Kaszmir pisze:Dlaczego "kosztem"? Przejazdówka nie była złym pomysłem, problem jest w "710" i tym, że pasażerowie muszą się teraz dwukrotnie przesiadać. Może lepiej było po prostu wydłużyć zapleszowskie autobusy, plus dodać "710" tak by uzupełniało ew. dziury między ich odjazdami.
Zgodnie z prawem Murphy'ego zepsuto co tylko się dało. Nie dość, że trzeba się dwukrotnie przesiadać, to jeszcze ta możliwość przesiadki w zasadzie ogranicza się do "70", bo przesiadka na cokolwiek innego oznacza robienie strasznego koła. A już mistrzostwem świata jest poranny kurs "710" który nie zapewnia przesiadki na Bardosa, bo "70" zaczyna kursowanie 20 min później.
A dlaczego kosztem? A nie widzisz dwóch linii tramwajowych co 20min zastąpionych jedną linią autobusową co 20min, do tego przez większość dnia obsługiwaną 12-metrowcami? To są przecież przeszło czterokrotne oszczędności - oszczędności które poszły na bezsensowne wydłużenie "16" i wzmocnienie f~ "10" na pozostałym odcinku do 10min w szczycie.
Niektórzy domniemają, że to wzmocnienie ma związek z mniejszą pojemnością GT8S, dlatego dołożono kursów - tym samym pochłaniając jeszcze więcej GT8S i w pewnym momencie, gdy się pojawiło poważne zapotrzebowanie na dwukieronkowce, w związku z awaryjnym remontem najbardziej obłożonego ciągu w mieście... okazuje się że ich nie ma, bo robią za atrakcję turystyczną i zmorę dla Zapleszowian na Ptaszyckiego.
A gdyby po prostu połączyć "10" z "16" na Placu Centralnym, to wielu tych problemów można by było uniknąć.