Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 cze 2019, o 08:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 242 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2010, o 22:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22369
Abstrahując już od absurdalnych posunięć z "502" oraz "304", poruszę inny temat.

Doszedłem do wniosku, że przystanki "501" oraz "502" na odcinku R. Mogislkie - Wiślicka powinny być ułożone trochę na odwrót. Czemu?

Bo obecnie mamy sytuację, kiedy jeden rejon ma wszystkie autobusy do I obw., a drugi - żadnego. Bora-Komorowskiego codziennie mija 8 autobusów/h w szczycie do I obw. i żaden się tam nie zatrzymuje. "502" za to staje na Pilotów, gdzie jest "152" i "124", podobnie z Narzymskiego (wprawdzie "x24" tam jest tylko w jedną stronę, ale to zawsze coś, poza tym przystanek Łukasiewicza też jest niedaleko) .

Dlatego to właśnie "501" powinien zatrzymywać się na Pilotów (oraz ew. nieszczęsnym Narzymskiego), a "502" na Bora-Komorowskiego oraz Olszy II.
Już pomijam fakt, że obie linie omijają R. Młyńskie, na którym jest znacznie większa wymiana pasażerska niż na Pilotów czy Narzymskiego...


Ostatnio edytowano 5 sty 2010, o 22:53 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 cze 2010, o 11:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22369
(kontynuuję wątek z "Wakacje 2010")

LK napisał(a):
"501" ma mieć dodatkowy przystanek :?:
To może już zmienimy jej numer na "189" - bo linie przyspieszone stają się zwykłymi.

Dla linii przyspieszonych zasada jest taka, że na obrzeżach i w centrum powinny mieć w miarę gęsto ułożone przystanki, a pośrodku - rzadziej.
Zatem dodanie Narzymskiego dla "502"+"522" można uważać za złe. W przypadku "304" - Prokocim CPN jest ok, Naftobudowa - mieszane uczucia, lecz Korony nie powinno być.
Dla "501" - znów mieszane uczucia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lip 2010, o 21:28 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Trzeba zwiększyć liczbę linii przyśpieszonych, szczególnie na kluczowych relacjach na trasie poza ścisłym centrum już. Np. "144" i "194" mogłyby zostać idealnymi liniami przyśpieszonymi. Trzeba tylko dobrze zastanowić się, gdzie mają się zatrzymywać a gdzie nie, by było jak najmniej protestów, i umieć uzasadnić dlaczego tam a nie gdzie indziej. Do tego sporo przystanków można zrobić po prostu "Na żądanie", bo jest wiele przystanków zwykłych, na których prawie nikt nie wsiada, a pomachać ręką albo zbliżyć się do krawędzi przystankowej to nie problem.

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 lip 2010, o 14:48 przez czatowiec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lip 2010, o 14:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22369
czatowiec napisał(a):
Np. "144" i "194" mogłyby zostać idealnymi liniami przyśpieszonymi. Trzeba tylko dobrze zastanowić się, gdzie mają się zatrzymywać a gdzie nie, by było jak najmniej protestów, i umieć uzasadnić dlaczego tam a nie gdzie indziej.

Masz rację, że linii przyspieszonych powinno być więcej, lecz nie jestem pewny, czy "144" albo "194" to właściwi kandydaci. Stanowią jedyny transport wzdłuż Al. Kijowskiej ("102" nie liczę) i w praktyce przyspieszone mogłyby być jedynie na odcinkach południowych.

Dla mnie dobrym kandydatem jest "114" - na większości trasy jest zdublowana, nie licząc Prądnika Białego. W szczycie jest wiele innych linii, a poza nim ma słabszą ~f, więc jej brak nie byłby bardzo odczuwalny.
Przyspieszyłbym też "208", przynajmniej w miejskiej części trasy - linii i tak miało nie być.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 2 lip 2010, o 14:53 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lip 2010, o 15:49 
Offline
Zbanowany

Dołączył(a): 21 cze 2010, o 12:07
Posty: 105
Lokalizacja: z Krowodrzy
Moja propozycja linii przyspieszonych
501 MYDLNIKI-Balicka-Bronowicka-Piastowska-Nawojki-Czarnowiejska-Aleje-Zwierzyniecka-Podzamcze-Stradomska-Dietla-Aleja Pokoju-Aleja Jana Pawła II-Aleja Solidarności-KOMBINAT
Przystanki: Mydlniki, Bronowice Małe, WKS Wawel, Uniwersytet Rolniczy, Jubilat, Wawel, Starowiślna/Dietla, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, Rondo Czyżyńskie, Plac Centralny, Kombinat
502 jak obecnie
503 WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE-Architektów-Łowińskiego-Okulickiego-Opolska-Prądnicka-NOWY KLEPARZ
Przystanki:Wzgórza Krzesławickie, Os.Na Stokach, CH Krokus, Szpital Jana Pawła II, Prądnicka, Nowy Kleparz.
522 zmiana numeru na 504

_________________
http://www.gratransport.fora.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lip 2010, o 15:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22369
bombka190 napisał(a):
501 MYDLNIKI-Balicka-Bronowicka-Piastowska-Nawojki-Czarnowiejska-Aleje-Zwierzyniecka-Podzamcze-Stradomska-Dietla-Aleja Pokoju-Aleja Jana Pawła II-Aleja Solidarności-KOMBINAT

A gros osób korzystających z "501" na odcinku Pl. Centralny-Al. Gen. Andersa-Wiślicka-R. Mogilskie zostałby bez linii przyspieszonej ;P

bombka190 napisał(a):
503 WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE-Architektów-Łowińskiego-Okulickiego-Opolska-Prądnicka-NOWY KLEPARZ
Przystanki:Wzgórza Krzesławickie, Os.Na Stokach, CH Krokus, Szpital Jana Pawła II, Prądnicka, Nowy Kleparz.

CH Krokus - może chodzi Ci o Bora-Komorowskiego?
Na Wiślickiej też by się nie zatrzymywała?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 2 lip 2010, o 16:00 przez Kaszmir, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lip 2010, o 16:04 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kaszmir napisał(a):
Masz rację, że linii przyspieszonych powinno być więcej, lecz nie jestem pewny, czy "144" albo "194" to właściwi kandydaci. Stanowią jedyny transport wzdłuż Al. Kijowskiej ("102" nie liczę) i w praktyce przyspieszone mogłyby być jedynie na odcinkach południowych.


Myślałem o prawie całym odcinku za Rondem Grunwaldzkim. "144" by się zatrzymywał na Bieżanowskiej i potem Prokocim Szpital, a dalej na Rżąkę, a "194" gdzieś dalej na Ruczaju (nie orientuję się tam) i na Kampus UJ.

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 lip 2010, o 16:08 przez czatowiec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lip 2010, o 16:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22369
czatowiec napisał(a):
Myślałem o prawie całym odcinku za Rondem Grunwaldzkim. "144" by się zatrzymywał na Bieżanowskiej i potem Prokocim Szpital, a dalej na Rżąkę, a "194" gdzieś dalej na Ruczaju (nie orientuję się tam).

"144" na R. Matecznego też by się nie zatrzymywał? ;P A na odcinku północnym obie byłyby liniami zwykłymi, trochę niekonsekwencja.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 2 lip 2010, o 16:06 przez Kaszmir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lip 2010, o 16:09 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kaszmir napisał(a):
"144" na R. Matecznego też by się nie zatrzymywał?


Wyleciało mi z głowy ;pp Ogólnie według mnie sporo przystanków mogło by być n/ż, bo na trasie do Bieżanowa większość przystanków zabiera tlen, a można by je spokojnie ominąć. A "501" jest według mnie dziwne, bo obsługuje tak naprawdę podobną relację co "4". Można by też wymyślić coś na wzór warszawskich linii ekspresowych - z jednego krańca miasta na drugi i 5 przystanków na trasie. ;D

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 lip 2010, o 16:11 przez czatowiec, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lip 2010, o 17:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
bombka190 napisał(a):
503 WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE-Architektów-Łowińskiego-Okulickiego-Opolska-Prądnicka-NOWY KLEPARZ
Przystanki:Wzgórza Krzesławickie, Os.Na Stokach, CH Krokus, Szpital Jana Pawła II, Prądnicka, Nowy Kleparz.

Gdzie niby miałby zawracać w rejonie przystanku Wzgórza Krzesławickie? I potem byłby wjazd kieszeniowy na pętlę "142" i "182"? Nie ma przystanków CH Krokus i Szpital Jana Pawła II. Nie ma też przystanków autobusowych o nazwie Prądnicka (one były tylko wtedy, gdy był tam remont torowiska).

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lip 2010, o 00:42 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 21:42
Posty: 577
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
czatowiec napisał(a):
Myślałem o prawie całym odcinku za Rondem Grunwaldzkim. "144" by się zatrzymywał na Bieżanowskiej i potem Prokocim Szpital, a dalej na Rżąkę, a "194" gdzieś dalej na Ruczaju (nie orientuję się tam) i na Kampus UJ.

Znaczy się, że #144 miałby się nie zatrzymywać np. na przystanku " Prokocim CPN"? Nie wiem, czy ja Ciebie źle rozumiem ("a dalej na Rżąkę" - o co chodzi?), czy to Ty nie bardzo wiesz o czym piszesz? Co do #194 - skoro nie bardzo się orientujesz, to po co zabierasz głos? Nie mam zwyczaju udzielać się w tematach zawierających dziecięce fantazje, ale naprawdę momentami ręce opadają, a szkoda by było, gdyby to forum było uważane, za niepoważne "z założenia".
Kaszmir napisał(a):
Dla mnie dobrym kandydatem jest "114" - na większości trasy jest zdublowana, nie licząc Prądnika Białego. W szczycie jest wiele innych linii, a poza nim ma słabszą ~f, więc jej brak nie byłby bardzo odczuwalny.

