Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 12 lis 2019, o 07:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 maja 2016, o 15:31 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1636
Lokalizacja: Osiedle Weissa - Kalwaria Z.
MarekR napisał(a):
A propo aktualnego doraźnego remontu torowiska. Ktoś wie po co przystanek autobusowy w kierunku centrum, na wysokości UP został przesunięty za skrzyżowanie?


Aby mógł być wspólny dla wszystkich linii, w tym dla "702", które zawraca na układzie ulicznym: Królewska - al. Kijowska - Kazimierza Wielkiego - Królewska i w rejonie UP ma w tym właśnie miejscu jeden przystanek dla wysiadających i wsiadających.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 15:43 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 15:42
Posty: 590
Lokalizacja: Kraków
rogow153 napisał(a):
W sytuacjach wzmożonego ruchu na CK zwykle był uruchamiany ten przystanek dla wysiadających przed wjazdem na pętlę - i dziwię się, że obecnie - by uniknąć zagrożeń, jakie generuje sytuacja, o której piszesz - nie jest on wykorzystywany. Później na przystanku dla wsiadających motorowy mógłby otworzyć już tylko pierwszy wagon.

Teraz jest dokładnie tak, jak piszesz :) Przystanek dla wysiadających jest usytuowany przed pętlą, na przystanku warunkowym. Także w tym miejscu motorniczy ma pierwsze kilka swoich minut na przerwę. Na peronach na pętli odpoczywa maksymalnie jeden wagon na jednym peronie. Zazwyczaj jest tak, że dopiero, gdy zwolni się miejsce na peronie podjeżdża tramwaj, który stoi na przystanku warunkowym.

Jak wsiadałem w czwartek do "24" drzwi do ostatniego wagonu były zamknięte, istniała tylko możliwość wejścia tylko do dwóch pierwszych wagonów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 15:50 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 13:54
Posty: 687
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
rogow153 napisał(a):
MarekR napisał(a):
A propo aktualnego doraźnego remontu torowiska. Ktoś wie po co przystanek autobusowy w kierunku centrum, na wysokości UP został przesunięty za skrzyżowanie?


Aby mógł być wspólny dla wszystkich linii, w tym dla "702", które zawraca na układzie ulicznym: Królewska - al. Kijowska - Kazimierza Wielkiego - Królewska i w rejonie UP ma w tym właśnie miejscu jeden przystanek dla wysiadających i wsiadających.

I jeszcze dodam, że jak podjeżdża "704" to z tego przystanku (niezależnie de facto od rozkładu) jeżeli jest obecne odjeżdża "702" i zbiera ludzi z wcześniejszych przystanków :P Bardzo dobre rozwiązanie, pozwala odciążyć "704"
Kaszmir napisał(a):
Wg mnie opcja skierowania dodatkowego autobusu do CK, który choć odrobinę odciążyłby główną linię, nie byłaby taka zła - krótsza trasa, więc w ramach tej samej ilości taboru można by dać więcej kursów. A może i nawet bez ruszania przegubowców z głównych linii ("704"), bo może na tej linii do CK starczyłyby 12-metrowce. Tylko wtedy trzeba by skierować do CK więcej tramwajów, bo jedna "14" (plus standardowa "20") to chyba trochę mało.

Dla mnie to byłoby dobre rozwiązanie - z mojego osobistego punktu widzenia i wygody. Na pewno jak doczekamy się wreszcie porządnego remontu a nie reanimacji torowiska, to do CK powinny zostać wydłużone linie aglomeracyjne, żeby nie generować dodatkowych pasażerów dla "704".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 16:37 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1636
Lokalizacja: Osiedle Weissa - Kalwaria Z.
Festence napisał(a):
Teraz jest dokładnie tak, jak piszesz


Ale nie jest to regułą lub też nie robiono tak od początku - w poniedziałek byłem tam i widziałem, jak tramwaj wjechał od razu na przystanek startowy i ludzie z 3. wagonu wysiadali na tłuczeń...

Festence napisał(a):
Jak wsiadałem w czwartek do "24" drzwi do ostatniego wagonu były zamknięte, istniała tylko możliwość wejścia tylko do dwóch pierwszych wagonów


To tak się da? Z tego, co pamiętam, zawsze funkcjonowało tylko osobne otwieranie dla 1. drzwi, całego 1. wagonu i całej pozostałej części składu, bez oddzielnych opcji dla poszczególnych doczep; a jeśli chodzi o otwieranie z programowania (na przyciski), to tylko wszystko albo nic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 18:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10796
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Festence napisał(a):
Na peronach na pętli odpoczywa maksymalnie jeden wagon na jednym peronie. Zazwyczaj jest tak, że dopiero, gdy zwolni się miejsce na peronie podjeżdża tramwaj, który stoi na przystanku warunkowym.

Bo ta pętla jest tak żałośnie rozplanowana, że tam się nie zmieści więcej niż po jednym tramwaju na tor, a w przypadku uffoków to i nawet jeden się nie mieści. I jeśli mówisz o przystanku końcowym to używaj tego właśnie określenia, bo przystanek warunkowy to zupełnie co innego - to rodzaj rozwiązania stosowanego na kilku pętlach, gdzie obowiązuje nakaz wsiadania wyłącznie do pierwszego wagonu.

rogow153 napisał(a):
To tak się da? Z tego, co pamiętam, zawsze funkcjonowało tylko osobne otwieranie dla 1. drzwi, całego 1. wagonu i całej pozostałej części składu, bez oddzielnych opcji dla poszczególnych doczep; a jeśli chodzi o otwieranie z programowania (na przyciski), to tylko wszystko albo nic.

Też mi nic nie wiadomo o możliwości otwarcia drzwi w pierwszym i drugim wagonie a w trzecim nie.

Sorig napisał(a):
I jeszcze dodam, że jak podjeżdża "704" to z tego przystanku (niezależnie de facto od rozkładu) jeżeli jest obecne odjeżdża "702" i zbiera ludzi z wcześniejszych przystanków Bardzo dobre rozwiązanie, pozwala odciążyć "704"

Tu nie chodzi o odciążanie "704" lecz o to, żeby:
- pasażerowie od Uniwersytetu Pedagogicznego jadąc w kierunku centrum mogli wsiąść przynajmniej do części autobusów ("702"), bo w przypadku linii "704" zawalonej po dach pasażerami z Widoku zapewne graniczyłoby to z cudem
- dociążyć "704", bo gdyby "702" kursowało z Widoku to większość pasażerów by się rzuciło właśnie na tą linię, bo zapewnia bezpośredni dojazd na Dworzec i Mogilskie, zaś jazdę "704" wybieraliby w ostateczności.

Sorig napisał(a):
Na pewno jak doczekamy się wreszcie porządnego remontu a nie reanimacji torowiska, to do CK powinny zostać wydłużone linie aglomeracyjne, żeby nie generować dodatkowych pasażerów dla "704".

Zapomnij. W przypadku Pleszowa, gdzie sprawa było znacznie prostsza, nie zdecydowano się na takie rozwiązanie, więc tu tym bardziej nie widzę szans. Jasne, coś zapewne pojedzie z Widoku na Cichy Kącik, lecz będzie to zwykła zastępcza siedemsetka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 19:12 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 13:54
Posty: 687
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
Cukier napisał(a):
Tu nie chodzi o odciążanie "704" lecz o to, żeby:- pasażerowie od Uniwersytetu Pedagogicznego jadąc w kierunku centrum mogli wsiąść przynajmniej do części autobusów ("702"), bo w przypadku linii "704" zawalonej po dach pasażerami z Widoku zapewne graniczyłoby to z cudem- dociążyć "704", bo gdyby "702" kursowało z Widoku to większość pasażerów by się rzuciło właśnie na tą linię, bo zapewnia bezpośredni dojazd na Dworzec i Mogilskie, zaś jazdę "704" wybieraliby w ostateczności.

