Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 gru 2017, o 23:29

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 366 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 gru 2012, o 22:00 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 8 gru 2012, o 22:42
Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Witam,

Od 8 listopada na linii 130 kursują autobusy 12-metrowe. Powoduje to wielokrotnie problem z wejściem do pojazdu - bardzo często niestety chętni nie mieszczą się do autobusu i są zmuszeni czekać na następny, często opóźniony.

Zredagowałem petycję, którą chciałbym przekazać ZIKiTowi.

Czy mógłbym prosić Was o pomoc w nagłośnieniu sprawy i o podpisywanie się pod nią?

Załączam link do petycji: http://www.petycje.pl/petycja/9118/przy ... i_130.html

a także do wydarzenia na fb: http://www.facebook.com/events/566230840059847/


Ostatnio edytowano 3 lut 2014, o 21:25 przez Matt, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2012, o 22:21 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 20:53
Posty: 879
Lokalizacja: Kraków Azory
Pomysł jak najbardziej słuszny. "130" obsługiwana krótkimi wozami była w czasach PRL oraz kilka lat po upadku PRL, ale wówczas autobusy tej linii kursowały częściej (zdaje się co 3 albo co 5 minut w szczycie). Teraz przy rzadszym kursowaniu mamy krótki wóz. Fakt, Urbino 12 jest nieco bardziej pojemny niż Ikarus 260 czy Jelcz M11, lecz ta różnica w pojemności nie przekłada się w żaden sposób na zdolności przewozowe.

_________________
Moja fotogaleria :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2012, o 22:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Popieram petycję! Na pokrzepienie dodam, że podobny problem był w Tyńcu - linia "112" nie dość, że pojechała rzadziej, to do tego przegubowce zostały zastąpione przez krótkie autobusy. Na szczęście dosłownie w tym tygodniu udało się to cofnąć i znów jeżdżą 18-metrowce :)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 9 gru 2012, o 22:29 przez Kaszmir, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 gru 2012, o 09:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Cytuj:
Pragniemy zapewnić, że nowa sieć połączeń nie jest sposobem na szukanie oszczędności - globalna ilość wozokilometrów pokonywana przez pojazdy w mieście nie zmieniła się w związku z marszrutyzacją. Niemniej zdajemy sobie sprawę z tego, że na niektórych liniach (w tym 130 - szczególnie popołudniu) występują przeciążenia. W tym momencie zbieramy dane na temat takich sytuacji, by móc wprowadzić korekty. W przypadku linii 130 być może rozwiązaniem będzie dołożenie dodatkowego kursu. Wprowadzenia ewentualnych korekt, również taborowych, należy się spodziewać w czasie ferii zimowych.
http://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/po ... comments=7

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2012, o 22:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Część postów przeniesiona do tematu Mała marszrutyzacja - km po otwarciu linii do Kampusu.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 18 gru 2012, o 22:54 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sty 2013, o 15:09 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 8 gru 2012, o 22:42
Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Gdyby kogoś interesowało - odpowiedź dyr. Saponia:

http://pokazywarka.pl/maajn2/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sty 2013, o 15:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Matt napisał(a):
Gdyby kogoś interesowało - odpowiedź dyr. Saponia:

http://pokazywarka.pl/maajn2/

Cytuję:
Cytuj:
Obecnie analizowane są możliwości ewentualnej poprawy oferty na linii 130 (w godzinach szczytu porannego) biorąc pod uwagę posiadane środki finansowe na Komunikację Miejską, w tym również wprowadzenie ograniczeń w ofercie na innych liniach w celu sfinansowania zmian na linii 130.

Zastanawiam się, czy to jest zła czy dobra wiadomość...?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 19 sty 2013, o 15:14 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2013, o 22:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Jak oni cięli – linia “130″
http://krabok.wordpress.com/2013/03/17/ ... linia-130/
Cytuj:
W jednym z wariantów przygotowanych dla marszrutyzacji linie miały kursować z częstotliwościami co 6 oraz co 12 minut. Rozgorzała dyskusja, czy Kraków potrzebuje linii kursujących tak często i czy aby nie jest to zbyt rewolucyjny pomysł. Tymczasem kiedyś “130″ już kursowało z taką częstotliwością.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 mar 2013, o 00:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 15 maja 2011, o 14:35
Posty: 1257
Lokalizacja: Bielsko-Biała
krabok napisał(a):
Dzięki temu mieszkańcy mogą podjechać i przesiąść się na tramwaj, zamiast stać w olbrzymich korkach na Wrocławskiej. Jednak czy uzasadnia to aż tak duże ograniczenia?

Nie znam sytuacji ale to zdanie brzmi dość przekonująco, zwłaszcza że polityka przesiadki na tramwaj nie jest niczym nowym. Stąd mniej to "jak oni cięli", a więcej "jak chcą zachęcić do przesiadki nie obniżając jednocześnie ceny biletu na dwie linie".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 mar 2013, o 01:24 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 8 gru 2012, o 22:42
Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Ja bym jeszcze dodał ten rozkład: http://web.archive.org/web/199807030844 ... y_130.html jako znak, że oferta linii 130 jest najgorsza od przynajmniej 15 lat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 mar 2013, o 12:20 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4388
Lokalizacja: Kraków
rodan napisał(a):
krabok napisał(a):
Dzięki temu mieszkańcy mogą podjechać i przesiąść się na tramwaj, zamiast stać w olbrzymich korkach na Wrocławskiej. Jednak czy uzasadnia to aż tak duże ograniczenia?

Nie znam sytuacji ale to zdanie brzmi dość przekonująco, zwłaszcza że polityka przesiadki na tramwaj nie jest niczym nowym. Stąd mniej to "jak oni cięli", a więcej "jak chcą zachęcić do przesiadki nie obniżając jednocześnie ceny biletu na dwie linie".


Tylko powyższe stwierdzenie nie dotyczy mieszkańców okolic Wrocławskiej, a to oni zwłaszcza nie mogą pomieścić się do autobusu (a jest to jedyna linia).
Na początku lat 90-ych 130 kursowało w szczycie co 5 minut, po szczycie co ok. 8, ale rozkładu niestety nie posiadam. Autobusy były krótkie jak teraz, więc łatwo przeliczyć, że obecna oferta to ok. 50% tej sprzed 20 lat. A na Wrocławskiej nie wyburzono w tym czasie połowy bloków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 mar 2013, o 13:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Matt napisał(a):
Ja bym jeszcze dodał ten rozkład: http://web.archive.org/web/199807030844 ... y_130.html jako znak, że oferta linii 130 jest najgorsza od przynajmniej 15 lat...

Wow, nie byłem świadom, że na web.archive.org można znaleźć aż tak stare rozkłady. Dzięki wielkie! :)

pablo napisał(a):
rodan napisał(a):
Nie znam sytuacji ale to zdanie brzmi dość przekonująco, zwłaszcza że polityka przesiadki na tramwaj nie jest niczym nowym. Stąd mniej to "jak oni cięli", a więcej "jak chcą zachęcić do przesiadki nie obniżając jednocześnie ceny biletu na dwie linie".


Tylko powyższe stwierdzenie nie dotyczy mieszkańców okolic Wrocławskiej, a to oni zwłaszcza nie mogą pomieścić się do autobusu (a jest to jedyna linia).
Na początku lat 90-ych 130 kursowało w szczycie co 5 minut, po szczycie co ok. 8, ale rozkładu niestety nie posiadam. Autobusy były krótkie jak teraz, więc łatwo przeliczyć, że obecna oferta to ok. 50% tej sprzed 20 lat. A na Wrocławskiej nie wyburzono w tym czasie połowy bloków.

Wrocławska to jedno. Jeśli zaś chodzi o same Azory, to dla mnie trochę problemem jest, że ze "130" zabrano dużo, a dano w zamian niewiele. Właściwie tyle, co "168" jeżdżące co 40 minut. Na "138" zmiana ilości kursów jest kosmetyczna, a i tak to tylko dzięki pocięciu "132" i przeniesieniu kursów. Jeszcze rok temu "138" też było sporo na minusie.

Żeby nie narzekać przesadnio :-) Gdy "168" pojedzie co 20 minut i w takcie ze "138", to będzie ok. Tyle, że to wciąż ponad rok czasu, a i nie mamy żadnej gwarancji, że w zamian nie będzie innych cięć.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 18 mar 2013, o 13:12 przez Kaszmir, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 mar 2013, o 18:58 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 10 lis 2012, o 21:35
Posty: 114
Lokalizacja: Krk
Wrocławską uratowałaby jakaś względnie kursująca linia wspomagająca potoki na trasie Łobzów PKP - Nowy Kleparz - 3 Wieszczów (?) a odciążyłaby 130.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 12:33 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 10 lis 2012, o 21:35
Posty: 114
Lokalizacja: Krk
Przedwczoraj w glonojadzie nr 130 zniknął mój portfelik z kartą bankomatową i kkm... całuję rączki :devil:


Ostatnio edytowano 13 kwi 2013, o 13:24 przez Outofrange, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 13:12 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 20:53
Posty: 879
Lokalizacja: Kraków Azory
"130" odciążyłaby na tym odcinku albo sprawnie funkcjonująca kolej aglomeracyjna albo często kursująca dowozówka z Azorów na Krowodrzę Górkę. Obecna oferta na tym odcinku jest raczej nieszczególna, zwłaszcza w weekendy.

_________________
Moja fotogaleria :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 366 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL