Azory oraz linia 130

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Matt
Miłośnik
Posty: 107
Rejestracja: 8 gru 2012, o 22:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Azory oraz linia 130

#1 Post autor: Matt » 9 gru 2012, o 22:00

Witam,

Od 8 listopada na linii 130 kursują autobusy 12-metrowe. Powoduje to wielokrotnie problem z wejściem do pojazdu - bardzo często niestety chętni nie mieszczą się do autobusu i są zmuszeni czekać na następny, często opóźniony.

Zredagowałem petycję, którą chciałbym przekazać ZIKiTowi.

Czy mógłbym prosić Was o pomoc w nagłośnieniu sprawy i o podpisywanie się pod nią?

Załączam link do petycji: http://www.petycje.pl/petycja/9118/przy ... i_130.html

a także do wydarzenia na fb: http://www.facebook.com/events/566230840059847/
Ostatnio zmieniony 3 lut 2014, o 21:25 przez Matt, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
pawelenator
Kierownik
Posty: 885
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
Lokalizacja: Kraków Azory
Kontakt:

#2 Post autor: pawelenator » 9 gru 2012, o 22:21

Pomysł jak najbardziej słuszny. "130" obsługiwana krótkimi wozami była w czasach PRL oraz kilka lat po upadku PRL, ale wówczas autobusy tej linii kursowały częściej (zdaje się co 3 albo co 5 minut w szczycie). Teraz przy rzadszym kursowaniu mamy krótki wóz. Fakt, Urbino 12 jest nieco bardziej pojemny niż Ikarus 260 czy Jelcz M11, lecz ta różnica w pojemności nie przekłada się w żaden sposób na zdolności przewozowe.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#3 Post autor: Kaszmir » 9 gru 2012, o 22:28

Popieram petycję! Na pokrzepienie dodam, że podobny problem był w Tyńcu - linia "112" nie dość, że pojechała rzadziej, to do tego przegubowce zostały zastąpione przez krótkie autobusy. Na szczęście dosłownie w tym tygodniu udało się to cofnąć i znów jeżdżą 18-metrowce :)
Ostatnio zmieniony 9 gru 2012, o 22:29 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#4 Post autor: Kaszmir » 10 gru 2012, o 09:54

Pragniemy zapewnić, że nowa sieć połączeń nie jest sposobem na szukanie oszczędności - globalna ilość wozokilometrów pokonywana przez pojazdy w mieście nie zmieniła się w związku z marszrutyzacją. Niemniej zdajemy sobie sprawę z tego, że na niektórych liniach (w tym 130 - szczególnie popołudniu) występują przeciążenia. W tym momencie zbieramy dane na temat takich sytuacji, by móc wprowadzić korekty. W przypadku linii 130 być może rozwiązaniem będzie dołożenie dodatkowego kursu. Wprowadzenia ewentualnych korekt, również taborowych, należy się spodziewać w czasie ferii zimowych.
http://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/po ... comments=7

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#5 Post autor: Kaszmir » 18 gru 2012, o 22:53

Część postów przeniesiona do tematu Mała marszrutyzacja - km po otwarciu linii do Kampusu.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, o 22:54 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Matt
Miłośnik
Posty: 107
Rejestracja: 8 gru 2012, o 22:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6 Post autor: Matt » 19 sty 2013, o 15:09

Gdyby kogoś interesowało - odpowiedź dyr. Saponia:

http://pokazywarka.pl/maajn2/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#7 Post autor: Kaszmir » 19 sty 2013, o 15:13

Matt pisze:Gdyby kogoś interesowało - odpowiedź dyr. Saponia:

http://pokazywarka.pl/maajn2/
Cytuję:
Obecnie analizowane są możliwości ewentualnej poprawy oferty na linii 130 (w godzinach szczytu porannego) biorąc pod uwagę posiadane środki finansowe na Komunikację Miejską, w tym również wprowadzenie ograniczeń w ofercie na innych liniach w celu sfinansowania zmian na linii 130.
Zastanawiam się, czy to jest zła czy dobra wiadomość...?
Ostatnio zmieniony 19 sty 2013, o 15:14 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#8 Post autor: Kaszmir » 17 mar 2013, o 22:38

Jak oni cięli – linia “130″
http://krabok.wordpress.com/2013/03/17/ ... linia-130/
W jednym z wariantów przygotowanych dla marszrutyzacji linie miały kursować z częstotliwościami co 6 oraz co 12 minut. Rozgorzała dyskusja, czy Kraków potrzebuje linii kursujących tak często i czy aby nie jest to zbyt rewolucyjny pomysł. Tymczasem kiedyś “130″ już kursowało z taką częstotliwością.

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#9 Post autor: rodan » 18 mar 2013, o 00:22

krabok pisze:Dzięki temu mieszkańcy mogą podjechać i przesiąść się na tramwaj, zamiast stać w olbrzymich korkach na Wrocławskiej. Jednak czy uzasadnia to aż tak duże ograniczenia?
Nie znam sytuacji ale to zdanie brzmi dość przekonująco, zwłaszcza że polityka przesiadki na tramwaj nie jest niczym nowym. Stąd mniej to "jak oni cięli", a więcej "jak chcą zachęcić do przesiadki nie obniżając jednocześnie ceny biletu na dwie linie".

Matt
Miłośnik
Posty: 107
Rejestracja: 8 gru 2012, o 22:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#10 Post autor: Matt » 18 mar 2013, o 01:24

Ja bym jeszcze dodał ten rozkład: http://web.archive.org/web/199807030844 ... y_130.html jako znak, że oferta linii 130 jest najgorsza od przynajmniej 15 lat...

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#11 Post autor: pablo » 18 mar 2013, o 12:20

rodan pisze:
krabok pisze:Dzięki temu mieszkańcy mogą podjechać i przesiąść się na tramwaj, zamiast stać w olbrzymich korkach na Wrocławskiej. Jednak czy uzasadnia to aż tak duże ograniczenia?
Nie znam sytuacji ale to zdanie brzmi dość przekonująco, zwłaszcza że polityka przesiadki na tramwaj nie jest niczym nowym. Stąd mniej to "jak oni cięli", a więcej "jak chcą zachęcić do przesiadki nie obniżając jednocześnie ceny biletu na dwie linie".
Tylko powyższe stwierdzenie nie dotyczy mieszkańców okolic Wrocławskiej, a to oni zwłaszcza nie mogą pomieścić się do autobusu (a jest to jedyna linia).
Na początku lat 90-ych 130 kursowało w szczycie co 5 minut, po szczycie co ok. 8, ale rozkładu niestety nie posiadam. Autobusy były krótkie jak teraz, więc łatwo przeliczyć, że obecna oferta to ok. 50% tej sprzed 20 lat. A na Wrocławskiej nie wyburzono w tym czasie połowy bloków.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#12 Post autor: Kaszmir » 18 mar 2013, o 13:10

Matt pisze:Ja bym jeszcze dodał ten rozkład: http://web.archive.org/web/199807030844 ... y_130.html jako znak, że oferta linii 130 jest najgorsza od przynajmniej 15 lat...
Wow, nie byłem świadom, że na web.archive.org można znaleźć aż tak stare rozkłady. Dzięki wielkie! :)
pablo pisze:
rodan pisze:Nie znam sytuacji ale to zdanie brzmi dość przekonująco, zwłaszcza że polityka przesiadki na tramwaj nie jest niczym nowym. Stąd mniej to "jak oni cięli", a więcej "jak chcą zachęcić do przesiadki nie obniżając jednocześnie ceny biletu na dwie linie".
Tylko powyższe stwierdzenie nie dotyczy mieszkańców okolic Wrocławskiej, a to oni zwłaszcza nie mogą pomieścić się do autobusu (a jest to jedyna linia).
Na początku lat 90-ych 130 kursowało w szczycie co 5 minut, po szczycie co ok. 8, ale rozkładu niestety nie posiadam. Autobusy były krótkie jak teraz, więc łatwo przeliczyć, że obecna oferta to ok. 50% tej sprzed 20 lat. A na Wrocławskiej nie wyburzono w tym czasie połowy bloków.
Wrocławska to jedno. Jeśli zaś chodzi o same Azory, to dla mnie trochę problemem jest, że ze "130" zabrano dużo, a dano w zamian niewiele. Właściwie tyle, co "168" jeżdżące co 40 minut. Na "138" zmiana ilości kursów jest kosmetyczna, a i tak to tylko dzięki pocięciu "132" i przeniesieniu kursów. Jeszcze rok temu "138" też było sporo na minusie.

Żeby nie narzekać przesadnio :-) Gdy "168" pojedzie co 20 minut i w takcie ze "138", to będzie ok. Tyle, że to wciąż ponad rok czasu, a i nie mamy żadnej gwarancji, że w zamian nie będzie innych cięć.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2013, o 13:12 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 3 razy.

Outofrange
Miłośnik
Posty: 127
Rejestracja: 10 lis 2012, o 21:35
Lokalizacja: Krk

#13 Post autor: Outofrange » 18 mar 2013, o 18:58

Wrocławską uratowałaby jakaś względnie kursująca linia wspomagająca potoki na trasie Łobzów PKP - Nowy Kleparz - 3 Wieszczów (?) a odciążyłaby 130.

Outofrange
Miłośnik
Posty: 127
Rejestracja: 10 lis 2012, o 21:35
Lokalizacja: Krk

#14 Post autor: Outofrange » 13 kwie 2013, o 13:33

Przedwczoraj w glonojadzie nr 130 zniknął mój portfelik z kartą bankomatową i kkm... całuję rączki :devil:
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2013, o 14:24 przez Outofrange, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawelenator
Kierownik
Posty: 885
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
Lokalizacja: Kraków Azory
Kontakt:

#15 Post autor: pawelenator » 13 kwie 2013, o 14:12

"130" odciążyłaby na tym odcinku albo sprawnie funkcjonująca kolej aglomeracyjna albo często kursująca dowozówka z Azorów na Krowodrzę Górkę. Obecna oferta na tym odcinku jest raczej nieszczególna, zwłaszcza w weekendy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”