Zielonki

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
RoversKrk97
Miłośnik
Posty: 129
Rejestracja: 22 maja 2017, o 14:32
Lokalizacja: Kraków/Os. Centrum A

Zielonki

#61 Post autor: RoversKrk97 » 29 lis 2017, o 23:01

Okej, z przyjemnością przejrzę, może ich źle oceniłem <_<

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3185
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Zielonki

#62 Post autor: tomek_m » 29 lis 2017, o 23:44

Ale to nie jest tak że wszystkie te postanowienia strategiczne zawarte w tym biuletynie zrealizują/muszą zrealizować. Info o linii MPK jest dokładnie na 43 stronie.

miloszkasperczyk
Miłośnik
Posty: 54
Rejestracja: 2 lis 2017, o 17:33
Lokalizacja: Cianowice

Zielonki

#63 Post autor: miloszkasperczyk » 30 lis 2017, o 09:25

Ale to nie jest tak że wszystkie te postanowienia strategiczne zawarte w tym biuletynie zrealizują/muszą zrealizować.
Tak, ale za rok wybory do samorządu. Jeśli użyją tych postanowień jako amunicję wyborczą , to wygrają. Jednak wtedy i tak nie będzie wiadomo czy zrealizują program.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Zielonki

#64 Post autor: Cukier » 2 gru 2017, o 01:45

Chyba się wyjaśniło skąd gmina Zielonki wzięła kasę na nocne. Od 1 grudnia "247" do Węgrzc wieczorami oraz w weekendy będzie wjeżdżać TYLKO jednokierunkowo, jadąc od Krakowa (za wyjątkiem pojedynczych(!) kursów). Tym samym pasażerów chcących się dostać z Węgrzc do Krakowa wieczorami oraz w weekendy czeka wycieczka do Bibic i przeczekanie przerwy razem z kierowcą, albo przesiadka na DK7, co jednak w obliczu ogólnie niewielkiej liczby kursów o takich porach zapewne zakończy się wylądowaniem i tak w "247".

Choć w sumie fair deal - Bibiczanie do tej pory w weekendy musieli się bujać przez Węgrzce w obie strony, a Węgrzcanie mieli zawsze bezpośrednio, a teraz będą cierpieć po równo - jedni w jedną, drudzy w drugą stronę.
obserwator pisze:
Gmina Zielonki aktualnie prowadzi też rozmowy z Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz gminami Michałowice i Kocmyrzów - Luborzyca w sprawie uruchomienia nowej linii dziennej z krakowskiego Nowego Kleparza m.in. do Węgrzc, Dziekanowic i Batowic (gdzie jest siedziba Zarządu Dróg Powiatu Krakowskiego).
Taki komentarz został zamieszczony przez gminę Zielonki na facebooku. Ciekawe jak ta linia ma pojechać? I czy w ogóle zostanie uruchomiona?
Jeśli gmina K-L to zapewne chodzi o Zastów bo jest najbliżej, chyba że mamy się spodziewać cudu i powrotu MPK do Maciejowic?

Jakkolwiek taka linia ma w kontekście dojazdu do centrum Krakowa nikłą rację bytu - zamiast jechać prostą drogą do Prądnika Czerwonego i dalej albo oferować dojazd przez Strzelców z przesiadką, albo dalej Powstańców do Opolskiej Estakady i Nowego Kleparza - to linia ta będzie się cofać do Węgrzc i stać w całej rozciągłości korka do wjazdu do miasta, zamiast go sobie ukrócić wzdłuż cmentarza batowickiego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Zielonki

#65 Post autor: Kaszmir » 10 gru 2017, o 10:27

Cukier pisze:Chyba się wyjaśniło skąd gmina Zielonki wzięła kasę na nocne. Od 1 grudnia "247" do Węgrzc wieczorami oraz w weekendy będzie wjeżdżać TYLKO jednokierunkowo, jadąc od Krakowa (za wyjątkiem pojedynczych(!) kursów). Tym samym pasażerów chcących się dostać z Węgrzc do Krakowa wieczorami oraz w weekendy czeka wycieczka do Bibic i przeczekanie przerwy razem z kierowcą, albo przesiadka na DK7, co jednak w obliczu ogólnie niewielkiej liczby kursów o takich porach zapewne zakończy się wylądowaniem i tak w "247".
Nie nie nie. Tam zmiana jest jak najbardziej na plus.

Do tej pory żaden kurs "247" z Bibic, ani w ciągu tygodnia ani w weekend, nie zahaczał o Węgrzce jadąc w kier. Krowodrzy Górki. Jestem tego pewny, bo właśnie mam przed sobą rozkład z wiosny 2017 z Bibic i nie ma żadnego wariantu, wszystkie jechały podstawową trasą. Tam zasada była taka, że jak chciałeś jechać "247" z Węgrzc do Krakowa wieczorem albo w weekend, to wsiadałeś w kierunku Bibic i przejeżdżałeś przez pętlę, bo linia miała tam tylko 4-5 minut postoju (i dalej ma, choć teraz się one ciut zwiększyły - może były problemy ze zbyt krótkim postojem i opóźnieniami?) Swoistą ciekawostką był kurs który zaczynał w soboty i święta w Węgrzcach Pętli i był explicite oznaczony jako wariant "B - kurs [przez Bibice] do Krowodrzy Górki".

Teraz tak czy siak dalej to tak funkcjonuje, natomiast oprócz tego "247" zyskało te 4 kursy na weekendy (1 w soboty i 3 w święta) które jadą bezpośrednio przez Węgrzce również w kier. Krowodrzy. Dla Węgrzc jest to zatem zmiana na plus, parę kursów więcej albo raczej pewne przyspieszenie dojazdu do Krakowa (nie muszą tymi paroma jechać przez Bibice, mogą w nie wsiąść w drodze powrotnej). Sama zmiana wydaje się jednak być bardziej dla mieszkańców Bibic niż Węgrzc - nie znam powodu, może chodzi o dojazdy do kościoła albo do pracy.

Tak czy siak, zmiany na "247" również wymagały zwiększenia nakładów, nie cięć, zatem Zielonki z nich nie sfinansowały kursowania nowych linii nocnych - wręcz przeciwnie, dołożyły jeszcze więcej.

bebiko
Znawca
Posty: 40
Rejestracja: 23 kwie 2013, o 21:12
Lokalizacja: kraków

Zielonki

#66 Post autor: bebiko » 10 gru 2017, o 10:38

Tylko że sumarycznie w weekend kursów 247 jest mniej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Zielonki

#67 Post autor: Kaszmir » 10 gru 2017, o 11:08

bebiko pisze:Tylko że sumarycznie w weekend kursów 247 jest mniej.
Faktycznie, choć to oczywiście inna sprawa niż ta o której pisał Cukier. Przeliczyłem - z Krowodrzy ubył jeden kurs w sob i dwa w święta (było 18/18, jest 17/16), z Bibic ubył tylko jeden w święta (było 18/18, jest 18/17). Z tego co sprawdzam, tu jednak historia mogła być odwrotna.

Wcześniej "247" miało w weekendy równe ~f=60, teraz ma mniej więcej ~f=70. Wygląda na to, że to m.in. przez wydłużenie postoju w Bibicach - autobus i tak ma krótkie postoje (parę minut w Bibicach, ok. kwadrans na Krowodrzy). Słowem, dotychczasowy rozkład z ~f=60 był zbyt napięty i kierowcy praktycznie nie mieli przerw, teraz im je odrobinę wydłużono jednak trzeba było przez to zrobić wspomniane zejście częstotliwości. Wobec takiego zejścia, musiały zajść zmiany w liczbie kursów bo nie było jak ich upchnąć - teraz "247" i tak dostało wydłużone godziny kursowania (np. ostatni kurs z Krowodrzy był 22:54, jest 23:05 / 23:15, z Bibic był 22:20, jest 23:30 - 23:45). Gdyby chcieć utrzymać dotychczasową liczbę kursów, to ten brakujący jeden musiałby być wykonywany o skrajnej porze, np. o 4 rano albo koło północy...

... i tak trochę się stało, tyle że został oznaczony jako "917" ;)

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3732
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Zielonki

#68 Post autor: tomta1 » 3 kwie 2018, o 08:33

Zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych oraz zmiany nazw przystanków
193, 227, 250, 260, 270
od 07.04.2018
Zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych oraz zmiany nazw przystanków


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że na wniosek Gmin Kocmyrzów-Luborzyca, Michałowice oraz Zielonki, od dnia 07.04.2018 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych:
  • linia 227 - zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy zakładająca przesunięcie odjazdu z Górnej Wsi w dni powszednie z godz. 21:32 na godz. 21:30;
  • linia 250 - będzie kursować na nowej stałej trasie: Prądnik Czerwony - Strzelców - Rondo Barei - Strzelców - Powstańców - Reduta (powrót: Reduta - łącznik między ul. Reduta i ul. Strzelców obok pętli autobusowej - Strzelców - Rondo Barei - Strzelców - Prądnik Czerwony) - Batowicka - Węgrzce: B3 - B1 - Dziekanowice: Szmaragdowa - Batowice: Wojtyły i dalej po obecnej trasie do Zastowa. Linia kursować będzie tylko w dni powszednie realizując po 12 kursów w każdym kierunku. Na nowym odcinku trasy linia zatrzymywać się będzie na następujących przystankach:
    [list]
    [*]„Reduta n/ż” - zlokalizowany na ul. Reduta: w kierunku Zastowa za skrzyżowaniem z ul. Powstańców, przed wiaduktami kolejowymi, w kierunku Prądnika Czerwonego za skrzyżowaniem z ul. Powstańców, na wysokości bramy cmentarza. Przystanek ten będzie nową granicą taryfową dla linii 250;
    [*]„Węgrzce Bosutów n/ż”;
    [*]„Bosutów Dziekanowice n/ż”;
    [*]„Dziekanowice Batowice SKA” (dawny przystanek „Dziekanowice Stacja Batowice” dla linii 280);

[*]linia 260 - zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy;
[*]linia 270 - będzie kursować na nowej stałej trasie: od Prądnika Czerwonego do przystanku „Zastów Działki n/ż” bez zmian, dalej drogą w kierunku Wiktorowic, następnie w prawo do miejscowości Maciejowice, gdzie linia nawróci i tą samą drogą wróci do przystanku „Wiktorowice Skrzyżowanie n/ż”, skąd bez zmian będzie jechać do Pielgrzymowic. Trasa w kierunku przeciwnym pozostanie bez zmian (bez wjazdu do Maciejowic). Linia kursować będzie we wszystkie dni tygodnia. W soboty i dni świąteczne wybrane kursy będą wykonywane na trasie skróconej Prądnik Czerwony - Zastów (dotychczasowa trasa linii 250). Na nowym odcinku trasy linia zatrzymywać się będzie na następujących przystankach:
[list]
[*]„Wiktorowice Rozlewnia Wód n/ż” (przy wjeździe i wyjeździe z Maciejowic);
[*]„Maciejowice Góra n/ż” (przy wjeździe i wyjeździe z Maciejowic);
[*]„Maciejowice Skrzyżowanie n/ż” (przy wjeździe i wyjeździe z Maciejowic);
[*]„Maciejowice Pętla”.[/list]
[/list]


Jednocześnie zostaną wprowadzone następujące zmiany nazw przystanków na terenie Krakowa, przy ulicy Powstańców:

[list]
[*]„Batowice n/ż” na „Dziekanowicka n/ż”;
[*]„Batowice PKP” na „Powstańców Magazyny”.[/list]


Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linię 250, których okres obowiązywania rozpoczął się przed dniem 07.04.2018 r., zachowują ważność na dotychczasowej i nowej trasie linii (do końca okresu ważności biletu). Bilety okresowe, których okres obowiązywania rozpoczyna się 07.04.2018 r. lub później zachowują ważność wyłącznie na nowej trasie linii.
http://kmkrakow.pl/
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

autobus144
Znawca
Posty: 46
Rejestracja: 24 mar 2017, o 11:34
Lokalizacja: Zielonki

Zielonki

#69 Post autor: autobus144 » 11 lip 2018, o 10:26

Od 14 lipca 2018 r. nastąpi wydłużenie trasy linii 297, kursującej na trasie Kraków Krowodrza Górka - Bosutów. Wydłużenie zapewni możliwość dojazdu z dużego terenu gminy Zielonki do stacji PKP Batowice, umożliwiając korzystanie z kolei aglomeracyjnej, równocześnie komunikując miejscowość Dziekanowice.
Wydłużona trasa linii aglomeracyjnej nr 297 będzie przebiegać z Krowodrzy Górki do przystanku Bosutów Dziekanowice bez zmian, a następnie w Dziekanowicach ul. Szmaragdową, ul. Długą do przystanku Dziekanowice Kapliczka, gdzie linia zawróci i skieruje się po tej samej trasie do przystanku Bosutów Krakowska i dalej bez zmian do pętli w Bosutowie (Uwaga: zmiana nazwy na Boleń Pętla). Analogicznie w przeciwnym kierunku.
Na nowym odcinku trasy linia obsłuży wszystkie przystanki przy czym:
• w kierunku Bosutowa linia obsłuży przystanki w kolejności: Krowodrza Górka – Bosutów Dziekanowice bez zmian, a następnie: Dziekanowice Batowice SKA, Dziekanowice Długa, Dziekanowice Kapliczka, Dziekanowice Batowice SKA, Bosutów Krakowska i dalej bez zmian,
• w kierunku Krowodrzy Górki linia obsłuży przystanki w kolejności: Bosutów (Boleń Pętla)-Bosutów, Krakowska bez zmian, a następnie: Dziekanowice Batowice SKA, Dziekanowice Kapliczka, Dziekanowice Długa, Dziekanowice Batowice SKA, Bosutów Dziekanowice i dalej bez zmian.
Na nowej trasie linia 297 wykona 16 par kursów w dni powszednie, 11 w soboty oraz 10 w dni świąteczne w tym po trzy wjazdy kieszeniowe do przystanku Węgrzce Centrum tak jak przed zmianą. Kurs Bosutów Krakowska – Bosutów (Boleń Pętla) zostanie wydłużony do trasy Dziekanowice Batowice SKA – Boleń Pętla.
Poniżej linki do rozkładu jazdy oraz cenniki biletów kolei
https://zielonki.pl/index.php/10-aktual ... ii-mpk-297

obserwator
Dyspozytor
Posty: 556
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Zielonki

#70 Post autor: obserwator » 11 lip 2018, o 13:33

Fajnie że Dziekanowice zyskują dostęp do MPK. Jednak czy mieszkańcy tego rejonu mają ochotę jeździć do Krakowa aż przez Zielonki? Mocno w to wątpię...
Uważam że o wiele lepsza byłaby dowozówka na Prądnik Czerwony albo os. Piastów.
Jeślibyśmy wybrali tą drugą opcję to wcale nie byłoby wiele drożej...

pjetrek
Specjalista
Posty: 264
Rejestracja: 25 cze 2017, o 10:17

Zielonki

#71 Post autor: pjetrek » 11 lip 2018, o 20:26

Taki układ linii służy głownie komunikacji wewnątrzgminnej. Mieszkańcy Bosutowa, Dziekanowic mają ułatwiony dostęp do UG w Zielonkach oraz do filii Starostwa Powiatowego w Węgrzcach.

A tak na marginesie nie wiem czy paradoksalnie dojazd do Krakowa przez Zielonki i z przesiadką na tramwaj nie jest szybszy i bardziej przewidywalny niż stanie w korku na al. 29 listopada... ;)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Zielonki

#72 Post autor: Cukier » 11 lip 2018, o 20:39

Ja uważam, że jest to bardzo durny układ na którym traci Bosutów, a Dziekanowice za wiele nie zyskują, bo kursy na sztukę wiozące właściwie donikąd i to bez większych możliwości przesiadki na coś sensownego po drodze. Jedyna sensowna i jednocześnie tania propozycja dla Dziekanowic to przekierowanie tamtędy "250" przez ul. Długą z jednej strony i ul. Wspólną z drugiej. I jeśli ważne jest zachowanie "250" w Batowicach, to niech robi wjazdy kieszeniowe do Batowic Kapliczki, gdzie verczedes bez trudu nawróci.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3185
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Zielonki

#73 Post autor: tomek_m » 11 lip 2018, o 23:59

Podejrzewam że zdecydowali się na taki układ a nie inny, bo mieszkańcom Dziekanowic w dostaniu się do Krakowa służy ... SKA. Podjeżdżają na stację samochodami i przesiadają się na pociąg. Zrobiłem kiedyś kilkugodzinną obserwację i praktycznie wszystkie samochody, które parkują przy stacji, odjeżdżają w stronę Dziekanowic. A "297" jak już tutaj było wspomniane ma zapewnić połączenie z Zielonkami.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 556
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Zielonki

#74 Post autor: obserwator » 12 lip 2018, o 00:12

Skoro tak jest, to miło byłoby zobaczyć rozkład SKA2 na stronie MPK a także najważniejsze czyli integracja taryfowa.

Awatar użytkownika
Zenek
Dyspozytor
Posty: 542
Rejestracja: 31 gru 2015, o 21:07
Lokalizacja: Kraków

Zielonki

#75 Post autor: Zenek » 12 lip 2018, o 00:54

Fajnie by było jakby 250 w kierunku Zastowa miało przyjazdy pod stację Kraków Batowice chwilę przed pociągiem SKA do Krakowa. W godzinach szczytu takie coś byłoby korzystne nawet dla mieszkańców Prądnika Czerwonego, nie mówiąc już nawet o pasażerach z Węgrzc, czy Dziekankowic. Ale to są tylko moje małe marzenia...

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”