Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 21 paź 2019, o 11:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 223 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2019, o 20:54 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 23 maja 2014, o 19:46
Posty: 16
Cukier napisał(a):
Albo lepiej, wydłużyć "194", tylko trzeba mu znaleźć jakąś sensowną pętlę nieszczególnie daleko.

Najbliższa pętla jest w Skotnikach, obok szkoły. Kiedyś bodaj 104 jeździło właśnie w taki sposób (Skotnicka + Bunscha). Następna jest chyba pętla na Klinach/Pod Fortem, tam jednak jest mało miejsca obecnie, a Babińskiego lubi się korkować.
Jeśli planowana na najbliższe lata przebudowa ul. Kobierzyńskiej dojdzie do skutku w całości, to skrzyżowanie ul. Babińskiego, Kozienickiej i Skotnickiej będzie miało formę ronda, więc umożliwiłoby zawracanie autobusów.
Jeśli przyszłe dzieci z osiedli przy Bunscha trafią do szkoły w Skotnikach, to pierwsze rozwiązanie zapewniło by im dobry dojazd.
Swoją drogą - może rozwiązaniem podnoszonych problemów z dojazdem do szkoły w Skotnikach z okolic ul. Kobierzyńskiej byłoby wydłużenie 116 przez ul. Lubostroń gdzieś w stronę Kobierzyna? Infrastruktura na tej ulicy została przygotowana w trakcie remontu, a i taki pomysł już gdzieś się pojawił.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2019, o 23:38 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2319
Lokalizacja: KRK
Cukier napisał(a):
Ja bym to chyba wolał rozwiązać przez "204" + "244" do Czerwonych Maków (rozwiązanie takie sobie), choć nie wiem ile w tym pokrzyżuje trasa Łagiewnicka, na którą zapewne wylecą te linie.

A co wtedy pojedzie przez Jugowicką?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lut 2019, o 07:41 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 3064
Lokalizacja: Kraków
To może ja też się wypowiem.

Rozwiązania:
1. Przywrócenie "106" i wszystkie kursy "178" do Pod Fortem i likwidacja "478"
2. Przywrócenie "106" i "478" Mistrzejowice - ... - Łagiewniki - Brożka - Grota-Roweckiego - NORYMBERSKA (nazwa końcówki) powrót jako "178": Rostworowskiego - Kobierzyńska
3. Przywrócenie "106" i skrócenie "478" do Łagiewnik.

Najlepszym rozwiązaniem będzie pierwsze (większe koszty) ale to pasażerowie wyjdą na plus, zresztą miasto się rozwija. Coraz więcej nowych bloków, więc musi być więcej kursów. Bo jak to będzie tak dalej jak teraz czyli: Przywrócenie linii X , a tniemy lub zawieszamy linię Y no to nic z tego nie będzie i pewnie dalej będą się tego trzymać. Co do Lipińskiego to byłyby problemy z zawróceniem przegubów, 12m autobusy dało się zawrócić, ale to był jednak ostry zakręt.

Nie zgodzę się z Kaszmirem ze skróceniem "166" do CM i w czym to miałoby pomóc? Skrócenie "166" byłoby dużo gorzej, ponieważ tracą połączenie od Łagiewnik do Babińskiego, dużo ludzi wsiada/wysiada np. Torfowa i w rejonach Sidziny (nie licząc pętli) jeździ tylko jedna linia.

Kaszmir to co podałeś porównania zabrania z Długiej "19" i "23" z Borku to ja bym tego nie porównywał z "166", bo na Długiej była jeszcze "7" i "18", na Borku "8", "19" i "22". "166" ma dużo mniej kursów w porównaniu do Borku czy Długiej.

Mr. Passenger nie ma możliwości na zawrócenie na dawnej pętli Ruczaj, dlatego że jest za mało miejsca, zamiast wjazdu na pętlę są ekrany akustyczne i nie ma miejsca na zatokę bo tam droga dojazdowa do osiedla. Jedynie musiałby zawracać na Rostworowskiego - droga osiedlowa przy stacji - Ruczaj - Grota-Roweckiego, ale to jest nieopłacalne bo traci km.

Kaszmir napisał(a):
z drugiej strony jednak zastanawiam się, czy nie lepiej przez Bunscha? Na tej ulicy sporo teraz się buduje i niebawem może przydać się tym rejonom dodatkowa dowozówka do tramwaju? (Tylko głośno myślę.)

Zgadzam się w 100%. Tak budują się nowe bloki, niedawno otworzyli centrum handlowe na Bunscha, więc może się przyda. Myślę że za niedługo zlikwidują status na żądanie "Bunscha", bo coraz więcej ludzi z tego przystanku korzysta, a nie tak jak kiedyś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lut 2019, o 14:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22629
Cukier napisał(a):
Ja bym to chyba wolał rozwiązać przez "204" + "244" do Czerwonych Maków (rozwiązanie takie sobie), choć nie wiem ile w tym pokrzyżuje trasa Łagiewnicka, na którą zapewne wylecą te linie.

"204+244" byłoby ok, jednak tak jak piszesz ich pewność jest niepewna. Osobiście jednak nie sądzę by wylądowały na Trasie Łagiewnickiej, bo tam będą przecież tramwaje, a do tego - o czym wspomniał suchy - trudno zostawiać Jugowicką w ogóle bez autobusu. Bardziej obstawiam utrzymanie na Jugowickiej jednej linii, a skrócenie drugiej w rejony Kurdwanowa. To tylko jeden z wariantów.

Piwko Wielkie napisał(a):
Kiedyś bodaj 104 jeździło właśnie w taki sposób (Skotnicka + Bunscha).

Tak, lata 2009-2011 :)

lukaszpdg napisał(a):
Bo jak to będzie tak dalej jak teraz czyli: Przywrócenie linii X , a tniemy lub zawieszamy linię Y no to nic z tego nie będzie i pewnie dalej będą się tego trzymać.

No ale tak właśnie ostatnio na szczęście nie jest. W ostatnich latach uruchomiono sporo nowych połączeń, do nowych rejonów - "192" na Dąbrowskiej obsługuje Avię, "116" Kozienicką, "114" Kliny i Chełmońskiego, itd. Co oczywiście nie zmienia kwestii, że budżet zawsze będzie ograniczony i zawsze będzie to sztuka podejmowania wyborów czy kasę przeznaczyć na kursy do osiedla A, czy do osiedla B, oraz przerzucania niektórych linii. Tak było i musi (niestety) być.

lukaszpdg napisał(a):
Kaszmir to co podałeś porównania zabrania z Długiej "19" i "23" z Borku to ja bym tego nie porównywał z "166", bo na Długiej była jeszcze "7" i "18", na Borku "8", "19" i "22". "166" ma dużo mniej kursów w porównaniu do Borku czy Długiej.

Na Długiej po zabraniu "19" w 2015 ubyło przez to około o 1/3 kursów. A przecież już wcześniej od lat ten ciąg zaliczał same cięcia (dla porównania: do 2007 miał 21 kursów/h w szczycie, obecnie 8). I nie krytykuję tego - próbowałem po prostu ukazać przykład, że czasem (a zasadniczo to często) zmiany w jednym miejscu mogą wpływać na ofertę km gdzieś indziej.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 15:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22629
Zaproponowałem ZTP by skierować przez "Skotniki Szkołę" kilka więcej kursów wariantowych "166" - rano w stronę Sidziny, popołudniu w stronę Łagiewnik. Koszty małe (ok. 3600 zł rocznie za każdy dodatkowy kurs), a może to poprawić sytuację uczniów dojeżdżających do i z skotnickiej szkoły, którzy skarżą się na poopóźniane "478".

Skotnik problem z „478” [interwencje kraboka]
https://krabok.wordpress.com/2019/03/23 ... e-kraboka/

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 16:32 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 481
Dlaczego nie można wrócić do poprzedniej sytuacji, czyli przywrócenia linii 106?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 17:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22629
obserwator napisał(a):
Dlaczego nie można wrócić do poprzedniej sytuacji, czyli przywrócenia linii 106?

Koszty - uruchomienie "106" kosztowałoby pewnie tak z kilkaset tysięcy zł rocznie, albo i ponad milion.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 17:16 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 481
@Kaszmir- Źle się wyraziłem, miałem na myśli całkowity powrót do sytuacji poprzedniej czyli także likwidację linii 478. Chyba że mieszkańcy Skotnik za wszelką cenę chcą mieć linie dalekobieżną.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 17:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22629
Przed maksymalizacją było "178" wszystkimi kursami do Pod Fortem, a "106" do Skotnik Szkoły. Przy maksymalizacji uruchomiono do Pod Fortem jednak całkowicie nową linię "114". Aby częściowo obniżyć koszty (i tak przybyło sporo kursów i wzkm), połowę "178" skierowano w zamian do Skotnik, dokładnie po trasie "106" które poszło do likwidacji.

Aby przywrócić "106" mieszcząc się w tych samych kosztach, trzeba byłoby np. skrócić połowę "114" do Łagiewnik. Albo połowę "178" tamże, etc.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 17:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10779
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
Zaproponowałem ZTP by skierować przez "Skotniki Szkołę" kilka więcej kursów wariantowych "166" - rano w stronę Sidziny, popołudniu w stronę Łagiewnik. Koszty małe (ok. 3600 zł rocznie za każdy dodatkowy kurs), a może to poprawić sytuację uczniów dojeżdżających do i z skotnickiej szkoły, którzy skarżą się na poopóźniane "478".

Opcja całkiem fajna. Szkoły podstawowe generalnie mają sztywne godziny rozpoczynania zajęć, więc kursy co więcej niż 50-55 min nie mają sensu - dokładnej listy dzwonków nawet nie trzeba zbyt głęboko szukać: (klik, klik) Tutaj problemem może być dwuzmianowy charakter szkoły - niektóre klasy zaczynają nawet o 12:45, a niektóre już wtedy kończą, co w praktyce oznacza że wypadałoby pokryć cały dzień.

Idea spoko, ale myślę że 4 kursy rano i tyle samo po południu nie załatwiłoby kompleksowo sprawy - bardziej 7 kursów dowozowych i 6 odwozowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 18:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22629
Cukier napisał(a):
Opcja całkiem fajna. Szkoły podstawowe generalnie mają sztywne godziny rozpoczynania zajęć, więc kursy co więcej niż 50-55 min nie mają sensu - dokładnej listy dzwonków nawet nie trzeba zbyt głęboko szukać: (klik, klik) Tutaj problemem może być dwuzmianowy charakter szkoły - niektóre klasy zaczynają nawet o 12:45, a niektóre już wtedy kończą, co w praktyce oznacza że wypadałoby pokryć cały dzień.

Idea spoko, ale myślę że 4 kursy rano i tyle samo po południu nie załatwiłoby kompleksowo sprawy - bardziej 7 kursów dowozowych i 6 odwozowych.

Haha, a ja szukałem tej rozpiski chyba z 20 minut i nie znalazłem :D Dzięki, Cukier. I rzeczywiście, skoro są zmiany popołudniowe to masz rację, kursy musiałyby być również w tych porach. No, lecz może ZTP spodoba się ogólna idea ;)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 20:45 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 232
Zawsze można by odwrócić sytuację - 178 (razem z kursami 478) w całości do Pod Fortem, a 114 do Skotnik... Jednak ciąg Aleje-Armii Krajowej jest mniej korkogenny niż Nowohucka...

fakt, nie będzie bezpośredniego dojazdu do Łagiewnik, ale zawsze jest możliwość przesiadki na całej długości Kobierzyńskiej (166,178) i ewentualnie na Grota-Roweckiego/Lipińskiego na tramwaje...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 22:50 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 230
Tylko ze jednym z założeń było to, żeby mieszkańcy Klin mieli bezpośredni dojazd do centrum. Przy zabraniu "114" znowu go stracą i będą skazani na bieganie przez Grota-Roweckiego, żeby wbić się do przeładowanego już tramwaju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2019, o 23:02 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 400
A może linia "133" mogłaby pojechać do Skotnik (to tak pół żartem pół serio)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2019, o 02:34 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 720
Cukier napisał(a):
Opcja całkiem fajna. Szkoły podstawowe generalnie mają sztywne godziny rozpoczynania zajęć, więc kursy co więcej niż 50-55 min nie mają sensu - dokładnej listy dzwonków nawet nie trzeba zbyt głęboko szukać.

Nieprawda, szkoły mają całkowitą dowolność w czasach. Przerwa może trwać ile dyrektor chce, lekcje mogą zaczynać się, o której dyrektor chce, jedne szkoły mają stołówki i przerwy obiadowe, inne nie itd. Jedna klasa będzie miała np. na 8, inna na np. 9:35, a inna w innej szkole na 9:45, inna na okolice 11, 12 itd. Ostatnimi czasy, od kiedy PiS wprowadził swoją "reformę", widuję dzieciaki wychodzące ze szkoły nawet po 19.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 223 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL