Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3301
Rejestracja: 26 maja 2015, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2086 Post autor: lukaszpdg » 11 sty 2020, o 10:09

Locutus pisze:Po pierwsze dwójka ma taką trasę, że nawet w szczycie nie ma tam tłoku, a liczbę kursów na których nie wszyscy pasażerowie mają możliwość odbycia podróży na siedząco można policzyć na palcach jednej ręki… Wozi toto tlen z azotem w momencie, gdy gdzie indziej pasażerowie zostają na przystankach.
Dlatego najlepszym pomysłem byłoby z powrotem E1 solo na "2", ale jest problem, że to jest jedyna linia na Rakowicach.
Locutus pisze:Po trzecie – przesiadający się w Pleszowie powinni się ucieszyć z linii punktualniejszej, zyskaliby też możliwość dojazdu do punktów takich jak Teatr Bagatela czy Filharmonia.
No nie wiem czy będzie tak punktualna, może będzie punktualniejsza, ale za to nowa "2" była by lekko opóźniona.
Locutus pisze:Co by Ci tu zwolniło i jak?
E1+c3 z "24" i dać NGT6 na tą linię, a "6" bez zmian NGT6.
Locutus pisze:A to by nawet nie tylko nic nie zwolniło, a wręcz zajęło dodatkowy tabor – bo taka dwójka musiałaby pojechać co pięć minut w szczycie zamiast co piętnaście…
W takim układzie nawet jeśli byłaby w Krakowiakach, to wystarczy f=15, czyli "52" f=15 w Krakowiakach, a "2" bez zmian (tabor 26m). Właśnie by się zwolniło z "52". Nawet jakby jeździło "2" i "52" co 7,5 minut, to zwolniłoby się E1+c3.
I znowu: co by Ci to zwolniło i jak? Poza tym, że odciąłbyś Bieżanów od dojazdu do dworca, a Salwator zostawił z dwiema liniami na południe miasta i żadną w kierunku Huty?
Z "3" NGT8, bo chyba nie powiesz, że na Salwator, tracąc połączenie z Dworcem będzie potrzebne NGT8?

Podobnie można powiedzieć, że odciąłbyś Podgórze od dojazdu do Areny czy do Ronda Czyżyńskiego.
tomta1 pisze:Różny tabor, różne godziny kursowania. Linia „6” też do najszczęśliwszych nie należy, ale bez przesady.
Przecież "6" na Bronowice nie musi jeździć cały dzień, bo większość dubluje z "13", a na "24" myślę, że wystarczy NGT6.
tomta1 pisze:Różny tabor, różna częstotliwość.
Wstępnie założyłem "52" co 15 minut w Krakowiakach, a na "2" bez zmian. A co 7,5 minut "2" i "52", to na "2" bez zmian tabor 26m, a na "52" Krakowiaki+ewentualnie tabor 26m.
Locutus pisze:Nie ma możliwości skrętu z Pawiej w Lubicz plus zabierasz relację z Westerplatte w Pawią (jedyna linia z Krowodrzy do Teatru Słowackiego i dalej do wschodniej I obwodnicy)
Jest taka możliwość. Tak jak napisał Zieleńczanin i nie zabierałbym relacji z Westerplatte w Pawią.
Locutus pisze:Twoje warianty niestety niczego zwolnić nie pozwalają…

Zwolnią. Napisałem wyżej.
Locutus pisze:Zresztą nie upieram się przy tej dwójce i dziesiątce na siłę – podałem też inny pomysł, a jeśli masz jakiś jeszcze lepszy, to chętnie posłucham
Jak będę miał więcej czasu, to może znajdę.

A pozostałymi zacytowanymi postami Locutusa się zgadzam.

Bayer2003
Znawca
Posty: 17
Rejestracja: 9 gru 2019, o 14:38

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2087 Post autor: Bayer2003 » 11 sty 2020, o 10:24

lukaszpdg pisze: E1+c3 z "24" i dać NGT6 na tą linię, a "6" bez zmian NGT6.
E1+C3 na "24" jest optymalne - w godzinach szczytu (przynajmniej na odcinku Dworcowa-Miodowa i z powrotem) jest tam dosyć duże zapełnienie, ale do tramwaju da się wsiąść. Gdyby na "24" dać NGT6 to ludzie zostawaliby na przystankach nie mieszcząc się do tramwaju ...

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 305
Rejestracja: 24 cze 2019, o 20:54

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2088 Post autor: Zieleńczanin » 11 sty 2020, o 15:25

lukaszpdg pisze:Wstępnie założyłem "52" co 15 minut w Krakowiakach, a na "2" bez zmian. A co 7,5 minut "2" i "52", to na "2" bez zmian tabor 26m, a na "52" Krakowiaki+ewentualnie tabor 26m.
Nie zmieszczą się ludzie ani z Maków, ani tym bardziej z Huty...

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3301
Rejestracja: 26 maja 2015, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2089 Post autor: lukaszpdg » 11 sty 2020, o 17:32

Bayer2003 pisze:E1+C3 na "24" jest optymalne - w godzinach szczytu (przynajmniej na odcinku Dworcowa-Miodowa i z powrotem) jest tam dosyć duże zapełnienie, ale do tramwaju da się wsiąść. Gdyby na "24" dać NGT6 to ludzie zostawaliby na przystankach nie mieszcząc się do tramwaju ...
Zieleńczanin pisze:Nie zmieszczą się ludzie ani z Maków, ani tym bardziej z Huty...
Ja tylko podałem przykłady ironicznie można powiedzieć, na poważnie nawet nie biorę pod uwagę, bo źle by się skończyło. Wcześniej w innym temacie podał tomta1 zamiana końcówkami 304 z 502, który ma różny tabor, różną częstotliwość, różnych operatorów. Przecież po zmianach na 502 wystarczy solówka lub 10m, a na 304 ludzie zostawaliby na przystankach nawet jakby przeguby były. Dlatego podałem podobne przykłady.

Jeśli chodzi o zmianę trasy "10", to Podgórze zostanie odcięty od dojazdu do Huty, kiedyś była częsta "10" i "502", a po zmianach zostanie z przesiadkami. Tak jak mówię można zmienić trasę "2", ale nie kosztem "10".

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 305
Rejestracja: 24 cze 2019, o 20:54

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2090 Post autor: Zieleńczanin » 11 sty 2020, o 18:49

lukaszpdg pisze:Ja tylko podałem przykłady ironicznie można powiedzieć, na poważnie nawet nie biorę pod uwagę, bo źle by się skończyło. Wcześniej w innym temacie podał tomta1 zamiana końcówkami 304 z 502, który ma różny tabor, różną częstotliwość, różnych operatorów. Przecież po zmianach na 502 wystarczy solówka lub 10m, a na 304 ludzie zostawaliby na przystankach nawet jakby przeguby były. Dlatego podałem podobne przykłady.
Szczerze to tej ironii raczej nie było widać...

kucyk
Dyrektor
Posty: 2433
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2091 Post autor: kucyk » 11 sty 2020, o 21:36

Powiem szczerze ja ogólnie te Wasze dywagacje nie widzę związane z tematem wątku. :rotfl:
Administrację proszę o zrobienie porządku. :wow:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7396
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2092 Post autor: Locutus » 12 sty 2020, o 11:33

@ Lukaszpdg – Nie chcę dalej ciągnąć dywagacji, bo jak Kucyk zauważył, oddaliliśmy się tu od tematyki wątku, a nie za bardzo widzę jak i od którego momentu dyskusję wydzielić do wątku osobnego tak, by niczego nie uczynić nieczytelnym… Dyskusja poszła płynnie od problemów Bieżanowa do tego skąd pozyskać dłuższy tabor a potem krytyki takiego rozwiązania kontrprzykładami – i pierwsze posty z tą dygresją zawierają jednocześnie sporo dyskusji o samym Bieżanowie, a opcji dzielenia postów na dwa nie ma w panelu moderatorskim…

Odniosę się tylko do jednej rzeczy: ironiczny pomysł Tomty z zamianą końcówek 502 i 304 miał ilustrować absurdalność OBECNEJ sytuacji z dwójką i dziesiątką, gdzie właśnie mamy jedną super długą linię jadącą przez calusieńkie miasto i drugą tak krótką, że solówki na nią by wystarczyły, a nie rozwiązania z zamianą końcówek dwójki i dziesiątki, które kilka osób tu proponowało…

…a teraz proponuję EOT…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2433
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2093 Post autor: kucyk » 19 sty 2020, o 17:06

Więcej autobusów przy Szpitalu nie będzie:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/linia ... 33851.html

Myślę, że z powodu ostatnich cięć jakie się pojawiają w mieście na nic więcej w tej kwestii nie możemy liczyć. :puppyeyes:

Tym oto sposobem można uznać, że posty użytkownika wiktor32 jakie pojawiły się w ubiegłym tygodniu były tylko trollowaniem. :O Pozostawiam ocenę takiego postępowania administracji forum. :wow:

wiktor32
Znawca
Posty: 25
Rejestracja: 12 sty 2020, o 18:55

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2094 Post autor: wiktor32 » 19 sty 2020, o 18:12

Tak slyszalem jak kierowcy rozmawiali .

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7396
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2095 Post autor: Locutus » 20 sty 2020, o 07:42

@ Kucyk - Wiktor został już zdyscyplinowany ostrzeżeniem, a wątek poleciał do kosza. Spokojnie, administracja forum czuwa...

...bajdełejem, pamiętasz takiego jednego, co obiecywał dwa lata temu dwuskłady GT8S na czas remontu trasy do Bronowic... :twisted:

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3301
Rejestracja: 26 maja 2015, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2096 Post autor: lukaszpdg » 21 sty 2020, o 05:57

kucyk pisze:Więcej autobusów przy Szpitalu nie będzie:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/linia ... 33851.html

Myślę, że z powodu ostatnich cięć jakie się pojawiają w mieście na nic więcej w tej kwestii nie możemy liczyć. :puppyeyes:
W sumie to jest linia przyspieszona, więc chyba nie powinien wjeżdżać przez szpital, bo nie dość że w rozkładzie straci kilka minut, to w rzeczywistości straci jeszcze więcej. Chociaż 314 wjeżdża. Myślę, że powinny za to pozostałe linie powinny wjechać pod szpital np. 133, 204, 244. Mam mieszane zdanie.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1118
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2097 Post autor: Jamnik » 21 sty 2020, o 08:09

lukaszpdg pisze:
kucyk pisze:Więcej autobusów przy Szpitalu nie będzie:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/linia ... 33851.html

Myślę, że z powodu ostatnich cięć jakie się pojawiają w mieście na nic więcej w tej kwestii nie możemy liczyć. :puppyeyes:
W sumie to jest linia przyspieszona, więc chyba nie powinien wjeżdżać przez szpital, bo nie dość że w rozkładzie straci kilka minut, to w rzeczywistości straci jeszcze więcej. Chociaż 314 wjeżdża. Myślę, że powinny za to pozostałe linie powinny wjechać pod szpital np. 133, 204, 244. Mam mieszane zdanie.
Dokładnie. Linia przyspieszona to linia przyspieszona. Poza tym, najpierw niech zrobią tam nawierzchnię, bo aż żal puszczać jakiekolwiek autobusy...

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2098 Post autor: kot_feliks » 21 sty 2020, o 09:08

Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć, o co chodzi z organizacją ruchu wokół szpitala? :D Czemu np. przystanek autobusowy, który i tak de facto jest budowany od nowa (remont chodnika itd.), nie może znajdować się... przed wejściem do szpitala, tylko ze 100 m wcześniej ("bo tam zawsze był"?) :D

kucyk
Dyrektor
Posty: 2433
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2099 Post autor: kucyk » 21 sty 2020, o 13:06

kot_feliks pisze:Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć, o co chodzi z organizacją ruchu wokół szpitala? :D Czemu np. przystanek autobusowy, który i tak de facto jest budowany od nowa (remont chodnika itd.), nie może znajdować się... przed wejściem do szpitala, tylko ze 100 m wcześniej ("bo tam zawsze był"?) :D
Może dlatego, że w tej samej odległości jest wejście do drugiego Szpitala po przeciwnej stronie ulicy? ;P
Tak trudno to zrozumieć? Ja nie widzę problemu. :lmao:

kucyk
Dyrektor
Posty: 2433
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#2100 Post autor: kucyk » 31 sty 2020, o 20:35

Czyżby 5 lat czekania na wykonanie zadania z budżetu obywatelskiego się skończyło? :wow: Wygląda na to, że tak:

http://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/b ... i-barbary/

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przy- ... 34042.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”