Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 11 gru 2019, o 06:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dąbie - km
PostNapisane: 16 cze 2011, o 12:47 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 17:15
Posty: 2042
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały
Co sądzicie o km na Dąbiu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 cze 2011, o 12:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
Ja sądzę, że się z roku na rok pogarsza. 14 rzadziej niż dawniej, 7 zlikwidowane. 185 obcięte i do centrum nie jedzie. Jednym słowem - porażka. Osiedle blisko centrum, a komunikacja żałosna.


Ostatnio edytowano 16 cze 2011, o 12:58 przez pablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 cze 2011, o 12:57 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 17:15
Posty: 2042
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały
pablo napisał(a):
Ja sądzę, że się z roku na rok pogarsza. 14 rzadziej niż dawniej, 7 zlikwidowane. 185 obcięte i do centrum nie jedzie. Jednym słowem - porażka. Osiedle blisko centrum, a komunikacja żałosna.
185 mogliby wydłużyć do dworca, jak to było wcześniej. Teraz 185 dojeżdża tylko do Ofiar Dąbia. W sumie to skrócenie 185 było bardzo złe. Mieszkańcy nie mają bezpośredniego dojazdu do Dworca Głównego Wschód.


Ostatnio edytowano 16 cze 2011, o 12:59 przez DAMIAN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 cze 2011, o 13:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22746
Do tego próby zmniejszania taboru - tak jak EU8N na "22", czy okazjonalne składy 105 na "14", "22".

DAMIAN napisał(a):
185 mogliby wydłużyć do dworca, jak to było wcześniej.

"185" najprawdopodobniej zostanie wydłużona przez Ul. Lema (po oddaniu jest finalnej części) w kierunku Wieczystej, jednak na razie to bardzo nieoficjalne informacje.

Dojazd w kier. Dworca pogorszył się znacznie - kiedyś "14" co 10 minut oraz "185" w pobliżu, obecnie jedynie tramwaj co 20. Rozumiem skrócenie autobusu, wszak część jego pasażerów stanowili mieszkańcy Płaszowa, którzy przesiedli się do "20", a dla reszty przetrasowano "125" przez Ofiar Dąbia. Natomiast pocięcie "14" było wg mnie decyzją bardzo niedobrą, co zresztą potwierdzają opinie pasażerów.


Ostatnio edytowano 16 cze 2011, o 13:03 przez Kaszmir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 cze 2011, o 16:22 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Kaszmir napisał(a):
Do tego próby zmniejszania taboru - tak jak EU8N na "22"

Obecnie na "22" nie jeżdżą EU8N - ani w dni powszednie ani w weekendy.
Kaszmir napisał(a):
czy okazjonalne składy 105 na "14", "22".

To ma podobną pojemność więc szkoda niewielka.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 cze 2011, o 20:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22746
EU8N napisał(a):
Obecnie na "22" nie jeżdżą EU8N - ani w dni powszednie ani w weekendy.

Jednak były. I gdyby nie silnie negatywna reakcja środowiska - pasażerów i miłośników, to najprawdopodobniej dalej bylibyśmy skazani na EU8N na "22".

EU8N napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
czy okazjonalne składy 105 na "14", "22".

To ma podobną pojemność więc szkoda niewielka.

Ty to piszesz na poważnie?


Ostatnio edytowano 16 cze 2011, o 20:41 przez Kaszmir, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 cze 2011, o 20:49 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Kaszmir napisał(a):
I gdyby nie silnie negatywna reakcja środowiska - pasażerów i miłośników, to najprawdopodobniej dalej bylibyśmy skazani na EU8N na "22".

EU8N z "22" wyleciały najpierw dzięki uruchomieniu trasy do Małego Płaszowa i skierowaniu ich na "20" (w tygodniu) a potem dzięki przesunięciu ich na "5" (w weekendy).
Kaszmir napisał(a):
Ty to piszesz na poważnie?

Tak. Dodatkowo odpada fotokomórka, która nieraz utrudnia odjazd z przystanku i powoduje utratę fazy (wystarczy, że jakiś pasażer nieświadomie zablokuje fotokomórkę i już motorniczy musi robić wycieczkę do tych drzwi).
Nie twierdzę, że E1+c3 gorzej się sprawdza na tych liniach ale zamiana na 2x105Na nie est dużym problemem (gorzej, jak zamiast 3x105Na wyjeżdża 2x105Na).

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Ostatnio edytowano 16 cze 2011, o 20:52 przez EU8N, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2011, o 08:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22746
EU8N napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
I gdyby nie silnie negatywna reakcja środowiska - pasażerów i miłośników, to najprawdopodobniej dalej bylibyśmy skazani na EU8N na "22".

EU8N z "22" wyleciały najpierw dzięki uruchomieniu trasy do Małego Płaszowa i skierowaniu ich na "20" (w tygodniu) a potem dzięki przesunięciu ich na "5" (w weekendy).

A ja uważam, że jest na odwrót. Zresztą, wystarczy poczytać sobie pierwsze wypowiedzi choćby Coffeego z tematu, oni naprawdę sądzili, że EU8N będzie miało taką samą pojemność jak E1+c3 i mieli nimi obsadzić "22"... Płaszów niewiele ma do tego, bo to ledwie parę brygad, podczas gdy tych niskowejściowców będzie kilka razy więcej.

EU8N napisał(a):
To ma podobną pojemność więc szkoda niewielka.
Kaszmir napisał(a):
Ty to piszesz na poważnie?
EU8N napisał(a):
Nie twierdzę, że E1+c3 gorzej się sprawdza na tych liniach ale zamiana na 2x105Na nie est dużym problemem (gorzej, jak zamiast 3x105Na wyjeżdża 2x105Na).

E1+c3 a 2x105 to 40-50 osób różnicy. To bardzo dużo, zwłaszcza w szczycie porannym kiedy do większości pojazdów ciężko się dostać.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 18 cze 2011, o 08:09 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2011, o 08:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Kaszmir napisał(a):
A ja uważam, że jest na odwrót. Zresztą, wystarczy poczytać sobie pierwsze wypowiedzi choćby Coffeego z tematu, oni naprawdę sądzili, że EU8N będzie miało taką samą pojemność jak E1+c3 i mieli nimi obsadzić "22"... Płaszów niewiele ma do tego, bo to ledwie parę brygad, podczas gdy niskowejściowców będzie kilka razy więcej.

I jak będzie ich więcej to pewnie wrócą na "22" w weekendy.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2011, o 08:54 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6258
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Cytuj:
I jak będzie ich więcej to pewnie wrócą na "22" w weekendy.

W weekendy spokojnie starczą, nawet bym powiedział, że w niedziele optymalnym by było wysyłać EU8N również na "40" (poza większymi świętami np. Maryjnymi).

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2011, o 09:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Coffee napisał(a):
że w niedziele optymalnym by było wysyłać EU8N również na "40" (poza większymi świętami np. Maryjnymi).

Przecież na "40" już jeżdżą wraz z N8S i GT8S.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2014, o 18:48 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 21:30
Posty: 38
Lokalizacja: Kraków, Żabiniec
rafaello napisał(a):
Mseifer napisał(a):
M1, Plaza, Rondo 308. Słupy już stoją.


Widać priorytety. Z tego co pamiętam na tych ulicach miały być kolejne systemy sterowania ruchem jako pierwsze w kolejności to i tablice też tam jako pierwsze stawiają. :)


Na alei Pokoju priorytety są niezbędne. Po przebudowie przystanku Lema na odcinku Nowohucka > Plaza tramwaj stoi na światłach czasem nawet 5 razy… Nie licząc postojów na przystankach.


Wątek wydzielony z tematu KST - Infrastruktura (tablice elektroniczne itp.) - mod. K


Ostatnio edytowano 3 lut 2014, o 00:21 przez arekf, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2014, o 19:04 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10821
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Z tego co zaobserwowałem to w stronę R. Grzegórzeckiego tramwaje nawet stoją na czerwonym świele przy wjeździe z przeciwległego toru na pętlę Dąbie - mimo że nic tamtędy nie jeździ (prócz rezerwy raz na ruski rok) - zamiast od razu podjechać na przystanek. I tak kroczek po kroczku się nazbiera..

Na czas remontu Mogilskiej imho powinni zawiesić przystanki Fabryczna w obie strony i Kordylewskiego w stronę Huty. Do tego do zmiany jest cykl świateł na rondzie D308 - obecnie tramwaje mają tam ultrakrótką szczelinę, przez to że samochody od Czyżyńskiego dostają jednocześnie zielone na wprost w kierunku Dąbia i w lewo w stronę Łęgu, więc tramwaje muszą mieć osobny wycinek cyklu.

Gdy się pozbędziemy tego bezkolizyjnego lewoskrętu to ruch tramwajów znacznie się upłynni, zmniejszy się też korek od Plazy do ronda, za to korek od strony Centralnej sięgnie pewnie po samo rondo Czyżyńskie..


Ostatnio edytowano 9 sty 2014, o 19:05 przez Cukier, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2014, o 20:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2012, o 12:57
Posty: 1151
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica III
Cukier napisał(a):
Na czas remontu Mogilskiej imho powinni zawiesić przystanki Fabryczna w obie strony i Kordylewskiego w stronę Huty.


Ośmielę się kolejny raz dodać, że tym dwóm przystankom przydałaby się całkowita likwidacja dla upłynnienia ruchu. Rondo Grzegórzeckie - Rondo Czyżyńskie, odległość 4630m. 12 przystanków średnio co 386 m. Dla porównania analogiczna trasa Mogilska i al. Jana Pawła II jest o 250 metrów krótsza a przystanki są średnio co 547 m.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2014, o 20:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1639
Cytuj:
Ośmielę się kolejny raz dodać, że tym dwóm przystankom przydałaby się całkowita likwidacja dla upłynnienia ruchu. Rondo Grzegórzeckie - Rondo Czyżyńskie, odległość 4630m. 12 przystanków średnio co 386 m. Dla porównania analogiczna trasa Mogilska i al. Jana Pawła II jest o 250 metrów krótsza a przystanki są średnio co 547 m.


Te likwidacje to jak rozumiem w ramach zachęcania pasażerów do korzystania z km...? ^^"
Chyba nie rozumiecie jednego - Mogilska to przede wszystkim trasa tranzytowa do Nowej Huty, zaś aleja Pokoju służy głównie mieszkańcom odcinka Rondo Grzegórzeckie - Dąbie, dalej już często tramwaje jadą pustawe... Tak więc duże zagęszczenie przystanków na tym obszarze nie jest przypadkowe. Zresztą przystanek Fabryczna funkcjonował dawniej jako n/ż, potem podniesiono jego rangę, więc niby z jakiej racji teraz likwidacja? Wyburzają bloki?


Ostatnio edytowano 9 sty 2014, o 23:06 przez rogow153, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL