Linie przyspieszone

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#31 Post autor: Kaszmir » 5 sty 2010, o 22:50

Abstrahując już od absurdalnych posunięć z "502" oraz "304", poruszę inny temat.

Doszedłem do wniosku, że przystanki "501" oraz "502" na odcinku R. Mogislkie - Wiślicka powinny być ułożone trochę na odwrót. Czemu?

Bo obecnie mamy sytuację, kiedy jeden rejon ma wszystkie autobusy do I obw., a drugi - żadnego. Bora-Komorowskiego codziennie mija 8 autobusów/h w szczycie do I obw. i żaden się tam nie zatrzymuje. "502" za to staje na Pilotów, gdzie jest "152" i "124", podobnie z Narzymskiego (wprawdzie "x24" tam jest tylko w jedną stronę, ale to zawsze coś, poza tym przystanek Łukasiewicza też jest niedaleko) .

Dlatego to właśnie "501" powinien zatrzymywać się na Pilotów (oraz ew. nieszczęsnym Narzymskiego), a "502" na Bora-Komorowskiego oraz Olszy II.
Już pomijam fakt, że obie linie omijają R. Młyńskie, na którym jest znacznie większa wymiana pasażerska niż na Pilotów czy Narzymskiego...
Ostatnio zmieniony 5 sty 2010, o 22:53 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#32 Post autor: Kaszmir » 24 cze 2010, o 12:04

(kontynuuję wątek z "Wakacje 2010")
LK pisze:"501" ma mieć dodatkowy przystanek :?:
To może już zmienimy jej numer na "189" - bo linie przyspieszone stają się zwykłymi.
Dla linii przyspieszonych zasada jest taka, że na obrzeżach i w centrum powinny mieć w miarę gęsto ułożone przystanki, a pośrodku - rzadziej.
Zatem dodanie Narzymskiego dla "502"+"522" można uważać za złe. W przypadku "304" - Prokocim CPN jest ok, Naftobudowa - mieszane uczucia, lecz Korony nie powinno być.
Dla "501" - znów mieszane uczucia.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#33 Post autor: czatowiec » 1 lip 2010, o 22:28

Trzeba zwiększyć liczbę linii przyśpieszonych, szczególnie na kluczowych relacjach na trasie poza ścisłym centrum już. Np. "144" i "194" mogłyby zostać idealnymi liniami przyśpieszonymi. Trzeba tylko dobrze zastanowić się, gdzie mają się zatrzymywać a gdzie nie, by było jak najmniej protestów, i umieć uzasadnić dlaczego tam a nie gdzie indziej. Do tego sporo przystanków można zrobić po prostu "Na żądanie", bo jest wiele przystanków zwykłych, na których prawie nikt nie wsiada, a pomachać ręką albo zbliżyć się do krawędzi przystankowej to nie problem.
Ostatnio zmieniony 2 lip 2010, o 15:48 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#34 Post autor: Kaszmir » 2 lip 2010, o 15:53

czatowiec pisze:Np. "144" i "194" mogłyby zostać idealnymi liniami przyśpieszonymi. Trzeba tylko dobrze zastanowić się, gdzie mają się zatrzymywać a gdzie nie, by było jak najmniej protestów, i umieć uzasadnić dlaczego tam a nie gdzie indziej.
Masz rację, że linii przyspieszonych powinno być więcej, lecz nie jestem pewny, czy "144" albo "194" to właściwi kandydaci. Stanowią jedyny transport wzdłuż Al. Kijowskiej ("102" nie liczę) i w praktyce przyspieszone mogłyby być jedynie na odcinkach południowych.

Dla mnie dobrym kandydatem jest "114" - na większości trasy jest zdublowana, nie licząc Prądnika Białego. W szczycie jest wiele innych linii, a poza nim ma słabszą ~f, więc jej brak nie byłby bardzo odczuwalny.
Przyspieszyłbym też "208", przynajmniej w miejskiej części trasy - linii i tak miało nie być.
Ostatnio zmieniony 2 lip 2010, o 15:53 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

bombka190
Zbanowany
Posty: 105
Rejestracja: 21 cze 2010, o 13:07
Lokalizacja: z Krowodrzy

#35 Post autor: bombka190 » 2 lip 2010, o 16:49

Moja propozycja linii przyspieszonych
501 MYDLNIKI-Balicka-Bronowicka-Piastowska-Nawojki-Czarnowiejska-Aleje-Zwierzyniecka-Podzamcze-Stradomska-Dietla-Aleja Pokoju-Aleja Jana Pawła II-Aleja Solidarności-KOMBINAT
Przystanki: Mydlniki, Bronowice Małe, WKS Wawel, Uniwersytet Rolniczy, Jubilat, Wawel, Starowiślna/Dietla, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, Rondo Czyżyńskie, Plac Centralny, Kombinat
502 jak obecnie
503 WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE-Architektów-Łowińskiego-Okulickiego-Opolska-Prądnicka-NOWY KLEPARZ
Przystanki:Wzgórza Krzesławickie, Os.Na Stokach, CH Krokus, Szpital Jana Pawła II, Prądnicka, Nowy Kleparz.
522 zmiana numeru na 504

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#36 Post autor: Kaszmir » 2 lip 2010, o 16:58

bombka190 pisze:501 MYDLNIKI-Balicka-Bronowicka-Piastowska-Nawojki-Czarnowiejska-Aleje-Zwierzyniecka-Podzamcze-Stradomska-Dietla-Aleja Pokoju-Aleja Jana Pawła II-Aleja Solidarności-KOMBINAT
A gros osób korzystających z "501" na odcinku Pl. Centralny-Al. Gen. Andersa-Wiślicka-R. Mogilskie zostałby bez linii przyspieszonej ;P
bombka190 pisze:503 WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE-Architektów-Łowińskiego-Okulickiego-Opolska-Prądnicka-NOWY KLEPARZ
Przystanki:Wzgórza Krzesławickie, Os.Na Stokach, CH Krokus, Szpital Jana Pawła II, Prądnicka, Nowy Kleparz.
CH Krokus - może chodzi Ci o Bora-Komorowskiego?
Na Wiślickiej też by się nie zatrzymywała?
Ostatnio zmieniony 2 lip 2010, o 17:00 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#37 Post autor: czatowiec » 2 lip 2010, o 17:04

Kaszmir pisze:Masz rację, że linii przyspieszonych powinno być więcej, lecz nie jestem pewny, czy "144" albo "194" to właściwi kandydaci. Stanowią jedyny transport wzdłuż Al. Kijowskiej ("102" nie liczę) i w praktyce przyspieszone mogłyby być jedynie na odcinkach południowych.
Myślałem o prawie całym odcinku za Rondem Grunwaldzkim. "144" by się zatrzymywał na Bieżanowskiej i potem Prokocim Szpital, a dalej na Rżąkę, a "194" gdzieś dalej na Ruczaju (nie orientuję się tam) i na Kampus UJ.
Ostatnio zmieniony 2 lip 2010, o 17:08 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#38 Post autor: Kaszmir » 2 lip 2010, o 17:05

czatowiec pisze:Myślałem o prawie całym odcinku za Rondem Grunwaldzkim. "144" by się zatrzymywał na Bieżanowskiej i potem Prokocim Szpital, a dalej na Rżąkę, a "194" gdzieś dalej na Ruczaju (nie orientuję się tam).
"144" na R. Matecznego też by się nie zatrzymywał? ;P A na odcinku północnym obie byłyby liniami zwykłymi, trochę niekonsekwencja.
Ostatnio zmieniony 2 lip 2010, o 17:06 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#39 Post autor: czatowiec » 2 lip 2010, o 17:09

Kaszmir pisze:"144" na R. Matecznego też by się nie zatrzymywał?
Wyleciało mi z głowy ;pp Ogólnie według mnie sporo przystanków mogło by być n/ż, bo na trasie do Bieżanowa większość przystanków zabiera tlen, a można by je spokojnie ominąć. A "501" jest według mnie dziwne, bo obsługuje tak naprawdę podobną relację co "4". Można by też wymyślić coś na wzór warszawskich linii ekspresowych - z jednego krańca miasta na drugi i 5 przystanków na trasie. ;D
Ostatnio zmieniony 2 lip 2010, o 17:11 przez czatowiec, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#40 Post autor: EU8N » 2 lip 2010, o 18:51

bombka190 pisze:503 WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE-Architektów-Łowińskiego-Okulickiego-Opolska-Prądnicka-NOWY KLEPARZ
Przystanki:Wzgórza Krzesławickie, Os.Na Stokach, CH Krokus, Szpital Jana Pawła II, Prądnicka, Nowy Kleparz.
Gdzie niby miałby zawracać w rejonie przystanku Wzgórza Krzesławickie? I potem byłby wjazd kieszeniowy na pętlę "142" i "182"? Nie ma przystanków CH Krokus i Szpital Jana Pawła II. Nie ma też przystanków autobusowych o nazwie Prądnicka (one były tylko wtedy, gdy był tam remont torowiska).
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 643
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

#41 Post autor: lucapacioli » 3 lip 2010, o 01:42

czatowiec pisze: Myślałem o prawie całym odcinku za Rondem Grunwaldzkim. "144" by się zatrzymywał na Bieżanowskiej i potem Prokocim Szpital, a dalej na Rżąkę, a "194" gdzieś dalej na Ruczaju (nie orientuję się tam) i na Kampus UJ.
Znaczy się, że #144 miałby się nie zatrzymywać np. na przystanku " Prokocim CPN"? Nie wiem, czy ja Ciebie źle rozumiem ("a dalej na Rżąkę" - o co chodzi?), czy to Ty nie bardzo wiesz o czym piszesz? Co do #194 - skoro nie bardzo się orientujesz, to po co zabierasz głos? Nie mam zwyczaju udzielać się w tematach zawierających dziecięce fantazje, ale naprawdę momentami ręce opadają, a szkoda by było, gdyby to forum było uważane, za niepoważne "z założenia".
Kaszmir pisze:Dla mnie dobrym kandydatem jest "114" - na większości trasy jest zdublowana, nie licząc Prądnika Białego. W szczycie jest wiele innych linii, a poza nim ma słabszą ~f, więc jej brak nie byłby bardzo odczuwalny.
Tu się zgodzę, ew. któraś z linii #164/#179 - chociaż w tym wypadku to trochę szukanie na siłę.
Ostatnio zmieniony 3 lip 2010, o 02:12 przez lucapacioli, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#42 Post autor: czatowiec » 3 lip 2010, o 07:21

lucapacioli pisze:Znaczy się, że #144 miałby się nie zatrzymywać np. na przystanku " Prokocim CPN"? Nie wiem, czy ja Ciebie źle rozumiem ("a dalej na Rżąkę" - o co chodzi?), czy to Ty nie bardzo wiesz o czym piszesz? Co do #194 - skoro nie bardzo się orientujesz, to po co zabierasz głos? Nie mam zwyczaju udzielać się w tematach zawierających dziecięce fantazje, ale naprawdę momentami ręce opadają, a szkoda by było, gdyby to forum było uważane, za niepoważne "z założenia".
Chodziło o to, że na przystankach na ul. Wielickiej z wyjątkiem przystanków Bieżanowska i Prokocim Szpital ruch pasażerów jest bardzo, ale to bardzo nikły. Na przystanku Malborska jest podobnie. Co do 194, to powiedziałem tak a nie inaczej, bo akurat 194 często jeżdżę, tylko w rejonach Ruczaju rzadko bywam, więc się wypowie ktoś z tamtych rejonów. 194 na Kapelance z wyjątkiem przystanku pod Tesco też prawie w ogóle pasażerów nie zbiera ani nie wysadza. Tutaj nawet nie trzeba tworzyć linii pośpiesznych, można by zrobić po prostu przystanki na żądanie, do których mam wrażenie, że ZIKiT podchodzi z bardzo dużym dystansem, bo praktycznie są tworzone tylko, gdy przystanek znajduje się w szczerym polu.
Ostatnio zmieniony 3 lip 2010, o 07:24 przez czatowiec, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

#43 Post autor: I.G.I » 3 lip 2010, o 13:21

czatowiec pisze: Chodziło o to, że na przystankach na ul. Wielickiej z wyjątkiem przystanków Bieżanowska i Prokocim Szpital ruch pasażerów jest bardzo, ale to bardzo nikły. Na przystanku Malborska jest podobnie. Co do 194, to powiedziałem tak a nie inaczej, bo akurat 194 często jeżdżę, tylko w rejonach Ruczaju rzadko bywam, więc się wypowie ktoś z tamtych rejonów. 194 na Kapelance z wyjątkiem przystanku pod Tesco też prawie w ogóle pasażerów nie zbiera ani nie wysadza. Tutaj nawet nie trzeba tworzyć linii pośpiesznych, można by zrobić po prostu przystanki na żądanie, do których mam wrażenie, że ZIKiT podchodzi z bardzo dużym dystansem, bo praktycznie są tworzone tylko, gdy przystanek znajduje się w szczerym polu.
To bardzo mało wiesz o tych przystankach. Wielicka to jest jeden z głównych ciągów komunikacyjnych i naprawdę. Zapraszam w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, to zobaczysz ile faktycznie osób z nich korzysta. Prokocim CPN jest jednym z bardziej uczęszczanych przystanków, Malborska jest punktem przesiadkowym ze "184" na inne linie (pomijam oczywiście mieszkańców domów przy Wielickiej, bo to oczywiste jest), a na przystankach w rejonie Bonarki kończąc, gdzie ruch jest od otwarcia do zamknięcia.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2010, o 16:16 przez I.G.I, łącznie zmieniany 2 razy.
Wiślacka {5} Krowodrza

bombka190
Zbanowany
Posty: 105
Rejestracja: 21 cze 2010, o 13:07
Lokalizacja: z Krowodrzy

#44 Post autor: bombka190 » 3 lip 2010, o 13:30

Nie zabierajcie mi 194 i 144 bo wysadzę 16, 17 i 21 w powietrze. :evil:

Jak już można zrobić 594 - szybką, po trasie zbliżonej do 194.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#45 Post autor: EU8N » 3 lip 2010, o 13:43

bombka190 pisze:Nie zabierajcie mi 194 i 144 bo wysadzę 16, 17 i 21 w powietrze. :evil:
Ciekawe, jak... :puppyeyes:
bombka190 pisze:Jak już można zrobić 594 - szybką, po trasie zbliżonej do 194.
Kto da na to kasę? Bo rozumiem, że to ma być dodatek (czyli wszystkie linie zachowają swoją ilość kursów).
Wreszcie na odpowiedniej linii...

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”