Bronowice Małe, Bronowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#106 Post autor: Kaszmir » 29 kwie 2016, o 12:36

Cukier pisze:No ale cóż, wolano wzmocnić Podgórze i Śródmieście kosztem pasażerów zza Pleszowa i po części również tych ze Skarpy.
Dlaczego "kosztem"? Przejazdówka nie była złym pomysłem, problem jest w "710" i tym, że pasażerowie muszą się teraz dwukrotnie przesiadać. Może lepiej było po prostu wydłużyć zapleszowskie autobusy, plus dodać "710" tak by uzupełniało ew. dziury między ich odjazdami.
Cukier pisze:I zdaje się, że pasażerów z Bronowic również należy dopisać do tej listy.
Remont torowiska do Bronowic jest awaryjny, nie był planowany. Zapewne w chwili decydowania o organizacji komunikacji zastępczej w Hucie nawet nie myślano, że może być taka potrzeba.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#107 Post autor: Cukier » 29 kwie 2016, o 12:47

Kaszmir pisze:Dlaczego "kosztem"? Przejazdówka nie była złym pomysłem, problem jest w "710" i tym, że pasażerowie muszą się teraz dwukrotnie przesiadać. Może lepiej było po prostu wydłużyć zapleszowskie autobusy, plus dodać "710" tak by uzupełniało ew. dziury między ich odjazdami.
Zgodnie z prawem Murphy'ego zepsuto co tylko się dało. Nie dość, że trzeba się dwukrotnie przesiadać, to jeszcze ta możliwość przesiadki w zasadzie ogranicza się do "70", bo przesiadka na cokolwiek innego oznacza robienie strasznego koła. A już mistrzostwem świata jest poranny kurs "710" który nie zapewnia przesiadki na Bardosa, bo "70" zaczyna kursowanie 20 min później.

A dlaczego kosztem? A nie widzisz dwóch linii tramwajowych co 20min zastąpionych jedną linią autobusową co 20min, do tego przez większość dnia obsługiwaną 12-metrowcami? To są przecież przeszło czterokrotne oszczędności - oszczędności które poszły na bezsensowne wydłużenie "16" i wzmocnienie f~ "10" na pozostałym odcinku do 10min w szczycie.

Niektórzy domniemają, że to wzmocnienie ma związek z mniejszą pojemnością GT8S, dlatego dołożono kursów - tym samym pochłaniając jeszcze więcej GT8S i w pewnym momencie, gdy się pojawiło poważne zapotrzebowanie na dwukieronkowce, w związku z awaryjnym remontem najbardziej obłożonego ciągu w mieście... okazuje się że ich nie ma, bo robią za atrakcję turystyczną i zmorę dla Zapleszowian na Ptaszyckiego.

A gdyby po prostu połączyć "10" z "16" na Placu Centralnym, to wielu tych problemów można by było uniknąć.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#108 Post autor: Kaszmir » 29 kwie 2016, o 15:55

Cukier pisze:Zgodnie z prawem Murphy'ego zepsuto co tylko się dało. Nie dość, że trzeba się dwukrotnie przesiadać, to jeszcze ta możliwość przesiadki w zasadzie ogranicza się do "70", bo przesiadka na cokolwiek innego oznacza robienie strasznego koła. A już mistrzostwem świata jest poranny kurs "710" który nie zapewnia przesiadki na Bardosa, bo "70" zaczyna kursowanie 20 min później.

A dlaczego kosztem? A nie widzisz dwóch linii tramwajowych co 20min zastąpionych jedną linią autobusową co 20min, do tego przez większość dnia obsługiwaną 12-metrowcami? To są przecież przeszło czterokrotne oszczędności - oszczędności które poszły na bezsensowne wydłużenie "16" i wzmocnienie f~ "10" na pozostałym odcinku do 10min w szczycie.
Zgadzam się, lecz uważam że jest to wina nie przejazdówki, a nie najlepszej organizacji komunikacji zastępczej. Tak jak kiedyś pisałem, można było zrobić tak:
- zostawić "10" i "16" przez Ptaszyckiego do Bardosa,
- a jeśli obawiano się o pojemność GT8S (a jednocześnie nie chciano na Bardosa puszczać więcej tramwajów), to uruchomić dodatkowe kursy tylko w szczycie, "70" np. przez al. Solidarności do Kopca Wandy.