Tu się zgodzę, ew. któraś z linii #164/#179 - chociaż w tym wypadku to trochę szukanie na siłę.


Ostatnio edytowano 3 lip 2010, o 01:12 przez lucapacioli, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lip 2010, o 06:21 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
lucapacioli napisał(a):
Znaczy się, że #144 miałby się nie zatrzymywać np. na przystanku " Prokocim CPN"? Nie wiem, czy ja Ciebie źle rozumiem ("a dalej na Rżąkę" - o co chodzi?), czy to Ty nie bardzo wiesz o czym piszesz? Co do #194 - skoro nie bardzo się orientujesz, to po co zabierasz głos? Nie mam zwyczaju udzielać się w tematach zawierających dziecięce fantazje, ale naprawdę momentami ręce opadają, a szkoda by było, gdyby to forum było uważane, za niepoważne "z założenia".


Chodziło o to, że na przystankach na ul. Wielickiej z wyjątkiem przystanków Bieżanowska i Prokocim Szpital ruch pasażerów jest bardzo, ale to bardzo nikły. Na przystanku Malborska jest podobnie. Co do 194, to powiedziałem tak a nie inaczej, bo akurat 194 często jeżdżę, tylko w rejonach Ruczaju rzadko bywam, więc się wypowie ktoś z tamtych rejonów. 194 na Kapelance z wyjątkiem przystanku pod Tesco też prawie w ogóle pasażerów nie zbiera ani nie wysadza. Tutaj nawet nie trzeba tworzyć linii pośpiesznych, można by zrobić po prostu przystanki na żądanie, do których mam wrażenie, że ZIKiT podchodzi z bardzo dużym dystansem, bo praktycznie są tworzone tylko, gdy przystanek znajduje się w szczerym polu.

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 3 lip 2010, o 06:24 przez czatowiec, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lip 2010, o 12:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:03
Posty: 1160
Lokalizacja: Krowodrza
czatowiec napisał(a):
Chodziło o to, że na przystankach na ul. Wielickiej z wyjątkiem przystanków Bieżanowska i Prokocim Szpital ruch pasażerów jest bardzo, ale to bardzo nikły. Na przystanku Malborska jest podobnie. Co do 194, to powiedziałem tak a nie inaczej, bo akurat 194 często jeżdżę, tylko w rejonach Ruczaju rzadko bywam, więc się wypowie ktoś z tamtych rejonów. 194 na Kapelance z wyjątkiem przystanku pod Tesco też prawie w ogóle pasażerów nie zbiera ani nie wysadza. Tutaj nawet nie trzeba tworzyć linii pośpiesznych, można by zrobić po prostu przystanki na żądanie, do których mam wrażenie, że ZIKiT podchodzi z bardzo dużym dystansem, bo praktycznie są tworzone tylko, gdy przystanek znajduje się w szczerym polu.


To bardzo mało wiesz o tych przystankach. Wielicka to jest jeden z głównych ciągów komunikacyjnych i naprawdę. Zapraszam w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, to zobaczysz ile faktycznie osób z nich korzysta. Prokocim CPN jest jednym z bardziej uczęszczanych przystanków, Malborska jest punktem przesiadkowym ze "184" na inne linie (pomijam oczywiście mieszkańców domów przy Wielickiej, bo to oczywiste jest), a na przystankach w rejonie Bonarki kończąc, gdzie ruch jest od otwarcia do zamknięcia.

_________________
Wiślacka {5} Krowodrza


Ostatnio edytowano 13 lip 2010, o 15:16 przez I.G.I, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lip 2010, o 12:30 
Offline
Zbanowany

Dołączył(a): 21 cze 2010, o 12:07
Posty: 105
Lokalizacja: z Krowodrzy
Nie zabierajcie mi 194 i 144 bo wysadzę 16, 17 i 21 w powietrze. :evil:

Jak już można zrobić 594 - szybką, po trasie zbliżonej do 194.

_________________
http://www.gratransport.fora.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lip 2010, o 12:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
bombka190 napisał(a):
Nie zabierajcie mi 194 i 144 bo wysadzę 16, 17 i 21 w powietrze. :evil:

Ciekawe, jak... :puppyeyes:
bombka190 napisał(a):
Jak już można zrobić 594 - szybką, po trasie zbliżonej do 194.

Kto da na to kasę? Bo rozumiem, że to ma być dodatek (czyli wszystkie linie zachowają swoją ilość kursów).

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 242 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL