Tylko po co? Darmobus Geant'a przydawał się, bo w tamtych czasach przystanek "Geant" (obecnie Bora-Komorowskiego) miał znacznie gorszą obsługę komunikacyjną niż obecnie. Ludzie zatem podjeżdżali liniami km do ronda Barei i tam przesiadali się na darmobus. Serenada natomiast i tak ma przystanek tuż pod nosem ("Os. Oświecenia") na którym zatrzymuje się kilkanaście linii autobusowych.Zenek pisze:Szkoda, że czegoś podobnego nie ma teraz Serenada.
Darmobusy
Moderator: Moderatorzy
Darmobusy
Darmobusy
Czy Jaś i Małgosia już nie kursują? Dawno temu zostały zlikwidowane, ktoś się orientuje? Linie jeździły z C.H. Zakopianka na Ruczaj jak i Kurdwanów.
Teraz nigdzie o nich nie mogę znaleźć informacji, a to były ostatnie zachowane linie marketowe na terenie Krakowa (tuż po likwidacji linii Galerii Bronowice i obu linii z C.H. Czyżyny). Zostały tylko dwie do Modlniczki - Futura//Factory (z Placu Centralnego i Ronda Matecznego) i raczej się uchowają ze względu na usytuowanie - poza granicą miasta.
Przy okazji warto wspomnieć, że do Galerii Bronowice w końcu zostanie otwarte nowe wejście od strony Ikei
. Choć rozwiązania drogowe po przebudowie są mocno wkurzające, zwłaszcza jak się jedzie rowerem. No ale Galerię też czeka przecież dobudowa o dwa obiekty, więc jeszcze tam trochę się pewnie zmieni, pętla też miała iść razem z tym do przebudowy, no i jeszcze niedoczekana linia tramwajowa za X albo XX lat...
Teraz nigdzie o nich nie mogę znaleźć informacji, a to były ostatnie zachowane linie marketowe na terenie Krakowa (tuż po likwidacji linii Galerii Bronowice i obu linii z C.H. Czyżyny). Zostały tylko dwie do Modlniczki - Futura//Factory (z Placu Centralnego i Ronda Matecznego) i raczej się uchowają ze względu na usytuowanie - poza granicą miasta.
Przy okazji warto wspomnieć, że do Galerii Bronowice w końcu zostanie otwarte nowe wejście od strony Ikei

Darmobusy
Odświeżę nieco temat.
Jak pewnie zauważyliście od jakiegoś czasu odświeżamy spisy linii. Do nowego formatu ma również zostać zaktualizowany spis linii marketowych / darmobusów. Obecnie spis wygląda tak http://kmk.krakow.pl/liniebus_mar.html a ma być uszczegółowiony o trasy i dokładne daty kursowania.
Jak parę osób powyżej już wspominało brak jest informacji co do zakończenia kursowania danych linii czy zmian ich tras. Jeżeli ktoś z forumowicz posiada bardziej szczegółowe dane i chciałby się nimi podzielić proszę o wiadomość.
Jak pewnie zauważyliście od jakiegoś czasu odświeżamy spisy linii. Do nowego formatu ma również zostać zaktualizowany spis linii marketowych / darmobusów. Obecnie spis wygląda tak http://kmk.krakow.pl/liniebus_mar.html a ma być uszczegółowiony o trasy i dokładne daty kursowania.
Jak parę osób powyżej już wspominało brak jest informacji co do zakończenia kursowania danych linii czy zmian ich tras. Jeżeli ktoś z forumowicz posiada bardziej szczegółowe dane i chciałby się nimi podzielić proszę o wiadomość.
Darmobusy
Tak przeglądam ten spis i przy każdej linii jest "Likwidacja linii (tu podany rok likwidacji)"
Obecnie jakieś obiekty handlowe posiadają swoje darmobusy? Czy era darmowych dowozów do sieci handlowych bezpowrotnie minęła?
![:]](./images/smilies/fake-smile.gif)
Obecnie jakieś obiekty handlowe posiadają swoje darmobusy? Czy era darmowych dowozów do sieci handlowych bezpowrotnie minęła?
- lucapacioli
- Dyspozytor
- Posty: 649
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
Darmobusy
Któraś z linii do Hitu jeździła też do Wieliczki, w obsłudze KPPU. OIDP to była wcześniejsza wersja H3, bo też jeździła przez Teligi i Małą Górę, potem została skrócona.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości
Darmobusy
kmk
Przy liniach do Bonarki brakuje trasy, można dopisać.
Rondo Matecznego:
BONARKA - Kamieńskiego - RONDO MATECZNEGO
Borek Fałęcki:
BONARKA - Kamieńskiego - Tischnera - Zakopiańska - BOREK FAŁĘCKI
Linia płatna do Bonarki była od 18.06.2012. Co do likwidacji to ciężko powiedzieć, ale chyba długo nie pojeździły i chyba też zlikwidowali w 2012, ale nie jestem pewien.
Linie C1 i C2 - likwidacja 30.06.2018
Brakuje linii Futury z pl. Centralnego
Plac Centralny:
FUTURA PARK - Modlniczka - Pasternik - Radzikowskiego - Conrada - Opolska - Lublańska - Dobrego Pasterza - al. Andersa - PLAC CENTRALNY
Przy liniach do Bonarki brakuje trasy, można dopisać.
Rondo Matecznego:
BONARKA - Kamieńskiego - RONDO MATECZNEGO
Borek Fałęcki:
BONARKA - Kamieńskiego - Tischnera - Zakopiańska - BOREK FAŁĘCKI
Linia płatna do Bonarki była od 18.06.2012. Co do likwidacji to ciężko powiedzieć, ale chyba długo nie pojeździły i chyba też zlikwidowali w 2012, ale nie jestem pewien.
Linie C1 i C2 - likwidacja 30.06.2018
Brakuje linii Futury z pl. Centralnego
Plac Centralny:
FUTURA PARK - Modlniczka - Pasternik - Radzikowskiego - Conrada - Opolska - Lublańska - Dobrego Pasterza - al. Andersa - PLAC CENTRALNY
Ostatnio zmieniony 28 lip 2020, o 08:14 przez lukaszpdg, łącznie zmieniany 1 raz.
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6412
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
Darmobusy
A pamięta może ktoś trasę T7? Bo wydaje mi się, że po zmianie trasy T6 (na Kliny), przez Borek przejeżdżała linia T7 na starej trasie T6.


Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
Darmobusy
Właśnie takie informacje jakie podajecie są cenne. Będę uzupełniał dane.
Oczywiście docelowo będą podane całe trasy przejazdów i konkretniejsze daty kursowania (dd/mm/rrrr), o ile uda się odszukać kiedy dana linia zaczęła/ przestała kursować.
Kojarzycie zmiany tras linii "Jaś" i "Małgosia"?
Oczywiście docelowo będą podane całe trasy przejazdów i konkretniejsze daty kursowania (dd/mm/rrrr), o ile uda się odszukać kiedy dana linia zaczęła/ przestała kursować.
Tylko Futura się ostała...
Cenna informacja. O linii do Wieliczki nie wiedziałem.lucapacioli pisze: ↑24 lip 2020, o 16:37Któraś z linii do Hitu jeździła też do Wieliczki, w obsłudze KPPU. OIDP to była wcześniejsza wersja H3, bo też jeździła przez Teligi i Małą Górę, potem została skrócona.
Z informacji znalezionych w czeluściach internetu, od dnia 01.07 linie nie kursowały zatem likwidacja w dn. 30.06.
Kojarzycie zmiany tras linii "Jaś" i "Małgosia"?
Darmobusy
kmk, na pewno na sam koniec C1 i C2 nie obsługiwał Adam-Tours, tylko Małopolanin. Zdarzało się im wysłać w rezerwie autobus turystyczny Renault.
Poza tym, do 2005r. C1 jeździła przez Rondo Czyżyńskie i Kocmyrzowskie, a C2 dojeżdżała aż pod Teatr Ludowy, skręcała w Ludźmierską, os. Zgody i dalej do Carrefoura.
Za to Futura od 2016 była obsługiwana przez PTS Kraków Nowa Huta, a teraz (o ile się nie mylę od 2020) jest przez "Adam - Tours", ze szkodą dla pasażerów.
Poza tym, do 2005r. C1 jeździła przez Rondo Czyżyńskie i Kocmyrzowskie, a C2 dojeżdżała aż pod Teatr Ludowy, skręcała w Ludźmierską, os. Zgody i dalej do Carrefoura.
Za to Futura od 2016 była obsługiwana przez PTS Kraków Nowa Huta, a teraz (o ile się nie mylę od 2020) jest przez "Adam - Tours", ze szkodą dla pasażerów.
Darmobusy
Obecna obsługa oraz trzymanie się rozkładu jazdy pozostawia wiele do życzenia:/.dwaeuro pisze: ↑14 sie 2020, o 21:54kmk, na pewno na sam koniec C1 i C2 nie obsługiwał Adam-Tours, tylko Małopolanin. Zdarzało się im wysłać w rezerwie autobus turystyczny Renault.
Poza tym, do 2005r. C1 jeździła przez Rondo Czyżyńskie i Kocmyrzowskie, a C2 dojeżdżała aż pod Teatr Ludowy, skręcała w Ludźmierską, os. Zgody i dalej do Carrefoura.
Za to Futura od 2016 była obsługiwana przez PTS Kraków Nowa Huta, a teraz (o ile się nie mylę od 2020) jest przez "Adam - Tours", ze szkodą dla pasażerów.
Darmobusy
Myślę, że warto wspomnieć, iż linia C2 od początku istnienia kursowała ulicą Wislicką, oraz Księdza Jancarza z wjazdem kieszeniowym na Mistrzejowice. Dopiero po otwarciu ulicy Franciszka Bohomolca, zaczęła kursować po "obwodzie" osiedla Oświecenia (Dobrego Pasterza - Bohomolca).dwaeuro pisze: ↑14 sie 2020, o 21:54kmk, na pewno na sam koniec C1 i C2 nie obsługiwał Adam-Tours, tylko Małopolanin. Zdarzało się im wysłać w rezerwie autobus turystyczny Renault.
Poza tym, do 2005r. C1 jeździła przez Rondo Czyżyńskie i Kocmyrzowskie, a C2 dojeżdżała aż pod Teatr Ludowy, skręcała w Ludźmierską, os. Zgody i dalej do Carrefoura.