Linie przyspieszone

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
bombka190
Zbanowany
Posty: 105
Rejestracja: 21 cze 2010, o 13:07
Lokalizacja: z Krowodrzy

#46 Post autor: bombka190 » 3 lip 2010, o 14:13

Przecież oczywiste, że przy pocięciu 194.

krawiec
Kierownik
Posty: 956
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#47 Post autor: krawiec » 3 lip 2010, o 14:18

bombka190 pisze:Moja propozycja linii przyspieszonych
501 MYDLNIKI-Balicka-Bronowicka-Piastowska-Nawojki-Czarnowiejska-Aleje-Zwierzyniecka-Podzamcze-Stradomska-Dietla-Aleja Pokoju-Aleja Jana Pawła II-Aleja Solidarności-KOMBINAT
Przystanki: Mydlniki, Bronowice Małe, WKS Wawel, Uniwersytet Rolniczy, Jubilat, Wawel, Starowiślna/Dietla, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, Rondo Czyżyńskie, Plac Centralny, Kombinat
Bez sensu. Dobrze jest jak jest. 501 to linia studencka, łączy obiekty Uniwersytetu Rolniczego (akademiki, instytuty w Mydlnikach i przy Alejach), AGH, Uniwersytetu Pedagogicznego czy Uniwersytetu Ekonomicznego. Nie ruszałbym tego co ma wzięcie. 501 puste nie jeździ. Jeżdżę na trasie Mydlniki - R. Kocmyrzowskie i znam sytuację jaka panuje w 501.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#48 Post autor: EU8N » 3 lip 2010, o 14:44

bombka190 pisze:Przecież oczywiste, że przy pocięciu 194.
Będę drążyć temat dalej: które przystanki miałaby obsługiwać "594"?
Wreszcie na odpowiedniej linii...

bombka190
Zbanowany
Posty: 105
Rejestracja: 21 cze 2010, o 13:07
Lokalizacja: z Krowodrzy

#49 Post autor: bombka190 » 3 lip 2010, o 15:42

Autobus zatrzymywałby się na przystankach :
Kampus UJ, Ruczaj, Kapelanka, Most Grunwaldzki, Jubilat, Biprostal, Makowskiego, Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#50 Post autor: EU8N » 3 lip 2010, o 15:51

Brak zatrzymywania się na przystankach Bobrzyńskiego, Wydział Biologii UJ, Rostworowskiego i Ruczaj I powodowałby, że dostęp mieliby tylko wybrani mieszkańcy. Natomiast likwidacja przystanków między Grota-Roweckiego a R. Grunwaldzkim na plus. Cracovia i Czarnowiejska to według Ciebie nie są ważne przystanki w centrum? A przystanek Krowoderskich Zuchów - tam też mieszkańcy mają nie mieć dostępu?
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#51 Post autor: czatowiec » 3 lip 2010, o 19:17

bombka190 pisze:Autobus zatrzymywałby się na przystankach :
Kampus UJ, Ruczaj, Kapelanka, Most Grunwaldzki, Jubilat, Biprostal, Makowskiego, Krowodrza Górka
Mieszkańcy al. Kijowskiej i ul. Mazowieckiej dziękują za pozostawienie ich jedynie ze "102" i "130" i "144" :) Albo przystanek Mazowiecka (dla wygody mieszkańców), albo przystanek Łobzów PKP (dla punktu przesiadkowego). Któryś z nich musiał by być. Chyba, że zrobisz często kursującą dowozówkę, ale to by było niepraktyczne.
Ostatnio zmieniony 3 lip 2010, o 19:24 przez czatowiec, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 643
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

#52 Post autor: lucapacioli » 3 lip 2010, o 22:44

czatowiec pisze: Chodziło o to, że na przystankach na ul. Wielickiej z wyjątkiem przystanków Bieżanowska i Prokocim Szpital ruch pasażerów jest bardzo, ale to bardzo nikły.
Jeśli twierdzisz, że na przystanku Prokocim CPN ruch jest "bardzo, ale to bardzo nikły", to ja się poddaję, Locutus, czytasz takie rzeczy i nie grzmisz?:P

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#53 Post autor: czatowiec » 3 lip 2010, o 22:53

lucapacioli pisze:Jeśli twierdzisz, że na przystanku Prokocim CPN ruch jest "bardzo, ale to bardzo nikły", to ja się poddaję, Locutus, czytasz takie rzeczy i nie grzmisz?:P
Jakoś miesiąc jechałem tam "304" ok 15 - pusto. Akurat możecie mnie poprawić, bo w godzinach szczytu to ja zazwyczaj kursuję tylko na trasie Mazowiecka-Bronowice Małe, a teraz przez dwa miesiące Mazowiecka-Prokocim Szpital, i tutaj widzę co się dzieje. Jak jeszcze był rok szkolny, to w "144" i "194" drzwi się nie zamykały, a już za Biprostalem było pusto. Np. tutaj dobrym pomysłem byłoby danie rano gniota na "102" i zwiększenie jej częstotliwości. Wtedy jej rola zmieniłaby się na linię dowozową uczniów z Krowodrzy do trasy na Bronowice. Stamtąd to dalej już by wszystkich rozwiozły tramwaje na Bronowice i do centrum.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2010, o 16:26 przez czatowiec, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 643
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

#54 Post autor: lucapacioli » 4 lip 2010, o 00:13

czatowiec pisze: Jakoś miesiąc jechałem tam "304" ok 15 - pusto.
No o tej porze, to na tym przystanku jest pewnie i jest pusto, wszak ludzie raczej wysiadają niż wsiadają :D
Ogólnie wg takiego rozumowania, to na #144 możnaby wysłać vero, w końcu ile razy widzę go jadącego Wielicką w kier. PB około 15 oraz rano w kier. Rżąki to dużo więcej niż tlen tym nie podróżuje :D

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#55 Post autor: czatowiec » 4 lip 2010, o 00:21

lucapacioli pisze:No o tej porze, to na tym przystanku jest pewnie i jest pusto, wszak ludzie raczej wysiadają niż wsiadają
Ogólnie wg takiego rozumowania, to na #144 możnaby wysłać vero, w końcu ile razy widzę go jadącego Wielicką w kier. PB około 15 oraz rano w kier. Rżąki to dużo więcej niż tlen tym nie podróżuje
W sumie racja :D Dzisiaj jechałem do Kryspinowa. Na tej trasie to było bosko - kierowca dawał w pedał, bo na 14 przystanków na trasie Salwator-Kryspinów Zalew (NŻ) może 1 przystanek był obowiązkowy ;D
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 643
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

#56 Post autor: lucapacioli » 4 lip 2010, o 00:47

czatowiec pisze: Na tej trasie to było bosko - kierowca dawał w pedał, bo na 14 przystanków na trasie Salwator-Kryspinów Zalew (NŻ) może 1 przystanek był obowiązkowy
Tylko ciekawe, czy kierowca nie łapie przy takiej jeździe nadspieszenia.
Ostatnio zmieniony 4 lip 2010, o 00:47 przez lucapacioli, łącznie zmieniany 1 raz.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#57 Post autor: tramwajem » 4 lip 2010, o 10:11

Kiedyś też się zastanawiałem nad 594:
Kampus UJ - Bobrzyńskiego - Ruczaj - Rostworowskiego - Kobierzyńska - Most Grunwaldzki - [Jubilat] - Cracovia - (AGH) - Czarnowiejska - Kawiory - Biprostal - Mazowiecka - Makowskiego - Krowoderskich Zuchów - Krowodrza Górka.

Jednym słowem linia może pominąć jedynie przystanki pomiędzy Ruczajem, a Rondem Grunwaldzkim i kilka mniej ważnych. Niemniej wydaje mi się, że takie szybkie połączenie do Ruczaju odegrałoby dużą rolę do czasu wybudowania tramwaju. Bo nie oszukujmy się, te wszystkie linie ruczajowskie zaczynają wysadzać ludzie dopiero od przyst. Grota, gdzie część osób przesiada się na 106, czyli tak naprawdę od Ruczaj I. Poza tym 194 to linia typowo studencka, stąd też obecność przystanku Kawiory w mojej propozycji.

I jeszcze jedno - jako linia studencka 594 nie musiałaby oczywiście dojeżdżać pod samą KG, bo zakładam rzecz jasna utrzymania 194.
Ostatnio zmieniony 4 lip 2010, o 10:14 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

bombka190
Zbanowany
Posty: 105
Rejestracja: 21 cze 2010, o 13:07
Lokalizacja: z Krowodrzy

#58 Post autor: bombka190 » 4 lip 2010, o 10:32

tramwajem pisze:Kiedyś też się zastanawiałem nad 594:
Kampus UJ - Bobrzyńskiego - Ruczaj - Rostworowskiego - Kobierzyńska - Most Grunwaldzki - [Jubilat] - Cracovia - (AGH) - Czarnowiejska - Kawiory - Biprostal - Mazowiecka - Makowskiego - Krowoderskich Zuchów - Krowodrza Górka.

Jednym słowem linia może pominąć jedynie przystanki pomiędzy Ruczajem, a Rondem Grunwaldzkim i kilka mniej ważnych. Niemniej wydaje mi się, że takie szybkie połączenie do Ruczaju odegrałoby dużą rolę do czasu wybudowania tramwaju. Bo nie oszukujmy się, te wszystkie linie ruczajowskie zaczynają wysadzać ludzie dopiero od przyst. Grota, gdzie część osób przesiada się na 106, czyli tak naprawdę od Ruczaj I. Poza tym 194 to linia typowo studencka, stąd też obecność przystanku Kawiory w mojej propozycji.

I jeszcze jedno - jako linia studencka 594 nie musiałaby oczywiście dojeżdżać pod samą KG, bo zakładam rzecz jasna utrzymania 194.
Po co przystanek na Mazowieckiej ? Tam mało ludzi wsiada.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#59 Post autor: tramwajem » 4 lip 2010, o 10:42

Wydawało mi się, że dużo, ale ok - akurat on kluczowy nie jest.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#60 Post autor: czatowiec » 4 lip 2010, o 12:06

bombka190 pisze:Po co przystanek na Mazowieckiej ? Tam mało ludzi wsiada.
Proponuję przyjść w tygodniu szkolnym w godzinach 7-8 rano. Tłok prawie jak na R. Mogilskim w szczycie. Tam mieszka na blokowisku wielu uczniów, i potrzebują dojechać w większości do gimnazjum nr. 4 w centrum albo do gimnazjum nr. 19 na Bronowicach Małych.
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”