Linie przyspieszone

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#16 Post autor: Kaszmir » 18 lis 2009, o 22:54

sylwek2k pisze:Ale zobacz sobie jak wyglada to w przypadku "501". Kiedys miedzy przystankiem Bronowice Nowe i Mydlniki nie bylo przystankow posrednich, teraz miedz Bronowicami Malymi, a Mydlnikami autobus moze zatrzymywac sie na kazdym przystanku... cos sie stalo? Tylko poprawil sie dojazd dla czesci osob :)
I tu jest to dobry pomysł.
Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie linia przyspieszona powinna szybko dowozić ludzi z dalszych rejonów miasta do centrum. Dlatego przystanki powinny być rozmieszczone gęsto na końcach trasy, a rzadziej w środku - i tak właśnie jest na "501".
EU8N pisze:A ja obawiam się, że teraz pasażerowie z innych przystanków, gdzie przyspieszone się nie zatrzymują zaczną walczyć o zatrzymywanie się "pięćsetek" na ich przystankach na zasadzie "Oni dostali, to czemu my nie?". I tu może pójść np. o przystanek "Wlotowa".
Można tego oczekiwać. Wlotowa to dobry przykład, podobnie jak Bora-Komorowskiego ("żadnej linii bezpośrednio do Basztowej czy T. Bagatela, dwie przejeżdżają i żadna się nie zatrzymuje - trzeba to zmienić!") ...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#17 Post autor: Kaszmir » 11 gru 2009, o 22:43

I oczywiście wraz z uruchomieniem dodatkowego przystanku dla "502" pojawiło się zamieszanie, bo "512" już nie staje na Narzymskiego, a do tej pory te linie miały taki sam układ na wspólnej części... Zastanawiam się, czy niedługo wprowadzą ten przystanek dla "512".

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#18 Post autor: rafaello » 15 gru 2009, o 08:07

Być może od stycznia 2010 r. linia "502" nie pojawi się na przystanku "Narzymskiego" i nie tylko:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821, ... nowa_.html
Mam nadzieję że pomysły ZIKiT-u i MPK spalą na panewce i że mieszkańcy miasta (szczególnie okolic Bieżanowa, Prokocimia) doprowadzą do afery :bomb:


Edit: zmodyfikowano link - K
Ostatnio zmieniony 15 gru 2009, o 10:37 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

#19 Post autor: Flover » 15 gru 2009, o 10:10

Ciekawa sprawa z tym "502", bo jeszcze do niedawna szukano przegubów, bo się ludzie nie mieszczą, a teraz chcą tę linię skracać. Co roku przy oszczędnościach wychodzi "502", ja myślę, że to taki chwyt retoryczny.

Potem będzie: "no dobrze, "502" zostaje, ale musimy zaoszczędzić, więc skracamy "173" do Bonarki" :D

Swoją drogą w artykule jest coś o zachęcaniu do komunikacji... większej liczbie autobusów z roku na rok... jako dotychczasowej polityce miasta. Idą wybory i nikt nam nie wmówi, że białe jest białe a czarne jest czarne.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#20 Post autor: Kaszmir » 15 gru 2009, o 10:46

rafaello pisze:Mam nadzieję że pomysły ZIKiT-u i MPK spalą na panewce
MPK nie ma wpływu na tę sprawę.
rafaello pisze:i że mieszkańcy miasta (szczególnie okolic Bieżanowa, Prokocimia) doprowadzą do afery :bomb:
Doprowadzą, choć myślę, że nie będą musieli, bo...
Flover pisze:Co roku przy oszczędnościach wychodzi "502", ja myślę, że to taki chwyt retoryczny.
...bo wydaje się to być kolejną zagrywką, z cyklu "zmniejszają nam budżet, musimy zrobić skandal w prasie, by go uratować". Rok temu było tak samo: mieli zawieszać "502", "11", "12". Burza, jaka się wtedy wywołała w prasie, skutecznie zniechęciła radnych do tak wspaniałych pomysłów, jak zmniejszanie środków na km.
Flover pisze:Swoją drogą w artykule jest coś o zachęcaniu do komunikacji... większej liczbie autobusów z roku na rok... jako dotychczasowej polityce miasta. Idą wybory i nikt nam nie wmówi, że białe jest białe a czarne jest czarne.
Dokładnie. Zresztą pomysł skracania "502" uważam za zły. Owszem, w części południowej dubluje tramwaj, ale to nie jest argument za skróceniem jej do centrum, tylko za przebudową trasy.

Bo "502" jest równie ważne jako połączenie rejonów Olszy, Wiślickiej, os. Strusia z Wielicką oraz Bieżanowem. I zasadniczo nie ma dobrej alternatywy na tej trasie.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#21 Post autor: Mseifer » 15 gru 2009, o 14:49

Na stronie z artykułem pojawiła się sonda.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#22 Post autor: rafaello » 15 gru 2009, o 18:27

Mseifer pisze:Na stronie z artykułem pojawiła się sonda.
Wyniki same mówią za siebie - ja również wziąłem w niej udział. Ciekaw jestem czy Bartlewicz i spółka wezmą ją sobie do serca ? Bo widzę że te ich pomysły to czeka czarny scenariusz.

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

#23 Post autor: I.G.I » 15 gru 2009, o 19:01

rafaello pisze:
Mseifer pisze:Na stronie z artykułem pojawiła się sonda.
Wyniki same mówią za siebie - ja również wziąłem w niej udział. Ciekaw jestem czy Bartlewicz i spółka wezmą ją sobie do serca ? Bo widzę że te ich pomysły to czeka czarny scenariusz.
Miejmy nadzieję.. Ja osobiście podróżuję "502" 3/4 trasy od dziewczyny (przystanek Os. Strusia) do domu (Bieżanowska -> Kurdwanów) i nie raz obserwuję jak ludzie ledwo się mieszczą szczególnie w godzinach wieczornych w stronę Bieżanowa. Mimo iż jest alternatywa w postaci tramwaju to i tak "502" zawszę będzie zatłoczone...
Wiślacka {5} Krowodrza

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#24 Post autor: Kaszmir » 15 gru 2009, o 23:39

rafaello pisze:Wyniki same mówią za siebie - ja również wziąłem w niej udział. Ciekaw jestem czy Bartlewicz i spółka wezmą ją sobie do serca ? Bo widzę że te ich pomysły to czeka czarny scenariusz.
Wyniki? Obecnie jest 60% do 40%, większość jest za skróceniem "502"...

Ale co się dziwić - taka ankieta nie świadczy o niczym*.


*jako przykład: wyobraźcie sobie abstrakcyjną ankietę: 'Czy byłbyś za likwidacją linii "122" kosztem wzmocnienia "182"?' Zapewne większość głosów byłaby na tak - czy to znaczy, że należy tak zrobić?

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#25 Post autor: EU8N » 16 gru 2009, o 13:06

Kaszmir pisze:Ale co się dziwić - taka ankieta nie świadczy o niczym*.
No tak, skoro ankieta zawiera opinie sprzeczne z Twoimi opiniami, to od razu nie świadczy o niczym. Ciekawe, czy sądziłbyś tak samo, gdyby wyniki były odwrotne?
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#26 Post autor: Kaszmir » 16 gru 2009, o 13:31

EU8N pisze:No tak, skoro ankieta zawiera opinie sprzeczne z Twoimi opiniami, to od razu nie świadczy o niczym.
Podałem przykład - szkoda, że go ominąłeś.
EU8N pisze:Ciekawe, czy sądziłbyś tak samo, gdyby wyniki były odwrotne?
Sądziłbym tak samo - anonimowe ankiety*, do tego dotyczące części osób, ale skierowane do wszystkich mieszkańców (zatem - również dużej części, której nei dotyczy rozważany problem) nie mają sensu.

Przykład podałem w poprzednim poście. Czyli powinniśmy usunąć "122"?

*Pamiętacie ankietę na stronie ZIKiT odnośnie tramwaju na Kampus? Nie jest to przypadek, że wymagano tam, by podać dane osobiste, w tym miejsce zamieszkania...

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#27 Post autor: LK » 16 gru 2009, o 21:35

Osobiście jestem przeciwko cięciom na "502"... do Bieżanowa jeździ dużo ludzi, więc myślę, że głosowały tak osoby, którym nie podoba się, że autobusem jeździ więcej osób.
Jeżeli się to stanie, to sobie wyobrażam, co będzie się działo za kilka lat :( .
I mam pytanie, czy lepiej, aby mieszkańcy przystanku "Aleksandry" stracili jedyną linię dzienną :?: , czy w takcie z "512" nie są wystarczające :?: , czy u nas w mieście zawsze chce się zabierać :?:
Ostatnio zmieniony 16 gru 2009, o 21:45 przez LK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#28 Post autor: Kaszmir » 17 gru 2009, o 00:09

Osobiście wydaje mi się, że pomysł skrócenia "502" nie przejdzie.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2009, o 00:09 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7449
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#29 Post autor: Locutus » 19 gru 2009, o 13:23

No mam nadzieję, że nie przejdzie, bo odcięcie kilkunastu tysięcy ludzi od najszybszego dojazdu do centrum, skazanie ich, by dymali na butach ponad kilometr do tramwaju zamiast max trzystu metrów do przystanku autobusowego, a także odebranie wszystkim niepełnosprawnym możliwości dojazdu do centrum (bo wszakże wszystkie tramwaje jeżdżące na trasie Bieżanów – centrum Krakowa są wysokopodłogowe) to skandal... A że „502” dubluje tramwaj? Ma dublować, taka jest funkcja linii PRZYŚPIESZONEJ – zapewnić SZYBKI dojazd do centrum osiedlom najbardziej od owego centrum oddalonym.

A pomysł z zastąpieniem pięćsetdwójki trzystaczwórką jest o tyle absurdalny, że „304” już dziś jeździ zaprane po dach i dodatkowej grupy dotychczasowych pasażerów „502” by fizycznie nie było w stanie przejąć.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#30 Post autor: Kaszmir » 19 gru 2009, o 13:36

Proponuję dla porządku dyskusje związane z nowym układem linii kontynuować w temacie:
http://pkk.info.pl/viewtopic.php?t=392
;)
Ostatnio zmieniony 19 gru 2009, o 13:36 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”