Bronowice Małe, Bronowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#196 Post autor: Kaszmir » 12 sie 2019, o 21:43

https://krabok.wordpress.com/2019/08/12 ... -wrzesnia/

Wprawdzie podlinkowałem w temacie o Krakowskiej, jednak wrzucam też tu bo artykuł dotyczy również ciągu bronowickiego. Od września bezpłatne "704" i "713" ulegają likwidacji, w zamian uruchomione będzie normalnie płatne "708" które pojedzie przez wyremontowaną Królewską, jednak ominie zamkniętą Karmelicką: Bronowice Małe - Królewska - Łobzowska - Teatr Bagatela, ~f=3/4.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#197 Post autor: Kaszmir » 9 paź 2019, o 23:12

Od jutra (czwartek 10 października) przystanek tramwajowy "Plac Inwalidów" w kier. Teatru Bagatela stanie się przystankiem podwójnym.

Awatar użytkownika
Zenek
Dyspozytor
Posty: 560
Rejestracja: 31 gru 2015, o 21:07
Lokalizacja: Niepołomice

Bronowice Małe, Bronowice

#198 Post autor: Zenek » 9 paź 2019, o 23:23

W praktyce to on od początku funkcjonuje jako podwójny ^_^

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bronowice Małe, Bronowice

#199 Post autor: Kaszmir » 10 paź 2019, o 09:40

Mieszkańcy przygotowali petycję - podziękowanie dla kierowców "704", "708" i "713" :)
My mieszkańcy Krakowa, przy pomocy niniejszej petycji pragniemy podziękować wszystkim kierowczyniom i kierowcom autobusów komunikacji zastępczej w Krakowie na trasie Centrum - Bronowice Małe. Dziękujemy za uważność, opanowanie i stalowe nerwy. Za cierpliwość do fatalnie parkujących kierowców i rowerzystów jadących pod prąd zamknietymi kontrapasami. I za wiele godzin wspólnie spędzonych w korkach ;) Chcemy także docenić Państwa niezwykłe umiejętności, które pozwoliły lawirowac autobusami w wąskich uliczkach wyznaczonych na trasy objazdowe. Jesteście Państwo prawdziwymi bohaterami tych dni. Jeszcze raz dziękujemy za Waszą pracę w tym trudnym dla nas wszystkich czasie.

Wdzięczni mieszkańcy Krakowa

PS. Petycja po zebraniu podpisów zostanie przekazana do dyrekcji MPK.
https://www.petycjeonline.com/podzikowa ... w_krakowie

Płaszniczek
Pasażer
Posty: 12
Rejestracja: 7 paź 2019, o 11:07

Bronowice Małe, Bronowice

#200 Post autor: Płaszniczek » 10 paź 2019, o 09:46

Wreszcie coś się rusza. Miałam strasznego pecha, bo zawsze wyskakiwało coś do załatwienia na tej trasie, a poruszanie się podstawionymi autobusami lub krążenie po zamkniętych ulicach było uciążliwe :/

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Bronowice Małe, Bronowice

#201 Post autor: pasazer_mobilisu » 10 paź 2019, o 09:50

Zenek pisze:W praktyce to on od początku funkcjonuje jako podwójny ^_^
Dokładnie tak, już w niedzielę działał jako podwójny aczkolwiek brakowało stosownych oznaczeń - co prawda były dwie oddalone od siebie wiaty, ale nie było znanych z przystanków autobusowych żółtych oznaczeń.

Hajciu
Specjalista
Posty: 249
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Bronowice Małe, Bronowice

#202 Post autor: Hajciu » 11 paź 2019, o 16:24

Czas na podwójny "Teatr Bagatela" - miejsce jest.

Adrian14
Miłośnik
Posty: 103
Rejestracja: 11 sty 2018, o 16:55

Bronowice Małe, Bronowice

#203 Post autor: Adrian14 » 11 paź 2019, o 19:26

Ale podwójny Teatr Bagatela nic Ci nie usprawni. Bo tramwaje szybciej skręcić w I obwodnicę nie dadzą rady.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Bronowice Małe, Bronowice

#204 Post autor: pasazer_mobilisu » 11 paź 2019, o 19:30

Dlaczego nie usprawni?
Jeden ruszy w lewo, później drugi ruszy i odjedzie w prawo. Obecnie jeden odjedzie, a drugi wtedy dopiero zatrzyma się obsłużyć przystanek.

Hajciu
Specjalista
Posty: 249
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Bronowice Małe, Bronowice

#205 Post autor: Hajciu » 11 paź 2019, o 20:18

Adrian14 pisze:Ale podwójny Teatr Bagatela nic Ci nie usprawni. Bo tramwaje szybciej skręcić w I obwodnicę nie dadzą rady.
Ale drugi szybciej ludzi wypuści. Chyba nie trzeba uzasadniać ile ludzi dojeżdża do "krakowskiego manhattanu"..

Płaszniczek
Pasażer
Posty: 12
Rejestracja: 7 paź 2019, o 11:07

Bronowice Małe, Bronowice

#206 Post autor: Płaszniczek » 14 paź 2019, o 10:00

Przejeżdżając trasą bywały dni, kiedy dosłownie nie mogłam wejść do tramwaju, bo tyle ludzi się z niego wylewało. 2 wiaty powinny "zrobić robotę".

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1819
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Bronowice Małe, Bronowice

#207 Post autor: Jamnik » 16 paź 2019, o 10:11

Zmiana organizacji przystanków autobusowych w węźle Bronowice Małe (nie będzie powrotu do organizacji sprzed remontu).
Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 16.10.2019 r. (środa) zostanie wprowadzona następująca organizacja przystanków autobusowych w węźle "Bronowice Małe":

ulica Balicka - w kierunku centrum Krakowa:
stanowisko nr 1 (na wysokości przystanku tramwajowego dla wysiadających) - linie 139, 172, 208, 572 i 601 (przystanek przelotowy) oraz 664 i 910 (przystanek początkowy);
stanowisko nr 2 (na wysokości pętli tramwajowej) - linie 120, 238, 248, 258, 268, 278 (przystanek początkowy);
ulica Na Błonie - w kierunku centrum Krakowa:
za pętlą tramwajową - linie 210, 218, 226, 230 (przystanek początkowy);
w rejonie skrzyżowania z ulicą Lindego - linie 172 i 572 (przystanek początkowy).
http://kmkrakow.pl/

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:02

Bronowice Małe, Bronowice

#208 Post autor: fysztof » 25 lut 2020, o 14:09

W świetle niedawnych skandalicznych cięć w Bronowicach (likwidacja 44 i skrócenie 14) zastanawiam się, czy nie warto powrócić do koncepcji sprzed kilku lat, czyli skierowania do Bronowic linii 20, a na Cichy Kącik innej. Osobiście widziałbym to tak, że na CK trafia linia 8, ale pewnie mniej kontrowersyjne będzie skierowanie tam linii 13. Niemniej, rozważając dwa warianty.

Wariant A – zamiana 13 i 20
Trasa linii 13 ulegnie skróceniu o ~1km, co da oszczędność ~1208 wozo-km na tydzień. Trasa linii 20 zostanie wydłużona o 0,3 km, czyli trzeba obciąć 432 wozo-km na tydzień. Bilans zamiany: 776 wozo-km oszczędności tygodniowo.
Odcinek Bronowice - Bronowice Małe ma 1,6 km, więc oszczędności wystarczą na ok. 242 kursy w obie strony tygodniowo, czyli 48/49 w dni robocze. W praktyce wystarczy to na skierowanie linii 14 do Bronowic Małych każdego dnia roboczego np. przez 12 godzin.
Podsumowując:
- 13: Bieżanów Nowy - Filharmonia - Cichy Kącik
- 14: Mistrzejowice - Bronowice - Bronowice Małe (w dni robocze np. 6-10 i 13-21:30)
- 20: Mały Płaszów - Bagatela - Bronowice

Wariant B - zamiana 8 i 20
Trasa linii 8 ulegnie skróceniu o ~2,6 km, co da oszczędność ~3916 wozo-km na tydzień. W jej miejsce pasowałoby przenieść 13 do Bronowic Małych, czyli trasa wydłużona o 1,6 km, a zatem ~1933 wozo-km do obcięcia. Trasa linii 20 (do Bronowic) zostanie wydłużona o 0,3 km, czyli jw. trzeba obciąć 432 wozo-km na tydzień. Bilans zamiany: 1551 wozo-km oszczędności tygodniowo.
Oszczędności wystarczą zatem dodatkowo na ok. 485 kursów w obie strony tygodniowo (Bronowice - Bronowice Małe), co w praktyce z nawiązką pokryje przywrócenie linii 14 do Bronowic Małych (ma 448 kursów tygodniowo). Pozostaje 37 kursów w obie strony do dodania;-), np. jako ewentualne warianty 20 w szczycie 6-9 i od 14-18.
Podsumowując:
- 8: Borek Fałęcki - Filharmonia - Cichy Kącik
- 13: Bieżanów Nowy - Bronowice - Bronowice Małe
- 14: Mistrzejowice - Bronowice - Bronowice Małe 
- 20: Mały Płaszów - Bagatela - Bronowice (poza szczytem i weekendy) - Bronowice Małe (dni robocze 6-9 i 14-18)

Z pozytywnych aspektów:
- w wariancie A skierowanie do Bronowic linii 20 z f=7,5 przez cały dzień w miejsce linii 13 z f=7,5 tylko w szczycie oraz wydłużenie (przywrócenie) linii 14 do Bronowic Małych w dni robocze w szczycie i wieczorami
- w wariancie B wydłużenie (przywrócenie) linii 13 i 14 do Bronowic Małych oraz tamże linii 20 w szczycie

- wzmocnienie połączeń z Królewskiej/Karmelickiej w kierunku Dworca /Teatru Słowackiego
- uruchomienie połączenia z ciągu na CK w kierunku Filharmonii
- zmniejszenie dublowania tramwajów przez autobusy w relacji Piłsudskiego - Teatr Słowackiego: z Piłsudskiego są liczne autobusy zapewniające to połączenie (124/424, 152, 502)
- w wariancie B idealnie marketingowa trasa linii 8 ("papieski szlak": Błonia, Franciszkańska, Łagiewniki) - można by to naprawdę wykorzystać;-)

Z minusów:
- szukanie na siłę przywrócenia tego, co ot tak zostało zabrane
- w wariancie A względem wariantu B pozbawienie bezpośredniego dojazdu z Bieżanowa/Prokocimia do Bagateli i ciągu bronowickiego (wydaje się - i tak wynikało z badań - że Borek miał mniej takich pasażerów niż Bieżanów)
- brak relacji tramwajowej CK - Teatr Słowackiego, ale patrz wyżej
- osłabienie relacji ciągu bronowickiego w kierunku Filharmonii, ale to mały problem się wydaje
 
 
 
 
 

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Bronowice Małe, Bronowice

#209 Post autor: lucapacioli » 25 lut 2020, o 14:33

fysztof pisze:
25 lut 2020, o 14:09
osłabienie relacji ciągu bronowickiego w kierunku Filharmonii, ale to mały problem się wydaje


 
Nie wiem czy mały, ale to pierwsze co mi przyszło do głowy czytając te propozycje. W szczycie pół biedy, ale w święta czy wieczorami mogłoby to być upierdliwe.
 
 
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Bronowice Małe, Bronowice

#210 Post autor: rogow153 » 25 lut 2020, o 21:27

No przecież wywalenie "8" na Kącik w celu wzmocnienia oferty w relacji Bronowice - Dworzec dokonało się ponad 7 lat temu i nie wytrzymało pod naciskiem opinii publicznej, która krzykami w obronie tradycji wymusiła przywrócenie poprzedniego stanu. Ja wiem, że między 2012 a 2020 grono ówczesnych obrońców mogło z przyczyn naturalnych się skurczyć, ale obawiam się, że za mało, by wracać do tego z myślą, że teraz przejdzie to gładko.
 

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”