Strona 7 z 9

Zielonki

: 12 lip 2019, o 09:30
autor: kot_feliks
Ale po co gmina ma dopłacać nawet te 16 tys. pln/rok, skoro obecna polityka transportowa Krakowa wygląda tak, że:
- za chwilę będzie rozbudowana 29L do 2-3 pasów ruchu;
- powstaną jakieś tam P+R.

Po co Michałowice mają dokładać choćby 1 pln rocznie więcej do KMK, skoro Kraków aż krzyczy, że zaprasza ich mieszkańców SAMOCHODAMI do miasta na swój koszt? :)

Zielonki

: 12 lip 2019, o 09:32
autor: Sgriffin
Raczej zadałbym pytanie, po co gmina ma płacić za komunikację skoro nie ma żadnego wpływu na jej kształtowanie i wszystko zależy od widzimisie MPK?

Zielonki

: 14 sie 2019, o 20:27
autor: Zieleńczanin
A co byście powiedzieli na taką linię:
290 - Krowodrza Górka - Wyki - Łokietka - Starego Wiarusa - Zielonki Pękowicka - Osiedlowa - Na Popielówkę - Zięby - Rzyczyska - Pękowice Jurajska - Pękowice, f~55/65/90/80/120 (szczyt/międzyszczyt/poza szczytem/sobota/niedziela). W dni powszednie synchronizacja z dzwonkami w szkole w Zielonkach, w sobotę z 227, w niedzielę z mszami w kościele w Zielonkach. Sfinansować ją można ze skróceń tras węgrzeckich 2x7 i 280 do GN po wybudowaniu tamże tramwaju. Tabor: Autosany.
PS. To dość luźny pomysł, nie zabijajcie pls ;)

Zielonki

: 15 sie 2019, o 12:37
autor: Luffy
Moim zdaniem to też takie wciskanie autobusu tam gdzie jakoś nie jest on specjalnie potrzebny. O ile rejony ulicy Rzyczyskiej i dolnej Jurajskiej mają nieco daleko do najbliższego przystanku, to i tak ci z Rzyczyskiej będą woleli się przejść do centrum Zielonek na swoje 2x7, a ci z Jurajskiej na 220/240 biorąc pod uwagę częstotliwość i trasę, to samo tyczy się osiedla Łokietka. Nie wiadomo też jak się by to pokryło z Trasą Wolbromską.

Co do tematu szkoły w Zielonkach, droga ze szkoły do centrum nie jest jakaś długa, a tam uczniowie mają połączenie do miasta, na Marszowiec, Węgrzce, rozjazdy i dalej. Jedyne połączenie jakiego brakuje to z Toniami i Pękowicami, a dojście do Toń już nie jest takie proste ze względu na brak chodnika wzdłuż ulicy na Zielonki. Może kiedyś będziemy mieli jakąś linię przez Tonie, na Zielonki i Zięby, tylko brakuje jakiejś sensownej końcówki. Może jak już będziemy mieli tramwaj na GN, to skróci się 297 od Węgrzc do nowej pętli (co wydaje się nieuniknione), a takie 290 posłać z Toń na Węgrzce.

Zielonki

: 15 sie 2019, o 18:15
autor: Zieleńczanin
Luffy pisze:Moim zdaniem to też takie wciskanie autobusu tam gdzie jakoś nie jest on specjalnie potrzebny. O ile rejony ulicy Rzyczyskiej i dolnej Jurajskiej mają nieco daleko do najbliższego przystanku, to i tak ci z Rzyczyskiej będą woleli się przejść do centrum Zielonek na swoje 2x7, a ci z Jurajskiej na 220/240 biorąc pod uwagę częstotliwość i trasę, to samo tyczy się osiedla Łokietka. Nie wiadomo też jak się by to pokryło z Trasą Wolbromską.

Co do tematu szkoły w Zielonkach, droga ze szkoły do centrum nie jest jakaś długa, a tam uczniowie mają połączenie do miasta, na Marszowiec, Węgrzce, rozjazdy i dalej. Jedyne połączenie jakiego brakuje to z Toniami i Pękowicami, a dojście do Toń już nie jest takie proste ze względu na brak chodnika wzdłuż ulicy na Zielonki. Może kiedyś będziemy mieli jakąś linię przez Tonie, na Zielonki i Zięby, tylko brakuje jakiejś sensownej końcówki. Może jak już będziemy mieli tramwaj na GN, to skróci się 297 od Węgrzc do nowej pętli (co wydaje się nieuniknione), a takie 290 posłać z Toń na Węgrzce.
Ogólnie taka linia miałaby obsługiwać potok Kraków -> Pękowice i os. Łokietka oraz potok do szkoły i kościoła w Zielonkach. Przejazd z Pękowic przez os. Łokietka to rzeczywiście na około, więc może tak:
297 - skrócenie do GN, po głowie chodzi mi także podział na 290 Mistrzejowice - Boleń i 297 GN - Dziekanowice;
240 - podział na dwie jednokierunkowe linie 240 KG -> Tonie -> Pękowice -> Glogera -> KG i 200 jadące w odwrotnym kierunku;
2xx - KG - os. Łokietka - Zielonki - Bibice - Węgrzce - GN
W ten sposób zachowane są wszystkie relacje, ale chyba drogo...
PS. Dzięki za bardzo trafny komentarz! :)

Zielonki

: 15 sie 2019, o 21:43
autor: Luffy
Zieleńczanin pisze:297 - skrócenie do GN, po głowie chodzi mi także podział na 290 Mistrzejowice - Boleń i 297 GN - Dziekanowice;
Skąd pomysł na 290 do Mistrzejowic? Nie jest to według mnie końcówka na której powinny lądować linie aglomeracyjne. Batowickie linie jakie aktualnie mamy jadą na rondo barei, gdzie oferta przesiadkowa jest wystarczająco duża. Jeśli chodzi o dojazd do centrum to wszystko co jest w mistrzejowicach w stronę centrum jest również na barei.
Zieleńczanin pisze:240 - podział na dwie jednokierunkowe linie 240 KG -> Tonie -> Pękowice -> Glogera -> KG i 200 jadące w odwrotnym kierunku;
Gdyby w przyszłości taką linię skrócić na prądnik, to jest akurat ciekawy pomysł, jako iż gdy będziemy mieli już tramwaj na GN, to najbliższy punkt przesiadkowy na tramwaj będzie na pachońskiego, co ułatwi życie pasażerom jadącym 2x7 z Zielonek. Poranne korki między granicą miasta a opolską są na tyle duże że większość pasażerów wysiada na piaszczystej i idzie pieszo na KG, z praktyki wiem że nie trudno być na pętli przed autobusem. :P

PS: Nie ma za co :thumbup:

Zielonki

: 15 sie 2019, o 21:50
autor: Zieleńczanin
Luffy pisze:Skąd pomysł na 290 do Mistrzejowic? Nie jest to według mnie końcówka na której powinny lądować linie aglomeracyjne. Batowickie linie jakie aktualnie mamy jadą na rondo barei, gdzie oferta przesiadkowa jest wystarczająco duża. Jeśli chodzi o dojazd do centrum to wszystko co jest w mistrzejowicach w stronę centrum jest również na barei.
Po prostu zapomniałem dopisać, że przez Os. Piastów, a tam jednak są trochę małe możliwości przesiadki, a na Rondzie Piastowskim nie ma socjalu :)
Ewentualnie 290 można skierować do Prądnika Czerwonego.

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 16 wrz 2019, o 13:03
autor: lolek-12
Zieleńczanin pisze:To samo widziałbym w moich Zielonkach - 307 KG - Zielonki UG - Zielonki Cegielnia (nowa pętla na skrzyżowaniu Galicyjska/Do Cegielni)
Skała i Zielonki mogłyby się dogadać w sprawie takiej linii, która na odcinku krakowskim byłaby przyspieszona. O ile w ogóle tam będzie jakieś przyspieszenie.. bo przecież korki, a niedługo przebudowy w ramach tramwaju na Górkę Narodową.


Posty przeniesione z tematu o Kocmyrzowie-Luborzycy - adm K

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 16 wrz 2019, o 13:24
autor: Zieleńczanin
To na pewno ;) A przyspieszenie na Glogera będzie na pewno.

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 17 wrz 2019, o 16:21
autor: miloszkasperczyk
Jeśli mam być szczery to linia przyspieszona do Skały i Zielonek nie ma sensu, ponieważ codziennie jeżdżę tą trasą i wiem, że problemem są korki w Zielonkach + korki na skrzyżowaniu ulicy Białoprądnickiej z Glogera i na Pleszowskiej. Omijanie przystanków na terenie Krakowa nic nie da, bo i tak autobus będzie jechał wolno (albo stał w korku).

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 17 wrz 2019, o 20:43
autor: Zieleńczanin
Co do "mojej" 307 to bardziej chodziło mi o szczytowe wzmocnienie zielonkowych 2x7, gdyż obecnie często szczególnie w 227 jest masakra (jak ktoś chce zdjęcia to na pw).

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 17 wrz 2019, o 20:55
autor: obserwator
@Zieleńczanin, czy "227" nie ma właśnie zostać wzmocnione w szczycie do f~30?

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 17 wrz 2019, o 21:44
autor: Kaszmir
obserwator pisze:@Zieleńczanin, czy "227" nie ma właśnie zostać wzmocnione w szczycie do f~30?
Dokładnie takie są plany
https://krabok.wordpress.com/2019/08/20 ... racyjnych/

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 17 wrz 2019, o 22:05
autor: Zieleńczanin
Kaszmir pisze:
obserwator pisze:@Zieleńczanin, czy "227" nie ma właśnie zostać wzmocnione w szczycie do f~30?
Dokładnie takie są plany
https://krabok.wordpress.com/2019/08/20 ... racyjnych/
A i owszem, zapomniałem, przepraszam.

Zielonki

: 16 paź 2019, o 09:54
autor: Kaszmir
Od soboty wchodzi zapowiadane wzmocnienie linii "227" - w szczycie ~f=30 zamiast ~f=40. Porównanie rozkładów:
obecny: http://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL& ... &linia=227
nowy: http://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL& ... &linia=227

Przybyło po 4 kursy w dni powszednie w każdą stronę.