Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1921 Post autor: Cukier » 9 kwie 2019, o 21:24

Nic mi nie wiadomo na temat tego by Dom Spokojnej Starości oferował jakieś atrakcyjne zaplecze dla kierowców.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7406
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1922 Post autor: Locutus » 10 kwie 2019, o 07:00

@ Kaszmir - pełna zgoda.

@ Cukier - prawie pełna zgoda. Pasażerowie 243 jednak będą mogli przesiąść się na linie jadące w stronę Alej - 173 oraz 503. Choć oczywiście oferta przesiadkowa będzie mniejsza niż do tej pory.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

maszynista
Inspektor
Posty: 358
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 10:37
Lokalizacja: Kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1923 Post autor: maszynista » 10 kwie 2019, o 07:41

Tak czytam wasze opisy odnośnie nowej trasy 243 i nasuwa mi się kilka uwag. Pasażerowie tego autobusu pokazali już jaka trasa im odpowiada, do niedawna autobus już jeździł przez ulicę Ćwiklińską obok pętli tramwajowej a później przez Jerzmanowskiego wracał na swoją trasę, wtedy 90% pasażerów wysiadało z autobusu przy Ćwiklińskiej z kierunku Wegrzc, a z drugiej strony wsiadało. Ludzie przyjeżdżali tramwajem z miasta, robili zakupy w Kauflandzie, Lidlu i Carrefour i jechali dalej autobusem. Z Dworca na Powstańców autobus przyjeżdżał zwykle tylko z kilkoma osobami na pokładzie a teraz jak zwiększyli częstotliwość to myślę że będą bronić tą nową trasę przed zmianami.

suchy
Dyrektor
Posty: 2395
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1924 Post autor: suchy » 10 kwie 2019, o 08:42

maszynista pisze:Tak czytam wasze opisy odnośnie nowej trasy 243 i nasuwa mi się kilka uwag. Pasażerowie tego autobusu pokazali już jaka trasa im odpowiada, do niedawna autobus już jeździł przez ulicę Ćwiklińską obok pętli tramwajowej a później przez Jerzmanowskiego wracał na swoją trasę, wtedy 90% pasażerów wysiadało z autobusu przy Ćwiklińskiej z kierunku Wegrzc, a z drugiej strony wsiadało. Ludzie przyjeżdżali tramwajem z miasta, robili zakupy w Kauflandzie, Lidlu i Carrefour i jechali dalej autobusem. Z Dworca na Powstańców autobus przyjeżdżał zwykle tylko z kilkoma osobami na pokładzie a teraz jak zwiększyli częstotliwość to myślę że będą bronić tą nową trasę przed zmianami.
Autobus wrócił na starą trasę nie z powodu pasażerów, tylko z powodu samochodów parkujących na jezdni - Jerzmanowskiego to dość ciasna osiedlowa uliczka, na której pełno stojących aut (szczególnie w rejonie targowiska) i autobusy musiały się nieustannie przeciskać pomiędzy nimi, żeby przejechać.

PanA
Kierownik
Posty: 884
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1925 Post autor: PanA » 10 kwie 2019, o 10:18

No tak, wyciągać konsekwencje od kierowców niemożliwe...
MKM-owie to jednak wielkie: xD

suchy
Dyrektor
Posty: 2395
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1926 Post autor: suchy » 10 kwie 2019, o 21:19

PanA pisze:No tak, wyciągać konsekwencje od kierowców niemożliwe...
Ale ty w ogóle widziałeś jak ta ulica wygląda? Nawet bez parkujących aut jest bardzo wąsko:

https://www.google.pl/maps/@50.0172753, ... 312!8i6656

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 641
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1927 Post autor: lucapacioli » 10 kwie 2019, o 21:39

Pewnie nie widział, przecież sam się przyznał, że w Krakowie nie mieszka, ale zgodnie z zasadą obowiązującą w Internecie: "nie wiem ale się wypowiem".
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1928 Post autor: Cukier » 10 kwie 2019, o 21:47

suchy pisze:Nawet bez parkujących aut jest bardzo wąsko:
Z "bardzo wąsko" to nie ma nic wspólnego. "Bardzo wąsko" to można powiedzieć o Lizbońskiej Rua das Escolas Gerais (https://www.facebook.com/stacjafilipa/p ... &__tn__=-R). O wiadukcie w Batowicach zasadniczo też można powiedzieć że "bardzo wąsko".

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1929 Post autor: yosujiro » 10 kwie 2019, o 21:53

suchy pisze:Nawet bez parkujących aut jest bardzo wąsko:
W porównaniu do Alei Kasztanowej, to prawie autostrada...

