Bronowice Małe, Bronowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 09:29

Bronowice Małe, Bronowice

#121 Post autor: rogow153 » 1 maja 2016, o 15:31

MarekR pisze:A propo aktualnego doraźnego remontu torowiska. Ktoś wie po co przystanek autobusowy w kierunku centrum, na wysokości UP został przesunięty za skrzyżowanie?
Aby mógł być wspólny dla wszystkich linii, w tym dla "702", które zawraca na układzie ulicznym: Królewska - al. Kijowska - Kazimierza Wielkiego - Królewska i w rejonie UP ma w tym właśnie miejscu jeden przystanek dla wysiadających i wsiadających.

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 15:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#122 Post autor: Festence » 1 maja 2016, o 15:43

rogow153 pisze:W sytuacjach wzmożonego ruchu na CK zwykle był uruchamiany ten przystanek dla wysiadających przed wjazdem na pętlę - i dziwię się, że obecnie - by uniknąć zagrożeń, jakie generuje sytuacja, o której piszesz - nie jest on wykorzystywany. Później na przystanku dla wsiadających motorowy mógłby otworzyć już tylko pierwszy wagon.
Teraz jest dokładnie tak, jak piszesz :) Przystanek dla wysiadających jest usytuowany przed pętlą, na przystanku warunkowym. Także w tym miejscu motorniczy ma pierwsze kilka swoich minut na przerwę. Na peronach na pętli odpoczywa maksymalnie jeden wagon na jednym peronie. Zazwyczaj jest tak, że dopiero, gdy zwolni się miejsce na peronie podjeżdża tramwaj, który stoi na przystanku warunkowym.

Jak wsiadałem w czwartek do "24" drzwi do ostatniego wagonu były zamknięte, istniała tylko możliwość wejścia tylko do dwóch pierwszych wagonów ;)

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 713
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Bronowice Małe, Bronowice

#123 Post autor: Sorig » 1 maja 2016, o 15:50

rogow153 pisze:
MarekR pisze:A propo aktualnego doraźnego remontu torowiska. Ktoś wie po co przystanek autobusowy w kierunku centrum, na wysokości UP został przesunięty za skrzyżowanie?
Aby mógł być wspólny dla wszystkich linii, w tym dla "702", które zawraca na układzie ulicznym: Królewska - al. Kijowska - Kazimierza Wielkiego - Królewska i w rejonie UP ma w tym właśnie miejscu jeden przystanek dla wysiadających i wsiadających.
I jeszcze dodam, że jak podjeżdża "704" to z tego przystanku (niezależnie de facto od rozkładu) jeżeli jest obecne odjeżdża "702" i zbiera ludzi z wcześniejszych przystanków :P Bardzo dobre rozwiązanie, pozwala odciążyć "704"
Kaszmir pisze:Wg mnie opcja skierowania dodatkowego autobusu do CK, który choć odrobinę odciążyłby główną linię, nie byłaby taka zła - krótsza trasa, więc w ramach tej samej ilości taboru można by dać więcej kursów. A może i nawet bez ruszania przegubowców z głównych linii ("704"), bo może na tej linii do CK starczyłyby 12-metrowce. Tylko wtedy trzeba by skierować do CK więcej tramwajów, bo jedna "14" (plus standardowa "20") to chyba trochę mało.
Dla mnie to byłoby dobre rozwiązanie - z mojego osobistego punktu widzenia i wygody. Na pewno jak doczekamy się wreszcie porządnego remontu a nie reanimacji torowiska, to do CK powinny zostać wydłużone linie aglomeracyjne, żeby nie generować dodatkowych pasażerów dla "704".

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 09:29

Bronowice Małe, Bronowice

#124 Post autor: rogow153 » 1 maja 2016, o 16:37

Festence pisze:Teraz jest dokładnie tak, jak piszesz
Ale nie jest to regułą lub też nie robiono tak od początku - w poniedziałek byłem tam i widziałem, jak tramwaj wjechał od razu na przystanek startowy i ludzie z 3. wagonu wysiadali na tłuczeń...
Festence pisze:Jak wsiadałem w czwartek do "24" drzwi do ostatniego wagonu były zamknięte, istniała tylko możliwość wejścia tylko do dwóch pierwszych wagonów
To tak się da? Z tego, co pamiętam, zawsze funkcjonowało tylko osobne otwieranie dla 1. drzwi, całego 1. wagonu i całej pozostałej części składu, bez oddzielnych opcji dla poszczególnych doczep; a jeśli chodzi o otwieranie z programowania (na przyciski), to tylko wszystko albo nic.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10871
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#125 Post autor: Cukier » 1 maja 2016, o 18:10

Festence pisze:Na peronach na pętli odpoczywa maksymalnie jeden wagon na jednym peronie. Zazwyczaj jest tak, że dopiero, gdy zwolni się miejsce na peronie podjeżdża tramwaj, który stoi na przystanku warunkowym.
Bo ta pętla jest tak żałośnie rozplanowana, że tam się nie zmieści więcej niż po jednym tramwaju na tor, a w przypadku uffoków to i nawet jeden się nie mieści. I jeśli mówisz o przystanku końcowym to używaj tego właśnie określenia, bo przystanek warunkowy to zupełnie co innego - to rodzaj rozwiązania stosowanego na kilku pętlach, gdzie obowiązuje nakaz wsiadania wyłącznie do pierwszego wagonu.
rogow153 pisze:To tak się da? Z tego, co pamiętam, zawsze funkcjonowało tylko osobne otwieranie dla 1. drzwi, całego 1. wagonu i całej pozostałej części składu, bez oddzielnych opcji dla poszczególnych doczep; a jeśli chodzi o otwieranie z programowania (na przyciski), to tylko wszystko albo nic.
Też mi nic nie wiadomo o możliwości otwarcia drzwi w pierwszym i drugim wagonie a w trzecim nie.
Sorig pisze:I jeszcze dodam, że jak podjeżdża "704" to z tego przystanku (niezależnie de facto od rozkładu) jeżeli jest obecne odjeżdża "702" i zbiera ludzi z wcześniejszych przystanków Bardzo dobre rozwiązanie, pozwala odciążyć "704"
Tu nie chodzi o odciążanie "704" lecz o to, żeby:
- pasażerowie od Uniwersytetu Pedagogicznego jadąc w kierunku centrum mogli wsiąść przynajmniej do części autobusów ("702"), bo w przypadku linii "704" zawalonej po dach pasażerami z Widoku zapewne graniczyłoby to z cudem
- dociążyć "704", bo gdyby "702" kursowało z Widoku to większość pasażerów by się rzuciło właśnie na tą linię, bo zapewnia bezpośredni dojazd na Dworzec i Mogilskie, zaś jazdę "704" wybieraliby w ostateczności.
Sorig pisze:Na pewno jak doczekamy się wreszcie porządnego remontu a nie reanimacji torowiska, to do CK powinny zostać wydłużone linie aglomeracyjne, żeby nie generować dodatkowych pasażerów dla "704".
Zapomnij. W przypadku Pleszowa, gdzie sprawa było znacznie prostsza, nie zdecydowano się na takie rozwiązanie, więc tu tym bardziej nie widzę szans. Jasne, coś zapewne pojedzie z Widoku na Cichy Kącik, lecz będzie to zwykła zastępcza siedemsetka.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 713
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Bronowice Małe, Bronowice

