Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
kucyk
Dyrektor
Posty: 2441
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1906 Post autor: kucyk » 15 wrz 2018, o 08:47

volferssj pisze:Ktoś się orientuje jak wygląda sprawa remontu na Ćwiklińskiej? Jak ostatnio widziałem: ekipa się raczej zwijała, zostało tylko malowanie i to nieszczęsne pseudo rondo. Co z kilkudziesięciometrowym odcinkiem miedzy przystankami BN P+R i Mała Góra? Oni na serio skrzyżowanie przy Barbary tez chcą w "rondo" zmienić? :ohno:
Generalnie jest tak jak piszesz. Jedyną różnicą z dnia wczorajszego w stosunku do ostatnich dni to uruchomienie sygnalizacji świetlnej przy skrzyżowaniu Teligi / Ćwiklińskiej / Jerzmanowskiego.
Zapomniałeś napisać, że teraz przy drodze nic nie robią a prace skupiły się przy remontach chodników. :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1907 Post autor: Kaszmir » 19 wrz 2018, o 15:53

Locutus pisze:@ Kaszmir - Chciałem Ci już zacząć długo odpisywać, wyliczać ile Ruczaj zyskał od początku wieku, przypominać jak trafiła tam często kursująca obsługiwana przegubowcami linia 124 po otwarciu tramwaju na Kurdwanów, jak uruchomiono de novo linię 194, pytać po co piszesz o linii-widmo, która istniała tylko kilka miesięcy (104), aż w końcu dotarło do mnie, że taka dyskusja nie ma sensu. Dla każdego osiedla, dla każdego dowolnie wybranego momentu, nawet takiego tuż po drastycznych cięciach, można znaleźć moment w historii, kiedy kursów było mniej. I czy to znaczy, że cięcia stają się wzmocnieniami? Nie! Czy to, że pod koniec rządów Kamskiego, gdy pocięto 173 i w ogóle zlikwidowano 163 i 502, dając niewiele w zamian, ciągle jednak w Bieżanowie było dużo więcej kursów niż czterdzieści lat wcześniej oznacza, że cięcia Kamskiego były wzmocnieniami? Nie! I tak samo próby odniesienia się do arbitralnie wybranego przez Ciebie momentu w historii nie sprawią, że cięcia z początku 2018. roku staną się wzmocnieniami. Fakty są bezdyskusyjne. Bieżanów jako jedyne duże osiedle, ba, jako bodajże jedyny rejon z dostępem do tramwaju w Krakowie zaliczył cięcia netto. Skromne w szczycie, nieco większe w międzyszczycie plus drastyczne w soboty. Do tego do Bieżanowa przestały docierać pojazdy dłuższe niż 26m, zmniejszyła się także ilość kursujących tam tramwajów niskopodłogowych. Skutek był taki, że ludzie zaczęli zostawać na przystankach. To są gołe, obiektywne fakty. Choćbyś nie wiem jak próbował wykręcać rzeczywistość, podlizywać się dyrektorowi Frankowi i uprawiać żenującą propagandę godną TVP1, nie zmienisz tych faktów. EOT.
No offence, Locutus, piszesz coś o niezaprzeczalnych faktach, piszesz o jakieś propagandzie tymczasem... właśnie to Ty podajesz nieprawdziwe rzeczy. I to takie, które da się obiektywnie sprawdzić.

W Bieżanowie po maksymalizacji nie ubyło kursów niskopodłogowych, ba nawet ich ciut przybyło. Przed zmianami było średnio 9,3 kursu/h (6 z "13" oraz 3,3 z "3" bo tam było 6 brygad niskopodłogowych na 11). Obecnie jest 9,7 kursu/h (8 z "3" i 1,7 z "13" bo tu są przynajmniej 3 brygady niskopodłogowe na 14). Czyli minimalnie wzrosło - minimalnie, lecz na pewno nie ubyło tak jak piszesz.

Z kolei "104" nie kursowało przez kilka miesięcy tylko ponad dwa lata. Uruchomiona 25.05.2009, zawieszona 23.06.2011. Te wzmocnienia trwały dłużej niż okres między jesienią 2016 a maksymalizacją.

Źródła:
https://klub428.pl/index.php/c_ciekawos ... ygady_t/88 (brygady przed 2018)
https://klub428.pl/index.php/c_ciekawos ... ygady_t/90 (brygady w 2018)
http://kmkkm.tk.krakow.pl/info/infoexpress_2009.html (uruchomienie "104")
http://kmkkm.tk.krakow.pl/info/infoexpress_2011.html (zawieszenie "104")
Locutus pisze:W sprawie przesiadek z trójki - po pierwsze owszem, przesiadka, gdzie trzeba dymać po schodkach jest z definicji przesiadką niewygodną, po drugie nic mi nie wiadomo o tym, żeby na Placu Bohaterów Getta linie 11 i 17 odjeżdżały z tego samego przystanku, więc dodatkowe dymanie na butach jest w perspektywie.
Wg pomiarów ponad połowa ludzi i tak [nielegalnie] przechodzi górą na pl. Boh. Getta więc nie przejmują się przejściami podziemnymi. Co do "11" i "17" - są rozkłady online i aplikacje pokazujące położenie tramwajów na żywo. Nawet jeśli nie każdy ma smartfona, to dla większości chcieć to móc.
Locutus pisze:Natomiast dziękuję za sprawdzenie koordynacji rozkładów pomiędzy 13 i 17 i oczywiście uznaję Twoją rację - że ta przesiadka może być wygodna i pozwalać zaoszczędzić czas. Nie uznaję natomiast czepiania się o to, że sam tego nie sprawdziłem - bo uczciwie zaznaczyłem, że tego nie zrobiłem i wyjaśniłem dlaczego.
Ależ ja nie krytykuję, że nie miałeś jak sprawdzić rozkładów. Ja tylko krytykuję, że w takiej sytuacji wolałeś "ponarzekać na zapas" zamiast poczekać i sprawdzić to później gdy będziesz mógł. Dla porównania, jeśli ja nie mam możliwości sprawdzenia pogody na jutro to nie narzekam na zapas, że "pewnie będzie padać". To jest właśnie ta tendencja do narzekania na siłę o której pisałem.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7406
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1908 Post autor: Locutus » 20 wrz 2018, o 07:00

Ja na trójce pamiętam trzy wiedeńczyki - oraz całą resztę brygad w NGT8... Ale masz rację, pisząc o tym, nie uwzględniłem faktu, że po zakończeniu remontu pod dworcem ta obsada taborowa nigdy już na trójkę nie wróciła...

W kwestii przesiadek w stronę Ruczaju - problem polega na tym, że jak będą opóźnienia, to wszystko się rypnie. W teorii np. podany przez Ciebie sposób dojazdu (13+17) wydaje się być rewelacyjny. W praktyce wystarczy, żeby trzynastka miała parę minut w zadek i po ptokach...

A co do marudzenia - Polacy to naród marudów i Francuzi to naród marudów, więc jako osoba z podwójnym obywatelstwem muszę stawiać poprzeczkę odpowiednio wysoko i marudzić w dwójnasób. :rotfl:

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7406
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1909 Post autor: Locutus » 20 wrz 2018, o 17:42

Przemyślawszy głębiej sprawę, uznałem, że Kaszmir zasługuje na przeprosiny za wysyłanie go do pracy w TVP z racji zdolności uprawiania propagandy. To nie jest standard dyskusji, który chcielibyśmy promować na forum, przyznaję, że mnie trochę emocje poniosły i serdecznie przepraszam. Różnijmy się, ale pięknie!

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3732
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1910 Post autor: tomta1 » 26 wrz 2018, o 08:17

Tymczasowe zawieszenie przystanku Ćwiklińskiej
3, 9, 69, 73
od 26.09.2018 od godz. 9:00
Tymczasowe zawieszenie przystanku Ćwiklińskiej


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w związku z remontem nawierzchni peronu przystankowego, od dnia 26.09.2018 r. (środa) od godz. 9:00 przez okres około 3 dni przystanek tramwajowy "Ćwiklińskiej" w kierunku Nowego Bieżanowa P+R będzie nieczynny. Tramwaje po ruszeniu z przystanku "Nowy Prokocim" zatrzymywać się będą dopiero na przystanku końcowym na pętli.

Rozkłady jazdy NIE zostaną zmienione.

Za utrudnienia przepraszamy!
http://kmkrakow.pl/

Fajnie że info pojawiło się dopiero dzisiaj. W każdym razie, wcześniej tego komunikatu nie zauważyłem.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2441
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1911 Post autor: kucyk » 26 wrz 2018, o 14:37

tomta1 pisze: Fajnie że info pojawiło się dopiero dzisiaj. W każdym razie, wcześniej tego komunikatu nie zauważyłem.
Dokładnie dzisiaj tuż przed godziną 9,00 taka informacja pojawiła się w MPK. Tak ZIKIT traktuje pasażerów w Krakowie. :wall:

Awatar użytkownika
krakowianka
Dyrektor
Posty: 1542
Rejestracja: 10 lip 2011, o 12:54
Lokalizacja: Kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1912 Post autor: krakowianka » 27 wrz 2018, o 11:21

kucyk pisze:
tomta1 pisze: Fajnie że info pojawiło się dopiero dzisiaj. W każdym razie, wcześniej tego komunikatu nie zauważyłem.
Dokładnie dzisiaj tuż przed godziną 9,00 taka informacja pojawiła się w MPK. Tak ZIKIT traktuje pasażerów w Krakowie. :wall:
A teraz na http://kmkrakow.pl jest komunikat: Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w związku z remontem nawierzchni peronu przystankowego, od dnia 26.09.2018 r. (środa) od godz. 9:00 przez okres około 7 dni przystanek tramwajowy "Ćwiklińskiej" w kierunku Nowego Bieżanowa P+R będzie nieczynny. Tramwaje po ruszeniu z przystanku "Nowy Prokocim" zatrzymywać się będą dopiero na przystanku końcowym na pętli.

Rozkłady jazdy NIE zostaną zmienione.

Za utrudnienia przepraszamy!
Już nie 3 a 7 dni będą się z tym bawić?

kucyk
Dyrektor
Posty: 2441
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1913 Post autor: kucyk » 5 gru 2018, o 16:19

Od najbliższej soboty linia "243" wraca na swoją pierwszą trasę pomijając wjazd na osiedle Nowy Bieżanów..Trasa ta będzie ponownie nową stałą trasą. :O

kucyk
Dyrektor
Posty: 2441
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1914 Post autor: kucyk » 5 sty 2019, o 10:38

Tymczasem "po cichu" miasto wycofuje się z projektu:

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/jak-do ... 28592.html

Oj, czuję już szykujący się armagedon. :/

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 08:02

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1915 Post autor: fysztof » 5 sty 2019, o 15:41

Całe szczęście! Projekt "robił dobrze" wyłącznie osobom poruszającym się samochodami... Piesi, rowerzyści, pasażerowie tramwajów i autobusów byli dla jego twórców złem koniecznym... Może dzięki temu unikniemy po raz pierwszy wydania kilkudziesięciu czy sto-kilkudziesięciu milionów na budowę kolejnych miejskich autostrad - a w zamian za to powstanie rozsądny układ uwzględniający np. pętlę autobusową, dodatkowe linie autobusowe, zwiększenie liczby kursów tramwajowych połączonych z jakąś linią dowozową, przyjemniejszy punkt przesiadkowy pod Tesco albo porządny P+R w okolicy?

Swoją drogą wystarczy "tylko" zatrzymać istotną część ruchu indywidualnego, który stanowią osoby wjeżdżające do Krakowa od strony Wieliczki - i mam wrażenie, że istniejący układ z drobną korektą o której mowa w artykule swobodnie wystarczy. A budowanie estakad na ciągu wprowadzającym samochody spoza miasta w kierunku jego centrum byłoby absolutnym zaprzeczeniem powyższego.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2441
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1916 Post autor: kucyk » 8 kwie 2019, o 13:59

Od najbliższej soboty rozpoczyna się kolejny etap (III) przebudowy ul. Bieżanowskiej. Czekają nas spore zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w tym rejonie. Szczegóły na kmkrakow.pl :)

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3732
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1917 Post autor: tomta1 » 8 kwie 2019, o 18:09

Przebudowa ulicy Bieżanowskiej
143, 243, 643, 743
od 13.04.2019
Przebudowa ulicy Bieżanowskiej


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 13.04.2019 r. (sobota) rozpocznie się przebudowa ul. Bieżanowskiej na odcinku od ul. Nad Potokiem do ul. Jerzmanowskiego. W związku z powyższym zostanie wyłączony ruch pojazdów na przedmiotowym odcinku ulicy oraz zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:
  • linia 143 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Bieżanów - … - Bieżanowska – Jerzmanowskiego – Teligi – Kostaneckiego – Jakubowskiego – Dom Spokojnej Starości. Przystanek „Cmentarz Prokocim” w obu kierunkach zostanie przeniesiony do tymczasowej lokalizacji na ul. Bieżanowską, po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Jerzmanowskiego. Przystanki na odcinki Nowy Prokocim – Dom Spokojnej Starości będą funkcjonować analogicznie jak dla linii 183. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
  • linia 243 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Węgrzce Wielkie Pętla - … - Bieżanowska – Barbary (powrót: Ćwiklińskiej – Mała Góra) – Ćwiklińskiej – Aleksandry – Nowy Bieżanów Południe. Częstotliwość kursowania zostanie zwiększona do 30 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz do 60 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne przez cały dzień;
  • linia 643 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Złocień - … - Bieżanowska - Barbary (powrót: Ćwiklińskiej – Mała Góra) – Ćwiklińskiej – Aleksandry – Nowy Bieżanów Południe. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
  • linia 743 – zastępcza linia autobusowa kursująca na trasie: Podgórze SKA – Wielicka – Bieżanowska – Prokocim Rynek (powrót: Nad Potokiem – Górników – Bieżanowska). Przystanek „Prokocim Rynek” będzie funkcjonował w następujący sposób: przystanek końcowo-początkowy będzie zlokalizowany na istniejącym przystanku w kierunku ul. Sucharskiego, dodatkowy przystanek przelotowy w kierunku Podgórza SKA będzie zlokalizowany na ul. Bieżanowskiej, po skręcie w lewo z ul. Górników. Linia będzie kursować z częstotliwością co 22,5 minuty w dni powszednie oraz co 45 minut w dni wolne.


Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linie 143 i 243 zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii oraz dodatkowo:

na trasie linii 3 i 13 na odcinku Nowy Bieżanów P+R - Podgórze SKA;
na trasie linii 9 na odcinku Nowy Bieżanów P+R - Kabel;
na całej trasie linii 743.


Za utrudnienia przepraszamy!
http://kmkrakow.pl/
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1918 Post autor: Kaszmir » 9 kwie 2019, o 09:22

Oj naprawdę staram się bronić ZTP i zawsze dostrzegać powody poszczególnych decyzji, ale źle to wszystko wygląda :(

Czemu "143" i "243" dostały inne trasy objazdowe i końcówki? Jak np. ktoś wraca z miasta i jedzie w kier. starego Bieżanowa, to teraz będzie musiał wybierać - czy jechać na "243" (Nowy Bieżanów) czy "143" (Teligi). A do tej pory miał obie w jednym miejscu... To de facto była jedna linia, częścią kursów wariantowo wydłużona do Węgrzc Wielkich, a teraz się ją rozdziela na dwie, obie rzadko kursujące.

To niestety wygląda jak próba "po cichaczu" skrócenia "243" do Nowego Bieżanowa Południe. Teraz zrobi się że niby trasa objazdowa, remont potrwa pół roku a potem po prostu się zmieni kolor tabliczek z żółtych na białe i ciach! Zrobione. I nic, że większa częstotliwość, tak jak pisałem na blogu nie tędy droga by zabierać kursy z Bieżanowskiej gdzie zostanie samo "143". Obym się mylił i oby tak się nie stało - jeśli tak, to przepraszam, po prostu wieloletnie praktyki ZIKiT i poprzedników nas przyzwyczaiły do takich zmian "cichaczem" :(

Czemu "743" ma taką kosmiczną częstotliwość, ~f=22,5/45? Co 22,5 minuty w szczycie, serio? Ja rozumiem, że to tylko de facto dwa przystanki dla których ta linia będzie uruchomiona, lecz nie dało się zaproponować jakiegoś cywilizowanego ~f=20/40?

Czemu "643" nie dostał takiej samej trasy objazdowej jak "143" (czyli z Domu Spokojnej Starości przez Bieżanowską), dzięki czemu przynajmniej połowa Bieżanowskiej miałaby utrzymane dostęp do nocnej km? Że można sobie podejść z Teligi? Można na co dzień, a jakoś "643" normalnie jeździło przez Bieżanowską...

I czemu ważność kart na "143/243" kończy się dla linii "9" na przystanku "Kabel", a nie na estakadzie? Na pewno ktoś tymi autobusami podjeżdżał do dworca w Płaszowie (odległość od przystanku "Dworcowa" to ledwie 300 m). Jak ktoś już przesiądzie się na "9" (bo np. przyjechała pierwsza) to zawsze mógłby sobie podjechać na estakadę, a tak będzie musiał wysiadać jeszcze raz na Kablu i jeszcze raz przesiadać się, by podjechać jeden przystanek.

Naprawdę jestem wyrozumiały - i z czym chyba wszyscy się zgodzą - nierzadko bronię ZTP. Lecz tutaj nie potrafię napisać inaczej niż: bubel, bubel, bubel.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1919 Post autor: Cukier » 9 kwie 2019, o 20:27

Moim zdaniem najbardziej oburzające w tej organizacji jest odcięcie pasażerów z Bieżanowskiej, Sucharskiego, Kokotowa, Węgrzc Wielkich itd. od oferty którą mają od niepamiętnych lat - możliwości przesiadki na tramwaje bieżanowskie i kurdwanowskie w jednym miejscu, a także możliwość przesiadki na linie autobusowe jadące Kamieńskiego. Czy nawet ostatnio to o czym wspominał Kot Feliks czyli opcja przesiadki na "174" i "178". Nagle ciach i obu liniom zabiera się dojazd do tramwajów kurdwanowskich, do autobusów z Nowohuckiej, a w gratisie pasażerom "243" się nawet zabiera możliwość przesiadki na autobusy jadące w Kamieńskiego. Jednocześnie dla dwóch przystanków uruchamia się całkiem częstą linię, która przez pozostałe 4 przystanki jedzie wzdłuż tramwaju. I co śmieszne jeszcze wysyła się "143" pod Dom Spokojnej Starości tak naprawdę nie wiadomo po co.

Ja rozumiem, że objazdy to nadkładanie drogi i koszty. Okej, Powstańców Wielkopolskich można odpuścić. Kabel z bólem, ale również. Ale dojazd do tramwajów kurdwanowskich i autobusów w ciągu Kamieńskiego stanowczo nie i jako najtańsze godne minimum uważam skierowanie obu linii na poniższą trasę objazdową:

"243" WĘGRZCE WIELKIE / "143" BIEŻANÓW -> [...] -> Bieżanowska -> Jerzmanowskiego -> Teligi -> Wielicka -> Bieżanowska -> PROKOCIM RYNEK -> Nad Potokiem -> Górników -> Bieżanowska ->Wielicka -> Kamieńskiego -> Malborska* -> Wielicka -> Teligi -> Jerzmanowskiego -> Bieżanowska -> [...] -> "243" WĘGRZCE WIELKIE / "143" BIEŻANÓW

* wskazane byłoby dołożenie przystanku "Kabel" na feldze na Malborskiej przy stacji paliw.

A "643" oczywiście powinno jeździć przez Jerzmanowskiego, może być do NBP, bo dalsza jazda de facto za wiele nie wnosi bo przesiadka i tak jest na "6(6)9".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1920 Post autor: Kaszmir » 9 kwie 2019, o 20:57

Cukier pisze:"243" WĘGRZCE WIELKIE / "143" BIEŻANÓW -> [...] -> Bieżanowska -> Jerzmanowskiego -> Teligi -> Wielicka -> Bieżanowska -> PROKOCIM RYNEK -> Nad Potokiem -> Górników -> Bieżanowska ->Wielicka -> Kamieńskiego -> Malborska* -> Wielicka -> Teligi -> Jerzmanowskiego -> Bieżanowska -> [...] -> "243" WĘGRZCE WIELKIE / "143" BIEŻANÓW
Rozumiem pomysł, choć akurat takie trasy mogłyby być trudne ze względu na brak jakiegokolwiek zaplecza dla kierowców.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”