Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 wrz 2019, o 14:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 424 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 29  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lut 2017, o 22:50 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Jeśli jest możliwość zapewnienia jakiemuś osiedlu dojazdu do dwóch istotnych węzłów przesiadkowych, to taki dojazd powinien zostać zapewniony. Zarówno Toniom i Bronowicom Wielkim, jak również Sidzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 23:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22540
Cukier napisał(a):
Jeśli jest możliwość zapewnienia jakiemuś osiedlu dojazdu do dwóch istotnych węzłów przesiadkowych, to taki dojazd powinien zostać zapewniony. Zarówno Toniom i Bronowicom Wielkim, jak również Sidzinie.

Zawsze jest możliwość, lecz ma to swoje zalety i wady. Krótsze trasy dają większą niezależność (np. co do częstotliwości linii) jak i niezawodność (mniej korków). Z ankiety wyszło, że większości mieszkańców Bronowic Wielkich nie zależy na dojeździe do Krowodrzy Górki.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, o 23:55 
Offline
Znawca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2012, o 15:58
Posty: 44
Lokalizacja: Kraków
Mają też 501 np. ze Stawowej, ale to nie o to chodzi. W Toniach i Bronowicach W. powstaje coraz wiecej mieszkań, konieczne jest dołożenia kilku kursów, to naprawdę wstarczy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 00:11 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2314
Lokalizacja: KRK
Cukier napisał(a):
Jest to chyba najsensowniejsza opcja, tylko trochę zbyt daleki dystans do przejścia pieszo i beznadziejnie z chodnikami.

Jakie daleko i beznadziejnie? Z pętli tramwajowej jest ok. 500m - idziesz prosto, zaraz za tymi 2 wieżowcami skręcasz w prawo i osiedlową uliczką dochodzisz do kładki. Albo idziesz wzdłuż głównej (Krowoderskich Zuchów), przy przystanku K.Z. skręcasz w prawo i idziesz wygodnym chodnikiem przez sam środek osiedla. Zaś z samego przystanku K.Z. jest około 300m.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 02:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
Zawsze jest możliwość, lecz ma to swoje zalety i wady. Krótsze trasy dają większą niezależność (np. co do częstotliwości linii) jak i niezawodność (mniej korków).

Tyle że przez rozjechanie się rozkładów chociaż jednej z dwóch linii i co gorsza różną częstotliwość tychże linii, jest bardzo utrudniona jazda z przesiadką w punkcie styku tych linii. W efekcie pasażer z Bronowic Wielkich miałby bardzo utrudniony dojazd na Krowodrzę Górkę, a pasażer z Toń na Bronowice Małe. Równie pokrzyżowany byłby ruch lokalny, co właśnie wyszło w Sidzinie (dojazd do kościoła).

Kaszmir napisał(a):
Z ankiety wyszło, że większości mieszkańców Bronowic Wielkich nie zależy na dojeździe do Krowodrzy Górki.

Myślę, że to głównie przez ewentualną różnicę w ilości kursów i poniekąd również fakt, że z Bronowic Wielkich jest znacznie bliżej na Widok niż na Krowodrzę Górkę. Bo jednak fakt faktem, że na takiej podwójnej dowozówce najbardziej korzystają pasażerowie z jej centralnego odcinka.

suchy napisał(a):
Jakie daleko i beznadziejnie? Z pętli tramwajowej jest ok. 500m - idziesz prosto, zaraz za tymi 2 wieżowcami skręcasz w prawo i osiedlową uliczką dochodzisz do kładki. Albo idziesz wzdłuż głównej (Krowoderskich Zuchów), przy przystanku K.Z. skręcasz w prawo i idziesz wygodnym chodnikiem przez sam środek osiedla. Zaś z samego przystanku K.Z. jest około 300m.

No dobra, powinienem użyć słowa "albo". Najkrótsza ścieżka (550m) prowadzi wzdłuż planowanego przebiegu tramwaju na Azory i tam mamy do czynienia z błotnistą wydeptaną ścieżką przez chaszcze + dalej osiedlową uliczką z pozastawianym przez samochody chodnikiem. A biorąc pod uwagę jak bardzo ta ścieżka jest wydeptana, nie ma najmniejszych wątpliwości jak bardzo jest popularna. Można ewentualnie iść cały czas wzdłuż tej osiedlowej ulicy - przez teren dawnej pętli autobusowej (630m).

Natomiast wzdłuż głównej drogi owszem, z chodnikami jest lepiej, ale dystans do przejścia jest większy + trzeba albo omijać ten budynek przez który przechodzi kładka (750m), albo korzystać ze schodów (690m).

Jakkolwiek by nie pójść, jest to dystans dość duży jak na przesiadkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 10:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22540
Cukier napisał(a):
Tyle że przez rozjechanie się rozkładów chociaż jednej z dwóch linii i co gorsza różną częstotliwość tychże linii, jest bardzo utrudniona jazda z przesiadką w punkcie styku tych linii. W efekcie pasażer z Bronowic Wielkich miałby bardzo utrudniony dojazd na Krowodrzę Górkę, a pasażer z Toń na Bronowice Małe. Równie pokrzyżowany byłby ruch lokalny, co właśnie wyszło w Sidzinie (dojazd do kościoła).

Sidzina nie jest wg mnie najlepszym przykładem, bo tam synchronizacja w weekendy nie była możliwa ze względu na różne częstotliwości linii "166" i "175". Gdybyś chciał je połączyć w jedną, to trzeba by wyśrodkować ilość kursów - czyli obecni pasażerowie "175" by sporo stracili.

Cukier napisał(a):
Myślę, że to głównie przez ewentualną różnicę w ilości kursów i poniekąd również fakt, że z Bronowic Wielkich jest znacznie bliżej na Widok niż na Krowodrzę Górkę. Bo jednak fakt faktem, że na takiej podwójnej dowozówce najbardziej korzystają pasażerowie z jej centralnego odcinka.

Właśnie o tym mówię - krótsza trasa daje im niezależność od Toń, Łokietka i całej długiej trasy "120", a tym samym większe szanse na dodanie kursów. A co do bliskości - Bronowice Małe może i są bliżej, za to dojazd do centrum tramwajem zajmuje dłużej, a do tego masz mniej kursów i linii. Nie jest to mój argument - poczytaj komentarze pod artykułami o "118"/"120", właśnie zwracano na to uwagę.

Cukier napisał(a):
Jakkolwiek by nie pójść, jest to dystans dość duży jak na przesiadkę.

Tylko kto i czemu miałby się przesiadać na KG na "172/572"? Przecież jeśli ktoś i tak chce się przesiąść na linię do Bronowic, to zwykle ma alternatywy. Np. pasażerowie z Zielonek mogą łapać "172/572" na Opolskiej, na tym samym przystanku. Itp. itd.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 18:00 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
Sidzina nie jest wg mnie najlepszym przykładem, bo tam synchronizacja w weekendy nie była możliwa ze względu na różne częstotliwości linii "166" i "175". Gdybyś chciał je połączyć w jedną, to trzeba by wyśrodkować ilość kursów - czyli obecni pasażerowie "175" by sporo stracili.

Ciężko jest powiedzieć, czy obecnie aby nie tracą więcej - mogliby mieć dojazd do Czerwonych Maków, a są skazani tylko na Borek i to jeszcze z wycieczkami przez Smoleńskiego.

Kaszmir napisał(a):
Tylko kto i czemu miałby się przesiadać na KG na "172/572"? Przecież jeśli ktoś i tak chce się przesiąść na linię do Bronowic, to zwykle ma alternatywy. Np. pasażerowie z Zielonek mogą łapać "172/572" na Opolskiej, na tym samym przystanku. Itp. itd.

Miałem na myśli podróże stricte miejskie, czyli między Bronowicami a rejonem Szpitala Narutowicza chociażby. Tramwajami jest naokoło, "102" to linia widmo, więc nawet "x72" z tak niewygodną przesiadką staje się nie taką głupią opcją.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, o 18:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7034
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Fakt faktem, że obecna sytuacja w Sidzinie jest taka sobie... Jak ostatnio byłem w Krakowie, wyszedłem z lasów tynieckich w okolicy przystanku Wrony... Była to sobota, więc do Czerwonych Maków nic przez najbliższe 45 minut. Załapałem się na 175, który podstawił się w godzinie odjazdu (przez korki na Zakopiańskiej)... Nie powiem, żeby mi się ta wycieczka krajoznawczo-turystyczna nie spodobała, ale jakbym miał tak codziennie do pracy dojeżdżać, to chyba jednak bym wybrał samochód...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2017, o 19:33 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 5 sty 2015, o 17:30
Posty: 170
Bronowice Wielkie są troszkę niestety poszkodowane, ale patrząc globalnie zmiany są bardzo na plus.
140 ze 168 będzie zsynchronizowane odjeżdżając z ulicy Conrada w takcie co 10 minut, zapewniając dojazd na tramwaj (Krowodrza Górka, lub Szpital Narutowicza) przez cały dzień w dni powszednie.
Podobnie 168 ze 138 na odcinku Azory - Krowodrza Górka.
Również linia 130 zyska większą częstotliwość.
No i ważna jest też możliwość dojazdu do Nowego Kleparza (który to dojazd obecnie odbywa się bez korków), bo ciężko wymagać, aby osiedla położone tak blisko centrum nie miały do niego bezpośredniego dojazdu, jak w jakichś Swoszowicach oddalonych o 10 km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2017, o 04:30 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 14:01
Posty: 22
Chyba nikt nie wspominał ale wczoraj zauważyłem że zaszły zmiany w zatrzymywaniu się autobusów na pętli Azory. Pierwszy peron, ten na którym dotychczas zatrzymywała się linia "130" został oznaczony jako techniczny, a "130" zatrzymuje się teraz na 4 peronie, linie "140" i "168" przeniesiono z przystanku głównego na 5 peron, a 6 pozostał nadal technicznym. Wygląda to teraz tak:
1 Peron - techniczny
2 Peron - linia 173
3 Peron - linia 138
4 Peron - linia 130, 904
5 Peron - linia 140, 168
6 Peron - techniczny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lip 2017, o 11:03 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 10:50
Posty: 705
Lokalizacja: Kraków
Jest jakaś szansa, że wraz z dostawą przegubów w końcu MPK wyśle przynajmniej na część brygad linii 130 autobusy tego typu? Fajnie jakby to ZIKiT zaklepał i wrócił dawny standard. Podobnie na linię 511 jednak powinno się też dawać przeguby. Zwiększenie kursów na Alejach poprawiło komfort jazdy, jednak chyba liczba pasażerów wciąż wzrasta i myślę, że przewoźnik powinien być gotowy na takie sytuacje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lip 2017, o 12:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to przegubowce obsadzą 130, 169 i 503.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lip 2017, o 12:53 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 909
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Cukier napisał(a):
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to przegubowce obsadzą 130, 169 i 503.

Szkoda że nie na 182 i 482.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lip 2017, o 17:18 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2943
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
krawiec napisał(a):
Cukier napisał(a):
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to przegubowce obsadzą 130, 169 i 503.

Szkoda że nie na 182 i 482.


Ze 182 zacząłbym od buspasów, chociaż przeguby też by się mogły przydać.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2017, o 12:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22540
Cytuj:
Dobra wiadomość dla pasażerów linii autobusowej 130. Na prośbę pasażerów na linii tej kursować będą autobusy przegubowe. Liczymy, że dzięki temu zwiększy się komfort podróży oraz liczba pasażerów jeżdżących tą trasą.
https://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/p ... =3&theater

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 424 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL