Os. Kliny, Pod Fortem

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
tadeusz bigda
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 30 lis 2010, o 22:52
Lokalizacja: krakow

Os. Kliny, Pod Fortem

#1 Post autor: tadeusz bigda » 30 lis 2010, o 22:56

Uruchamia się nie wiem po co 12, a wtym rejonie co faktycznie potrzeba to zero zmian.
Po pierwsze: Witamy :) Po drugie: Tematy zaczynamy z dużej litery i prosiłbym zachować zasady interpunkcji. - adm. Coffee
Ostatnio zmieniony 3 lut 2014, o 21:28 przez tadeusz bigda, łącznie zmieniany 3 razy.
tadek

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6360
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#2 Post autor: Coffee » 30 lis 2010, o 23:03

tadeusz bigda pisze:Uruchamia się nie wiem po co 12, a wtym rejonie co faktycznie potrzeba to zero zmian.
Jak zero? A "451"!?
Co prawda nie rozwiązuje to wszystkich problemów, ale bardzo źle nie jest. Przydałoby się przesunąć czasowo 2 kursy na "151" i jeden na '116" i w miarę było by dobrze.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#3 Post autor: Kaszmir » 30 lis 2010, o 23:23

Coś powinno się poprawić po otwarciu tramwaju na Ruczaj, którego budowa właśnie się rozpoczęła. Kto wie, może Os. Kliny też powinny powalczyć o linię w rejon Grota-Roweckiego?

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#4 Post autor: pablo » 1 gru 2010, o 10:20

Osiedle Kliny/ Pod Fortem powinny powalczyć o linię do centrum (np. wydłużenie 116 do Cracovii) oraz o linie do punktów przesiadkowych (oprócz obecnego BF w przyszłości także do Kampusu).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#5 Post autor: Kaszmir » 1 gru 2010, o 13:44

pablo pisze:Osiedle Kliny/ Pod Fortem powinny powalczyć o linię do centrum (np. wydłużenie 116 do Cracovii) oraz o linie do punktów przesiadkowych (oprócz obecnego BF w przyszłości także do Kampusu).
"116" co centrum? Po pierwsze, łapałoby olbrzymie spóźnienia na Kapelance i Alejach, po drugie zbierałoby mnóstwo osób z Alej podróżujących niekoniecznie do końca trasy, przez co mieszkańcy Os. Pod Fortem (dla których przede wszystkim powinna być ta linia) mieliby problemy z wejściem.

Do tego dość duże koszty wydłużenia - czynią je co najmniej kontrowersyjnym.
Ostatnio zmieniony 1 gru 2010, o 13:45 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#6 Post autor: pablo » 1 gru 2010, o 14:51

Przypuszczam, że 116 łapie opóźnienia na Kapelance i obecnie. Ewentualne przedłużenie nie zaszkodziłoby - na Alejach są w miarę sprawne pasy dla autobusów. Autobusy jeżdżące przez Aleje łapią opóźnienia na peryferiach. Z własnego doświadczenia wiem, że przyczyną porannych opóźnień w północnej części tras dla linii 144, 194 i obecnego 173 jest Stachiewicza, a dla 164 Prądnicka. Po południu 144 i 194 grzęźnie na Kijowskiej i Wrocławskiej. Sytuacji z południowej części miasta nie znam z autopsji, jedynie z relacji, ale wiadomo, jak jest rano na Ruczaju, co rozwala rokłady tamtejszych linii. W kwestii 116 to mnie marzy się połączenie 116 i 137 w jedną linię (od RG przez Aleje do NK). Taka linia powinna jeździć obsługiwana taborem 18 m., ale wiadomo, jak wyglądają zbyt wąskie uliczki na Klinach/Pod Fortem i Kuźnicach :twisted: oraz korki choćby przed Rondem Grunwaldzkim czy Kleparzem :twisted: . Na dodatek znamy nakłady na KM w Krakowie. Więc jest to tzw. marzenie ścietej głowy :cry:
Ostatnio zmieniony 1 gru 2010, o 14:53 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7453
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#7 Post autor: Locutus » 2 gru 2010, o 11:09

pablo pisze:Osiedle Kliny/ Pod Fortem powinny powalczyć o linię do centrum (np. wydłużenie 116 do Cracovii) oraz o linie do punktów przesiadkowych (oprócz obecnego BF w przyszłości także do Kampusu).
Zgadzam się. Kiedyś tu na forum proponowałem, żeby po otwarciu tramwaju do Ruczaju połączyć 116 i 114 w jedną linię, ale mnie zakrzyczeli. :-P

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#8 Post autor: Kaszmir » 2 gru 2010, o 12:39

pablo pisze:Przypuszczam, że 116 łapie opóźnienia na Kapelance i obecnie. Ewentualne przedłużenie nie zaszkodziłoby - na Alejach są w miarę sprawne pasy dla autobusów.
Z/do Cracovii łapałby jeszcze większe opóźnienia, a buspasy niestety są tylko na wybranych odcinkach. A jakby się opóźnienia nałożyły, to mogłyby przekroczyć czas odpoczynku na pętli = opóźnione wyjazdy na starcie trasy. Teraz przynajmniej zaczyna trasę punktualnie.

Ja osobiście byłbym zwolennikiem skrócenia go do Łagiewnik po otwarciu tramwaju, a zwolnione wzkm przeznaczyć na poprawę jego ~f, zwłaszcza w weekendy. Ew. zostawić go w obecnej formie, gdyby mieszkańcy nie chcieli.
pablo pisze:Autobusy jeżdżące przez Aleje łapią opóźnienia na peryferiach. Z własnego doświadczenia wiem, że przyczyną porannych opóźnień w północnej części tras dla linii 144, 194 i obecnego 173 jest Stachiewicza, a dla 164 Prądnicka. Po południu 144 i 194 grzęźnie na Kijowskiej i Wrocławskiej. Sytuacji z południowej części miasta nie znam z autopsji, jedynie z relacji, ale wiadomo, jak jest rano na Ruczaju, co rozwala rokłady tamtejszych linii.
Locutus pisze:Kiedyś tu na forum proponowałem, żeby po otwarciu tramwaju do Ruczaju połączyć 116 i 114 w jedną linię, ale mnie zakrzyczeli. :-P
Postoisz sobie pół godziny na autobus, który nie wiadomo gdzie jest i kiedy przyjedzie, zmienisz zdanie. A potem gdy się pojawi, nie zmieścisz się z powodu tłumu pasażerów, którzy docelowo nie jadą do os. Kliny ;P

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#9 Post autor: pablo » 2 gru 2010, o 14:48

Buspasów zasadniczo brak jedynie na Moście Dębnickim, poza tym korkogenny jest tylko skręt z RG w Konopnickiej. I tak wiadomo, że 116 nie przedłużą, bo nie ma za co. Natomiast opcja przedłużenia w zamian za pociętą f nie ma żadnego sensu. Więc na razie zostawiamy 116 tam gdzie jest :)
Ostatnio zmieniony 2 gru 2010, o 14:49 przez pablo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#10 Post autor: Kaszmir » 3 gru 2010, o 01:05

pablo pisze:Natomiast opcja przedłużenia w zamian za pociętą f nie ma żadnego sensu. Więc na razie zostawiamy 116 tam gdzie jest :)
Ja bym dał do rozważenia i zaopiniowania przez mieszkańców skrócenie "116" do Łagiewnik, w zamian polepszenie ~f, zwłaszcza poza szczytem i w weekendy. Większość pasażerów tej linii i tak się przesiada, a tramwaj przynajmniej nie utknie w korku na Kapelance.

Myślę, że zysk byłby wystarczający, by "116" mogło kursować poza szczytem oraz w weekendy do 20min., plus wydłużone godziny kursowania. Taka opcja byłaby korzystna, jednak jak zaznaczam - trzeba spytać mieszkańców.
Ostatnio zmieniony 3 gru 2010, o 01:05 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7453
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#11 Post autor: Locutus » 3 gru 2010, o 10:35

Kaszmir pisze:(...) tramwaj przynajmniej nie utknie w korku na Kapelance. (...)
Do Alej też nie dojedzie.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#12 Post autor: czatowiec » 3 gru 2010, o 11:03

Locutus pisze:Do Alej też nie dojedzie.
A skąd wyciągasz tezę, że wszyscy jadą do Alej?
Obrazek
Obrazek

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#13 Post autor: tramwajem » 3 gru 2010, o 13:29

Kaszmir pisze:Taka opcja byłaby korzystna, jednak jak zaznaczam - trzeba spytać mieszkańców.
Nie chcę torpedować tego pomysłu, ale mieszkańcy zwykle są w takich sprawach podzieleni. A może by tak zrobić w szczycie wszystkie kursy jako wariantowe do Kampusu, a przez resztę dnia zostawić tak jak jest? Łagiewniki też są bardzo korkogenne, szczególnie że czteropasmowa Grota je dociąży jeszcze bardziej.
Ostatnio zmieniony 3 gru 2010, o 13:32 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

#14 Post autor: bielanek » 3 gru 2010, o 15:41

pablo pisze:Buspasów zasadniczo brak jedynie na Moście Dębnickim
Chyba żartujesz. Brakuje jeszcze na wiadukcie, czy jak to zwał, za przystankiem "Cmentarz n/ż". W środę, swoją drogą, że padał śnieg od tego przystanku do Kleparza jechałem 50min. Jak nawet jest sucho, i są korki, to to miejsce jest równie ważne bo tutaj autobusy łapią też opóźnienia.

karolck
Znawca
Posty: 43
Rejestracja: 10 wrz 2010, o 12:33
Lokalizacja: CK | KRK (Płaszów)

#15 Post autor: karolck » 3 gru 2010, o 15:52

a najgorsze jest to, że nawet jak autobus zjedzie z tego wiaduktu jadąc w stronę Kleparza to i tak nie może skorzystać z buspasa, bo jest wiecznie zablokowany przez wyjeżdżających ze ślimaka od galerii.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”