#126 Post autor: Sorig » 1 maja 2016, o 19:12

Cukier pisze:Tu nie chodzi o odciążanie "704" lecz o to, żeby:- pasażerowie od Uniwersytetu Pedagogicznego jadąc w kierunku centrum mogli wsiąść przynajmniej do części autobusów ("702"), bo w przypadku linii "704" zawalonej po dach pasażerami z Widoku zapewne graniczyłoby to z cudem- dociążyć "704", bo gdyby "702" kursowało z Widoku to większość pasażerów by się rzuciło właśnie na tą linię, bo zapewnia bezpośredni dojazd na Dworzec i Mogilskie, zaś jazdę "704" wybieraliby w ostateczności.
Mówię konkretnie o tym, że "702" odjeżdża ze swojego przystanku początkowego tuż przed "704". Inaczej mówiąc kierowca "702" widząc za sobą "704" od razu odjeżdża z przystanku. Ja ogólną marszrutę "702" uważam również za bardzo dobrą, mimo że mieszkam daleko za UP :)
Dodam jeszcze że jak od święta udało mi się złapać "759", to "702" z przystanku początkowego nie odjechała, mało tego "759" zatrzymało się również na wyłączonym przystanku tramwajowym.
Zapomnij. W przypadku Pleszowa, gdzie sprawa było znacznie prostsza, nie zdecydowano się na takie rozwiązanie, więc tu tym bardziej nie widzę szans. Jasne, coś zapewne pojedzie z Widoku na Cichy Kącik, lecz będzie to zwykła zastępcza siedemsetka.
Racja, zapomniałem :lol-above: Jasne że nie powinno tak być, ale sam przyznasz że ZIKiT "nieco" inaczej traktuje te części Krakowa, więc pozostaje mieć nadzieję, że następnym razem tak się stanie i będzie to przyczynek do takiej organizacji może i na Pleszowie. Poza tym tam nie występuje tak ogromny problem przepełnienia autobusów (?)

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 15:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#127 Post autor: Festence » 1 maja 2016, o 19:40

Cukier pisze:
Festence pisze:Na peronach na pętli odpoczywa maksymalnie jeden wagon na jednym peronie. Zazwyczaj jest tak, że dopiero, gdy zwolni się miejsce na peronie podjeżdża tramwaj, który stoi na przystanku warunkowym.
Jeśli mówisz o przystanku końcowym to używaj tego właśnie określenia, bo przystanek warunkowy to zupełnie co innego - to rodzaj rozwiązania stosowanego na kilku pętlach, gdzie obowiązuje nakaz wsiadania wyłącznie do pierwszego wagonu.
Tabliczka przy peronie dla wysiadających - przystanek końcowy warunkowy - stąd moje nazewnictwo.
rogow153 pisze:
Festence pisze:Jak wsiadałem w czwartek do "24" drzwi do ostatniego wagonu były zamknięte, istniała tylko możliwość wejścia tylko do dwóch pierwszych wagonów
To tak się da? Z tego, co pamiętam, zawsze funkcjonowało tylko osobne otwieranie dla 1. drzwi, całego 1. wagonu i całej pozostałej części składu, bez oddzielnych opcji dla poszczególnych doczep; a jeśli chodzi o otwieranie z programowania (na przyciski), to tylko wszystko albo nic.
Wydaje mi się, że nieprecyzyjnie się określiłem - po prostu drzwi do wagonu nr 3 były zamknięte, nikt tam nie wsiadał. Potoki na CK są na tyle małe, żeby ktoś musiał się fatygować do trzeciego wagonu, po prostu pasażerowie wsiadali do pierwszych dwóch wagonów.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10871
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#128 Post autor: Cukier » 1 maja 2016, o 19:45

Festence pisze:Tabliczka przy peronie dla wysiadających - przystanek końcowy warunkowy - stąd moje nazewnictwo.
Faktycznie, zwracam honor. Czyli określenie przystanek warunkowy jest w Krakowie określeniem niejednoznacznym.
Festence pisze: Potoki na CK są na tyle małe, żeby ktoś musiał się fatygować do trzeciego wagonu, po prostu pasażerowie wsiadali do pierwszych dwóch wagonów.
To swoją drogą, ale cóż, hipotetycznie zagrożenie zawsze istnieje.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 09:29

Bronowice Małe, Bronowice

#129 Post autor: rogow153 » 1 maja 2016, o 20:39

Cukier pisze:To swoją drogą, ale cóż, hipotetycznie zagrożenie zawsze istnieje.
Istnieje, istnieje, nie tyle hipotetyczne, ile całkiem realne, bowiem ja np. (i myślę, że jest więcej takich osób) często kalkuluję w ten sposób, żeby zająć miejsce po tej stronie składu, z której będę miał najbliżej przy wysiadaniu, toteż gdybym miał podróżować z CK np. do Dworca Głównego lub Placu Bohaterów Getta czy - abstrahując już od "24" - do Ronda Grzegórzeckiego, to z pewnością starałbym się zająć miejsce w samym tyle składu.

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3224
Rejestracja: 26 maja 2015, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#130 Post autor: lukaszpdg » 2 maja 2016, o 12:42

rogow153 pisze:
Festence pisze:Jak wsiadałem w czwartek do "24" drzwi do ostatniego wagonu były zamknięte, istniała tylko możliwość wejścia tylko do dwóch pierwszych wagonów
To tak się da? Z tego, co pamiętam, zawsze funkcjonowało tylko osobne otwieranie dla 1. drzwi, całego 1. wagonu i całej pozostałej części składu, bez oddzielnych opcji dla poszczególnych doczep; a jeśli chodzi o otwieranie z programowania (na przyciski), to tylko wszystko albo nic.
Widocznie się da. Kiedyś widziałem taką sytuację, jak był kurs zjazdowy to drzwi w trzecim wagonie były zamknięte, była możliwośc wejścia tylko w pierwszym i drugim wagonie.

Awatar użytkownika
DAMIAN
Dyrektor
Posty: 2046
Rejestracja: 3 cze 2011, o 17:15
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały

Bronowice Małe, Bronowice

#131 Post autor: DAMIAN » 2 maja 2016, o 14:27

lukaszpdg pisze:jak był kurs zjazdowy to drzwi w trzecim wagonie były zamknięte, była możliwośc wejścia tylko w pierwszym i drugim wagonie.
Ja za to kiedyś widziałem sytuację w zjazdowym ufoku że tylko do pierwszego wagonu można było wejść. Pozostałe dwa były zamknięte.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 09:29

Bronowice Małe, Bronowice

#132 Post autor: rogow153 » 2 maja 2016, o 16:10

DAMIAN pisze:Ja za to kiedyś widziałem sytuację w zjazdowym ufoku że tylko do pierwszego wagonu można było wejść. Pozostałe dwa były zamknięte.
Bardzo częste przypadki, ale głównie wtedy, gdy trasa zjazdu przebiega przez mało uczęszczane rejony (jak np. dawne zjazdy uffokami ze Wzgórz). Ten zwyczaj spowodowany jest tym, że motorniczowie po skończonym ostatnim kursie obchodzą cały skład w celu pozdejmowania tablic oraz rewizji wozów pod kątem uszkodzeń czy dewastacji - i po prostu chcą od razu po tym opisać ich stan w karcie drogowej, aby mieć to z głowy (rozkład zawsze przewiduje co najmniej kilka minut postoju między przyjazdem na końcówkę z ostatniego kursu a wyruszeniem do zajezdni). Jeśli jednak po wykonaniu tych czynności nadal udostępniają pasażerom cały skład, to muszą sprawdzać na nowo wszystko przed samą zajezdnią - wszak godziny zjazdów to zazwyczaj pory, kiedy plączą się rozmaite szumowiny, mogące w środku narobić burdel i syf. Latem nie bez znaczenia jest fakt, że można taki postój przed zjazdem wykorzystać także na pozamykanie okien i klap, także po to, aby nie tracić już na to czasu i nie blokować miejsca przed samą zajezdnią.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bronowice Małe, Bronowice

#133 Post autor: Mistrzejowiczanin » 2 maja 2016, o 17:00

Tramwaje wracają do Bronowic Małych. Remont na Kocmyrzowskim [Informator]
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramwa ... 14439.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

kucyk
Dyrektor
Posty: 2343
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#134 Post autor: kucyk » 2 maja 2016, o 19:13

brovar pisze:
rogow153 pisze:a to wymusza wyslanie dokładnie 20 brygad.
18 brygad będzie.
Pomyłka. Przed godziną 19 dzisiaj zjeżdżał do zajezdni podgórskiej Krakowiak z brygady 19. :]

obserwator
Dyspozytor
Posty: 543
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Bronowice Małe, Bronowice

#135 Post autor: obserwator » 12 lut 2018, o 17:03

Witam, czy orientuje się ktoś czy na czas remontu ciągu bronowickiego będą czynione duże oszczędności? Chodzi mi o to czy o wiele mniej brygad zostanie wystawione na miasto.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”