Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 21 lis 2019, o 02:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 11:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22696
Cukier napisał(a):
No ale cóż, wolano wzmocnić Podgórze i Śródmieście kosztem pasażerów zza Pleszowa i po części również tych ze Skarpy.

Dlaczego "kosztem"? Przejazdówka nie była złym pomysłem, problem jest w "710" i tym, że pasażerowie muszą się teraz dwukrotnie przesiadać. Może lepiej było po prostu wydłużyć zapleszowskie autobusy, plus dodać "710" tak by uzupełniało ew. dziury między ich odjazdami.

Cukier napisał(a):
I zdaje się, że pasażerów z Bronowic również należy dopisać do tej listy.

Remont torowiska do Bronowic jest awaryjny, nie był planowany. Zapewne w chwili decydowania o organizacji komunikacji zastępczej w Hucie nawet nie myślano, że może być taka potrzeba.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 11:47 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10801
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
Dlaczego "kosztem"? Przejazdówka nie była złym pomysłem, problem jest w "710" i tym, że pasażerowie muszą się teraz dwukrotnie przesiadać. Może lepiej było po prostu wydłużyć zapleszowskie autobusy, plus dodać "710" tak by uzupełniało ew. dziury między ich odjazdami.

Zgodnie z prawem Murphy'ego zepsuto co tylko się dało. Nie dość, że trzeba się dwukrotnie przesiadać, to jeszcze ta możliwość przesiadki w zasadzie ogranicza się do "70", bo przesiadka na cokolwiek innego oznacza robienie strasznego koła. A już mistrzostwem świata jest poranny kurs "710" który nie zapewnia przesiadki na Bardosa, bo "70" zaczyna kursowanie 20 min później.

A dlaczego kosztem? A nie widzisz dwóch linii tramwajowych co 20min zastąpionych jedną linią autobusową co 20min, do tego przez większość dnia obsługiwaną 12-metrowcami? To są przecież przeszło czterokrotne oszczędności - oszczędności które poszły na bezsensowne wydłużenie "16" i wzmocnienie f~ "10" na pozostałym odcinku do 10min w szczycie.

Niektórzy domniemają, że to wzmocnienie ma związek z mniejszą pojemnością GT8S, dlatego dołożono kursów - tym samym pochłaniając jeszcze więcej GT8S i w pewnym momencie, gdy się pojawiło poważne zapotrzebowanie na dwukieronkowce, w związku z awaryjnym remontem najbardziej obłożonego ciągu w mieście... okazuje się że ich nie ma, bo robią za atrakcję turystyczną i zmorę dla Zapleszowian na Ptaszyckiego.

A gdyby po prostu połączyć "10" z "16" na Placu Centralnym, to wielu tych problemów można by było uniknąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 14:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22696
Cukier napisał(a):
Zgodnie z prawem Murphy'ego zepsuto co tylko się dało. Nie dość, że trzeba się dwukrotnie przesiadać, to jeszcze ta możliwość przesiadki w zasadzie ogranicza się do "70", bo przesiadka na cokolwiek innego oznacza robienie strasznego koła. A już mistrzostwem świata jest poranny kurs "710" który nie zapewnia przesiadki na Bardosa, bo "70" zaczyna kursowanie 20 min później.

A dlaczego kosztem? A nie widzisz dwóch linii tramwajowych co 20min zastąpionych jedną linią autobusową co 20min, do tego przez większość dnia obsługiwaną 12-metrowcami? To są przecież przeszło czterokrotne oszczędności - oszczędności które poszły na bezsensowne wydłużenie "16" i wzmocnienie f~ "10" na pozostałym odcinku do 10min w szczycie.

Zgadzam się, lecz uważam że jest to wina nie przejazdówki, a nie najlepszej organizacji komunikacji zastępczej. Tak jak kiedyś pisałem, można było zrobić tak:
- zostawić "10" i "16" przez Ptaszyckiego do Bardosa,
- a jeśli obawiano się o pojemność GT8S (a jednocześnie nie chciano na Bardosa puszczać więcej tramwajów), to uruchomić dodatkowe kursy tylko w szczycie, "70" np. przez al. Solidarności do Kopca Wandy.

Oszczędności zapewne spokojnie starczyłyby na zwiększenie ilości kursów autobusów między Pleszowem a tramwajem.

Cukier napisał(a):
A gdyby po prostu połączyć "10" z "16" na Placu Centralnym, to wielu tych problemów można by było uniknąć.

Rozmawialiśmy o tym na forum i dalej jestem przeciwny takiemu połączeniu i akurat tu cieszę się, że ZIKiT nie zdecydował się na takie rozwiązanie. To byłoby dobre tylko na papierze.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 18:07 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 13:54
Posty: 688
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
Kaszmir napisał(a):
Jak w ogóle się ma teraz sprawa z korkami tramwajowo-autobusowymi przy "Bagateli"? Dalej są takie jak w poniedziałek, czy coś się poprawiło?

Od dwóch dni jest zauważalnie lepiej.

Cukier napisał(a):
Chciałbym się natomiast podzielić pewną refleksją. Gdyby na Ptaszyckiego nie urządzono sobie zabawy w przejazdówkę, co od samego początku uważam za beznadziejny pomysł, to biorąc pod uwagę, że na ciągu Bronowickim prace prowadzone są dopiero przy Biprostalu, można by było na czas tych prac zamontować przejazdówkę między Urzędniczą a Biprostalem i uruchomić linię zastępczą z tejże końcówki robiącą kółko wokół Plant - wówczas problemy z przetłoczeniem autobusów zastępczych byłyby znacznie mniejsze.

No ale cóż, wolano wzmocnić Podgórze i Śródmieście kosztem pasażerów zza Pleszowa i po części również tych ze Skarpy. I zdaje się, że pasażerów z Bronowic również należy dopisać do tej listy.


Niestety nie dałoby się, bo drobne naprawy są prowadzone na całym ciągu Bronowickim, m.in. przy zjeździe z wiaduktu nad Armii Krajowej, na Głowackiego, koło UP, na Urzędniczej również (miejsca napraw są zaznaczone zielonymi krzyżykami) i w innych miejscach. Ja bym ten remont raczej nazwał reanimacją :) I bardzo dobrze, bo przy ŚDM mogłaby wyskoczyć jakaś niemiła niespodzianka :P Zostaje jeszcze podstacja...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 21:24 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2327
Lokalizacja: KRK
Cukier napisał(a):
Chciałbym się natomiast podzielić pewną refleksją. Gdyby na Ptaszyckiego nie urządzono sobie zabawy w przejazdówkę, co od samego początku uważam za beznadziejny pomysł, to biorąc pod uwagę, że na ciągu Bronowickim prace prowadzone są dopiero przy Biprostalu, można by było na czas tych prac zamontować przejazdówkę między Urzędniczą a Biprostalem i uruchomić linię zastępczą z tejże końcówki robiącą kółko wokół Plant - wówczas problemy z przetłoczeniem autobusów zastępczych byłyby znacznie mniejsze.

Ale zaraz zaraz, na Bardosa z tego co się orientuję, to zamontowano zwykłą ZWROTNICĘ, a nie rozjazd nakładkowy, taki jak był używany przy remoncie pod Bagatelą. Więc to nie kwestia samego rozjazdu (bo wolna sztuka była i można było ją zamontować), co bardziej brak dostatecznej ilości wagonów dwukierunkowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 21:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2601
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Tak uściślając - zwrotnica jest tylko częścią rozjazdu, więc na Bardosa zamontowano zwykły rozjazd (a nie zwrotnicę). I oczywiście nie ma potrzeby montowania rozjazdu nakładkowego jak można przeorać tory i ich okolicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 21:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10801
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
suchy napisał(a):
Więc to nie kwestia samego rozjazdu (bo wolna sztuka była i można było ją zamontować), co bardziej brak dostatecznej ilości wagonów dwukierunkowych.

Taka była właśnie moja myśl przewodnia, być może nie wyraziłem się dostatecznie jasno - oczywiście chodziło o to, że "70" zaangażowała spore ilości taboru dwukierunkowego. Choć na dobrą sprawę te 11 brygad na 27 GT8S i 9 N8S to i tak relatywnie mało i na kolejną linię powinno starczyć, gdyby dajmy na to na "23" wtrącić choćby stozłomki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 00:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22696
Interesujący pomysł zaproponował klub428 w swoim artykule:
Cytuj:
Nie da się znów nie zauważyć po raz kolejny jak bardzo brakuje 1300 metrów toru podwójnego wzdłuż ulicy Piastowskiej. Nie przewidziano też, żeby tutaj stworzyć alternatywny dojazd do Bronowic pozostawiając w Cichym Kąciku linię 14 wraz z zastępczym autobusem pomiędzy tymi pętlami.
http://www.klub428.pl/index.php/c_news/wiecej/691

Wg mnie opcja skierowania dodatkowego autobusu do CK, który choć odrobinę odciążyłby główną linię, nie byłaby taka zła - krótsza trasa, więc w ramach tej samej ilości taboru można by dać więcej kursów. A może i nawet bez ruszania przegubowców z głównych linii ("704"), bo może na tej linii do CK starczyłyby 12-metrowce. Tylko wtedy trzeba by skierować do CK więcej tramwajów, bo jedna "14" (plus standardowa "20") to chyba trochę mało.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 07:05 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1636
Lokalizacja: Osiedle Weissa - Kalwaria Z.
Taa, już widzę, jak by to funkcjonowało... Do większości pasażerów tym sposobem by nic nie dotarło i olewaliby autobus dojeżdżający do CK, podobnie jak miało to miejsce na Ruczaju, gdy kursowała stamtąd zastępcza linia do Łagiewnik. W tym przypadku skończyłoby się pewnie na jeszcze większych horrorach w autobusach jadących do Bagateli i tekstach w stylu: "Przecież ja potrzebuję dostać się do centrum, a nie na jakiś Cichy Kącik!". ^^"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 08:59 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2601
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Problemem też są korki na Piastowskiej. 15 minut z MS AGH na Cichy to nic niezwykłego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 09:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22696
rogow153 napisał(a):
Taa, już widzę, jak by to funkcjonowało... Do większości pasażerów tym sposobem by nic nie dotarło i olewaliby autobus dojeżdżający do CK, podobnie jak miało to miejsce na Ruczaju, gdy kursowała stamtąd zastępcza linia do Łagiewnik. W tym przypadku skończyłoby się pewnie na jeszcze większych horrorach w autobusach jadących do Bagateli i tekstach w stylu: "Przecież ja potrzebuję dostać się do centrum, a nie na jakiś Cichy Kącik!". ^^"

Właśnie dlatego myślę, że taka linia mogłaby być obsługiwana 12-metrowcami i tym samym nie wymagałaby ograniczania ilości autobusów (kursów) na "704" :) I nawet gdyby przewiozła odczuwalnie mniej pasażerów niż "704", zawsze byłoby to trochę ludzi, dzięki czemu do "704" mniej osób by się nie zmieściło.

scyzor663 napisał(a):
Problemem też są korki na Piastowskiej. 15 minut z MS AGH na Cichy to nic niezwykłego.

To prawda. Z drugiej strony kilka osób nam pisało, że przejazd dwa przystanki "704" z Pl. Inwalidów do Bagateli potrafi zająć 25 minut (!)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 12:00 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10801
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
Tylko wtedy trzeba by skierować do CK więcej tramwajów, bo jedna "14" (plus standardowa "20") to chyba trochę mało.

Przecież na Cichy Kącik wysłano "24" a nie "14". Co swoją drogą jest ciekawostką, bo na Cichym Kąciku nie ma przystanku warunkowego, a z trzech peronów uffoka na peronie mieszczą się dwa + przednie drzwi trzeciego. W efekcie przez pozostałe trzy drzwi ostatniego wagonu wsiada się prosto z tłucznia, motorniczy nie widzi tych drzwi gdy je zamyka :clap:

Kaszmir napisał(a):
To prawda. Z drugiej strony kilka osób nam pisało, że przejazd dwa przystanki "704" z Pl. Inwalidów do Bagateli potrafi zająć 25 minut (!)

Tyle że od Placu Inwalidów do Batorego przejazd nie jest niczym zakłócony więc opóźnienia mogą powstać jedynie na bocznych uliczkach i w korku na Dunajewskiego. Tyle że Batorego w przeciwieństwie do Głowackiego czy MS AGH jest już znacznie bliżej centrum i jeśli komuś zależy na czasie, to może tam wysiąść i dalej pójść na piechotę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 12:30 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1636
Lokalizacja: Osiedle Weissa - Kalwaria Z.
Cukier napisał(a):
Co swoją drogą jest ciekawostką, bo na Cichym Kąciku nie ma przystanku warunkowego, a z trzech peronów uffoka na peronie mieszczą się dwa + przednie drzwi trzeciego.


W sytuacjach wzmożonego ruchu na CK zwykle był uruchamiany ten przystanek dla wysiadających przed wjazdem na pętlę - i dziwię się, że obecnie - by uniknąć zagrożeń, jakie generuje sytuacja, o której piszesz - nie jest on wykorzystywany. Później na przystanku dla wsiadających motorowy mógłby otworzyć już tylko pierwszy wagon.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 12:36 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 14 maja 2012, o 22:31
Posty: 39
Lokalizacja: Stare Miasto
W zeszły czwartek jechałem na Cichy Kącik i motorniczy wysadził pasażerów właśnie na tym przystanku warunkowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 15:18 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 23 mar 2014, o 10:25
Posty: 794
A propo aktualnego doraźnego remontu torowiska. Ktoś wie po co przystanek autobusowy w kierunku centrum, na wysokości UP został przesunięty za skrzyżowanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL