Bronowice Małe, Bronowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

MarekR
Kierownik
Posty: 794
Rejestracja: 23 mar 2014, o 10:25

Bronowice Małe, Bronowice

#31 Post autor: MarekR » 11 cze 2015, o 19:25

Na odcinku Plac Inwalidów - Biprostal faktycznie jest kilka niepewnych miejsc.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#32 Post autor: Kaszmir » 22 sie 2015, o 15:02

Chciałbym zapytać osoby z rejonu - jak się sprawdza "172" przez Lindego? Czy ktokolwiek korzysta z tego objazdu, czy jest to raczej pustak na tym dodatkowym odcinku?

Awatar użytkownika
DAMIAN
Dyrektor
Posty: 2048
Rejestracja: 3 cze 2011, o 18:15
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały

Bronowice Małe, Bronowice

#33 Post autor: DAMIAN » 22 sie 2015, o 15:09

Kaszmir pisze:Chciałbym zapytać osoby z rejonu - jak się sprawdza "172" przez Lindego? Czy ktokolwiek korzysta z tego objazdu, czy jest to raczej pustak na tym dodatkowym odcinku?
Wydaje mi się że pustak. Kilka razy tamtędy przejeżdżałem i przyznam szczerze w "172" był sam kierowca przeważnie.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2015, o 15:55 przez DAMIAN, łącznie zmieniany 1 raz.

kmk20
Specjalista
Posty: 211
Rejestracja: 2 gru 2014, o 22:51

Bronowice Małe, Bronowice

#34 Post autor: kmk20 » 22 sie 2015, o 15:52

Kaszmir pisze:Chciałbym zapytać osoby z rejonu - jak się sprawdza "172" przez Lindego? Czy ktokolwiek korzysta z tego objazdu, czy jest to raczej pustak na tym dodatkowym odcinku?
Jak ostatnio byłem ok. 13 w okolicy to z dwóch "172" wszyscy wysiadali na Bronowicach Małych i dalej jechał z powietrzem...

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 782
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Bronowice Małe, Bronowice

#35 Post autor: lolek-12 » 22 sie 2015, o 22:20

DAMIAN pisze:Wydaje mi się że pustak. Kilka razy tamtędy przejeżdżałem i przyznam szczerze w "172" był sam kierowca przeważnie.
Dzień w dzień widuję jakiś kurs "172" przez Lindego i ani razu nie widziałem, aby ktoś wsiadał/wysiadał na przystanku "Lindego". Przy giełdzie owszem (w weekend szczególnie), ale często do końcówki jedzie garstka osób. "172" standardowo pustoszeje na przystanku "Bronowice Małe" przy ul. Balickiej. Kto i po co miałby wsiadać na Lindego, aby dojechać do końcówki oddalonej od pętli tramwajowej? Tutaj kierowca ma postój, więc czekanie to też trochę bezsens. Jak już ktoś tutaj korzysta z autobusów, to idzie obok na 139/439, 208. Od początku to było marnowanie kasy, ponoć, wg ZIKiT - na wniosek mieszkańców ul. Lindego. No ale bez przesady, dokładam minutę i mam 139/439 + aglo.

Btw na "UR Balicka" powstaje zatoka autobusowa w stronę centrum miasta, długa nawet, jakby na dwa autobusy.

Awatar użytkownika
dwaeuro
Dyspozytor
Posty: 742
Rejestracja: 6 lip 2010, o 18:56
Lokalizacja: Nowa Huta Wolne Miasto!

Bronowice Małe, Bronowice

#36 Post autor: dwaeuro » 23 sie 2015, o 00:00

Kaszmir pisze:Chciałbym zapytać osoby z rejonu - jak się sprawdza "172" przez Lindego? Czy ktokolwiek korzysta z tego objazdu, czy jest to raczej pustak na tym dodatkowym odcinku?
Ze względu na sprawy zawodowe jeździłem ostatnio przez 2 miesiące 172 z Huty do samego końca. I ani raz nie widziałem osoby wsiadającej/wysiadającej na tym przystanku. Jak dla mnie powinno wrócić się do poprzedniej trasy, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na ujednolicenie linii 501, zwłaszcza, że od 31 sierpnia B1 traci dogodny dojazd do Wiślickiej w weekendy.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 733
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Bronowice Małe, Bronowice

#37 Post autor: Sorig » 23 sie 2015, o 14:11

Potwierdzam powyższe. Tej linii pomoże albo wydłużenie (być może przez Lindego) do UR, albo ponowne skrócenie do Bronowic Małych i przeniesienie środków na co innego.

edek3253
Specjalista
Posty: 221
Rejestracja: 29 paź 2011, o 20:53
Lokalizacja: Kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#38 Post autor: edek3253 » 23 sie 2015, o 14:17