Oszczędności zapewne spokojnie starczyłyby na zwiększenie ilości kursów autobusów między Pleszowem a tramwajem.
Cukier pisze:A gdyby po prostu połączyć "10" z "16" na Placu Centralnym, to wielu tych problemów można by było uniknąć.
Rozmawialiśmy o tym na forum i dalej jestem przeciwny takiemu połączeniu i akurat tu cieszę się, że ZIKiT nie zdecydował się na takie rozwiązanie. To byłoby dobre tylko na papierze.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 732
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Bronowice Małe, Bronowice

#109 Post autor: Sorig » 29 kwie 2016, o 19:07

Kaszmir pisze:Jak w ogóle się ma teraz sprawa z korkami tramwajowo-autobusowymi przy "Bagateli"? Dalej są takie jak w poniedziałek, czy coś się poprawiło?
Od dwóch dni jest zauważalnie lepiej.
Cukier pisze:Chciałbym się natomiast podzielić pewną refleksją. Gdyby na Ptaszyckiego nie urządzono sobie zabawy w przejazdówkę, co od samego początku uważam za beznadziejny pomysł, to biorąc pod uwagę, że na ciągu Bronowickim prace prowadzone są dopiero przy Biprostalu, można by było na czas tych prac zamontować przejazdówkę między Urzędniczą a Biprostalem i uruchomić linię zastępczą z tejże końcówki robiącą kółko wokół Plant - wówczas problemy z przetłoczeniem autobusów zastępczych byłyby znacznie mniejsze.

No ale cóż, wolano wzmocnić Podgórze i Śródmieście kosztem pasażerów zza Pleszowa i po części również tych ze Skarpy. I zdaje się, że pasażerów z Bronowic również należy dopisać do tej listy.
Niestety nie dałoby się, bo drobne naprawy są prowadzone na całym ciągu Bronowickim, m.in. przy zjeździe z wiaduktu nad Armii Krajowej, na Głowackiego, koło UP, na Urzędniczej również (miejsca napraw są zaznaczone zielonymi krzyżykami) i w innych miejscach. Ja bym ten remont raczej nazwał reanimacją :) I bardzo dobrze, bo przy ŚDM mogłaby wyskoczyć jakaś niemiła niespodzianka :P Zostaje jeszcze podstacja...

suchy
Dyrektor
Posty: 2421
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Bronowice Małe, Bronowice

#110 Post autor: suchy » 29 kwie 2016, o 22:24

Cukier pisze:Chciałbym się natomiast podzielić pewną refleksją. Gdyby na Ptaszyckiego nie urządzono sobie zabawy w przejazdówkę, co od samego początku uważam za beznadziejny pomysł, to biorąc pod uwagę, że na ciągu Bronowickim prace prowadzone są dopiero przy Biprostalu, można by było na czas tych prac zamontować przejazdówkę między Urzędniczą a Biprostalem i uruchomić linię zastępczą z tejże końcówki robiącą kółko wokół Plant - wówczas problemy z przetłoczeniem autobusów zastępczych byłyby znacznie mniejsze.
Ale zaraz zaraz, na Bardosa z tego co się orientuję, to zamontowano zwykłą ZWROTNICĘ, a nie rozjazd nakładkowy, taki jak był używany przy remoncie pod Bagatelą. Więc to nie kwestia samego rozjazdu (bo wolna sztuka była i można było ją zamontować), co bardziej brak dostatecznej ilości wagonów dwukierunkowych.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Bronowice Małe, Bronowice

#111 Post autor: scyzor663 » 29 kwie 2016, o 22:31

Tak uściślając - zwrotnica jest tylko częścią rozjazdu, więc na Bardosa zamontowano zwykły rozjazd (a nie zwrotnicę). I oczywiście nie ma potrzeby montowania rozjazdu nakładkowego jak można przeorać tory i ich okolicę.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#112 Post autor: Cukier » 29 kwie 2016, o 22:36

suchy pisze:Więc to nie kwestia samego rozjazdu (bo wolna sztuka była i można było ją zamontować), co bardziej brak dostatecznej ilości wagonów dwukierunkowych.
Taka była właśnie moja myśl przewodnia, być może nie wyraziłem się dostatecznie jasno - oczywiście chodziło o to, że "70" zaangażowała spore ilości taboru dwukierunkowego. Choć na dobrą sprawę te 11 brygad na 27 GT8S i 9 N8S to i tak relatywnie mało i na kolejną linię powinno starczyć, gdyby dajmy na to na "23" wtrącić choćby stozłomki.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#113 Post autor: Kaszmir » 1 maja 2016, o 01:43

Interesujący pomysł zaproponował klub428 w swoim artykule:
Nie da się znów nie zauważyć po raz kolejny jak bardzo brakuje 1300 metrów toru podwójnego wzdłuż ulicy Piastowskiej. Nie przewidziano też, żeby tutaj stworzyć alternatywny dojazd do Bronowic pozostawiając w Cichym Kąciku linię 14 wraz z zastępczym autobusem pomiędzy tymi pętlami.
http://www.klub428.pl/index.php/c_news/wiecej/691

Wg mnie opcja skierowania dodatkowego autobusu do CK, który choć odrobinę odciążyłby główną linię, nie byłaby taka zła - krótsza trasa, więc w ramach tej samej ilości taboru można by dać więcej kursów. A może i nawet bez ruszania przegubowców z głównych linii ("704"), bo może na tej linii do CK starczyłyby 12-metrowce. Tylko wtedy trzeba by skierować do CK więcej tramwajów, bo jedna "14" (plus standardowa "20") to chyba trochę mało.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Bronowice Małe, Bronowice

#114 Post autor: rogow153 » 1 maja 2016, o 08:05

Taa, już widzę, jak by to funkcjonowało... Do większości pasażerów tym sposobem by nic nie dotarło i olewaliby autobus dojeżdżający do CK, podobnie jak miało to miejsce na Ruczaju, gdy kursowała stamtąd zastępcza linia do Łagiewnik. W tym przypadku skończyłoby się pewnie na jeszcze większych horrorach w autobusach jadących do Bagateli i tekstach w stylu: "Przecież ja potrzebuję dostać się do centrum, a nie na jakiś Cichy Kącik!". ^^"

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Bronowice Małe, Bronowice

#115 Post autor: scyzor663 » 1 maja 2016, o 09:59

Problemem też są korki na Piastowskiej. 15 minut z MS AGH na Cichy to nic niezwykłego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#116 Post autor: Kaszmir » 1 maja 2016, o 10:35

rogow153 pisze:Taa, już widzę, jak by to funkcjonowało... Do większości pasażerów tym sposobem by nic nie dotarło i olewaliby autobus dojeżdżający do CK, podobnie jak miało to miejsce na Ruczaju, gdy kursowała stamtąd zastępcza linia do Łagiewnik. W tym przypadku skończyłoby się pewnie na jeszcze większych horrorach w autobusach jadących do Bagateli i tekstach w stylu: "Przecież ja potrzebuję dostać się do centrum, a nie na jakiś Cichy Kącik!". ^^"
Właśnie dlatego myślę, że taka linia mogłaby być obsługiwana 12-metrowcami i tym samym nie wymagałaby ograniczania ilości autobusów (kursów) na "704" :) I nawet gdyby przewiozła odczuwalnie mniej pasażerów niż "704", zawsze byłoby to trochę ludzi, dzięki czemu do "704" mniej osób by się nie zmieściło.
scyzor663 pisze:Problemem też są korki na Piastowskiej. 15 minut z MS AGH na Cichy to nic niezwykłego.
To prawda. Z drugiej strony kilka osób nam pisało, że przejazd dwa przystanki "704" z Pl. Inwalidów do Bagateli potrafi zająć 25 minut (!)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bronowice Małe, Bronowice

#117 Post autor: Cukier » 1 maja 2016, o 13:00

Kaszmir pisze:Tylko wtedy trzeba by skierować do CK więcej tramwajów, bo jedna "14" (plus standardowa "20") to chyba trochę mało.
Przecież na Cichy Kącik wysłano "24" a nie "14". Co swoją drogą jest ciekawostką, bo na Cichym Kąciku nie ma przystanku warunkowego, a z trzech peronów uffoka na peronie mieszczą się dwa + przednie drzwi trzeciego. W efekcie przez pozostałe trzy drzwi ostatniego wagonu wsiada się prosto z tłucznia, motorniczy nie widzi tych drzwi gdy je zamyka :clap:
Kaszmir pisze:To prawda. Z drugiej strony kilka osób nam pisało, że przejazd dwa przystanki "704" z Pl. Inwalidów do Bagateli potrafi zająć 25 minut (!)
Tyle że od Placu Inwalidów do Batorego przejazd nie jest niczym zakłócony więc opóźnienia mogą powstać jedynie na bocznych uliczkach i w korku na Dunajewskiego. Tyle że Batorego w przeciwieństwie do Głowackiego czy MS AGH jest już znacznie bliżej centrum i jeśli komuś zależy na czasie, to może tam wysiąść i dalej pójść na piechotę.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Bronowice Małe, Bronowice

#118 Post autor: rogow153 » 1 maja 2016, o 13:30

Cukier pisze: Co swoją drogą jest ciekawostką, bo na Cichym Kąciku nie ma przystanku warunkowego, a z trzech peronów uffoka na peronie mieszczą się dwa + przednie drzwi trzeciego.
W sytuacjach wzmożonego ruchu na CK zwykle był uruchamiany ten przystanek dla wysiadających przed wjazdem na pętlę - i dziwię się, że obecnie - by uniknąć zagrożeń, jakie generuje sytuacja, o której piszesz - nie jest on wykorzystywany. Później na przystanku dla wsiadających motorowy mógłby otworzyć już tylko pierwszy wagon.

Charlie96
Znawca
Posty: 39
Rejestracja: 14 maja 2012, o 23:31
Lokalizacja: Stare Miasto

Bronowice Małe, Bronowice

#119 Post autor: Charlie96 » 1 maja 2016, o 13:36

W zeszły czwartek jechałem na Cichy Kącik i motorniczy wysadził pasażerów właśnie na tym przystanku warunkowym.

MarekR
Kierownik
Posty: 794
Rejestracja: 23 mar 2014, o 10:25

Bronowice Małe, Bronowice

#120 Post autor: MarekR » 1 maja 2016, o 16:18

A propo aktualnego doraźnego remontu torowiska. Ktoś wie po co przystanek autobusowy w kierunku centrum, na wysokości UP został przesunięty za skrzyżowanie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”