Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 12 gru 2019, o 04:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lis 2019, o 15:59 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 3140
Lokalizacja: Kraków
23 mln zł więcej na komunikację. Nie będzie cięć?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/23-ml ... 33057.html
Cytuj:
Łukasz Franek uspokaja, że nie powinniśmy spodziewać się w przyszłym roku cięć w komunikacji miejskiej. – Zawsze tak było, że brakowało pieniędzy na transport. W ciągu roku dokonywało się przesunięć i zawsze ratowało się komunikację. Myślę, że tak będzie również w 2020 roku – mówi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2019, o 20:03 
Offline
Znawca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2019, o 20:51
Posty: 31
Idą podwyżki prądu więc trzeba dosypać grosza na komunikację :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2019, o 16:36 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 17 maja 2017, o 09:27
Posty: 80
Lokalizacja: Kurdwanów
Po wakacjach też nie mieliśmy się spodziewać cięć - tak twierdził rzecznik ZTP - przekonywał, że nie ma dziury w finansach publicznych. A otrzymaliśmy ciche cięcia i to całkiem spore - wieczory w dni powszednie na wszystkich liniach tramwajowych, skrócone szczyty na liniach autobusowych, znaczne ograniczenie 16, skrócenie 132, 52 w soboty co 20 min (argument o przepustowości Starowiślnej jest chybiony - w tygodniu kursów tam jest więcej). Sory, ale nie wierzę w ani jedno słowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2019, o 16:51 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 765
Wiesz, sprawę w 2020 roku łatwiej będzie ogarnąć przeglądając projekt budżetu. I też bym nie wierzył ich słowom. Ale jednak, miastom takim jak Wrocław czy Warszawa po prostu przez reformę spadnie dynamika wzrostu dochodów, a nie spadną dochody w stosunku do poprzedniego roku, więc nie wieszczyłbym katastrofy, bo nie sądzę, aby w Krakowie było gorzej. Natomiast trzeba będzie się martwić, gdy będą chcieli uruchamiać nowe linie czy wzmacniać inne.
W tym roku było gorzej, bo zmiany weszły podczas roku budżetowego i musieli się przygotować robiąc przełożenia między pozycjami w budżecie.
Nie oszukujmy się, cięcia w wozokilometrach spowodował wzrost kosztów na rynku, teraz raczej powinni być przygotowani, że spadków nie będzie, zwłaszcza że koniec perspektywy unijnej się zbliża wielkimi krokami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2019, o 20:35 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1379
Lokalizacja: Kraków
Czy w związku z wygaszeniem Wielkiego Pieca będą zmiany komunikacji pod Kombinatem? Może część linii trzeba przetrasować np. 22 czy 44.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2019, o 21:39 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 700
A to 44 i 22 nie są skierowane pod Kopiec Wandy tylko dlatego że nie mają gdzie wcześniej zawrócić? Tyle razy ile byłem na Mrozowej czy na Kopcu Wandy miałem wrażenie trafienia na totalne pustkowie, chyba że w innych porach są tam jakieś większe potoki pasażerskie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2019, o 12:04 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 426
Impuls napisał(a):
Czy w związku z wygaszeniem Wielkiego Pieca będą zmiany komunikacji pod Kombinatem? Może część linii trzeba przetrasować np. 22 czy 44.

Tylko dokąd przetrasować skoro te linie muszą docierać do Placu Centralnego a na B1 mieszka sporo ludzi? Na Ptaszyckiego torowisko jest w stanie agonalnym a wykonywanie "rundy honorowej" od PC w kierunku Ronda Kocmyrzowskiego mija się z celem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2019, o 12:21 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 29 sty 2013, o 13:00
Posty: 78
Lokalizacja: NH
Impuls napisał(a):
Czy w związku z wygaszeniem Wielkiego Pieca będą zmiany komunikacji pod Kombinatem? Może część linii trzeba przetrasować np. 22 czy 44.


A dlaczego miałyby być?

Ja nadal nie rozumiem, czemu wszyscy twierdzą, że huta zostanie zamknięta i myślą, że nikt tam nie będzie pracował. Przecież jest jeszcze np. walcownia, która była niedawno modernizowana, z tego co pamiętam i nie słyszałem żadnej pogłoski o jej zamknięciu. Są spółki, z których część zapewne przetrwa, wreszcie, w okolicy Łowińskiego jest trochę firm, których działanie nie zależy od działania huty. Owszem, zatrudnienie spadnie, ale jednak nie aż tak znacząco. Ponadto, jak już było wspominane - tramwaje akurat obsługują również naprawdę ważny przystanek Struga, z którego korzysta wielokrotnie więcej mieszkańców jego okolicy niż będzie mniej pracowników huty, a wcześniej innej pętli nie ma - czemu mieliby cierpieć przez coś tak mało istotnego? Myślę, że ew. można się spodziewać jakichś korekt w komunikacji autobusowej (skrócenie połowy kursów szczytowych 139 gdzieś w okolice Bulwarowa-PC? Może skrócenie w podobny sposób 172? Może jakieś kombinacje z rzadziej kursującymi liniami?), ale tramwaje powinny zostać jak są, bo już od dawna ich główną funkcją nie było dowożenie do kombinatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2019, o 13:02 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 24 cze 2019, o 20:54
Posty: 185
Powinno się wg mnie wrócić do projektu pętli "Zalew Nowohucki" Cukra, był naprawdę niezły...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2019, o 13:33 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1379
Lokalizacja: Kraków
Skierowanie linii 44 do Ronda Hipokratesa od PC może dać więcej korzyści niż strat. Stworzą się nowe relacje i połączenia dla mieszkańców Zgody i os. Kolorowe i pracowników Koncernu Tytoniowego. Takie 44 będzie jechać z Ronda Hipokratesa do Ronda Mogilskiego dokładnie tyle samo co linia 14 przez Dąbie. W obecnej sytuacji na Struga i pod Kombinatem 4 powinna spokojnie wystarczyć. Zresztą przez ostatni tydzień 44 nie było i nikt alarmu nie zgłaszał na zatłoczenie w 4-ce. Czas przejazdu z Placu Centralnego do Ronda Hipokratesa jest podobny jak do pętli Kopiec Wandy. Podobna jest ilość wzk. Od Kombinatu do Kopca Wandy kompletnie nikt nie jeździ o czym wszyscy wiedzą. Brakuje planowanej pętli pod Kombinatem ale póki co nie będzie realizowana. Zatem taka zmiana jest możliwa w każdej chwili.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2019, o 14:15 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 20:02
Posty: 589
Lokalizacja: Nowa Huta
Tak wlasciwie jaki byl cel stworzenia petli Pod Kopcem? Bo chyba poza sytuacjami awaryjnymi nie miala ona zadnego sensu. Rownie dobrze mozna bylo wybudowac petle na byle jakiej lace w Krakowie z dala od gestego zabudowania i efekt bylby taki sam.

_________________
Polska Kibolska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2019, o 16:42 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 29 sty 2013, o 13:00
Posty: 78
Lokalizacja: NH
Impuls napisał(a):
Skierowanie linii 44 do Ronda Hipokratesa od PC może dać więcej korzyści niż strat.


Właśnie jedyne co przyszło mi na myśl, to że tą linię można by tylko gdzieś "przepchnąć". Z tym, że nie sądzę aby linia w takiej relacji cieszyła się jakimś przesadnym powodzeniem - kto pracuje w zakładach tytoniowych z okolic R. Hipokratesa, czy DH Wanda jeździ na Czyżyńskie (wiem, bo sam pracowałem i tak jeździłem) i biorąc pod uwagę ilość linii w poszczególnych reakcjach nie będzie się bawił w jeżdżenie 44. Jedyne co taka zmiana mogłaby wg mnie przynieść, to pretekst do ostatecznego zaorania 16. Bardziej spodziewałbym się jej powrotu na Ptaszyckiego, żeby w szczycie wzmacniać 10 (chwilowo 70).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2019, o 17:09 
Offline
Znawca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2019, o 20:51
Posty: 31
A wiadomo coś może na temat remontu Zwierzynieckiej i pętli Salwator?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2019, o 17:39 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 426
Impuls napisał(a):
Skierowanie linii 44 do Ronda Hipokratesa od PC może dać więcej korzyści niż strat.

Bardziej mi się podoba koncepcja połączenia "16" z "22" na Placu Centralnym o której wspominałeś 2 miesiące temu niż skierowanie "44" na Bieńczyce.
NowaHutaWschód napisał(a):
Tak wlasciwie jaki byl cel stworzenia petli Pod Kopcem? Bo chyba poza sytuacjami awaryjnymi nie miala ona zadnego sensu.

Pierwotnie taką rolę spełniała, ale wraz ze zmianami w Hucie i spadkiem zatrudnienia (oraz oszczędnościami) zaczęto skracać linie huckie tamże (najpierw "20", potem "17" a teraz "16").


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2019, o 17:50 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 20:02
Posty: 589
Lokalizacja: Nowa Huta
Szkoda ze nikt nie pomyślał o dalszej przyszlosci i nie pociagnieto torowiska Igolomska dalej i wybudowaniu nowej petli w okolicach ul. Wyciaskiej lub chociaz przy ul. Szymanskiego, zamiast reanimowac trupa na Pleszowie ktory i tak nic nie zmienił.

_________________
Polska Kibolska


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL