Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Piwko Wielkie
Znawca
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2014, o 19:46

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#196 Post autor: Piwko Wielkie » 5 lut 2019, o 20:54

Cukier pisze:Albo lepiej, wydłużyć "194", tylko trzeba mu znaleźć jakąś sensowną pętlę nieszczególnie daleko.
Najbliższa pętla jest w Skotnikach, obok szkoły. Kiedyś bodaj 104 jeździło właśnie w taki sposób (Skotnicka + Bunscha). Następna jest chyba pętla na Klinach/Pod Fortem, tam jednak jest mało miejsca obecnie, a Babińskiego lubi się korkować.
Jeśli planowana na najbliższe lata przebudowa ul. Kobierzyńskiej dojdzie do skutku w całości, to skrzyżowanie ul. Babińskiego, Kozienickiej i Skotnickiej będzie miało formę ronda, więc umożliwiłoby zawracanie autobusów.
Jeśli przyszłe dzieci z osiedli przy Bunscha trafią do szkoły w Skotnikach, to pierwsze rozwiązanie zapewniło by im dobry dojazd.
Swoją drogą - może rozwiązaniem podnoszonych problemów z dojazdem do szkoły w Skotnikach z okolic ul. Kobierzyńskiej byłoby wydłużenie 116 przez ul. Lubostroń gdzieś w stronę Kobierzyna? Infrastruktura na tej ulicy została przygotowana w trakcie remontu, a i taki pomysł już gdzieś się pojawił.

suchy
Dyrektor
Posty: 2395
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#197 Post autor: suchy » 5 lut 2019, o 23:38

Cukier pisze: Ja bym to chyba wolał rozwiązać przez "204" + "244" do Czerwonych Maków (rozwiązanie takie sobie), choć nie wiem ile w tym pokrzyżuje trasa Łagiewnicka, na którą zapewne wylecą te linie.
A co wtedy pojedzie przez Jugowicką?

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3309
Rejestracja: 26 maja 2015, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#198 Post autor: lukaszpdg » 6 lut 2019, o 07:41

To może ja też się wypowiem.

Rozwiązania:
1. Przywrócenie "106" i wszystkie kursy "178" do Pod Fortem i likwidacja "478"
2. Przywrócenie "106" i "478" Mistrzejowice - ... - Łagiewniki - Brożka - Grota-Roweckiego - NORYMBERSKA (nazwa końcówki) powrót jako "178": Rostworowskiego - Kobierzyńska
3. Przywrócenie "106" i skrócenie "478" do Łagiewnik.

Najlepszym rozwiązaniem będzie pierwsze (większe koszty) ale to pasażerowie wyjdą na plus, zresztą miasto się rozwija. Coraz więcej nowych bloków, więc musi być więcej kursów. Bo jak to będzie tak dalej jak teraz czyli: Przywrócenie linii X , a tniemy lub zawieszamy linię Y no to nic z tego nie będzie i pewnie dalej będą się tego trzymać. Co do Lipińskiego to byłyby problemy z zawróceniem przegubów, 12m autobusy dało się zawrócić, ale to był jednak ostry zakręt.

Nie zgodzę się z Kaszmirem ze skróceniem "166" do CM i w czym to miałoby pomóc? Skrócenie "166" byłoby dużo gorzej, ponieważ tracą połączenie od Łagiewnik do Babińskiego, dużo ludzi wsiada/wysiada np. Torfowa i w rejonach Sidziny (nie licząc pętli) jeździ tylko jedna linia.

Kaszmir to co podałeś porównania zabrania z Długiej "19" i "23" z Borku to ja bym tego nie porównywał z "166", bo na Długiej była jeszcze "7" i "18", na Borku "8", "19" i "22". "166" ma dużo mniej kursów w porównaniu do Borku czy Długiej.

Mr. Passenger nie ma możliwości na zawrócenie na dawnej pętli Ruczaj, dlatego że jest za mało miejsca, zamiast wjazdu na pętlę są ekrany akustyczne i nie ma miejsca na zatokę bo tam droga dojazdowa do osiedla. Jedynie musiałby zawracać na Rostworowskiego - droga osiedlowa przy stacji - Ruczaj - Grota-Roweckiego, ale to jest nieopłacalne bo traci km.
Kaszmir pisze: z drugiej strony jednak zastanawiam się, czy nie lepiej przez Bunscha? Na tej ulicy sporo teraz się buduje i niebawem może przydać się tym rejonom dodatkowa dowozówka do tramwaju? (Tylko głośno myślę.)
Zgadzam się w 100%. Tak budują się nowe bloki, niedawno otworzyli centrum handlowe na Bunscha, więc może się przyda. Myślę że za niedługo zlikwidują status na żądanie "Bunscha", bo coraz więcej ludzi z tego przystanku korzysta, a nie tak jak kiedyś.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#199 Post autor: Kaszmir » 6 lut 2019, o 14:36

