Bronowice Małe, Bronowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 245
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Bronowice Małe, Bronowice

#166 Post autor: Mr. Passenger » 9 lis 2018, o 21:43

Tak się zastanawiam, czy 159 jest bardzo potrzebne na Czarnowiejskiej? Bo byłoby chyba najlepszym kandydatem do skierowania na Reymonta

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 731
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Bronowice Małe, Bronowice

#167 Post autor: Sorig » 9 lis 2018, o 22:08

Główny potok w tamtych okolicach generuje AGH. Dobrze, jeżeli jest jeden korytarz komunikacyjny, a nie dwa różne z mniejszą ilością kursów. Na Reymonta nigdy nie zatrzymywała się żadna linia autobusowa (poza epizodem ze 144, dla której przystanek Miechowska był quasi-początkowym) i moim skromnym zdaniem nadal nie ma takiej potrzeby.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#168 Post autor: Kaszmir » 9 lis 2018, o 22:43

Sorig pisze:Główny potok w tamtych okolicach generuje AGH. Dobrze, jeżeli jest jeden korytarz komunikacyjny, a nie dwa różne z mniejszą ilością kursów. Na Reymonta nigdy nie zatrzymywała się żadna linia autobusowa (poza epizodem ze 144, dla której przystanek Miechowska był quasi-początkowym) i moim skromnym zdaniem nadal nie ma takiej potrzeby.
Ja mam chyba podobne odczucia. Dodajmy, że Czarnowiejska leży od Reymonta ledwie 200-300 metrów, do tego na tej drugiej brak jest buspasa co mogłoby jeszcze bardzie pogorszyć (nie)punktualność "159" czy innej linii.

krawiec
Kierownik
Posty: 956
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Bronowice Małe, Bronowice

#169 Post autor: krawiec » 9 lis 2018, o 22:48

Mr. Passenger pisze:Tak się zastanawiam, czy 159 jest bardzo potrzebne na Czarnowiejskiej? Bo byłoby chyba najlepszym kandydatem do skierowania na Reymonta
Ale po co?

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 245
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Bronowice Małe, Bronowice

#170 Post autor: Mr. Passenger » 10 lis 2018, o 20:50

krawiec pisze: Ale po co?
Nie mam pojęcia, rzadko bywam w tamtych rejonach. Jeśli, według mieszkańców i osób tam dojeżdżających, autobus na Reymonta jest potrzebny to, według mnie, 159 byłoby chyba najlepszym możliwym rozwiązaniem.

Poirot
Znawca
Posty: 44
Rejestracja: 9 sty 2013, o 23:46
Lokalizacja: Kurdwanów

Bronowice Małe, Bronowice

#171 Post autor: Poirot » 10 lis 2018, o 20:52

Sorig pisze: Na Reymonta nigdy nie zatrzymywała się żadna linia autobusowa (poza epizodem ze 144, dla której przystanek Miechowska był quasi-początkowym) i moim skromnym zdaniem nadal nie ma takiej potrzeby.
Wedle moich danych (Komunikacja Autobusowa w Krakowie 1927-2007) 144 jeździła przez Reymonta przez 16 lat - od 1974 do 1990, przez większość tego czasu w jednym kierunku i tylko do Miechowskiej, ale był okres, że dojeżdżała w obu kierunkach do Piastowskiej ;) Wydaje mi się że gdzieś się tam jednak zatrzymywała, bo to byłby trochę długi fragment bez przystanku ;)

Arsents
Dyrektor
Posty: 3101
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#172 Post autor: Arsents » 19 lis 2018, o 00:05

Czy GT8S z linii "74" powróciły do zajezdni?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

busfan1234
Specjalista
Posty: 165
Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:36

Bronowice Małe, Bronowice

#173 Post autor: busfan1234 » 19 lis 2018, o 11:53

Arsents pisze:Czy GT8S z linii "74" powróciły do zajezdni?
Nie, po weekendzie mieli je sukcesywnie zabierać.

MarekR
Kierownik
Posty: 794
Rejestracja: 23 mar 2014, o 10:25

Bronowice Małe, Bronowice

#174 Post autor: MarekR » 19 lis 2018, o 18:10

Pytanie teraz kto za to zapłaci. Czy odpowiednie służby nie powinny się tym zająć? Chodzi o marnowanie publicznych środków.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#175 Post autor: Cukier » 19 lis 2018, o 21:09

Moim zdaniem durnie to rozegrali, bo jakby się zmobilizowali i wyremontowali cały odcinek Bronowice - Pomorska, to na wiosnę można by tam uruchomić takie właśnie wahadełko, które dowożąc prawie że do Placu Inwalidów byłoby nieocenioną pomocą w dojeździe na czas wyłączenia (choć pewnie częściowego) skrzyżowania Królewska / ATW / Karmelicka z ruchu, co ma mieć miejsce przez 2 miesiące i co uderzy mocno w całe miasto.

Albo mogli też sukcesywnie iść z remontem od Bronowic w stronę ATW i np. co miesiąc otwierać po przystanku, bo przecież od kilku miesięcy było wiadomo że skrzyżowanie z ATW jednak nie będzie szło na pierwszy lecz na ostatni ogień.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 564
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Bronowice Małe, Bronowice

#176 Post autor: obserwator » 19 lis 2018, o 21:46

Cukier pisze: Albo mogli też sukcesywnie iść z remontem od Bronowic w stronę ATW i np. co miesiąc otwierać po przystanku, bo przecież od kilku miesięcy było wiadomo że skrzyżowanie z ATW jednak nie będzie szło na pierwszy lecz na ostatni ogień.
I to byłby świetny pomysł. Szkoda że nasi urzędnicy odpowiedzialni za transport nie zastosują takiego rozwiązania.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3738
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#177 Post autor: tomta1 » 21 lis 2018, o 12:13

II etap przebudowy ciągu Królewska - Podchorążych - Bronowicka
74, 102, 664, 704, 713
od 24.11.2018
II etap przebudowy ciągu Królewska - Podchorążych - Bronowicka


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 24.11.2018 r. (sobota) rozpocznie się II etap przebudowy ciągu ulicznego Królewska – Podchorążych – Bronowicka. W tym etapie zostanie całkowicie wyłączony ruch pojazdów na ul. Podchorążych i Bronowickiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kazimierza Wielkiego (rejon przystanków „Uniwersytet Pedagogiczny”) do skrzyżowania z ul. Rydla (rejon przystanków „Bronowice”).

Obrazek

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:
  • linia 102 – będzie kursować na kolejnej trasie czasowo zmienionej (takiej samej w obu kierunkach): od Krowodrzy Górki do przystanku „Mazowiecka” bez zmian, następnie al. Kijowską, ul. Kazimierza Wielkiego, Smoluchowskiego, Lea, Piastowską i dalej po stałej trasie do Bielan. Przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” w kierunku Bielan będzie przeniesiony na ul. Smoluchowskiego. Przystanek „Głowackiego” nie będzie obsługiwany. W zamian, w obu kierunkach uruchomiony zostanie przystanek „Warmijska” (szczegółowe informacje poniżej);
  • linia 664 – od nocy 23/24.11.2018 r. (pt/sb) będzie kursować na kolejnej trasie czasowo zmienionej: Os. Piastów – Kazimierza Wielkiego po obecnej trasie, następnie: Smoluchowskiego – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowicka – Balicka – Na Błonie – Bronowice Małe. Powrót: Bronowice Małe – Na Błonie – Balicka – Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea – Smoluchowskiego – Kazimierza Wielkiego i dalej jak obecnie do Os. Piastów. Przypominamy, że linia kursuje tymczasowo we wszystkie noce w tygodniu;
  • linia 704 – linia zastępcza będzie kursować na nowej trasie: Bronowice Małe – Na Błonie – Balicka – Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea – Smoluchowskiego – Kazimierza Wielkiego i dalej jak obecnie do Teatru Bagatela. Powrót: Teatr Bagatela – Kazimierza Wielkiego bez zmian, następnie: Smoluchowskiego – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowicka – Balicka – Na Błonie – Bronowice Małe. Linia będzie funkcjonować z częstotliwością co 4 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 6 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne (w dni świąteczne do godz. 9:00 co 10 minut);
  • linia 713 – linia zastępcza będzie kursować na nowej trasie: Bronowice – Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea – Smoluchowskiego – Kazimierza Wielkiego i dalej jak obecnie do Teatru Bagatela. Powrót: Teatr Bagatela – Kazimierza Wielkiego bez zmian, następnie: Smoluchowskiego – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowice. Linia będzie funkcjonować we wszystkie dni tygodnia: w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 4 minuty, w międzyszczycie co 6 minut, od ok. godz. 19:00 w dni powszednie, w soboty przez cały dzień oraz w dni świąteczne od godz. 9:00 co 12 minut, w dni świąteczne do godz. 9:00 co 20 minut.


Zmiany w funkcjonowaniu przystanków:

W kierunku Teatru Bagatela:
  • przystanek „Wesele” dla linii 664, 704 i 713 będzie przeniesiony na ul. Przybyszewskiego, po skręcie z ul. Bronowickiej;
  • przystanek „Bronowice” nie będzie obsługiwany przez linie 664 i 704 (dla linii 713 wyznaczony będzie przystanek początkowy w zatoce w kierunku przystanku „Wesele”);
  • przystanek „Głowackiego” będzie nieczynny;
  • na zmienionym odcinku trasy zostaną uruchomione następujące nowe przystanki tymczasowe:
    • „Sewera n/ż” na ul. Zarzecze, pomiędzy ul. Kunickiego i Sewera (dla linii 664, 704 i 713);
    • „Młodej Polski n/ż” na ul. Lea, za skrzyżowaniem z ul. Młodej Polski (dla linii 664, 704 i 713);
    • „Warmijska” na ul. Lea, za skrzyżowaniem z ul. Gramatyka (dla linii 102, 664, 704 i 713);
  • zostanie uruchomiony nowy przystanek tymczasowy „Plac Axentowicza” zlokalizowany na Placu Axentowicza (w ciągu ulicznym Kazimierza Wielkiego – Łobzowska), za skrzyżowaniem z ul. Pomorską (dla linii 664, 704 i 713).
W kierunku Bronowic Małych:
  • zostanie uruchomiony nowy przystanek tymczasowy „Plac Axentowicza” zlokalizowany na Placu Axentowicza (w ciągu ulicznym Kazimierza Wielkiego – Łobzowska), po skręcie w lewo z ul. Pomorskiej (dla linii 664, 704 i 713);
  • przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” dla linii 102, 664, 704 i 713 będzie przeniesiony na ul. Smoluchowskiego;
  • przystanek „Głowackiego” będzie nieczynny;
  • na zmienionym odcinku trasy zostanie uruchomiony kolejny nowy przystanek tymczasowy „Warmijska”, zlokalizowany na ul. Lea, przed skrzyżowaniem z ul. Piastowską (dla linii 102, 664, 704 i 713);
  • przystanek „Jadwigi z Łobzowa” będzie funkcjonować bez zmian i będzie obsługiwany przez linie 664, 704 i 713;
  • przystanek końcowy „Bronowice” dla linii 713 będzie zlokalizowany na ul. Rydla, na wysokości pętli tramwajowej;
  • przystanek początkowy „Bronowice” dla linii 713 oraz przelotowy dla linii 664 i 704 będzie zlokalizowany na ul. Bronowickiej, po skręcie w lewo z ul. Rydla (w istniejącej zatoce z wiatą).


Za utrudnienia przepraszamy!
http://kmkrakow.pl/
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#178 Post autor: Kaszmir » 21 lis 2018, o 13:47

Hm. Komunikat wymienia w tytule linię "74", jednak w treści nie ma o niej słowa. Wina kopiuj-wklej? A może takie symboliczne pokazanie, że ta linia jest ale jej nie ma :D

obserwator
Dyspozytor
Posty: 564
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Bronowice Małe, Bronowice

#179 Post autor: obserwator » 24 lis 2018, o 15:08

Kaszmir pisze:Hm. Komunikat wymienia w tytule linię "74", jednak w treści nie ma o niej słowa. Wina kopiuj-wklej? A może takie symboliczne pokazanie, że ta linia jest ale jej nie ma :D
Co więcej, na przystanku Stary Kleparz od paru tygodni jest przyklejony numer "75". Czy to może mnie coś ominęło?

pjetrek
Specjalista
Posty: 266
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Bronowice Małe, Bronowice

#180 Post autor: pjetrek » 12 gru 2018, o 10:37

Zastanawia mnie kwestia przystanku "Bronowice Wiadukt". Linie jadące w relacji Rondo Ofiar Katynia - Bronowice Małe zatrzymują się na tym przystanku tylko raz (na dole, pod wiaduktem). Podczas, gdy linia 120 jako jedyna zatrzymuje się dodatkowo drugi raz, na górze, po skręcie w Balicką... I nie jest to sprawa ostatnich remontowych tygodni, bo taki stan rzeczy trwa już kilka (o ile nie kilkanaście) lat... W podobnej relacji jadą przecież też 172/572 i wszystkie 2x8... A żeby było jeszcze dziwniej, to w drugą stronę, czyli w kier. ROK wszystkie lnie zatrzymują się tylko "na dole" a linia 172 zatrzymuje się dwukrotnie...

Czy ktoś zna odpowiedź dlaczego tak jest? I czy jest to czymś konkretnym podyktowane czy po prostu "lokalna tradycja"?

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”