Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Moderator: Moderatorzy
-
- Znawca
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 maja 2014, o 20:46
Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Gminy mogą nadawać własne nazwy, ale dostaliśmy swego czasu pewne wytyczne, jak te nazwy mają wyglądać. Często też sam ówczesny ZIKiT narzucał/proponował nazwy.
Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Informację jaką podałem wczoraj w wątku Bronowickim staje się faktem:
https://krabok.wordpress.com/2020/03/06 ... oficjalne/
Z jednej strony fajnie - wzmocnienie komunikacji tramwajowej do Bieżanowa. Z drugiej strony skandaliczne ograniczenia na ciągu Bronowickim.
https://krabok.wordpress.com/2020/03/06 ... oficjalne/
Z jednej strony fajnie - wzmocnienie komunikacji tramwajowej do Bieżanowa. Z drugiej strony skandaliczne ograniczenia na ciągu Bronowickim.

- Locutus
- Moderator
- Posty: 7949
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
@ Piwko Wielkie – no tak właśnie mi się wydawało, że za tym idiotycznym „pętla” w nazwie to musi ktoś z ZIKiT/ZTP stać…
@ Kucyk – a daj spokój… polityka Robin Hooda niczym za starych dobrych czasów Henryka Kamskiego…
Pozdrawiam!
LOKI
@ Kucyk – a daj spokój… polityka Robin Hooda niczym za starych dobrych czasów Henryka Kamskiego…
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Oficjalna informacja na stronie ZTP odnośnie linii "44" i "49":
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... e-na-stale
i osobiście myślałem, że to jakieś przejęzyczenie? Ale jednak tak jest w rzeczywistości.
Moje pytanie do Was dotyczy ostatniego zdania które pogrubiłem. Czy na "44" też mozna było kupić bilety? Czytałem o tej informacji mozliwości kupna biletu na "49" już w piątek na stronie PSMKMS w tym artykule:Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że od dnia 09.03.2020 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych:
linia 44 - zostanie zlikwidowana;
linia 49 - zostanie uznana za linię zwykłą i będzie funkcjonować po obecnej trasie: Nowy Bieżanów P+R - Teligi - Wielicka - Dworzec Płaszów Estakada - Klimeckiego - Kotlarska - al. Powstania Warszawskiego - Mogilska - al. Jana Pawła II - Plac Centralny im. R. Reagana - al. Solidarności - Ujastek Mogilski - Kopiec Wandy. Godziny kursowania linii pozostaną bez zmian
W związku z uznaniem linii za zwykłą 49, zostanie wprowadzona możliwość zakupu biletów okresowych na nią.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... e-na-stale
i osobiście myślałem, że to jakieś przejęzyczenie? Ale jednak tak jest w rzeczywistości.

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Rozważany jest podział "133" na 2 lub 3 linie. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację radnego Dominika Homy.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7949
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Ten podział przydałby się i to bardzo, bo 133 ze względu na długą i pokręconą trasę w dodatku przebiegającą przez okolice utrudnień generowanych przez budowę Trasy Łagiewnickiej, notuje koszmarne opóźnienia. Tyle tylko, że znając ZTP podział będzie okazją do cichych cięć...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
- Dyspozytor
- Posty: 675
- Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
- Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Do tego po drodze zalicza 2 przejazdy kolejowe, co dodatkowo zwiększa losowość. Nie wiem, jak to wygląda na przejeździe na Bieżanowie, ale na Fredry szlaban bywa opuszczony nawet przez 4-5 minut.
-
- Dyspozytor
- Posty: 566
- Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19
Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
@Locutus zgadzam się z Tobą, przypomnę że ta linia była już ostatnio ofiarą cichych ciec gdy zmniejszyli częstotliwość wieczorem z f~30 do f~40.
Poza tym czy jedynym z istotnych zadań tej linii nie jest dowożenie dzieci do przystanku Kurdwanów Szkoła? Z tego powodu byłbym bardzo ostrożny z rozdzielaniem tej linii, bo może się okazać że dla grupy osób stanowi ona ważny bezpośredni dojazd.
Poza tym czy jedynym z istotnych zadań tej linii nie jest dowożenie dzieci do przystanku Kurdwanów Szkoła? Z tego powodu byłbym bardzo ostrożny z rozdzielaniem tej linii, bo może się okazać że dla grupy osób stanowi ona ważny bezpośredni dojazd.
Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Na pewno z okolic Potrzasku, Ślósarczyka, Stolarza czy Pruszyńskiego mnóstwo dzieci dojeżdża do szkoły na Kurdwanowie…
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Dzisiaj rano na Lovekrakow można było zobaczyć jak powstaje Rondo przy skrzyżowaniu ulic: Ćwiklińskiej, Barbary i Heleny:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przy- ... 36035.html
Ja postęp prac widzę każdego dnia z racji tego, że są to moje rejony. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Już prawie 3 tygodnie temu powstał na remontowanym fragmencie ulicy Heleny peron autobusowy w ramach przebudowywanego chodnika (zatoka to nie jest bo nie ma tam miejsca). Czyżby planowano puścić ulicą autobusy jakieś linii?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przy- ... 36035.html
Ja postęp prac widzę każdego dnia z racji tego, że są to moje rejony. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Już prawie 3 tygodnie temu powstał na remontowanym fragmencie ulicy Heleny peron autobusowy w ramach przebudowywanego chodnika (zatoka to nie jest bo nie ma tam miejsca). Czyżby planowano puścić ulicą autobusy jakieś linii?

-
- Dyspozytor
- Posty: 566
- Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19
Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Na ulicy Banacha już od jakichś 2 lat jest peron autobusowy wraz z wiatą, a połączenia autobusowego nie ma do dzisiaj.
Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Tyle że na Banacha nie ma fizycznie gdzie dalej puścić autobusy. Może jak już tę pętlę tramwajową wybudują, bo wzdłuż trasy tramwajowej będzie droga łącząca ją z tą ulicą. Ale poza tym nie kojarzy mi się żaden przystanek, gdzie autobusy mogłyby jechać a nie jadą.
Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
A czy przez ul. Heleny nie kursują cmentarne linie we Wszystkich Świętych? Może to z myślą o nich jest zatoka? Zresztą zawsze lepiej mieć zatokę niż jej nie mieć...obserwator pisze: ↑2 cze 2020, o 12:17Na ulicy Banacha już od jakichś 2 lat jest peron autobusowy wraz z wiatą, a połączenia autobusowego nie ma do dzisiaj.

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Przecież na Heleny nie ma zatoki, tylko peron w jezdni.