Mówię konkretnie o tym, że "702" odjeżdża ze swojego przystanku początkowego tuż przed "704". Inaczej mówiąc kierowca "702" widząc za sobą "704" od razu odjeżdża z przystanku. Ja ogólną marszrutę "702" uważam również za bardzo dobrą, mimo że mieszkam daleko za UP :)
Dodam jeszcze że jak od święta udało mi się złapać "759", to "702" z przystanku początkowego nie odjechała, mało tego "759" zatrzymało się również na wyłączonym przystanku tramwajowym.
Cytuj:
Zapomnij. W przypadku Pleszowa, gdzie sprawa było znacznie prostsza, nie zdecydowano się na takie rozwiązanie, więc tu tym bardziej nie widzę szans. Jasne, coś zapewne pojedzie z Widoku na Cichy Kącik, lecz będzie to zwykła zastępcza siedemsetka.

Racja, zapomniałem :lol-above: Jasne że nie powinno tak być, ale sam przyznasz że ZIKiT "nieco" inaczej traktuje te części Krakowa, więc pozostaje mieć nadzieję, że następnym razem tak się stanie i będzie to przyczynek do takiej organizacji może i na Pleszowie. Poza tym tam nie występuje tak ogromny problem przepełnienia autobusów (?)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 19:40 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 15:42
Posty: 590
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
Festence napisał(a):
Na peronach na pętli odpoczywa maksymalnie jeden wagon na jednym peronie. Zazwyczaj jest tak, że dopiero, gdy zwolni się miejsce na peronie podjeżdża tramwaj, który stoi na przystanku warunkowym.

Jeśli mówisz o przystanku końcowym to używaj tego właśnie określenia, bo przystanek warunkowy to zupełnie co innego - to rodzaj rozwiązania stosowanego na kilku pętlach, gdzie obowiązuje nakaz wsiadania wyłącznie do pierwszego wagonu.

Tabliczka przy peronie dla wysiadających - przystanek końcowy warunkowy - stąd moje nazewnictwo.

rogow153 napisał(a):
Festence napisał(a):
Jak wsiadałem w czwartek do "24" drzwi do ostatniego wagonu były zamknięte, istniała tylko możliwość wejścia tylko do dwóch pierwszych wagonów

To tak się da? Z tego, co pamiętam, zawsze funkcjonowało tylko osobne otwieranie dla 1. drzwi, całego 1. wagonu i całej pozostałej części składu, bez oddzielnych opcji dla poszczególnych doczep; a jeśli chodzi o otwieranie z programowania (na przyciski), to tylko wszystko albo nic.

Wydaje mi się, że nieprecyzyjnie się określiłem - po prostu drzwi do wagonu nr 3 były zamknięte, nikt tam nie wsiadał. Potoki na CK są na tyle małe, żeby ktoś musiał się fatygować do trzeciego wagonu, po prostu pasażerowie wsiadali do pierwszych dwóch wagonów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 19:45 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10796
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Festence napisał(a):
Tabliczka przy peronie dla wysiadających - przystanek końcowy warunkowy - stąd moje nazewnictwo.

Faktycznie, zwracam honor. Czyli określenie przystanek warunkowy jest w Krakowie określeniem niejednoznacznym.

Festence napisał(a):
Potoki na CK są na tyle małe, żeby ktoś musiał się fatygować do trzeciego wagonu, po prostu pasażerowie wsiadali do pierwszych dwóch wagonów.

To swoją drogą, ale cóż, hipotetycznie zagrożenie zawsze istnieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 20:39 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1636
Lokalizacja: Osiedle Weissa - Kalwaria Z.
Cukier napisał(a):
To swoją drogą, ale cóż, hipotetycznie zagrożenie zawsze istnieje.


