Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#76 Post autor: scyzor663 » 28 maja 2013, o 13:20

Do Tyńca jeździ też raz na godzinę autobus aglomeracyjny nr 203, ale nim można dojechać tylko do pętli Czerwone Maki lub do Borku Fałęckiego. By dojechać do centrum, trzeba się przesiadać.
Przecież 112 też jedzie tylko do RG więc i tak się raczej muszą przesiadać...

delta
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: 27 wrz 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kraków

#77 Post autor: delta » 28 maja 2013, o 14:15

Ale trzeba jechać dłuższą trasą. Wyjechać z Tyńca jeszcze można obojętnie jaką linią ale wrócić 203 przez CM jest znacznie trudniej. Raczej nikt tak nie robi czyli zostaje tylko rzadziej kursujący 112.

Tourliner
Specjalista
Posty: 208
Rejestracja: 8 sty 2013, o 19:17
Lokalizacja: Dzielnica VIII

#78 Post autor: Tourliner » 28 maja 2013, o 14:15

scyzor663 pisze:
Do Tyńca jeździ też raz na godzinę autobus aglomeracyjny nr 203, ale nim można dojechać tylko do pętli Czerwone Maki lub do Borku Fałęckiego. By dojechać do centrum, trzeba się przesiadać.
Przecież 112 też jedzie tylko do RG więc i tak się raczej muszą przesiadać...
'203' przez CM jest trochę nie po drodze, poza tym '112' podwozi ich bliżej centrum (zapewnia też przesiadką z Rynku Dębnickiego na Konopnickiej w kier. ATW). A czemu nie jadą do Borku chyba nie trzeba tłumaczyć ;)

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#79 Post autor: scyzor663 » 28 maja 2013, o 17:11

Oczywiście macie racje, zaskoczyło mnie tylko że kluczową sprawą nie jest dłuższy czas podróży tylko przesiadka.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#80 Post autor: Kaszmir » 5 cze 2013, o 00:08

703
07.06.2013 - 09.06.2013
Mistrzostwa Europy w Kajakarstwie Slalomowym ECA 2013

Uprzejmie informujemy, że w związku z odbywającymi się Mistrzostwami Europy w Kajakarstwie Slalomowym ECA 2013 w dniach od 07.06.2013 r. (piątek) do 09.06.2013 r. (niedziela) zostanie uruchomiona dodatkowa linia autobusowa 703 kursująca na trasie:

Czerwone Maki – Mochnaniec – Winnicka – Tyniecka – Kolna – Tor Kajakowy

Linia kursować będzie z częstotliwością ok. 25 min i funkcjonować w godzinach:

w dniu 07.06.2013 r. (piątek) – od ok. 7:30 do ok. 21:00,
w dniu 08.06.2013 r. (sobota) – od ok. 7:30 do ok. 19:30,
w dniu 09.06.2013 r. (niedziela) – od ok. 7:30 do ok. 17:30.
Autobusy linii 703 będą zatrzymywać się na wszystkich istniejacych przystankach (analogicznie jak linia 203).
http://kmkrakow.pl/

Rozkład:
http://rozklady.mpk.krakow.pl/nowe/2013 ... 03rw01.htm

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

#81 Post autor: Krakowiak2013 » 20 lis 2013, o 11:19

Komunikacja miejska. Linia wspomagająca nie wspomaga?

INTERWENCJA. – Proszę mi powiedzieć, bo ja nie wiem, jaki jest sens, aby popołudniu linia wspomagająca 112, czyli 412 jeździła 10 minut po niej? Przecież wtedy wszyscy wybierają 112 i jest niewyobrażalny tłok – napisał do LoveKraków.pl nasz Czytelnik, Łukasz, który na co dzień podróżuje tą linią. – Słyszałem też, że „112” będzie kursować co 30 minut. Czy to prawda?
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/komuni ... _3834.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#82 Post autor: Kaszmir » 20 lis 2013, o 11:24

Tak, "412" jeździ 10 minut przed "112"... lecz tak samo jeździ 10 minut przed nim, bo przecież kursuje co 20. I faktycznie razem ze "162", linie tworzą na wspólnym ciągu ładny takt ~f=10/20:
http://img690.imageshack.us/img690/7798/g5n1.png

Natomiast w pełni się zgadzam, że obecna sytuacja ze "112" jest dramatyczna. Rety, przecież masowe głosy na ten temat pojawiają się właściwie od roku - od czasu wprowadzenia marszrutyzacji. ZIKiT już kilka razy zapowiadał, że sprawdzi sytuacją i co? Nic.

delta
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: 27 wrz 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kraków

#83 Post autor: delta » 20 lis 2013, o 11:57

Ale przecież dobrze jest. Kursy są rozłożone równomiernie. W innych okolicznościach narzeka się, że autobusy jeżdżą stadami. No to jak to rozwiązać skoro i tak źle i tak niedobrze?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#84 Post autor: Kaszmir » 20 lis 2013, o 12:07

delta pisze:Ale przecież dobrze jest. Kursy są rozłożone równomiernie. W innych okolicznościach narzeka się, że autobusy jeżdżą stadami. No to jak to rozwiązać skoro i tak źle i tak niedobrze?
Synchronizacja jest dobra, natomiast problemem jest samo rozłożenie kursów między linie.

Rozwiązanie jest proste - oddać zabrane po marszrutyzacji kursy "112", tzn. zamienić połowę szczytowych "412" z powrotem w "112". Niestety wymaga to nakładów, a poszły one na tradycję do Bronowic oraz na nocne tramwaje.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2013, o 12:09 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

delta
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: 27 wrz 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kraków

#85 Post autor: delta » 20 lis 2013, o 12:43

To zależy czy tłok jest do samego końca czy tylko na odcinku wspólnym dla tych linii, bo jak to drugie to ZIKiT uzna taką zamianę za nieuzasadnioną.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#86 Post autor: Cukier » 20 lis 2013, o 16:38

"112" to jest w ogóle niezły ewenement i zupełne przeciwieństwo "137". Na tej drugiej kursuje Vero co 10min a na "112" co prawda kursują przeguby, lecz łaskawie co 40min. Porażka.

Zrobić "112" co 20/30min do Tyńca, "162" co 20/30min do Podgórek, co drugim kursem skróconą do Kostrza. Albo tak jak było wielokrotnie proponowane - połączyć te linie z "124/424" :)

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

#87 Post autor: Krakowiak2013 » 4 kwie 2014, o 06:54

Będzie blokada ulicy Kolnej? Miasto nie spełnia obietnic.
To nie jest droga publiczna
Chodzi przede wszystkim o uregulowanie stanu prawnego gruntów pod drogą łączącą obiekty sportowe z ulicą Tyniecką. Asfalt położono na prywatnym terenie. Ulica Kolna przebiega przez 18 działek, ale właścicieli i spadkobierców może być nawet 50-60. Tylko z niektórymi miasto podpisało umowy dzierżawy, pozostałym nie płaci ani grosza za - według właścicieli - bezprawne korzystanie z cudzych nieruchomości.
http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#88 Post autor: Krakowiak2013 » 4 lip 2014, o 09:05

Remont przepustu pod ulicą Dąbrowa
Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 09.07.2014 r. (środa) rozpocznie się remont przepustu ramowego pod ulicą Dąbrowa w Kostrzu. W związku z powyższym linia 162 zostanie tymczasowo skrócona do Kostrza i kursować będzie na trasie Most Grunwaldzki - Kostrze.

Za utrudnienia przepraszamy!
http://kmkrakow.pl/index.php?option=com ... Itemid=102

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#89 Post autor: Krakowiak2013 » 19 sie 2014, o 11:10

Zakończenie remontu przepustu w ciągu ulicy Dąbrowa
Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w związku z zakończeniem prac drogowych na przepuście mostowym w ciągu ulicy Dąbrowa od dnia 25.08.2014 r. (poniedziałek) linia 162 wróci na swoją stałą trasę do Podgórek Tynieckich.
http://kmkrakow.pl/index.php?option=com ... Itemid=102

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Tyniec, Kostrze, Skotniki, Bodzów

#90 Post autor: Cukier » 31 sie 2014, o 23:23

Jest już dostępna mapka okolic Centrum Kongresowego: http://kmkrakow.atlaskolejowy.pl/downlo ... .png&id=ck

Na podstawie wstępnej analizy muszę stwierdzić, że sytuacja pasażerów linii "112", "412" i "162" (a także "101") ulegnie znacznemu pogorszeniu w momencie otwarcia nowej pętli.

Obecnie, w wariancie tymczasowym autobusy kończą na PAT-cie, więc przesiadka na tramwaje w kierunku centrum (oraz "194") odbywa się fizycznie z tego samego peronu, natomiast na pozostałe autobusy w kierunku ATW trzeba przejść przez trzy PdP (cztery, jeśli liczyć to przez PAT) pokonując około 200m. Natomiast przystanek początkowy dla wspomnianych autobusów znajduje się na Monte Cassino na pasie zanikającym, tam też autobusy mają postój. Wysiadając z tramwaju jest do pokonania jedno PdP, natomiast wysiadając z autobusów jadących w kierunku Kamieńskiego należy pokonać dwa PdP (trzy licząc z PATem) i 250m.

W układzie wchodzącym w życie od września wspomniane linie kończą na przystanku przelotowym w kierunku Kamieńskiego, a więc w celu przesiadki na tramwaje należy pokonać jedno PdP i 100m, zaś w celu przesiadki na autobusy w kierunku ATW należy pokonać 4 PdP (5 licząc z PAT) i przejść 260m. Czyli jest gorzej. Natomiast w kierunku ul. Tynieckiej linie po wyjeździe z Bułhaka obsługują peron na PAT, gdzie stają tramwaje w stronę miasta, po czym okrążają rondo i zatrzymują się po raz kolejny na dotychczasowym przystanku początkowym na pasie zanikającym. Wyjątkiem jest linia "101" która zatrzymuje się na PAT, okrąża rondo, po czym zatrzymuje się na PAT po przeciwnej stronie. Tu więc jest mały plus że z tramwajów jadących z centrum można się przesiąść na autobus do Kopca Kościuszki z fizycznie tego samego peronu.

I to w zasadzie jedyny plus, reszta albo zostaje bez zmian, albo są zmiany na gorsze. Od teraz paradoksalnie najłatwiej będzie z Tyńca dojechać w kierunku Kamieńskiego, zaś do Tyńca najprościej będzie dostać się jadąc tramwajem (lub "194") od Kapelanki...

W ramach podsumowania dodam, że aby wygodną przesiadkę w kierunku Tyńca wystarczyłyby tylko chęci, zaś w kierunku miasta chęci + ewentualna niewielka ingerencja w infrastrukturę. Ale nie, bo po co. Oddajemy wam przecież nowy dworzec, cieszcie się, jak śmiecie marudzić..

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”