, o 10:25
Posty: 794
Pytanie teraz kto za to zapłaci. Czy odpowiednie służby nie powinny się tym zająć? Chodzi o marnowanie publicznych środków.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2018, o 21:09 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Moim zdaniem durnie to rozegrali, bo jakby się zmobilizowali i wyremontowali cały odcinek Bronowice - Pomorska, to na wiosnę można by tam uruchomić takie właśnie wahadełko, które dowożąc prawie że do Placu Inwalidów byłoby nieocenioną pomocą w dojeździe na czas wyłączenia (choć pewnie częściowego) skrzyżowania Królewska / ATW / Karmelicka z ruchu, co ma mieć miejsce przez 2 miesiące i co uderzy mocno w całe miasto.

Albo mogli też sukcesywnie iść z remontem od Bronowic w stronę ATW i np. co miesiąc otwierać po przystanku, bo przecież od kilku miesięcy było wiadomo że skrzyżowanie z ATW jednak nie będzie szło na pierwszy lecz na ostatni ogień.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2018, o 21:46 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 468
Cukier napisał(a):
Albo mogli też sukcesywnie iść z remontem od Bronowic w stronę ATW i np. co miesiąc otwierać po przystanku, bo przecież od kilku miesięcy było wiadomo że skrzyżowanie z ATW jednak nie będzie szło na pierwszy lecz na ostatni ogień.


I to byłby świetny pomysł. Szkoda że nasi urzędnicy odpowiedzialni za transport nie zastosują takiego rozwiązania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2018, o 12:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3662
Lokalizacja: Kraków
II etap przebudowy ciągu Królewska - Podchorążych - Bronowicka
Cytuj:
74, 102, 664, 704, 713
od 24.11.2018
II etap przebudowy ciągu Królewska - Podchorążych - Bronowicka


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 24.11.2018 r. (sobota) rozpocznie się II etap przebudowy ciągu ulicznego Królewska – Podchorążych – Bronowicka. W tym etapie zostanie całkowicie wyłączony ruch pojazdów na ul. Podchorążych i Bronowickiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kazimierza Wielkiego (rejon przystanków „Uniwersytet Pedagogiczny”) do skrzyżowania z ul. Rydla (rejon przystanków „Bronowice”).

Obrazek

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:

  • linia 102 – będzie kursować na kolejnej trasie czasowo zmienionej (takiej samej w obu kierunkach): od Krowodrzy Górki do przystanku „Mazowiecka” bez zmian, następnie al. Kijowską, ul. Kazimierza Wielkiego, Smoluchowskiego, Lea, Piastowską i dalej po stałej trasie do Bielan. Przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” w kierunku Bielan będzie przeniesiony na ul. Smoluchowskiego. Przystanek „Głowackiego” nie będzie obsługiwany. W zamian, w obu kierunkach uruchomiony zostanie przystanek „Warmijska” (szczegółowe informacje poniżej);
  • linia 664 – od nocy 23/24.11.2018 r. (pt/sb) będzie kursować na kolejnej trasie czasowo zmienionej: Os. Piastów – Kazimierza Wielkiego po obecnej trasie, następnie: Smoluchowskiego – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowicka – Balicka – Na Błonie – Bronowice Małe. Powrót: Bronowice Małe – Na Błonie – Balicka – Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea – Smoluchowskiego – Kazimierza Wielkiego i dalej jak obecnie do Os. Piastów. Przypominamy, że linia kursuje tymczasowo we wszystkie noce w tygodniu;
  • linia 704 – linia zastępcza będzie kursować na nowej trasie: Bronowice Małe – Na Błonie – Balicka – Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea – Smoluchowskiego – Kazimierza Wielkiego i dalej jak obecnie do Teatru Bagatela. Powrót: Teatr Bagatela – Kazimierza Wielkiego bez zmian, następnie: Smoluchowskiego – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowicka – Balicka – Na Błonie – Bronowice Małe. Linia będzie funkcjonować z częstotliwością co 4 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 6 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne (w dni świąteczne do godz. 9:00 co 10 minut);
  • linia 713 – linia zastępcza będzie kursować na nowej trasie: Bronowice – Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea – Smoluchowskiego – Kazimierza Wielkiego i dalej jak obecnie do Teatru Bagatela. Powrót: Teatr Bagatela – Kazimierza Wielkiego bez zmian, następnie: Smoluchowskiego – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowice. Linia będzie funkcjonować we wszystkie dni tygodnia: w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 4 minuty, w międzyszczycie co 6 minut, od ok. godz. 19:00 w dni powszednie, w soboty przez cały dzień oraz w dni świąteczne od godz. 9:00 co 12 minut, w dni świąteczne do godz. 9:00 co 20 minut.


Zmiany w funkcjonowaniu przystanków:

W kierunku Teatru Bagatela:

  • przystanek „Wesele” dla linii 664, 704 i 713 będzie przeniesiony na ul. Przybyszewskiego, po skręcie z ul. Bronowickiej;
  • przystanek „Bronowice” nie będzie obsługiwany przez linie 664 i 704 (dla linii 713 wyznaczony będzie przystanek początkowy w zatoce w kierunku przystanku „Wesele”);
  • przystanek „Głowackiego” będzie nieczynny;
  • na zmienionym odcinku trasy zostaną uruchomione następujące nowe przystanki tymczasowe:
    • „Sewera n/ż” na ul. Zarzecze, pomiędzy ul. Kunickiego i Sewera (dla linii 664, 704 i 713);
    • „Młodej Polski n/ż” na ul. Lea, za skrzyżowaniem z ul. Młodej Polski (dla linii 664, 704 i 713);
    • „Warmijska” na ul. Lea, za skrzyżowaniem z ul. Gramatyka (dla linii 102, 664, 704 i 713);
  • zostanie uruchomiony nowy przystanek tymczasowy „Plac Axentowicza” zlokalizowany na Placu Axentowicza (w ciągu ulicznym Kazimierza Wielkiego – Łobzowska), za skrzyżowaniem z ul. Pomorską (dla linii 664, 704 i 713).

W kierunku Bronowic Małych:

  • zostanie uruchomiony nowy przystanek tymczasowy „Plac Axentowicza” zlokalizowany na Placu Axentowicza (w ciągu ulicznym Kazimierza Wielkiego – Łobzowska), po skręcie w lewo z ul. Pomorskiej (dla linii 664, 704 i 713);
  • przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” dla linii 102, 664, 704 i 713 będzie przeniesiony na ul. Smoluchowskiego;
  • przystanek „Głowackiego” będzie nieczynny;
  • na zmienionym odcinku trasy zostanie uruchomiony kolejny nowy przystanek tymczasowy „Warmijska”, zlokalizowany na ul. Lea, przed skrzyżowaniem z ul. Piastowską (dla linii 102, 664, 704 i 713);
  • przystanek „Jadwigi z Łobzowa” będzie funkcjonować bez zmian i będzie obsługiwany przez linie 664, 704 i 713;
  • przystanek końcowy „Bronowice” dla linii 713 będzie zlokalizowany na ul. Rydla, na wysokości pętli tramwajowej;
  • przystanek początkowy „Bronowice” dla linii 713 oraz przelotowy dla linii 664 i 704 będzie zlokalizowany na ul. Bronowickiej, po skręcie w lewo z ul. Rydla (w istniejącej zatoce z wiatą).


Za utrudnienia przepraszamy!

http://kmkrakow.pl/

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2018, o 13:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22506
Hm. Komunikat wymienia w tytule linię "74", jednak w treści nie ma o niej słowa. Wina kopiuj-wklej? A może takie symboliczne pokazanie, że ta linia jest ale jej nie ma :D

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2018, o 15:08 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 468
Kaszmir napisał(a):
Hm. Komunikat wymienia w tytule linię "74", jednak w treści nie ma o niej słowa. Wina kopiuj-wklej? A może takie symboliczne pokazanie, że ta linia jest ale jej nie ma :D


Co więcej, na przystanku Stary Kleparz od paru tygodni jest przyklejony numer "75". Czy to może mnie coś ominęło?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2018, o 10:37 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 226
Zastanawia mnie kwestia przystanku "Bronowice Wiadukt". Linie jadące w relacji Rondo Ofiar Katynia - Bronowice Małe zatrzymują się na tym przystanku tylko raz (na dole, pod wiaduktem). Podczas, gdy linia 120 jako jedyna zatrzymuje się dodatkowo drugi raz, na górze, po skręcie w Balicką... I nie jest to sprawa ostatnich remontowych tygodni, bo taki stan rzeczy trwa już kilka (o ile nie kilkanaście) lat... W podobnej relacji jadą przecież też 172/572 i wszystkie 2x8... A żeby było jeszcze dziwniej, to w drugą stronę, czyli w kier. ROK wszystkie lnie zatrzymują się tylko "na dole" a linia 172 zatrzymuje się dwukrotnie...

Czy ktoś zna odpowiedź dlaczego tak jest? I czy jest to czymś konkretnym podyktowane czy po prostu "lokalna tradycja"?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL