Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 lis 2017, o 16:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 455 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 paź 2009, o 22:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20476
Odkurzam temat.

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi, czy i kiedy została dokonana zmiana przystanków granicznych?

Wg tej strony
http://zikit.krakow.pl/aktualnosci/264- ... omeracyjna
np. dla linii "204" ostatnim przed strefą był na początku 2008 r. "Wielicka", obecnie jest "Droga do Baryczy", podobnie z "214" którego obecnym przystankiem granicznym jest "Soboniowice II", nie "Pod Lipą", mimo iż wydaje mi się, że jeszcze do niedawna był właśnie ten drugi - jak w komunikacie.


Ostatnio edytowano 17 paź 2009, o 22:12 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2009, o 22:16 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Jeśli dobrze pamiętam było to przy korektach na liniach aglomeracyjnych, wtedy przekształcili 205 w 175 (a zasadniczo wrócili do stanu z przed reformy), to było w 2008r.
Z 204 była wtedy dziwna sprawa jeden z przystanków przy "Drodze do Baryczy" był w miejskiej, a drugi w podmiejskiej strefie biletowej, stąd te zmiany.


Ostatnio edytowano 17 paź 2009, o 22:21 przez LK, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2009, o 22:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20476
LK napisał(a):
wtedy przekształcili 205 w 175 (a zasadniczo wrócili do stanu z przed reformy), to było w 2008r.

Zasadniczo ta linia pokazuje słabość sztucznego ustalania granic biletowych. Zasadniczo idea była taka, żeby granica Krakowa była granicą stref bez wyjątków, dlatego dopuszczono się takich absurdów jak "240", "287", "292" czy obecnie "214". A tymczasem wspomniana zmiana zaprzecza tej idei - dwa przystanki poza miastem znajdują się teraz w strefie miejskiej (przynajmniej dla jednej linii).
Może więc warto by było rozważyć cofnięcie niektórych z ww. linii do stanu przed 2008?

LK napisał(a):
Z 204 była wtedy dziwna sprawa jeden z przystanków przy "Drodze do Baryczy" był w miejskiej, a drugi w podmiejskiej strefie biletowej, stąd te zmiany.

Nie, oba były w podmiejskiej - oto dowód:
http://web.archive.org/web/200801061803 ... =trasa&s=1
http://web.archive.org/web/200803190758 ... =trasa&s=2
(znalezione w archiwum)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2009, o 22:53 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Kaszmir napisał(a):
LK napisał(a):
Z 204 była wtedy dziwna sprawa jeden z przystanków przy "Drodze do Baryczy" był w miejskiej, a drugi w podmiejskiej strefie biletowej, stąd te zmiany.

Nie, oba były w podmiejskiej - oto dowód:
http://web.archive.org/web/200801061803 ... =trasa&s=1
http://web.archive.org/web/200803190758 ... =trasa&s=2
(znalezione w archiwum)

Spotkałem się z tym w jakiejś gazecie, albo w telewizji, ale skoro tak było to dzięki za informację.


Ostatnio edytowano 17 paź 2009, o 23:02 przez LK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 09:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 5847
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Zasadniczo ta linia pokazuje słabość sztucznego ustalania granic biletowych. Zasadniczo idea była taka, żeby granica Krakowa była granicą stref bez wyjątków, dlatego dopuszczono się takich absurdów jak "240", "287", "292" czy obecnie "214". A tymczasem wspomniana zmiana zaprzecza tej idei - dwa przystanki poza miastem znajdują się teraz w strefie miejskiej (przynajmniej dla jednej linii).
Może więc warto by było rozważyć cofnięcie niektórych z ww. linii do stanu przed 2008?

Kaszmir, no powiedz, że sobie żarty stroisz, powiedz to, proszę... Bo jeśli mówisz poważnie, to ja chyba siądę przy ścianie i zacznę w ową ścianę miarowo stukać własnym czółkiem... Jak już wielokrotnie powtarzałem, komunikacja miejska jest dla ludzi, a nie dla spełniania abstrakcyjnych urbanistycznych założeń. Przypominam, że tuż po zmianach w wyniku których granica administracyjna Krakowa stała się granicą taryf, mieliśmy falę protestów mieszkańców Krakowa, którzy nagle musieli zacząć kupować dużo droższe bilety aglomeracyjne, bo choć mieszkali w Krakowie, to najbliższy ich domu przystanek komunikacji miejskiej znajdował się o metr czy dwa poza granicami miasta... Obecna sytuacja wynika z uwzględnienia tych protestów i należy tylko się cieszyć, bo nie codziennie z-cośtam liczy się z opinią mieszkańców.

Pozdrawiam!
LOKI

PS. Nie pisz mi tylko, że to doprowadza do absurdów, bo mnie absurdy powoli już przestają ruszać od czasu, gdy żyję w aglomeracji paryskiej, gdzie np. stacja La Défense dla metra mieści się w drugiej strefie, a dla kolei miejskiej w trzeciej (mimo że jest to fizycznie ta sama stacja)... Albo gdzie np. na linii specjalnej do lotniska OrlyBus nie jest ważny bilet jednorazowy, nie jest ważny bilet całodzienny, ale bilet tygodniowy czy miesięczny i owszem... :-P

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Ostatnio edytowano 18 paź 2009, o 09:26 przez Locutus, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 12:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20476
Locutus napisał(a):
Kaszmir, no powiedz, że sobie żarty stroisz, powiedz to, proszę... Bo jeśli mówisz poważnie, to ja chyba siądę przy ścianie i zacznę w ową ścianę miarowo stukać własnym czółkiem... Jak już wielokrotnie powtarzałem, komunikacja miejska jest dla ludzi, a nie dla spełniania abstrakcyjnych urbanistycznych założeń. Przypominam, że tuż po zmianach w wyniku których granica administracyjna Krakowa stała się granicą taryf, mieliśmy falę protestów mieszkańców Krakowa, którzy nagle musieli zacząć kupować dużo droższe bilety aglomeracyjne, bo choć mieszkali w Krakowie, to najbliższy ich domu przystanek komunikacji miejskiej znajdował się o metr czy dwa poza granicami miasta... Obecna sytuacja wynika z uwzględnienia tych protestów i należy tylko się cieszyć, bo nie codziennie z-cośtam liczy się z opinią mieszkańców.

Locutus, powiedzże mi ach powiedzże, gdzie wg Ciebie sobie żarty stroję? Bo naprawdę nie rozumiem o co Ci chodzi ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 23:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20476
Jeśliby się przyjrzeć rozkładom linii aglomeracyjnych, to można znaleźć sporo okazji do oszczędności właściwie bez pogarszania jakości km.

Linie "250" i "260" ostatni kurs z Prądnika Czerwonego wykonują o tej samej porze (w tygodniu co do minuty, w weekendy różnica wynosi 5 min.). A przecież ta pierwsza ma tylko dwa/trzy przystanki które nie znajdują się na trasie drugiej - oba kursy mógłby więc obsłużyć jeden autobus, kurs wariantowy "260" przez Zastów. Dodatkowo sytuacja jest analogiczna w weekendy z pierwszymi kursami "250"/"260" do Prądnika.

"228". Linia, której trasa jest w całości pokrywana przez trzy inne aglomeracyjne. Kursuje do ok. godz. 17 i potem ni stąd ni zowąd wykonuje jeden kurs po godz. 21. Sens jego jest naprawdę niewielki, gdyż w stronę Podkamycza dubluje się z "208"/"226", wracając do Bronowic - z "218". Wniosek - wycięcie tego kursu byłoby nieodczuwalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 paź 2009, o 13:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 5847
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Locutus, powiedzże mi ach powiedzże, gdzie wg Ciebie sobie żarty stroję? Bo naprawdę nie rozumiem o co Ci chodzi ;P
O Twoją propozycję, by przesunąć granice taryfowe z powrotem tak, by pokrywały się z granicą miasta... Uważam to za propozycję delikatnie mówiąc nietrafioną, a dlaczego – to już wyjaśniłem w moim poprzednim poście.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 paź 2009, o 14:02 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Kaszmir napisał(a):
Linie "250" i "260" ostatni kurs z Prądnika Czerwonego wykonują o tej samej porze (w tygodniu co do minuty, w weekendy różnica wynosi 5 min.). A przecież ta pierwsza ma tylko dwa/trzy przystanki które nie znajdują się na trasie drugiej - oba kursy mógłby więc obsłużyć jeden autobus, kurs wariantowy "260" przez Zastów. Dodatkowo sytuacja jest analogiczna w weekendy z pierwszymi kursami "250"/"260" do Prądnika.

Tutaj musiałaby się zgodzić odpowiednia gmina. Skoro obecnie płaci za kursy na osobnych liniach to ZIKiT tak to organizuje.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 paź 2009, o 14:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20476
Locutus napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
Locutus, powiedzże mi ach powiedzże, gdzie wg Ciebie sobie żarty stroję? Bo naprawdę nie rozumiem o co Ci chodzi ;P
O Twoją propozycję, by przesunąć granice taryfowe z powrotem tak, by pokrywały się z granicą miasta... Uważam to za propozycję delikatnie mówiąc nietrafioną, a dlaczego – to już wyjaśniłem w moim poprzednim poście.

Loki, czytaj dokładnie! Nigdzie tak nie stwierdziłem, jedyne co napisałem to
Cytuj:
Może więc warto by było rozważyć cofnięcie niektórych z ww. linii do stanu przed 2008?

Słowem właśnie tak, by przystanki graniczne NIE były sztucznie wyznaczane przez granicę miasta, przynajmniej na niektórych liniach.

EU8N napisał(a):
Tutaj musiałaby się zgodzić odpowiednia gmina. Skoro obecnie płaci za kursy na osobnych liniach to ZIKiT tak to organizuje.

Masz gwarancję, że zwłaszcza "250" nie jest ani trochę finansowane przez Kraków? Zresztą, niezależnie od odpowiedzi, można to zorganizować lepiej:
> jeśli za "250" płaci wyłącznie gmina, to przesunąć ten kurs na lepszą porę - tak by rzeczywiście się do czegoś przydał
> jeśli miasto dopłaca, to dogadać się z gminą i wspólnie zaoszczędzić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2009, o 14:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 5847
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Przepraszam serdecznie – po prostu pogubiłem się już w meandrach Twojego rozumowania… Najpierw pisałeś, że sztuczne ustalanie granic biletowych jest słabe (sztuczne = arbitralne, zaś wszakże jedynym naturalnym [naturalne = przeciwieństwo sztucznego] ustaleniem granic jest ich pokrywanie się z granicami miasta)... Potem napisałeś o zmianie, która zaprzecza tej idei (odebrałem to jako krytykę tejże zmiany)... W końcu jak już napisałeś o powrocie do stanu sprzed 2008. roku, to ja – zamiast sprawdzić gdzieś, jaki to stan był – w świetle powyższego uznałem, że chodzi o stan, w którym granica taryfowa ściśle pokrywa się z granicą miasta...

Ot – durne nieporozumienie...

Przepraszam jeszcze raz!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2009, o 14:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20476
Locutus napisał(a):
Najpierw pisałeś, że sztuczne ustalanie granic biletowych jest słabe (sztuczne = arbitralne, zaś wszakże jedynym naturalnym [naturalne = przeciwieństwo sztucznego] ustaleniem granic jest ich pokrywanie się z granicami miasta)...

Hehe, sztuczne, czyli sztuczne kurczowe trzymanie się granicy miasta, co prowadziło do znanych absurdów ("205", krakowianie muszący kupować bilet aglo) ;)

Locutus napisał(a):
Potem napisałeś o zmianie, która zaprzecza tej idei (odebrałem to jako krytykę tejże zmiany)... W końcu jak już napisałeś o powrocie do stanu sprzed 2008. roku, to ja – zamiast sprawdzić gdzieś, jaki to stan był – w świetle powyższego uznałem, że chodzi o stan, w którym granica taryfowa ściśle pokrywa się z granicą miasta...

Ot – durne nieporozumienie...

Ważne, że w końcu wyszło na to, że się zgadzamy :thumbup: Przystanki graniczne powinny być układane z głową, a nie sztucznie tylko na podstawie mapy, będąc oderwanymi od rzeczywistej sytuacji. Na szczęście ZIKiT już zaakceptował postulaty niektórych mieszkańców i chwała im za to.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2009, o 16:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20476
Jutro (22.10) zostanie uruchomiony nowy przystanek na trasie linii "278" o nazwie "Pisary Dwór", pomiędzy przystankami "Pisary Kiosk N/Ż" oraz "Pisary N/Ż". Będzie on funkcjonował jako "na żądanie" w obie strony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2009, o 20:33 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Od jutra (poniedziałek - 26.10.09r.) do czwartku (29.10) będzie asfaltowana droga w Kamieniu. Będzie zmiana w trasie linii 229, ale w internecie nie ma informacji (jest tylko na przystankach w Rusocicach, Kamieniu i niektórych w Czernichowie).


Ostatnio edytowano 25 paź 2009, o 20:38 przez LK, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2009, o 22:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20476
LK napisał(a):
Od jutra (poniedziałek - 26.10.09r.) do czwartku (29.10) będzie asfaltowana droga w Kamieniu. Będzie zmiana w trasie linii 229, ale w internecie nie ma informacji (jest tylko na przystankach w Rusocicach, Kamieniu i niektórych w Czernichowie).

Podobnie nie było informacji w internecie o dodatkowym przystanku na trasie linii "278" (dwa posty wyżej) .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 455 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: marcin1410, Sorig i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL