Azory oraz linia 130

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Azory oraz linia 130

#376 Post autor: Kaszmir » 22 lut 2018, o 00:04

Cukier pisze:Wystarczy żeby autobus jechał z dozwoloną prędkością tak jak tramwaj i ewentualnie należałoby dodać przystanek "Stary Kleparz" również pięćsetce a nie byłoby żadnych nadspieszeń.
Dłuższy przejazd tramwajów wynika m.in. z konieczności zwalniania na każdym rozjeździe do 10km/h. Trudno oczekiwać, by autobusy miał specjalnie się wlec przez skrzyżowania. Poza tym, liczb nie mam lecz ciężko nie odczuć, że również dynamika hamowania i ruszania jest wyższa w autobusach.

I tak, mnie też irytują opóźnienia łapane przez autobusy na I obwodnicy, jednak chyba jeszcze bardziej by irytowało sztuczne wleczenie się. Wystarczy, że nocne zatramwaje "662", "664" i "669" muszą się wlec by zrównać się z rozkładowymi odjazdami ich tramwajowych odpowiedników. Nie krzywdźmy tysięcy pasażerów dziennych autobusów w ten sam sposób.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7000
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Azory oraz linia 130

#377 Post autor: Krakowiak2013 » 23 maja 2018, o 19:38

Tymczasowe zmiany w funkcjonowaniu linii w rejonie Łobzowa i Azorów
Uprzejmie informujemy, że od dnia 26.05.2018 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych w rejonie Łobzowa i Azorów:

linia 140 – zostanie zawieszona;

linia 740 – zostanie uruchomiona linia zastępcza kursująca na trasie: Nowy Kleparz – Prądnicka, Doktora Twardego, Wybickiego, Łokietka, Makowskiego, Różyckiego, Azory, Jaremy, Czerwieńskiego, Radzikowskiego – Radzikowskiego Osiedle (powrót ulicą Conrada). Linia kursować będzie z częstotliwością co 20 minut w dni powszednie i co 45 minut w dni wolne. Przystanek „Azory” w obu kierunkach będzie funkcjonował na pętli. Tymczasowy przystanek funkcjonujący na ulicy Jaremy zostanie zlikwidowany.

Zasady zachowania ważności biletów okresowych:
Bilety okresowe wykupione na linię 140 zachowują ważność:

na całej trasie linii 740;

na trasie linii 130 na odcinku Nowy Kleparz – Azory;

na trasie linii 144 i 194 na odcinku Łobzów SKA – Makowskiego.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/220329,17 ... zorow.html

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10925
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Azory oraz linia 130

#378 Post autor: Cukier » 23 maja 2018, o 20:00

I po cholerę nowy numer? :wall:

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2607
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Azory oraz linia 130

#379 Post autor: scyzor663 » 24 maja 2018, o 22:24

Cukier pisze:I po cholerę nowy numer? :wall:
Ja to po części rozumiem biorąc pod uwagę nieogarnięcie typowego pasażera KM. Zobacz, że nastąpiłaby zmiana 140 w negatywie na żółtych rozkładach na 140 w negatywie na żółtych rozkładach o innej trasie. Większość po prostu by się nieźle zdziwiła bo by nie zauważyli zmian.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10925
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Azory oraz linia 130

#380 Post autor: Cukier » 24 maja 2018, o 22:57

scyzor663 pisze:Ja to po części rozumiem biorąc pod uwagę nieogarnięcie typowego pasażera KM. Zobacz, że nastąpiła by zmiana 140 w negatywie na żółtych rozkładach na 140 w negatywie na żółtych rozkładach o innej trasie. Większość po prostu by się nieźle zdziwiła bo by nie zauważyli zmian.
Takie zmiany następowały nie raz i nie dwa w historii krakowskiej KM. Najświeższy przykład to "139" któremu się nałożyło zamknięcie Dobrego Pasterza i wycieczka przez Powstańców z zamknięciem ronda Hipokratesa i wycieczką przez os. Na Lotnisku.

A jeśli brać pod uwagę nieogarnięcie pasażerów, to nie można nie wspomnieć, że teraz zaś będzie "Sto czterdziestke zawiesili, złodzieje!", "Nie wiem co to jest za linia 740, lepiej nie wsiadam".

Cóż, gdyby MPK miało normalną informację pasażerską jak Mobilis i możliwość wyświetlania "przez: blablabla" pod nazwą końcówki, to problemów by nie było.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3738
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Azory oraz linia 130

#381 Post autor: tomta1 » 25 maja 2018, o 07:44

Cukier pisze:Takie zmiany następowały nie raz i nie dwa w historii krakowskiej KM. Najświeższy przykład to "139" któremu się nałożyło zamknięcie Dobrego Pasterza i wycieczka przez Powstańców z zamknięciem ronda Hipokratesa i wycieczką przez os. Na Lotnisku.
Ale to nie jest to samo:
— zmiana trasy „139” związana z remontem na rondzie Hipokratesa… de facto nie jest zmianą trasy, bo mimo że fizyczna trasa się zmieniła (przez Dunikowskiego, Andersa i Broniewskiego, ewentualnie przez Mikołajczyka, Broniewskiego i jeszcze raz przez Broniewskiego – bo raz zauważyłem że jednemu kierowcy się tak zapomniało), to lista i kolejność obsługiwanych przystanków pozostawała bez zmian co do słupka przystankowego. A sama zmiana była spowodowana remontem, zatem była wymuszona;
— zmiana trasy „140” vel „740” nie jest spowodowana fizycznym zamknięciem przejazdu, tylko chęcią ominięcia korkogennego miejsca (więc jest dobrowolna), a zmiana trasy powoduje utratę obsługi 2 przystanków ze stałej trasy i obsługą przystanków poza stałą trasą tej linii.

Dlatego uważam, że ze względu na to co napisałem powyżej oraz to, że „140” obecnie jeździ po zmienionej trasie, zmiana numeru na „740” jest słuszna.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Hajciu
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Azory oraz linia 130

#382 Post autor: Hajciu » 26 maja 2018, o 08:03

Patrzę na rozkład 740 i nie bardzo widzę różnicę ze 140, podpowie ktoś co się zmieniło jeśli chodzi o marszrutę?

Tancin
Inspektor
Posty: 319
Rejestracja: 21 gru 2009, o 12:49
Lokalizacja: Kraków

Azory oraz linia 130

#383 Post autor: Tancin » 26 maja 2018, o 08:14

740 od Wybickiego do Azorów jedzie przez Łokietka, Makowskiego i Różyckiego.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 776
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Azory oraz linia 130

#384 Post autor: lolek-12 » 22 lis 2018, o 20:11

Od 23 listopada ma być otwarty przejazd przez skrzyżowanie Radzikowskiego-Rydla w obu kierunkach. A co z linią 140?

Arsents
Dyrektor
Posty: 3101
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Azory oraz linia 130

#385 Post autor: Arsents » 22 lis 2018, o 21:07

Nie wiem czy nie lepiej byłoby dla mieszkańców Azorów gdyby "140" została po trasie "740"?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Azory oraz linia 130

#386 Post autor: yosujiro » 22 lis 2018, o 22:18

Arsents pisze:Nie wiem czy nie lepiej byłoby dla mieszkańców Azorów gdyby "140" została po trasie "740"?
Chyba żartujesz? Po pierwsze zadziwiająco sporo osób korzystało z przystanku Łobzów SKA, po drugie korki na Łokietka i Makowskiego są o wiele większe i wolniej "idące" niż na Wybickiego i Radzikowskiego. Przez to widać dosyć spory odpływ pasażerów z tej linii, którym zależało na szybkim dojeździe z rejonu Radzikowskiego do tramwaju, a 740 tego warunku w szczycie nie spełnia, a już na pewno o wiele gorzej jak to robiło 140.

pjetrek
Specjalista
Posty: 266
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Azory oraz linia 130

#387 Post autor: pjetrek » 24 lis 2018, o 10:31

Ale 740 też na tej trasie cieszyło się dość sporym zainteresowaniem. Zwłaszcza mieszkańców "starych" Azorów - rejonu pętli i przystanku Różyckiego. Stanowi zdecydowanie szybszą alternatywę w dojeździe Azory - Kleparz niż utykająca na Wrocławskiej linia 130... W podstawowej wersji 140 pomijała pętlę Azory jadąc w kierunku Radzikowskiego Osiedla.

Inną sprawą jest, że 740 obsługiwana przez autobusy 12 metrowe ma problem z przeciskaniem się przez ulice Jaremy i Czerwieńskiego...

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Azory oraz linia 130

#388 Post autor: yosujiro » 24 lis 2018, o 10:49

No ale 140 powstała dla mieszkańców Radzikowskiego, a nie Azorów i czemu teraz oni mają na tym tracić gdzie mają jedną linię, a Azory kilka?

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 776
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Azory oraz linia 130

#389 Post autor: lolek-12 » 24 lis 2018, o 14:16

yosujiro pisze:No ale 140 powstała dla mieszkańców Radzikowskiego, a nie Azorów i czemu teraz oni mają na tym tracić gdzie mają jedną linię, a Azory kilka?
Dokładnie. Azory dostały "168", a południowa część powinna mieć z powrotem "140", bo przejazd jest płynniejszy. Uważam też, że gdyby "140" wróciła na starą trasę, powinno się dodać przystanek "Radzikowskiego" w stronę Kleparza. Najlepiej też zmienić nazwę dla tego przystanku np. na "Weissa", bowiem Radzikowskiego to bardzo długa ulica.

pjetrek
Specjalista
Posty: 266
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Azory oraz linia 130

#390 Post autor: pjetrek » 24 lis 2018, o 18:13

Mówię jak to jest obecnie - Azory mają, to korzystają ;) ale oczywiście zgoda, zresztą taka trasa 140 (przez Radzikowskiego) została wybrana w konsultacjach, które robiła Dzielnica IV w lutym 2017 roku...

Co do przystanku Radzikowskiego (Weissa) również uważam, że by się przydał w tamtej okolicy. Nie wiem tylko czy byłoby dla niego miejsce. Chyba, że na Weissa przed skrętem w lewo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”