PanA
Kierownik
Posty: 884
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1930 Post autor: PanA » 10 kwie 2019, o 22:17

suchy pisze: Ale ty w ogóle widziałeś jak ta ulica wygląda?
Oczywiście, że nie znam większości mniejszych ulic na pamięć, ale naprawdę sam sobie sprawdziłem.
I nadal nie widzę powodu, dla którego należałoby rugować stamtąd autobusy. No ok, trudny odcinek, ale żeby wywalać autobusy? Myślisz, że w innych miastach nie ma podobnie trudnych odcinków? Albo nawet trudniejszych?

No ale jeśli w tym mieście wg urzędników próg zwalniający jest barierą nie do przejścia dla autobusów, to naprawdę wszystkiego powinno się spodziewać.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1931 Post autor: Kaszmir » 11 kwie 2019, o 15:15

Cukier pisze:Nic mi nie wiadomo na temat tego by Dom Spokojnej Starości oferował jakieś atrakcyjne zaplecze dla kierowców.
Tzn. ten argument działa w drugą stronę - nie wiem gdzie kierowcy "143" będą mieć dostęp choćby do toalety na trasie ułożonej przez ZTP, ale gdzieś na pewno muszą mieć. Może ZTP się z kimś dogadał, może będą całodzienne łączenia ze "183" przy DSS, nie wiem - jednak coś musieli ustalić. A gdzie w Twojej propozycji kierowcy mieliby dostęp do toalety?
maszynista pisze:Tak czytam wasze opisy odnośnie nowej trasy 243 i nasuwa mi się kilka uwag. Pasażerowie tego autobusu pokazali już jaka trasa im odpowiada, do niedawna autobus już jeździł przez ulicę Ćwiklińską obok pętli tramwajowej a później przez Jerzmanowskiego wracał na swoją trasę, wtedy 90% pasażerów wysiadało z autobusu przy Ćwiklińskiej z kierunku Wegrzc, a z drugiej strony wsiadało. Ludzie przyjeżdżali tramwajem z miasta, robili zakupy w Kauflandzie, Lidlu i Carrefour i jechali dalej autobusem. Z Dworca na Powstańców autobus przyjeżdżał zwykle tylko z kilkoma osobami na pokładzie a teraz jak zwiększyli częstotliwość to myślę że będą bronić tą nową trasę przed zmianami.
No tak, tylko tak jak wspominaliśmy - "243" to autobus nie tylko dla Węgrz, lecz tak samo dla Bieżanowa i Bieżanowskiej. W szczególności powstał on z zabrania części kursów "143" i wydłużenia ich za miasto. To tak naprawdę takie "143A".

To trochę tak, jakby podzielono "139" na pół, połowę kursów wydłużono np. do Szczyglic po czym po paru latach przyszli mieszkańcy aglomeracji i powiedzieli że te kursy są tylko ich, że zabierają je z Huty i centrum i skracają do Bronowic Małych by mieć wyższą częstotliwość. Czy byłoby to fair wobec pasażerów z reszty trasy?
yosujiro pisze:W porównaniu do Alei Kasztanowej, to prawie autostrada...
Dokładnie - jeśli ktoś mówi, że Jerzmanowskiego było za ciasne dla autobusów, to jak to jest że od kilkudziesięciu lat kmk jeździ al. Kasztanową?

fkolasa
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 17 maja 2017, o 09:27
Lokalizacja: Kurdwanów

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1932 Post autor: fkolasa » 11 kwie 2019, o 16:37

A do tego cichaczem pocięto kursy 143 w soboty... Obecnie od około południa do wieczora linia jeździ co pół godziny. Po zmianach... co godzinę.

pjetrek
Specjalista
Posty: 264
Rejestracja: 25 cze 2017, o 10:17

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1933 Post autor: pjetrek » 11 kwie 2019, o 19:41

Kaszmir pisze: Dokładnie - jeśli ktoś mówi, że Jerzmanowskiego było za ciasne dla autobusów, to jak to jest że od kilkudziesięciu lat kmk jeździ al. Kasztanową?
Tak się zastanawiam, gdyby dziś rozważano decyzję o wprowadzeniu komunikacji miejskiej na al. Kasztanową ile znaleziono by argumentów przeciw temu pomysłowi..., że tam nawet midi autobusy nie dałyby rady... a tymczasem aleją śmigają przegubowce :rotfl: :rotfl: :rotfl:

suchy
Dyrektor
Posty: 2395
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1934 Post autor: suchy » 11 kwie 2019, o 21:04

Kaszmir pisze:Dokładnie - jeśli ktoś mówi, że Jerzmanowskiego było za ciasne dla autobusów, to jak to jest że od kilkudziesięciu lat kmk jeździ al. Kasztanową?
Może dlatego, że na alei Kasztanowej są tylko domki jednorodzinne i każdy ma swoje podwórze / podjazd / garaż, gdzie może zaparkować swój samochód, więc na drodze mało kto parkuje (a jeśli już, to są zrobione mini-zatoczki i auta NIE STOJĄ NA JEZDNI) :puppyeyes:

https://www.google.pl/maps/@50.0658111, ... 312!8i6656
https://www.google.pl/maps/@50.066855,1 ... 312!8i6656

Zaś przy Jerzmanowskiego (oraz bocznej Lilli Wenedy) stoją wieżowce, w których mieszka parę tysięcy osób - oni nie mają podwórza / podjazdu, a parkingi pod blokami też nie mają setek wolnych miejsc, więc parkuje się również NA JEZDNI. I wtedy z dwóch pasów jezdni zostaje w rzeczywistości tylko jeden, nie ma również żadnych "zatoczek" czy "poszerzeń" - więc nie da się wyminąć z pojazdem z przeciwka i ruch musi się odbywać wahadłowo (albo jak ktoś chce na upartego jechać, to musi wjechać na pobocze). Dodatkowo, jest tam osiedlowe targowisko i Biedronka, więc oprócz osobówek jeżdżą tamtędy również większe dostawczaki oraz tiry (tak - DUŻE TIRY) z dostawami.

Masz tutaj widok z mapy Googla z 2017 roku - z przeciwka widać jadący autobus 243, a po lewej stoją zaparkowane samochody. Jak przesuniesz mapę odrobinę "do przodu" to widać, że jadący autobus zjeżdża do swojej prawej, żeby przepuścić auto Googla.

Przypominam, że zgodnie z PoRD, w takiej sytuacji to autobus musi ustąpić pierwszeństwa pojazdom jadącym z przeciwka - bo to na jego pasie ruchu są "przeszkody", które omija jadąc lewym pasem. I teraz wyobraź sobie, że jest godzina 20-21, większość mieszkańców wróciła już do domów i CAŁY ten pas jest zapełniony zaparkowanymi autami - gdzie autobus się schowa? Ma cofać kilkadziesiąt metrów do któregoś z wjazdów pod blok? :puppyeyes:
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2019, o 21:25 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.

PanA
Kierownik
Posty: 884
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1935 Post autor: PanA » 11 kwie 2019, o 21:20

suchy pisze: Zaś przy Jerzmanowskiego (oraz bocznej Lilli Wenedy) stoją wieżowce, w których mieszka parę tysięcy osób - oni nie mają podwórza / podjazdu, a parkingi pod blokami też nie mają setek wolnych miejsc, więc parkuje się również NA JEZDNI.
Nagrania z monitoringu wysyłać na komisariat i się problem rozwiąże.
I wtedy z dwóch pasów jezdni zostaje w rzeczywistości tylko jeden, nie ma również żadnych "zatoczek" czy "poszerzeń" - więc nie da się wyminąć z pojazdem z przeciwka i ruch musi się odbywać wahadłowo (albo jak ktoś chce na upartego jechać, to musi wjechać na pobocze). Dodatkowo, jest tam osiedlowe targowisko i Biedronka, więc jeżdżą tamtędy również dostawczaki oraz tiry (tak - DUŻE TIRY) z dostawami.
(...)
Jak przesuniesz mapę odrobinę "do przodu" to widać, że jadący autobus zjeżdża do swojej prawej, żeby przepuścić auto Googla.
No i co z tego?
Przypominam, że zgodnie z PoRD, w takiej sytuacji to autobus musi ustąpić pierwszeństwa pojazdom jadącym z przeciwka - bo to na jego pasie ruchu są "przeszkody", które omija jadąc lewym pasem. I teraz wyobraź sobie, że jest godzina 20-21, większość mieszkańców wróciła już do domów i CAŁY ten pas jest zapełniony zaparkowanymi autami - gdzie autobus się schowa? Ma cofać kilkadziesiąt metrów do któregoś z wjazdów pod blok? :puppyeyes:
No jak pierwszy wjechał na przewężenie, to pozostałe samochody poczekają, aż autobus minie ten odcinek? :puppyeyes:
MKM-owie to jednak wielkie: xD

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”