Azory oraz linia 130

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Outofrange
Miłośnik
Posty: 127
Rejestracja: 10 lis 2012, o 21:35
Lokalizacja: Krk

Azory oraz linia 130

#316 Post autor: Outofrange » 9 lut 2017, o 20:09

tomek_m pisze:No ale z drugiej strony jeszcze kilka lat temu była akcja, ograniczania ilości linii autobusowych kończących trasy na Nowym Kleparzu
Patrząc na mapki podejrzewam, że chodzi o docelowy punkt przesiadkowy SKA Kraków - Prądnicka. W takim wypadku Nowy Kleparz przeżyje drugą młodość ^_^ Skądinąd słusznie, bo w okolicy jest masa sklepów i targowisko (wg dawnej koncepcji lokowania targowisk przy pętlach), nie jak na nowych pętlach jeden kiosk z pietruszką z cenami jak z kosmosu - vide Krowodrza, Maki :fack-off:

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Azory oraz linia 130

#317 Post autor: Cukier » 9 lut 2017, o 20:20

Outofrange pisze:Patrząc na mapki podejrzewam, że chodzi o docelowy punkt przesiadkowy SKA Kraków - Prądnicka.
Jeśli chodzi o dojazd z Azorów, to bardziej bym obstawiał że chodzi o przesiadkę na stacji Kraków Łobzów, dlatego właśnie w 2 wariancie "140" miałoby jechać Wybickiego.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2607
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Azory oraz linia 130

#318 Post autor: scyzor663 » 9 lut 2017, o 21:08

A SKA Prądnicka ma ponoć nie powstać ;)

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Azory oraz linia 130

#319 Post autor: pablo » 10 lut 2017, o 10:25

Mnie się bardziej podoba wariant pierwszy 140 i 168. Głównie dlatego, że 140 pojedzie znacznie częściej niż w wariancie drugim. I chwalę ZIKiT za to, że wytypował Nowy Kleparz jako końcówkę. Autobus kończący na NK nie utyka w korku przed Kleparzem, bo ma buspas i wjeżdża z niego bezpośrednio na petlę. Niestety 132 i 154 korzystają z buspasa, z którego muszą zjechać przed skrzyżowaniem i nie mają przystanku na Prądnickiej koło pętli. Przystanek jest dopiero za zakrętem na Alejach (koło tramwajów). W praktyce jest to nawet 10 minut stania w korku, by przejechać przez skrzyżowanie. 140 ten problem nie będzie dotyczyć.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Azory oraz linia 130

#320 Post autor: pablo » 10 lut 2017, o 10:34

Arsents pisze:"132" planują skrócić do Kleparza.
Skoro go już chcieliby skrócić, to można go skierować we Wrocławską (wreszcie byłby tam jeszcze jakiś autobus oprócz 130), Al. Kijowską, Nawojki i albo Piastowską do Cichego Kącika, albo AK do Przybyszewskiego. Jest zapotrzebowanie na takie niestandardowe spięcie rejonu Krowodrzy (starej) i Łobzowa z biurowcami przy AK. Widzę po dużej ilości osób przesiadających się przy skrzyżowaniu Czarnowiejska/Al. Kijowska/Nawojki.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3226
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Azory oraz linia 130

#321 Post autor: tomek_m » 10 lut 2017, o 15:47

Tak, tylko że ten skręt z Wrocławskiej w lewo w Prądnicką jest dość problematyczny w godzinach szczytu osobówką a co dopiero autobusem.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7456
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Azory oraz linia 130

#322 Post autor: Locutus » 14 lut 2017, o 07:37

Cukier pisze: A po cóż im tam na Chełmońskiego linia stojąca w korku na Wrocławskiej, robiąca koło przez Łokietka i niedowożąca do tramwaju?
A po to, że kursowałaby często, a nie raz na ruski rok, dowoziła niemalże do Pierwszej Obwodnicy w sposób bezpośredni, a przesiadki na tramwaj, wbrew temu co piszesz, zapewniała na Nowym Kleparzu i Pawiej.

Naprawdę średnio podoba mi się tworzenie kolejnego potworka, z którego nie sposób korzystać poza szczytem...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Azory oraz linia 130

#323 Post autor: pablo » 14 lut 2017, o 11:02

Nie ujawniamy szczegółów, bo cały czas trwają rozmowy, a te bywają ciężkie - mówi Franek. Przykładem Prądnik Biały. W niedzielę mieszkańcy tej dzielnicy głosowali nad dwoma wariantami przebiegu nowej linii autobusowej 140, ewentualnej korekty tras linii 120 i 168 oraz zmiany przebiegu lub likwidacji linii 118. Linia 140 połączy Azory z centrum (Nowy Kleparz). Głosy rozłożyły się po równo. Mieszkańcy zamiast pomóc, dali ZIKiT ciężki orzech do zgryzienia. - Sytuacja jest patowa. Są cztery głosy różnicy przy wariantach dla linii 140 i 168. Natomiast przy liniach 118 i 120 mieszkańcy Toni zagłosowali zupełnie inaczej niż Bronowic. Decyzja w rękach ZIKiT - zaznacza Jakub Kosek, przewodniczący Rady Dzielnicy Prądnik Biały.

Czytaj więcej: http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,11789936/
Przynajmniej wiadomo, że sprawa nie jest oczywista. Osobiście wolałbym wersję z częściej kursującym 140 (co 15 minut w szczycie to już coś), a kwestia podziału 120 na dwie linie może nie przejść, bo pamiętam z jakim wielkim entuzjazmem witano przed laty w Toniach fakt, że nastąpi połączenie linii do Bronowic Małych (Widok) oraz Nowego Kleparza (wtedy).

Awatar użytkownika
Matlak92
Znawca
Posty: 45
Rejestracja: 4 gru 2012, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

Azory oraz linia 130

#324 Post autor: Matlak92 » 14 lut 2017, o 13:35

pablo pisze: Skoro go już chcieliby skrócić, to można go skierować we Wrocławską (wreszcie byłby tam jeszcze jakiś autobus oprócz 130), Al. Kijowską, Nawojki i albo Piastowską do Cichego Kącika, albo AK do Przybyszewskiego. Jest zapotrzebowanie na takie niestandardowe spięcie rejonu Krowodrzy (starej) i Łobzowa z biurowcami przy AK. Widzę po dużej ilości osób przesiadających się przy skrzyżowaniu Czarnowiejska/Al. Kijowska/Nawojki.
132 może też skręcić we Wrocławską, następnie pod wiaduktem przy Łobzów PKP i dalej Wybickiego do Bratysławskiej lub do Azorów. Nie wiem kto i w jakim celu przedłużył tę linię do Dworca :lmao:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Azory oraz linia 130

#325 Post autor: Kaszmir » 18 lut 2017, o 16:47

Wyniki głosowania mieszkańców w sprawie tras "118", "120", "140" i "168". Generalnie dwa remisy, choć liczby mocno się różnią w poszczególnych rejonach.
https://krabok.wordpress.com/2017/02/18 ... wa-wyniki/

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7456
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Azory oraz linia 130

#326 Post autor: Locutus » 19 lut 2017, o 11:47

Nooo... W sprawie 120 i 118 trudno mówić o remisie, skoro globalnie aż 50% głosów zgarnęła opcja pozostawienia 120 na swojej trasie (a przeciwna opcja aż o dwanaście punktów procentowych mniej)...

Ale fakt faktem, że ZIKiT będzie miał twardy orzech do zgryzienia...

No i cały czas podtrzymuję swoją opinię w kwestii 140 – tworzenie kolejnej linii kursującej raz na ruski rok poza szczytem nie jest dobrym rozwiązaniem...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Azory oraz linia 130

#327 Post autor: rogow153 » 19 lut 2017, o 11:57

Ja się w ogóle dziwię, że są plany rozbijania "120" na dwie linie. Jest to bądź co bądź połączenie bezposrednie Krowodrzy Górki z Bronowicami Małymi - jeżdżące co prawda naokoło, ale i tak szybciej niż nieodżałowana przez krowodrzan, kursująca niegdyś przez ul. Pawią, linia nr "12", a w porównywalnym czasie do opcji przesiadkowej "194" + tramwaj.

suchy
Dyrektor
Posty: 2405
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Azory oraz linia 130

#328 Post autor: suchy » 19 lut 2017, o 13:54

rogow153 pisze:Ja się w ogóle dziwię, że są plany rozbijania "120" na dwie linie. Jest to bądź co bądź połączenie bezposrednie Krowodrzy Górki z Bronowicami Małymi - jeżdżące co prawda naokoło, ale i tak szybciej niż nieodżałowana przez krowodrzan, kursująca niegdyś przez ul. Pawią, linia nr "12", a w porównywalnym czasie do opcji przesiadkowej "194" + tramwaj.
Trasę Krowodrza Górka <=> Bronowice Małe można również pokonać liniami 172/572 - wystarczy podjechać/przejść pieszo kilka minut na przystanek Opolska Kładka - autobus co 10 minut w szczycie. Niekoniecznie trzeba korzystać z jeżdżącego średnio 1x na godzinę wycieczko-busa 120 i zwiedzać wiejskie okolice Toń i Ojcowskiej :puppyeyes:

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Azory oraz linia 130

#329 Post autor: Cukier » 19 lut 2017, o 20:54

suchy pisze:Trasę Krowodrza Górka <=> Bronowice Małe można również pokonać liniami 172/572 - wystarczy podjechać/przejść pieszo kilka minut na przystanek Opolska Kładka - autobus co 10 minut w szczycie. Niekoniecznie trzeba korzystać z jeżdżącego średnio 1x na godzinę wycieczko-busa 120 i zwiedzać wiejskie okolice Toń i Ojcowskiej
Jest to chyba najsensowniejsza opcja, tylko trochę zbyt daleki dystans do przejścia pieszo i beznadziejnie z chodnikami.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3101
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Azory oraz linia 130

#330 Post autor: Arsents » 19 lut 2017, o 22:42

Trochę ludzi dojeżdża z Ojcowskiej na Krowodrzę i odwrotnie, mieli "do Krakowa" dwie linie "118" i "120", teraz chcą zabrać obydwie, więc walczą o "120", nie każdemu chce się iść parę kilometrów pod ROK.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”