Cukier pisze:Ja bym to chyba wolał rozwiązać przez "204" + "244" do Czerwonych Maków (rozwiązanie takie sobie), choć nie wiem ile w tym pokrzyżuje trasa Łagiewnicka, na którą zapewne wylecą te linie.
"204+244" byłoby ok, jednak tak jak piszesz ich pewność jest niepewna. Osobiście jednak nie sądzę by wylądowały na Trasie Łagiewnickiej, bo tam będą przecież tramwaje, a do tego - o czym wspomniał suchy - trudno zostawiać Jugowicką w ogóle bez autobusu. Bardziej obstawiam utrzymanie na Jugowickiej jednej linii, a skrócenie drugiej w rejony Kurdwanowa. To tylko jeden z wariantów.
Piwko Wielkie pisze:Kiedyś bodaj 104 jeździło właśnie w taki sposób (Skotnicka + Bunscha).
Tak, lata 2009-2011 :)
lukaszpdg pisze:Bo jak to będzie tak dalej jak teraz czyli: Przywrócenie linii X , a tniemy lub zawieszamy linię Y no to nic z tego nie będzie i pewnie dalej będą się tego trzymać.
No ale tak właśnie ostatnio na szczęście nie jest. W ostatnich latach uruchomiono sporo nowych połączeń, do nowych rejonów - "192" na Dąbrowskiej obsługuje Avię, "116" Kozienicką, "114" Kliny i Chełmońskiego, itd. Co oczywiście nie zmienia kwestii, że budżet zawsze będzie ograniczony i zawsze będzie to sztuka podejmowania wyborów czy kasę przeznaczyć na kursy do osiedla A, czy do osiedla B, oraz przerzucania niektórych linii. Tak było i musi (niestety) być.
lukaszpdg pisze:Kaszmir to co podałeś porównania zabrania z Długiej "19" i "23" z Borku to ja bym tego nie porównywał z "166", bo na Długiej była jeszcze "7" i "18", na Borku "8", "19" i "22". "166" ma dużo mniej kursów w porównaniu do Borku czy Długiej.
Na Długiej po zabraniu "19" w 2015 ubyło przez to około o 1/3 kursów. A przecież już wcześniej od lat ten ciąg zaliczał same cięcia (dla porównania: do 2007 miał 21 kursów/h w szczycie, obecnie 8). I nie krytykuję tego - próbowałem po prostu ukazać przykład, że czasem (a zasadniczo to często) zmiany w jednym miejscu mogą wpływać na ofertę km gdzieś indziej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#200 Post autor: Kaszmir » 23 mar 2019, o 15:58

Zaproponowałem ZTP by skierować przez "Skotniki Szkołę" kilka więcej kursów wariantowych "166" - rano w stronę Sidziny, popołudniu w stronę Łagiewnik. Koszty małe (ok. 3600 zł rocznie za każdy dodatkowy kurs), a może to poprawić sytuację uczniów dojeżdżających do i z skotnickiej szkoły, którzy skarżą się na poopóźniane "478".

Skotnik problem z „478” [interwencje kraboka]
https://krabok.wordpress.com/2019/03/23 ... e-kraboka/

obserwator
Dyspozytor
Posty: 557
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#201 Post autor: obserwator » 23 mar 2019, o 16:32

Dlaczego nie można wrócić do poprzedniej sytuacji, czyli przywrócenia linii 106?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#202 Post autor: Kaszmir » 23 mar 2019, o 17:11

obserwator pisze:Dlaczego nie można wrócić do poprzedniej sytuacji, czyli przywrócenia linii 106?
Koszty - uruchomienie "106" kosztowałoby pewnie tak z kilkaset tysięcy zł rocznie, albo i ponad milion.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 557
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#203 Post autor: obserwator » 23 mar 2019, o 17:16

@Kaszmir- Źle się wyraziłem, miałem na myśli całkowity powrót do sytuacji poprzedniej czyli także likwidację linii 478. Chyba że mieszkańcy Skotnik za wszelką cenę chcą mieć linie dalekobieżną.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#204 Post autor: Kaszmir » 23 mar 2019, o 17:24

Przed maksymalizacją było "178" wszystkimi kursami do Pod Fortem, a "106" do Skotnik Szkoły. Przy maksymalizacji uruchomiono do Pod Fortem jednak całkowicie nową linię "114". Aby częściowo obniżyć koszty (i tak przybyło sporo kursów i wzkm), połowę "178" skierowano w zamian do Skotnik, dokładnie po trasie "106" które poszło do likwidacji.

Aby przywrócić "106" mieszcząc się w tych samych kosztach, trzeba byłoby np. skrócić połowę "114" do Łagiewnik. Albo połowę "178" tamże, etc.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#205 Post autor: Cukier » 23 mar 2019, o 17:56

Kaszmir pisze:Zaproponowałem ZTP by skierować przez "Skotniki Szkołę" kilka więcej kursów wariantowych "166" - rano w stronę Sidziny, popołudniu w stronę Łagiewnik. Koszty małe (ok. 3600 zł rocznie za każdy dodatkowy kurs), a może to poprawić sytuację uczniów dojeżdżających do i z skotnickiej szkoły, którzy skarżą się na poopóźniane "478".
Opcja całkiem fajna. Szkoły podstawowe generalnie mają sztywne godziny rozpoczynania zajęć, więc kursy co więcej niż 50-55 min nie mają sensu - dokładnej listy dzwonków nawet nie trzeba zbyt głęboko szukać: (klik, klik) Tutaj problemem może być dwuzmianowy charakter szkoły - niektóre klasy zaczynają nawet o 12:45, a niektóre już wtedy kończą, co w praktyce oznacza że wypadałoby pokryć cały dzień.

Idea spoko, ale myślę że 4 kursy rano i tyle samo po południu nie załatwiłoby kompleksowo sprawy - bardziej 7 kursów dowozowych i 6 odwozowych.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#206 Post autor: Kaszmir » 23 mar 2019, o 18:15

Cukier pisze:Opcja całkiem fajna. Szkoły podstawowe generalnie mają sztywne godziny rozpoczynania zajęć, więc kursy co więcej niż 50-55 min nie mają sensu - dokładnej listy dzwonków nawet nie trzeba zbyt głęboko szukać: (klik, klik) Tutaj problemem może być dwuzmianowy charakter szkoły - niektóre klasy zaczynają nawet o 12:45, a niektóre już wtedy kończą, co w praktyce oznacza że wypadałoby pokryć cały dzień.

Idea spoko, ale myślę że 4 kursy rano i tyle samo po południu nie załatwiłoby kompleksowo sprawy - bardziej 7 kursów dowozowych i 6 odwozowych.
Haha, a ja szukałem tej rozpiski chyba z 20 minut i nie znalazłem :D Dzięki, Cukier. I rzeczywiście, skoro są zmiany popołudniowe to masz rację, kursy musiałyby być również w tych porach. No, lecz może ZTP spodoba się ogólna idea ;)

pjetrek
Specjalista
Posty: 264
Rejestracja: 25 cze 2017, o 10:17

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#207 Post autor: pjetrek » 23 mar 2019, o 20:45

Zawsze można by odwrócić sytuację - 178 (razem z kursami 478) w całości do Pod Fortem, a 114 do Skotnik... Jednak ciąg Aleje-Armii Krajowej jest mniej korkogenny niż Nowohucka...

fakt, nie będzie bezpośredniego dojazdu do Łagiewnik, ale zawsze jest możliwość przesiadki na całej długości Kobierzyńskiej (166,178) i ewentualnie na Grota-Roweckiego/Lipińskiego na tramwaje...

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 244
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#208 Post autor: Mr. Passenger » 23 mar 2019, o 22:50

Tylko ze jednym z założeń było to, żeby mieszkańcy Klin mieli bezpośredni dojazd do centrum. Przy zabraniu "114" znowu go stracą i będą skazani na bieganie przez Grota-Roweckiego, żeby wbić się do przeładowanego już tramwaju.

Kitek
Inspektor
Posty: 467
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#209 Post autor: Kitek » 23 mar 2019, o 23:02

A może linia "133" mogłaby pojechać do Skotnik (to tak pół żartem pół serio)?

PanA
Kierownik
Posty: 887
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#210 Post autor: PanA » 24 mar 2019, o 02:34

Cukier pisze: Opcja całkiem fajna. Szkoły podstawowe generalnie mają sztywne godziny rozpoczynania zajęć, więc kursy co więcej niż 50-55 min nie mają sensu - dokładnej listy dzwonków nawet nie trzeba zbyt głęboko szukać.
Nieprawda, szkoły mają całkowitą dowolność w czasach. Przerwa może trwać ile dyrektor chce, lekcje mogą zaczynać się, o której dyrektor chce, jedne szkoły mają stołówki i przerwy obiadowe, inne nie itd. Jedna klasa będzie miała np. na 8, inna na np. 9:35, a inna w innej szkole na 9:45, inna na okolice 11, 12 itd. Ostatnimi czasy, od kiedy PiS wprowadził swoją "reformę", widuję dzieciaki wychodzące ze szkoły nawet po 19.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”