Istnieje, istnieje, nie tyle hipotetyczne, ile całkiem realne, bowiem ja np. (i myślę, że jest więcej takich osób) często kalkuluję w ten sposób, żeby zająć miejsce po tej stronie składu, z której będę miał najbliżej przy wysiadaniu, toteż gdybym miał podróżować z CK np. do Dworca Głównego lub Placu Bohaterów Getta czy - abstrahując już od "24" - do Ronda Grzegórzeckiego, to z pewnością starałbym się zająć miejsce w samym tyle składu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2016, o 12:42 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 3107
Lokalizacja: Kraków
rogow153 napisał(a):
Festence napisał(a):
Jak wsiadałem w czwartek do "24" drzwi do ostatniego wagonu były zamknięte, istniała tylko możliwość wejścia tylko do dwóch pierwszych wagonów


To tak się da? Z tego, co pamiętam, zawsze funkcjonowało tylko osobne otwieranie dla 1. drzwi, całego 1. wagonu i całej pozostałej części składu, bez oddzielnych opcji dla poszczególnych doczep; a jeśli chodzi o otwieranie z programowania (na przyciski), to tylko wszystko albo nic.

Widocznie się da. Kiedyś widziałem taką sytuację, jak był kurs zjazdowy to drzwi w trzecim wagonie były zamknięte, była możliwośc wejścia tylko w pierwszym i drugim wagonie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2016, o 14:27 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 17:15
Posty: 2040
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały
lukaszpdg napisał(a):
jak był kurs zjazdowy to drzwi w trzecim wagonie były zamknięte, była możliwośc wejścia tylko w pierwszym i drugim wagonie.

Ja za to kiedyś widziałem sytuację w zjazdowym ufoku że tylko do pierwszego wagonu można było wejść. Pozostałe dwa były zamknięte.

_________________
https://www.facebook.com/KrakowLinia154/?fref=ts - zapraszam i polecam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2016, o 16:10 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1636
Lokalizacja: Osiedle Weissa - Kalwaria Z.
DAMIAN napisał(a):
Ja za to kiedyś widziałem sytuację w zjazdowym ufoku że tylko do pierwszego wagonu można było wejść. Pozostałe dwa były zamknięte.


Bardzo częste przypadki, ale głównie wtedy, gdy trasa zjazdu przebiega przez mało uczęszczane rejony (jak np. dawne zjazdy uffokami ze Wzgórz). Ten zwyczaj spowodowany jest tym, że motorniczowie po skończonym ostatnim kursie obchodzą cały skład w celu pozdejmowania tablic oraz rewizji wozów pod kątem uszkodzeń czy dewastacji - i po prostu chcą od razu po tym opisać ich stan w karcie drogowej, aby mieć to z głowy (rozkład zawsze przewiduje co najmniej kilka minut postoju między przyjazdem na końcówkę z ostatniego kursu a wyruszeniem do zajezdni). Jeśli jednak po wykonaniu tych czynności nadal udostępniają pasażerom cały skład, to muszą sprawdzać na nowo wszystko przed samą zajezdnią - wszak godziny zjazdów to zazwyczaj pory, kiedy plączą się rozmaite szumowiny, mogące w środku narobić burdel i syf. Latem nie bez znaczenia jest fakt, że można taki postój przed zjazdem wykorzystać także na pozamykanie okien i klap, także po to, aby nie tracić już na to czasu i nie blokować miejsca przed samą zajezdnią.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2016, o 17:00 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Tramwaje wracają do Bronowic Małych. Remont na Kocmyrzowskim [Informator]
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramwa ... 14439.html

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2016, o 19:13 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2170
Lokalizacja: kraków
brovar napisał(a):
rogow153 napisał(a):
a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.

18 brygad będzie.

Pomyłka. Przed godziną 19 dzisiaj zjeżdżał do zajezdni podgórskiej Krakowiak z brygady 19. :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2018, o 17:03 
Online
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 493
Witam, czy orientuje się ktoś czy na czas remontu ciągu bronowickiego będą czynione duże oszczędności? Chodzi mi o to czy o wiele mniej brygad zostanie wystawione na miasto.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL