Zielonki
Moderator: Moderatorzy
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6575
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
Zielonki
"307" bez sensu jedzie aż do Podwawelskiego, też powinno kończyć na Kleparzu: Przepustowość pętli na Podwawelskim już ledwo zipie, mieszkańców kara się przesiadką z tramwaju/autobusu na dwa przystanki, a wiocha sobie jeździ na leżąco przez centrum, do tego dubluje pierdyliard innych linii...


Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
Zielonki
A jak się to ma do ograniczania wjazdu autobusów podmiejskich do centrum Krakowa? W 1998 skrócono 238,248,258 do Bronowic Małych(dawniej Nowy Kleparz). W 2011(?) wszystkie 2x7 do Krowodrzy Górki(również Nowy kleparz). Skąd nagle taka zmiana strategii aby Aglomeraty pchać do centrum?
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1685
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
Zielonki
No nie wiem może żeby zwiększyć atrakcyjność tych linii poprzez zapewnienie większej ilości relacji bezpośrednich?tomek_m pisze: ↑22 lip 2021, o 18:40A jak się to ma do ograniczania wjazdu autobusów podmiejskich do centrum Krakowa? W 1998 skrócono 238,248,258 do Bronowic Małych(dawniej Nowy Kleparz). W 2011(?) wszystkie 2x7 do Krowodrzy Górki(również Nowy kleparz). Skąd nagle taka zmiana strategii aby Aglomeraty pchać do centrum?
Zielonki
Może w końcu Kraków zrozumiał, że finansowanie komunikacji aglomeracyjnej i linie do centrum konkurujące z busami są w ich interesie, bo to potencjalnie mniej samochodów w Krakowie. Z drugiej strony system z autobusami do najbliższych końcówek w Krakowie działałby gdyby częstotliwość autobusów podmiejskich była wysoka. Mało tego świat się zmienił mocno w kilkananaście lat - teraz możesz mieć auto na dojazdy za kilka tysięcy złotych i nie martwisz się, ze musisz gdzieś tam dojechać rowerem, a potem wziąć 2 przesiadki w KMK lub mieć osobne bilety na busa i KMK. Tacy ludzie też lubią wygodę - tu podjade do pracy, tu po drodze po dziecko, potem razem podjedziemy do marketu. Takich ludzi się nie przekona do komunikacji zbiorowej.
Zielonki
Tutaj nie co więcej informacji o nowej linii 307
https://www.michalowice.malopolska.pl/a ... wicach-307
Natomiast ze strony MPK
https://www.michalowice.malopolska.pl/a ... wicach-307
Natomiast ze strony MPK
Ciekawe czyja to inicjatywa tych przyspieszonych Aglo, czy przypadkiem to nie miasto wystąpiło z taką propozycją do gmin ościennych, aby zmniejszyć wjazd osobówek do Krakowa.ZTP zapowiada, że możliwe jest uruchomienie podobnych połączeń do gmin Niepołomice i Wielka Wieś, a w dalszej perspektywie do Skawiny czy Liszek.
Zielonki
Z tego co wiem to jakas większa reforma miała być polegająca na tym, że Kraków organizuje linie 3xx do centrum miasta, ale reszta linii 2xx lub tych, które sobie ościenna gmina zamawia będą jedynie dowozówkami do tej 3xx. W gminach gdzie jest linia kolejowa zamiast 3xx miałby być tylko system dowozówek do pociągu. O tym w jakimś biuletynie Metropolii Krakowskiej było, kiedyś na live burmistrz Skały też coś mówił, że ZTP ma zmienić koncepcję komunikacji aglomeracyjnej i chyba również był jakiś artykuł w Dzienniku Polskim.
Zielonki
No OK ale np w przypadku Michałowic, są jeszcze linie "257" i "277" do których się dokładają również Iwanowice, które mogą nie chcieć ewentualnego skrócenia tych linii do jakiejś tam "307" tylko chcą mieć linie do Krakowa. Druga sprawa, budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej w toku, to po co wówczas budować tam węzeł przesiadkowy skoro Agloekspresy będą go pomijać jadąc dalej do centrum?
Miasto przed laty, się chwaliło wprowadzaniem systemu przesiadkowego wycofując wszystkie linie Aglo z centrum, a teraz się rakiem z tego wycofują? Ja choć mieszkaniec gminy podkrakowskiej jednak jestem na NIE. Aglobusy powinny kończyć trasy tylko w punktach przesiadkowych na obrzeżach miasta WSZYSTKIE.
Miasto przed laty, się chwaliło wprowadzaniem systemu przesiadkowego wycofując wszystkie linie Aglo z centrum, a teraz się rakiem z tego wycofują? Ja choć mieszkaniec gminy podkrakowskiej jednak jestem na NIE. Aglobusy powinny kończyć trasy tylko w punktach przesiadkowych na obrzeżach miasta WSZYSTKIE.
Zielonki
Dlaczego linie aglo miałyby kończyć tylko na obrzeżach? Że jakiś chory dogmat?
W takim przypadku linie z samego Krakowa też tak powinny kończyć. Tylko pytanie, po co?
Sama idea skracania raczej bazowała pewnie na liniach, których Kraków nie potrzebuje.
W takim przypadku linie z samego Krakowa też tak powinny kończyć. Tylko pytanie, po co?
Sama idea skracania raczej bazowała pewnie na liniach, których Kraków nie potrzebuje.
MKM-owie to jednak wielkie: 

Zielonki
Hipotetycznie, gdyby nagle wszystkie gminy zrezygnowały z komunikacji Aglomeracyjnej, wszystkie linie 2xx/3xx zostałyby z dnia na dzień zlikwidowane, wzmacniając w to miejsce linie miejskie na niektórych ciągach, gdzie pokrywały się z liniami aglo aby utrzymać ilość kursów.
Przerabiał to niedawno pobliski Tarnów, gdzie ościenne gminy sobie zorganizowały swoją komunikację.
Przerabiał to niedawno pobliski Tarnów, gdzie ościenne gminy sobie zorganizowały swoją komunikację.
Zielonki
Temat skrócenia linii miejskich do granic miasta był przerabiany w Nowym Sączu po wypowiedzeniu umów przez gminy. Powstały potworki jeżdzące bo muszą do bram miasta, w których zainteresowanie było bliskie zera stąd pytanie czy nie zasadniej aby takie linie jechały komercyjnie do wsi dalej niz kończyły bieg na granicy miasta gdzie nikt nie jeździ.
Aglokomunikacja ma taką ogólną cechę, że jest nieatrakcyjna, bo kursy rzadko na które trzeba zdążyć z przesiadki, bo jak nie to kolejny za 1-2 h. I jak ja mam np. wycyrkulować na autobus z Pleszowa jadąc z Bronowic? Jest tyle zmiennych po drodze że szansa że akurat zdąże na autobus jest mała. Jak można polegać na liniach z Salwatora skoro notorycznie dochodzi do przerwy w ruchu na torowisku na Kościuszki? Wczoraj jechałem 304 z przesiadką na 301 do Niepołomic, specjalnie pojechałem 304 wcześniejszym aby zdążyć na 301 a i tak mi uciekł następny za godzinę. Albo często, albo wcale. Dwa, prędkość - autobusy nie jadą, one brną, bo korki, bo przystanki co chwile - czy muszą się naprawde wszędzie zatrzymywać? Do tego nie raz wesoło bywa w aglo liniach - busy są bezpieczniejsze pod tym wzgledem, bo kierowca nie wpusci chołoty do autobusu a do MPK każdy wiejski zawadiaka czy obieżyświat sobie wsiądzie. Na Zachodzie linie aglo wyglądają bardziej jak PKS - mają numer i kierunek na świetlnym wyświetlaczu ale wsiadanie tylko pierwszymi drzwiami.
Linie aglo powinny być wydłużone do centrum. Pleszowskie do Placu Centralnego/Al. Przyjaźni, z Salwatora pod Cracovie, itd.
Aglokomunikacja ma taką ogólną cechę, że jest nieatrakcyjna, bo kursy rzadko na które trzeba zdążyć z przesiadki, bo jak nie to kolejny za 1-2 h. I jak ja mam np. wycyrkulować na autobus z Pleszowa jadąc z Bronowic? Jest tyle zmiennych po drodze że szansa że akurat zdąże na autobus jest mała. Jak można polegać na liniach z Salwatora skoro notorycznie dochodzi do przerwy w ruchu na torowisku na Kościuszki? Wczoraj jechałem 304 z przesiadką na 301 do Niepołomic, specjalnie pojechałem 304 wcześniejszym aby zdążyć na 301 a i tak mi uciekł następny za godzinę. Albo często, albo wcale. Dwa, prędkość - autobusy nie jadą, one brną, bo korki, bo przystanki co chwile - czy muszą się naprawde wszędzie zatrzymywać? Do tego nie raz wesoło bywa w aglo liniach - busy są bezpieczniejsze pod tym wzgledem, bo kierowca nie wpusci chołoty do autobusu a do MPK każdy wiejski zawadiaka czy obieżyświat sobie wsiądzie. Na Zachodzie linie aglo wyglądają bardziej jak PKS - mają numer i kierunek na świetlnym wyświetlaczu ale wsiadanie tylko pierwszymi drzwiami.
Linie aglo powinny być wydłużone do centrum. Pleszowskie do Placu Centralnego/Al. Przyjaźni, z Salwatora pod Cracovie, itd.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8033
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Zielonki
Jest już oficjalny komunikat na kmkrakow.pl
LOKI
Pozdrawiam!Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że na wniosek Gmin Zielonki i Michałowice, od dnia 30.08.2021 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych:
linia 207 - trasa pozostanie bez zmian. Linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia w godzinach ok. 4:30 - 23:30 z częstotliwością co około 60 minut. Uwaga! W związku z budową linii tramwajowej Krowodrza Górka - Górka Narodowa linia w dalszym ciągu będzie kursować w kierunku Krowodrzy Górki po trasie czasowo zmienionej (przez ul. Pachońskiego, Wyki i Batalionu "Skała" AK);
linie 227 i 277 - zostaną wprowadzone korekty rozkładów jazdy we wszystkie dni tygodnia;
linia 237 - zostanie zlikwidowana (w zamian zostanie uruchomiona nowa linia 337);
linia 257 - będzie kursować po nowej stałej trasie: Nowy Kleparz - ... - przystanek "Michałowice Komora" - DK 7 (ul. Krakowska) - przystanek "Michałowice I" (nowa nazwa: "Michałowice Centrum") - ... - Narama Remiza. Przystanek "Michałowice Komora" w kierunku Naramy Remizy zostanie przeniesiony na ul. Krakowską (DK7) w kierunku Słomnik. Na nowym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: "Michałowice Dąbrowskich" (dotychczasowa nazwa "Michałowice" - w obu kierunkach) oraz "Michałowice Centrum" (dotychczasowa nazwa "Michałowice I" - zostanie dodatkowo uruchomiony w kierunku Krakowa). Liczba kursów i częstotliwość kursowania pozostaną bez zmian;
linia 307 - zostanie uruchomiona nowa linia aglomeracyjna przyspieszona kursująca po następującej trasie: Os. Podwawelskie - Rondo Grunwaldzkie - Konopnickiej - al. Krasińskiego - al. Mickiewicza - al. Słowackiego - al. 29 Listopada - Węgrzce - Bibice - Michałowice: Krakowska - Komora - Graniczna - Jana Pawła II - Michałowice P+R (nowa pętla w sąsiedztwie Urzędu Gminy Michałowice). Linia będzie obsługiwać tylko następujące przystanki: "Os. Podwawelskie", "Rondo Grunwaldzkie" (w kierunku Michałowic P+R dwukrotnie: na ul. Monte Cassino na pasie A+T oraz na ul. Konopnickiej), "Jubilat", "Muzeum Narodowe", "AGH/UR", "Plac Inwalidów", "Nowy Kleparz", "Opolska Estakada" (ostatni przystanek w I strefie biletowej) i wszystkie przystanki na odcinku Węgrzce Trzecia Góra - Michałowice P+R. Linia będzie kursować z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza szczytem oraz w dni wolne;
linia 337 - zostanie uruchomiona nowa linia aglomeracyjna przyspieszona kursująca po następującej trasie: Nowy Kleparz - Prądnicka - Doktora Twardego - Bratysławska - Prądnicka - Pleszowska - Białoprądnicka - Zofii Tajber - Glogera - Zielonki: Krakowskie Przedmieście - dalej po dotychczasowej trasie linii 237: Trojanowice - Januszowice - Przybysławice - Brzozówka - Owczary - Owczary Pętla. W związku z budową linii tramwajowej Krowodrza Górka - Górka Narodowa linia będzie kursować w kierunku Krowodrzy Górki po trasie czasowo zmienionej: Owczary Pętla - ... - Zofii Tajber - Pachońskiego - Wyki - Batalionu "Skała" AK - Władysława Łokietka - Wybickiego - Doktora Twardego - ... - Nowy Kleparz. Linia będzie obsługiwać tylko następujące przystanki: "Nowy Kleparz" (w kierunku Owczar Pętli początkowy na pętli oraz przelotowy na ul. Prądnickiej), "Bratysławska", "Pleszowska" (do czasu obowiązywania trasy czasowo zmienionej tylko w kierunku Owczar Pętli - ostatni przystanek w I strefie biletowej), "Wyki" (na czas obowiązywania trasy czasowo zmienionej, tylko w kierunku Nowego Kleparza - pierwszy przystanek w I strefie biletowej) i wszystkie przystanki na odcinku Zielonki Skrzyżowanie - Owczary Pętla. Linia będzie kursować z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza szczytem oraz w dni wolne.
Ponadto, zostaną wprowadzone następujące zmiany nazw przystanków na terenie Gminy Zielonki i Gminy Michałowice:
"Węgrzce" na "Węgrzce A1";
"Bibice" na "Bibice Na Czekaj";
"Michałowice" na "Michałowice Dąbrowskich";
"Michałowice I" na "Michałowice Centrum";
"Michałowice II" na "Michałowice Górna";
"Michałowice Górna" na "Michałowice Na Stoku".
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.