Komunikacja aglomeracyjna

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7483
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja aglomeracyjna

#451 Post autor: Locutus » 17 lis 2017, o 08:00

Jak tak czytam pomysły Sgriffina, to przypominają mi się pierwszoroczni studenci UJ, którzy przyjechali z zapadłej wsi i pekaesowskim zwyczajem wsiadając do autobusu MPK podchodzą do kierowcy i proszą o bilet do dworca. W pomyśle Sgriffina, zamiast być tylko zabawną anegdotą, nabrałoby to nowego sensu. No bo skoro możemy mieć osobne bilety do Wieliczki a osobne do Skawiny, niczym u busiarza, to i do dworca też.

Błagam, Sgriffin, nie rób nam tu trzeciego świata. Możliwość kupienia biletu sieciowego jest jedną z najistotniejszych cech cywilizowanego systemu komunikacji miejskiej.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Komunikacja aglomeracyjna

#452 Post autor: Sgriffin » 17 lis 2017, o 08:56

Bilet sieciowy 40 kilometrów (278) poza miastem taki sam jak 2 km za miastem (220)? Gdzie to widziałeś?

Całe województwo mamy ostrefować? :) Przecież kupa ludzi dojeżdża codziennie z Nowego Sącza czy Tarnowa. Kluczem jest, żeby na tym bilecie dało się jeździć po mieście.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7483
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja aglomeracyjna

#453 Post autor: Locutus » 18 lis 2017, o 09:23

W Paryżu chociażby to widziałem. Od paru lat masz dokładnie ten sam bilet abonamentowy, niezależnie od tego, czy jeździsz tylko metrem po samym Paryżu, czy może dojeżdżasz z oddalonego od Paryża o ponad siedemdziesiąt kilometrów Provins... Wcześniej zaś były koncentryczne strefy taryfowe wokół Paryża...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 731
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Komunikacja aglomeracyjna

#454 Post autor: Sorig » 18 lis 2017, o 11:55

Locutus pisze:W Paryżu chociażby to widziałem. Od paru lat masz dokładnie ten sam bilet abonamentowy, niezależnie od tego, czy jeździsz tylko metrem po samym Paryżu, czy może dojeżdżasz z oddalonego od Paryża o ponad siedemdziesiąt kilometrów Provins... Wcześniej zaś były koncentryczne strefy taryfowe wokół Paryża...
Loki, jak się zmieniły ceny biletów po wprowadzeniu tych zmian?

krawiec
Kierownik
Posty: 964
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Komunikacja aglomeracyjna

#455 Post autor: krawiec » 18 lis 2017, o 14:30

Sorig pisze:
Locutus pisze:W Paryżu chociażby to widziałem. Od paru lat masz dokładnie ten sam bilet abonamentowy, niezależnie od tego, czy jeździsz tylko metrem po samym Paryżu, czy może dojeżdżasz z oddalonego od Paryża o ponad siedemdziesiąt kilometrów Provins... Wcześniej zaś były koncentryczne strefy taryfowe wokół Paryża...
Loki, jak się zmieniły ceny biletów po wprowadzeniu tych zmian?
Bilet na wszystkie strefy: na 1 tydz. 22,80 euro (1 tydzień = od poniedziałku do niedzieli, nie ma możliwości innych terminów).
Jest jeszcze miesięczny, kosztuje ok 60 euro, ale nie znam szczegółów, bo nie kupowałem.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 731
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Komunikacja aglomeracyjna

#456 Post autor: Sorig » 18 lis 2017, o 15:03

krawiec pisze:Bilet na wszystkie strefy: na 1 tydz. 22,80 euro (1 tydzień = od poniedziałku do niedzieli, nie ma możliwości innych terminów).Jest jeszcze miesięczny, kosztuje ok 60 euro, ale nie znam szczegółów, bo nie kupowałem.
Ok, ale mnie głównie chodzi o to jak zniesienie stref wpłynęło na obecne ceny biletów (inaczej: kto i ile stracił, a kto zyskał na tej reformie)

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Komunikacja aglomeracyjna

#457 Post autor: Castaway » 18 lis 2017, o 20:32

Dla jasności - bilety jednorazowe chyba zostały po staremu? Czyli 5 stref biletowych w zależności od oddalenia od centrum Paryża?
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Komunikacja aglomeracyjna

#458 Post autor: Sgriffin » 18 lis 2017, o 20:43

Locutus pisze:W Paryżu chociażby to widziałem. Od paru lat masz dokładnie ten sam bilet abonamentowy, niezależnie od tego, czy jeździsz tylko metrem po samym Paryżu, czy może dojeżdżasz z oddalonego od Paryża o ponad siedemdziesiąt kilometrów Provins... Wcześniej zaś były koncentryczne strefy taryfowe wokół Paryża...

Pozdrawiam!
LOKI
I on kosztuje dokładnie tyle samo?
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7483
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja aglomeracyjna

#459 Post autor: Locutus » 19 lis 2017, o 10:20

Cena biletu abonamentowego wzrosła dla ludzi, którzy mieli tylko bilet na strefy 1-2, spadła dla wszystkich pozostałych. W tej chwili niestety już nie pamiętam o ile, ale pamiętam, że ówczesny STIF (a obecny IDFM) czyli organizator musiał sporo dołożyć do interesu. Ciągle jeszcze zachowano bilety na strefy zewnętrzne (bez dojazdu do Paryża), które były dużo tańsze, żeby użytkownicy, którzy przemieszczają się lokalnie po przedmieściach nie dostali za bardzo w zadek.

Jeśli chodzi o bilety jednorazowe, to w metrze, tramwajach i autobusach już od dawna nie uwzględnia się stref i jest po prostu Ticket t+ ważny przez 90 min od momentu skasowania. Natomiast w kolei aglomeracyjnej (systemy RER oraz Transilien) obowiązują jednorazowe bilety trasowane, których cena bezpośrednio zależy od pokonywanej odległości.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
RoversKrk97
Miłośnik
Posty: 129
Rejestracja: 22 maja 2017, o 15:32
Lokalizacja: Kraków/Os. Centrum A

Komunikacja aglomeracyjna

#460 Post autor: RoversKrk97 » 27 lis 2017, o 15:33

Ja z kolei jestem ciekaw, czy w przyszłości powróci pomysł linii aglomeracyjnej do Proszowic :letssin:

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3228
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Komunikacja aglomeracyjna

#461 Post autor: tomek_m » 27 lis 2017, o 18:45

Była linia Aglo do Proszowic....w latach 90 :] Kilka lat temu pomysł ponownie się pojawił, ale z pokręconą trasą a nie DW 776. Domyślam się z jakiego powodu :fack-off:

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Komunikacja aglomeracyjna

#462 Post autor: Sgriffin » 27 lis 2017, o 21:03

Z powodu tego, że gminy chcą komunikacji tam gdzie jest niedodastateczna podaż, a nie tam gdzie jest dobre pokrycie.
A Proszowice były przez wiele lat Placówką Terenową PKS. I co do zasady zgodnie z ustawą o JST transport tamże jest w gestii marszałka. Kraków, za brak normalnych połączeń można obwinić personalnie ś.p. Irenę Cebulę (Dyrektor Departamentu Transportu), Józefę Kęsek (zastępca Cebuli) i Sebastiana Ramendę (prezes PKS Kraków, z wykształcenia ratownik medyczny, obecnie Dyrektor Departamentu Rozwoju!). PKS Kraków został położy finansowo przez Pana Ramendę (można zajrzeć do sprawozdań finansowych) dziwnymi pomysłami typu jeżdżenie turystycznym autobusem do Niepołomic.
Po zakończeniu kadencji Pana Ramendy resztki z działalności przewozowej PKS Kraków (w tym szkoły w Proszowicach) zostały zbyte PKSiS Oświęcim.
PKS Kraków natomiast z gruntami w Krakowie i Proszowicach połączył się ze spółką RDA i zmienił nazwę na MDA.
Za obecną swawolę i kompletny brak kontroli wśród przewoźników odpowiada personalnie Pan Grzegorz Sapoń i Pani... Józefa Kęsek która nadal grzeje ciepłą posadkę i to mimo druzgocących raportów Najwyższej Izby Kontroli w sprawie organizacji i nadzoru transportu w województwie.
Przewoźnicy jeżdzą na nieprawomocnych decyzjach, nie wykonują zgłoszonych w rozkładzie, kantują na bietach z ulgami i nikt nie zamierza tego sprawdzać. Również nie mamy co liczyć na zapewnienie transportu publicznego w miejscach gdzie występuje niedostateczna podaż, choć w małopolsce ze względu na dużą gęstpść zaludnienia nie jest jeszcze tak źle jak w innych województwach to białe plamy występują.
Najlepszym przykładem sprawności działania Departamentu Transportu jest to, że na odpowiedź na złożoną przeze mnie skargę na przewoźnika czekałem rok i dostałem ją dopiero po skardze na działanie Departamentu do marszałka.
Innym przykładem jest przeprowadzenie kontroli biletów ulgowych 3 miesiące po zawieszeniu przez podejrzanego przewoźnika wszystkich linii...
Jeżeli coś powinno być robione w tej sprawie to zasypywanie UMWM petycjami w sprawie różnych połączeń, bo niestety osoby wykluczone komunikacyjnie są cicho...
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3228
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Komunikacja aglomeracyjna

#463 Post autor: tomek_m » 27 lis 2017, o 21:59

Trasa autobusu miała być naprawdę pokręcona, od Krakowa DW 776 do miejscowości Biórków Mały następnie przez Łyszkowice, Koniuszę, Piotrkowice i DW 775 do Proszowic. Tak patrząc na StreetView to tam są strasznie wąskie drogi, nie wyobrażam sobie, aby coś tam większego mogło pojechać niż "Verczedes" :eek:

obserwator
Dyspozytor
Posty: 564
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Komunikacja aglomeracyjna

#464 Post autor: obserwator » 27 lis 2017, o 22:31

A wie ktoś coś na temat gminy Igołomia-Wawrzeńczyce? To jest jedyna gmina sąsiadująca z Krakowem nie mająca połączenia. Tylko zastanawiam się czy jest to aż tak biedna gmina że ich po prostu nie stać czy może to przez układy z busiarzami?

krawiec
Kierownik
Posty: 964
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Komunikacja aglomeracyjna

#465 Post autor: krawiec » 27 lis 2017, o 22:54

obserwator pisze:A wie ktoś coś na temat gminy Igołomia-Wawrzeńczyce? To jest jedyna gmina sąsiadująca z Krakowem nie mająca połączenia. Tylko zastanawiam się czy jest to aż tak biedna gmina że ich po prostu nie stać czy może to przez układy z busiarzami?
Od mieszkanki tej gminy usłyszałem, że jedno i drugie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”