Dobrą sprawą byłoby właśnie wydłużenie części kursów 172 lub 572 w dni powszednie do UR Balicka. Ciekawe właśnie, czy ta zatoka, o której pisze lolek12 nie jest właśnie w celu jakiegoś dodatkowego autobusu. Teoretycznie coś tam mogłoby jeździć i zawracać na terenie UR, parkingu Biedronki lub na terenie osiedla obok.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 733
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Bronowice Małe, Bronowice

#39 Post autor: Sorig » 23 sie 2015, o 14:40

Droga osiedlowa jest prywatna, przegub by się tam nie złożył, ta terenie UR nie za bardzo jest gdzie zawrócić (gdyby władze uczelni chciały, to jest miejsce na budowę placu nawrotowego na ich terenie), a Biedronka... Nigdy nie przyglądałem się temu parkingowi pod kątem nawracania autobusu, ale raczej jestem sceptyczny.

krawiec
Kierownik
Posty: 999
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Bronowice Małe, Bronowice

#40 Post autor: krawiec » 23 sie 2015, o 18:15

Pod Biedronką byłoby miejsce.
Można również wykorzystać drogę technologiczną, którą prowadzony był objazd podczas budowy wiaduktu.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 733
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Bronowice Małe, Bronowice

#41 Post autor: Sorig » 23 sie 2015, o 19:12

krawiec pisze:Pod Biedronką byłoby miejsce.
Można również wykorzystać drogę technologiczną, którą prowadzony był objazd podczas budowy wiaduktu.
Nie byłoby miejsca pod Biedronką. Przegub nie wykręci - poza tym parking to bardzo niedobre miejsce na nawrotkę autobusu, szczególnie klasy mega. Drogi technologicznej już nie ma.
lolek-12 pisze:Btw na "UR Balicka" powstaje zatoka autobusowa w stronę centrum miasta, długa nawet, jakby na dwa autobusy.
Niestety nie na dwa autobusy. Ma tylko bardzo łagodne wjazd i wyjazd - trochę podobne są na przystanku Armii Krajowej. Być może 2x 12m się zmieści, ale 18+12, a tym bardziej 2x18 nie wjedzie.

aq1
Specjalista
Posty: 266
Rejestracja: 31 maja 2010, o 11:00
Lokalizacja: Kraków

Bronowice Małe, Bronowice

#42 Post autor: aq1 » 24 sie 2015, o 19:13

edek3253 pisze: Teoretycznie coś tam mogłoby jeździć i zawracać na terenie UR, parkingu Biedronki lub na terenie osiedla obok.
Jak tak czytam te pomysły, to dziwię się, że jeszcze ktoś nie wpadł na pomysł takiego zawracania:

http://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/9a/37/551 ... 1427303144

:hihi:

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Bronowice Małe, Bronowice

#43 Post autor: tomek_m » 25 sie 2015, o 12:04

Jednak już ktoś wpadł na ten pomysł, bo skoro powstało takie zdjęcie :lol-above:

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2015 roku

#44 Post autor: Krakowiak2013 » 15 gru 2015, o 17:59

„7” do Bronowic?
Nastały niełatwe czasy dla pasażerów „14”. Skierowanie na nią krótszych wozów: 26-metrowych bombardierów NGT6, zamiast dotychczasowych 32-metrowych NGT8, oraz przerzucenie linii „20” na Westerplatte (przez co przestała wspomagać „czternastkę” na trasie R. Grzegórzeckie – T. Bagatela) musiało się skończyć tak, jak się skończyło: w „14” panuje olbrzymi tłok, a czasem ludzie mają nawet problemy ze zmieszczeniem się do wagonów. Nie pomaga nawet „7” (Dąbie – Dworzec Towarowy), która w szczycie wspomaga „czternastkę” na odcinku kilku przystanków między os. Dąbie a Basztową.
https://krabok.wordpress.com/2015/12/15/7-do-bronowic/

Awatar użytkownika
karolak
Inspektor
Posty: 338
Rejestracja: 23 lip 2010, o 17:40
Lokalizacja: Kielce / Kraków
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#45 Post autor: karolak » 15 gru 2015, o 18:32

Pomysł uważam za teoretycznie dobry, ale praktycznie nie wiem jak się to sprawdzi... Niby "7" zdubluje "14" po całości, ale mam wątpliwości jak to się skończy... W praktyce jak robiono niby takie wzmocnienia, to jakoś ludzie nie wsiadali do tej linii, która miała za zadanie wzmocnić tą, która jest już wystarczająco doładowana.

Ja to bym pomyślał ogólnie np. na skierowanie "1" od Poczty Gł do Salwatora przez I obw, tylko pytanie co w zamian na Dominikańską... (nie wspomnę o tym, że przy takim czymś jakieś zmiany musiałyby być przeprowadzone na Salwatorze...)

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”