Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Piwko Wielkie
Znawca
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2014, o 20:46

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2116 Post autor: Piwko Wielkie » 6 mar 2020, o 00:04

Gminy mogą nadawać własne nazwy, ale dostaliśmy swego czasu pewne wytyczne, jak te nazwy mają wyglądać. Często też sam ówczesny ZIKiT narzucał/proponował nazwy.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3364
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2117 Post autor: kucyk » 6 mar 2020, o 14:04

Informację jaką podałem wczoraj w wątku Bronowickim staje się faktem:

https://krabok.wordpress.com/2020/03/06 ... oficjalne/

Z jednej strony fajnie - wzmocnienie komunikacji tramwajowej do Bieżanowa. Z drugiej strony skandaliczne ograniczenia na ciągu Bronowickim. :wow:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7949
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2118 Post autor: Locutus » 7 mar 2020, o 08:30

@ Piwko Wielkie – no tak właśnie mi się wydawało, że za tym idiotycznym „pętla” w nazwie to musi ktoś z ZIKiT/ZTP stać…

@ Kucyk – a daj spokój… polityka Robin Hooda niczym za starych dobrych czasów Henryka Kamskiego…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3364
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2119 Post autor: kucyk » 8 mar 2020, o 20:23

Oficjalna informacja na stronie ZTP odnośnie linii "44" i "49":
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 09.03.2020 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych:

linia 44 - zostanie zlikwidowana;
linia 49 - zostanie uznana za linię zwykłą i będzie funkcjonować po obecnej trasie: Nowy Bieżanów P+R - Teligi - Wielicka - Dworzec Płaszów Estakada - Klimeckiego - Kotlarska - al. Powstania Warszawskiego - Mogilska - al. Jana Pawła II - Plac Centralny im. R. Reagana - al. Solidarności - Ujastek Mogilski - Kopiec Wandy. Godziny kursowania linii pozostaną bez zmian

W związku z uznaniem linii za zwykłą 49, zostanie wprowadzona możliwość zakupu biletów okresowych na nią.
Moje pytanie do Was dotyczy ostatniego zdania które pogrubiłem. Czy na "44" też mozna było kupić bilety? Czytałem o tej informacji mozliwości kupna biletu na "49" już w piątek na stronie PSMKMS w tym artykule:

http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... e-na-stale

i osobiście myślałem, że to jakieś przejęzyczenie? Ale jednak tak jest w rzeczywistości. :puppyeyes:

judash
Miłośnik
Posty: 126
Rejestracja: 4 paź 2009, o 20:38
Lokalizacja: Kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2120 Post autor: judash » 19 mar 2020, o 09:30

Rozważany jest podział "133" na 2 lub 3 linie. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację radnego Dominika Homy.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7949
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2121 Post autor: Locutus » 20 mar 2020, o 07:42

Ten podział przydałby się i to bardzo, bo 133 ze względu na długą i pokręconą trasę w dodatku przebiegającą przez okolice utrudnień generowanych przez budowę Trasy Łagiewnickiej, notuje koszmarne opóźnienia. Tyle tylko, że znając ZTP podział będzie okazją do cichych cięć...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 675
Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2122 Post autor: marcin1410 » 20 mar 2020, o 22:26

Do tego po drodze zalicza 2 przejazdy kolejowe, co dodatkowo zwiększa losowość. Nie wiem, jak to wygląda na przejeździe na Bieżanowie, ale na Fredry szlaban bywa opuszczony nawet przez 4-5 minut.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2123 Post autor: obserwator » 26 mar 2020, o 01:52

@Locutus zgadzam się z Tobą, przypomnę że ta linia była już ostatnio ofiarą cichych ciec gdy zmniejszyli częstotliwość wieczorem z f~30 do f~40.

Poza tym czy jedynym z istotnych zadań tej linii nie jest dowożenie dzieci do przystanku Kurdwanów Szkoła? Z tego powodu byłbym bardzo ostrożny z rozdzielaniem tej linii, bo może się okazać że dla grupy osób stanowi ona ważny bezpośredni dojazd.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2124 Post autor: tomta1 » 26 mar 2020, o 07:01

Na pewno z okolic Potrzasku, Ślósarczyka, Stolarza czy Pruszyńskiego mnóstwo dzieci dojeżdża do szkoły na Kurdwanowie…
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3364
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2125 Post autor: kucyk » 1 cze 2020, o 23:26

Dzisiaj rano na Lovekrakow można było zobaczyć jak powstaje Rondo przy skrzyżowaniu ulic: Ćwiklińskiej, Barbary i Heleny:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przy- ... 36035.html

Ja postęp prac widzę każdego dnia z racji tego, że są to moje rejony. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Już prawie 3 tygodnie temu powstał na remontowanym fragmencie ulicy Heleny peron autobusowy w ramach przebudowywanego chodnika (zatoka to nie jest bo nie ma tam miejsca). Czyżby planowano puścić ulicą autobusy jakieś linii? :hmm:

obserwator
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2126 Post autor: obserwator » 2 cze 2020, o 12:17

kucyk pisze:
1 cze 2020, o 23:26
Już prawie 3 tygodnie temu powstał na remontowanym fragmencie ulicy Heleny peron autobusowy w ramach przebudowywanego chodnika (zatoka to nie jest bo nie ma tam miejsca). Czyżby planowano puścić ulicą autobusy jakieś linii? :hmm:
Na ulicy Banacha już od jakichś 2 lat jest peron autobusowy wraz z wiatą, a połączenia autobusowego nie ma do dzisiaj.

Awatar użytkownika
PiotrDeda
Znawca
Posty: 39
Rejestracja: 29 sie 2019, o 21:05

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2127 Post autor: PiotrDeda » 21 cze 2020, o 22:16

Tyle że na Banacha nie ma fizycznie gdzie dalej puścić autobusy. Może jak już tę pętlę tramwajową wybudują, bo wzdłuż trasy tramwajowej będzie droga łącząca ją z tą ulicą. Ale poza tym nie kojarzy mi się żaden przystanek, gdzie autobusy mogłyby jechać a nie jadą.

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2128 Post autor: pjetrek » 22 cze 2020, o 15:22

obserwator pisze:
2 cze 2020, o 12:17
kucyk pisze:
1 cze 2020, o 23:26
Już prawie 3 tygodnie temu powstał na remontowanym fragmencie ulicy Heleny peron autobusowy w ramach przebudowywanego chodnika (zatoka to nie jest bo nie ma tam miejsca). Czyżby planowano puścić ulicą autobusy jakieś linii? :hmm:
Na ulicy Banacha już od jakichś 2 lat jest peron autobusowy wraz z wiatą, a połączenia autobusowego nie ma do dzisiaj.
A czy przez ul. Heleny nie kursują cmentarne linie we Wszystkich Świętych? Może to z myślą o nich jest zatoka? Zresztą zawsze lepiej mieć zatokę niż jej nie mieć... ;)

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1819
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2129 Post autor: Jamnik » 22 cze 2020, o 15:46

pjetrek pisze:
22 cze 2020, o 15:22
Zresztą zawsze lepiej mieć zatokę niż jej nie mieć... ;)
Nie do końca. Zatoki powinno się eliminować ;)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2130 Post autor: Cukier » 22 cze 2020, o 16:41

Przecież na Heleny nie ma zatoki, tylko peron w jezdni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”