Zielonki

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3732
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Zielonki

#46 Post autor: tomta1 » 27 lis 2017, o 13:28

Podobnie szkoda że 917 jedzie DK7, a nie przez centrum Węgrzc i Bibic (np. w prawo na rondzie przy centrum medycznym, potem do przystanku Węgrzce Centrum, potem do DK7, następnie prosto do Bibic i przez Na Czekaj (jak 280) do Michałowic. Ale tu może jest kwestia maks. 28 minut na kółko by jedna brygada była w stanie zrobić dwa kółka. I tak 937 będzie na styk.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Zielonki

#47 Post autor: Kaszmir » 27 lis 2017, o 16:00

tomta1 pisze:Podobnie szkoda że 917 jedzie DK7, a nie przez centrum Węgrzc i Bibic (np. w prawo na rondzie przy centrum medycznym, potem do przystanku Węgrzce Centrum, potem do DK7, następnie prosto do Bibic i przez Na Czekaj (jak 280) do Michałowic. Ale tu może jest kwestia maks. 28 minut na kółko by jedna brygada była w stanie zrobić dwa kółka.
Hm ale nie wiemy na razie czy linie będą kursować co godzinę, czy np. co dwie - jedynie, że będą dwa kursy na noc.

Z tego co liczę, pełne kółko "917" zajmie ok. 51-52 minuty. Tyle, że trzeba jeszcze uwzględnić synchronizację - jeśli chcemy skoordynować ją z "69/669" w obie strony, to trzeba przesunąć odjazdy i wtedy jedna brygada nie da rady zrobić dwóch kółek pod rząd, w odstępie godzinnym. A jednak liczę, że "917" (podobnie jak "937") będą skoordynowane z linią główną na Krowodrzy w obie strony.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Zielonki

#48 Post autor: Cukier » 27 lis 2017, o 16:37

Tyle że nocne (za)tramwaje do 2:00 każdej nocy kursują co pół godziny, więc teoretycznie mogą być kursy dograne pod zlot o 0:00 i 1:30. Choć oczywiście przenosi to problem jedynie kawałek dalej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Zielonki

#49 Post autor: Kaszmir » 27 lis 2017, o 16:59

Cukier pisze:Tyle że nocne (za)tramwaje do 2:00 każdej nocy kursują co pół godziny, więc teoretycznie mogą być kursy dograne pod zlot o 0:00 i 1:30. Choć oczywiście przenosi to problem jedynie kawałek dalej.
No tak, racja ;) W sumie "612" tak kursuje w weekend (dwa kursy w odstępie półtorej godziny), więc i "917" by mogło przez cały tydzień.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3185
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Zielonki

#50 Post autor: tomek_m » 27 lis 2017, o 18:08

obserwator pisze:Nareszcie! Szkoda tylko że linia 917 nie zahaczy o centrum Michałowic, na pewno miałaby więcej pasażerów.
No właśnie, zwłaszcza że miejscowość Górna Wieś należy do gminy Michałowice a nie Zielonki. Kuriozalne jest że autobus pojedzie ulicą Graniczną, czyli dokładnie granicą obu gmin, po zachodniej stronie drogi są Bibice i Wola Zachariaszowska a po wschodniej Michałowice.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Zielonki

#51 Post autor: Kaszmir » 28 lis 2017, o 09:23

Nowe nocne linie aglomeracyjne „917” i „937”
https://krabok.wordpress.com/2017/11/28 ... meracyjne/
odjazdy będą wykonywane co półtorej godziny:

* „917”: z Krowodrzy Górki 0:30 i 2:00, z Górnej Wsi 1:02 i 2:32,
* „937”: z Krowodrzy Górki 0:30 i 2:00, z Owczar Pętli 1:05 i 2:35.

Nowe autobusy będą zsynchronizowane z wybranymi kursami linii „669” (Krowodrza Górka – Nowy Bieżanów) – jadąc z centrum Krakowa, pasażerowie przesiadający się zarówno na „917” jak i na „937” będą mieć 10 minut na zmianę pojazdu. Trochę gorzej wypada za to koordynacja w drugą stronę. O ile dla wysiadających z „937” będzie przewidziane znów 10 minut, tak w przypadku „917” będzie to aż kwadrans, co jest zdecydowanie zbyt dużym czasem i będzie powodować niepotrzebne oczekiwanie na pętli. Wg mnie jest to do poprawy, jednak do tematu wrócimy gdy zakończy się remont Basztowej i wszystkie nocne, w tym „69/669”, powrócą na swoje stały trasy. Ma to nastąpić prawdopodobnie 11 grudnia.

miloszkasperczyk
Miłośnik
Posty: 54
Rejestracja: 2 lis 2017, o 17:33
Lokalizacja: Cianowice

Zielonki

#52 Post autor: miloszkasperczyk » 29 lis 2017, o 19:15

Cóż... Zielonki mają autobusy nocne, a w gminie Skała dalej cicho. Czy te ograniczone umysłowo prostaki zdają sobie sprawę jak jesteśmy zacofani względem sąsiedniej gminy? Czy w ogóle ktoś w tym baraku, przepraszam urzędzie gminy zdaje sobie sprawę co się dzieje koło nich? Wydaje mi się, że nie, ale cóż.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 556
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Zielonki

#53 Post autor: obserwator » 29 lis 2017, o 19:57

Gmina Zielonki aktualnie prowadzi też rozmowy z Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz gminami Michałowice i Kocmyrzów - Luborzyca w sprawie uruchomienia nowej linii dziennej z krakowskiego Nowego Kleparza m.in. do Węgrzc, Dziekanowic i Batowic (gdzie jest siedziba Zarządu Dróg Powiatu Krakowskiego).
Taki komentarz został zamieszczony przez gminę Zielonki na facebooku. Ciekawe jak ta linia ma pojechać? I czy w ogóle zostanie uruchomiona?

Awatar użytkownika
RoversKrk97
Miłośnik
Posty: 129
Rejestracja: 22 maja 2017, o 14:32
Lokalizacja: Kraków/Os. Centrum A

Zielonki

#54 Post autor: RoversKrk97 » 29 lis 2017, o 20:05

Ja ogólnie stworzyłbym linię o numerze "290", która mogłaby kursować do Szczodrkowic właśnie przez Cianowice. Może podeślę ZIKIT-owi lub do Gminy Skała :D

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 774
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Zielonki

#55 Post autor: lolek-12 » 29 lis 2017, o 20:40

RoversKrk97 pisze:Ja ogólnie stworzyłbym linię o numerze "290", która mogłaby kursować do Szczodrkowic właśnie przez Cianowice. Może podeślę ZIKIT-owi lub do Gminy Skała
Albo od razu do Skały z wjazdem kieszeniowym do Szczodrkowic. Testowo na miesiąc i zobaczyć jak się przyjmie :)

obserwator
Dyspozytor
Posty: 556
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Zielonki

#56 Post autor: obserwator » 29 lis 2017, o 20:50

Było niedawno pisane na tym forum, iż w Skale sa tak silne uklady busiarskie że na MPK nie ma szans. Pytanie jak to możliwe że do Smardzowic dociera autobus?
Proponuję się zastanowić gdzie może pojechać planowany autobus przez gminę Zielonki, bo skora ta gmina ma rozmawiać z gminą Michałowice i Kocmyrzów-Luborzyca to oznacza że do tych gmin również ma wjechać ta linia. Pytanie tylko gdzie? Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3185
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Zielonki

#57 Post autor: tomek_m » 29 lis 2017, o 21:00

obserwator pisze: Pytanie jak to możliwe że do Smardzowic dociera autobus?
Na to pytanie odpowiedzi po części udzielił Sgriffin
Sgriffin pisze:Z powodu tego, że gminy chcą komunikacji tam gdzie jest niedodastateczna podaż, a nie tam gdzie jest dobre pokrycie.
Do tego jeszcze można dołożyć mocne lobby busiarskie jak to bywa w tego typu małych miasteczkach.
Trasa do Smardzowic nie jest tak atrakcyjna dla busiarzy jak trasa DW794 do Skały, i busiarze będą o nią walczyć, tak jak przed laty walczyli, aby nie pojechał autobus Aglo z Krakowa do Słomnik krajową siódemką.

miloszkasperczyk
Miłośnik
Posty: 54
Rejestracja: 2 lis 2017, o 17:33
Lokalizacja: Cianowice

Zielonki

#58 Post autor: miloszkasperczyk » 29 lis 2017, o 21:18

Albo od razu do Skały z wjazdem kieszeniowym do Szczodrkowic. Testowo na miesiąc i zobaczyć jak się przyjmie :)
Ok! Ale jest jeden problem. W ten sposób ominiemy około 50% Cianowic, co nie ma sensu, ale jeśli przez Cianowice jeździłyby 2 linie to doskonały pomysł.

Awatar użytkownika
RoversKrk97
Miłośnik
Posty: 129
Rejestracja: 22 maja 2017, o 14:32
Lokalizacja: Kraków/Os. Centrum A

Zielonki

#59 Post autor: RoversKrk97 » 29 lis 2017, o 22:39

lolek-12 pisze:
RoversKrk97 pisze:Ja ogólnie stworzyłbym linię o numerze "290", która mogłaby kursować do Szczodrkowic właśnie przez Cianowice. Może podeślę ZIKIT-owi lub do Gminy Skała
Albo od razu do Skały z wjazdem kieszeniowym do Szczodrkowic. Testowo na miesiąc i zobaczyć jak się przyjmie :)
O to mogłoby być idealne rozwiązanie, ale boję się, że Gmina Skała by się nie zgodziła :/

miloszkasperczyk
Miłośnik
Posty: 54
Rejestracja: 2 lis 2017, o 17:33
Lokalizacja: Cianowice

Zielonki

#60 Post autor: miloszkasperczyk » 29 lis 2017, o 22:49

O to mogłoby być idealne rozwiązanie, ale boje się, że Gmina Skała by się nie zgodziła :/
Chyba nie do końca :D daję ci link do planu strategii gminy Skały. Jest tam WYRAŹNIE napisane, że w planach jest utworzenie linii MPK a to dowód https://skala.pl/prawo-lokalne/strategia-gminy-skala/ Znajdziesz w obszar 4.Komunikacja str. 43

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”