Reforma komunikacyjna w Krakowie

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Czy uważasz, że wyrzucenie autobusów z I obwodnicy to dobry pomysł?

Tak
40
31%
Nie
91
69%
 
Liczba głosów: 131

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#2236 Post autor: Kaszmir » 19 lis 2012, o 20:42

W kontekście pełnej reformy i planowanego skrócenia "502" jako "132" do Dw. Głównego - kolejna opinia, że autobusy od Dworca jeżdżą słabo zapełnione:
Jest kuriozalna bo ludzie jeżdżą do dworca, a potem 502 jest puste.
http://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/po ... 2364469487

aq1
Specjalista
Posty: 266
Rejestracja: 31 maja 2010, o 11:00
Lokalizacja: Kraków

#2237 Post autor: aq1 » 19 lis 2012, o 20:54

Bzdura, dziś już od Cracovii w 502 przegubowym większość miejsc siedzących była zajęta, pod UJ ludzie już stali, a pod Bagatelą zaczął się robić tłok.

Czasem wystarczy zobaczyć dalej niż na czubek własnego nosa...

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

#2238 Post autor: Allemon » 19 lis 2012, o 21:26

Nie zapominajmy, że teraz odcinek Cracovia - Dworzec stracił 15(72), 703 i pocięto 152.
BTW. Powtórzę moje pytanie, czy zajezdnię w Hucie można potraktować jako pętlę tramwajową (zastępczą względem Walcowni/Kopca)?
Bara de döda stiger av i Kymlinge

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#2239 Post autor: Kaszmir » 19 lis 2012, o 21:29

Allemon pisze:BTW. Powtórzę moje pytanie, czy zajezdnię w Hucie można potraktować jako pętlę tramwajową (zastępczą względem Walcowni/Kopca)?
Zgaduję, że gdyby można było, to pewnie w ciągu ostatnich kilkunastu lat zdarzyłyby się kursy do niej. A ztcp nie było, choć mogę się mylić.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2012, o 21:29 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#2240 Post autor: Cukier » 19 lis 2012, o 22:42

Kaszmir pisze:Zgaduję, że gdyby można było, to pewnie w ciągu ostatnich kilkunastu lat zdarzyłyby się kursy do niej. A ztcp nie było, choć mogę się mylić.
Mogę się mylić ale PH ma ogólnie ciu*owy układ torów - jedyna możliwość wjazdu na tory postojowe (nie do hali) jest możliwa przez bramę de facto wyjazdową - północną, gdzie aby wjechać od strony Kombinatu trzeba zmienić tor na przeciwny (i jechać pod prąd), co może kolidować z "4".

No i pewnie chodzi też o pieniądze, bo ZIKiT chyba nie może płacić MPK za kluczenie po ich własnej zajezdni, gdzie pasażerowie nie mają wstępu, a na dodatkowy kilometr na każdym kursie, zakładając że kursy (i co za tym idzie dopłata od ZIKItu) kończyłyby się na przystanku Zajezdnia Nowa Huta, MPK raczej nie może sobie pozwolić, poza tym byłoby głupie gdyby dopłacało do interesu xD

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#2241 Post autor: czatowiec » 19 lis 2012, o 22:43

Kaszmir pisze:
Allemon pisze:BTW. Powtórzę moje pytanie, czy zajezdnię w Hucie można potraktować jako pętlę tramwajową (zastępczą względem Walcowni/Kopca)?
Zgaduję, że gdyby można było, to pewnie w ciągu ostatnich kilkunastu lat zdarzyłyby się kursy do niej. A ztcp nie było, choć mogę się mylić.
Ileś tam lat temu były linie co podczas remontów zawracały na obydwu zajezdniach. W Nowej Hucie jest zawsze wolny ostatni tor pod numerem 13 i na nim by mogły zawracać wagony jeśli linia by nie kursowała zbyt często według mnie. Nie wiem jak sytuacja wygląda po drugiej stronie Wisły.
Obrazek
Obrazek

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#2242 Post autor: rogow153 » 19 lis 2012, o 23:04

Kursy do PH miały miejsce pod koniec 2003 roku, kiedy remontowano odcinek Wiadukty - Wzgórza. "5" jeździły do Walcowni, "4" chyba do Kopca, a "1" właśnie do PH, z nazwą końcówki "Ujastek". Nawet raz się ukryłem w drugim wagonie, nie wysiadłem tam gdzie trzeba (końcowy był przy Elektromontażu) i przejechałem się na krzywy pysk przez zajezdnię. =D Jak przyszedł motorowy podczas postoju to udawałem głupiego, który wjechał sobie przez pomyłkę. :rotfl:

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#2243 Post autor: czatowiec » 20 lis 2012, o 18:27

rogow153 pisze:Kursy do PH miały miejsce pod koniec 2003 roku, kiedy remontowano odcinek Wiadukty - Wzgórza. "5" jeździły do Walcowni, "4" chyba do Kopca, a "1" właśnie do PH, z nazwą końcówki "Ujastek". Nawet raz się ukryłem w drugim wagonie, nie wysiadłem tam gdzie trzeba (końcowy był przy Elektromontażu) i przejechałem się na krzywy pysk przez zajezdnię. =D Jak przyszedł motorowy podczas postoju to udawałem głupiego, który wjechał sobie przez pomyłkę. :rotfl:
Zaraz - 1 jechało od strony Kocmyrzowskiej? To jak to wjeżdżało na zajezdnię? Od dobrych 20 lat jest nieczynna przejazdówka na Elektromontarzu przez co np. "4" zjeżdżające ze Wzgórz muszą robić kółko przez Centralny i wjeżdżają od strony Kombinatu :) Chyba że to jakoś "na opak" wjeżdżało przez pierwszą bramę :P
Ostatnio zmieniony 20 lis 2012, o 18:38 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#2244 Post autor: rogow153 » 20 lis 2012, o 18:50

czatowiec pisze:
rogow153 pisze:Kursy do PH miały miejsce pod koniec 2003 roku, kiedy remontowano odcinek Wiadukty - Wzgórza. "5" jeździły do Walcowni, "4" chyba do Kopca, a "1" właśnie do PH, z nazwą końcówki "Ujastek". Nawet raz się ukryłem w drugim wagonie, nie wysiadłem tam gdzie trzeba (końcowy był przy Elektromontażu) i przejechałem się na krzywy pysk przez zajezdnię. =D Jak przyszedł motorowy podczas postoju to udawałem głupiego, który wjechał sobie przez pomyłkę. :rotfl:
Zaraz - 1 jechało od strony Kocmyrzowskiej? To jak to wjeżdżało na zajezdnię? Od dobrych 20 lat jest nieczynna przejazdówka na Elektromontarzu przez co np. "4" zjeżdżające ze Wzgórz muszą robić kółko przez Centralny i wjeżdżają od strony Kombinatu :) Chyba że to jakoś "na opak" wjeżdżało przez pierwszą bramę :P
"1" jechało Salwator - Ujastek przez Kocmyrzowską i zawracało na zajezdni. O ile pamiętam to wjazd był od strony Elektromontażu, a wyjazd główną bramą, ale to dawno temu, więc mogę się mylić.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#2245 Post autor: Cukier » 20 lis 2012, o 19:55

rogow153 pisze:"1" jechało Salwator - Ujastek przez Kocmyrzowską i zawracało na zajezdni. O ile pamiętam to wjazd był od strony Elektromontażu, a wyjazd główną bramą, ale to dawno temu, więc mogę się mylić.
Czatowiec ma rację, nie ma możliwości wjazdu w północną bramę od strony Wzgórz. Oglądałem ostatnio tą przejazdówkę, co prawda tor i zwrotnice są, ale są zarośnięte i zmasakrowane od 100 uffoków dziennie, że raczej nie nadają się do użytku od wielu lat. Poza tym nad przejazdówką nie ma trakcji.

BTW. Dlaczego MPK po prostu nie przebuduje układu zwrotnic przy północnej bramie, gdzie zwrotnice służą wyjazdom, a brama jest wykorzystywana jako wjazdowa? Wystarczy zrobić taki układ:
Obrazek
Za kasę zaoszczędzoną na codziennych zjazdach ze Wzgórz tak cholernie naokoło, koszt tej przebudowy by się zwrócił bardzo szybko.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2012, o 19:59 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#2246 Post autor: Kaszmir » 20 lis 2012, o 20:00

Cukier pisze:BTW. Dlaczego MPK po prostu nie przebuduje układu zwrotnic przy północnej bramie, gdzie zwrotnice służą wyjazdom, a brama jest wykorzystywana jako wjazdowa? Wystarczy zrobić taki układ:
Obrazek
W sumie wydaje się być niezłym pomysłem :) A czemu nie przebudują? Może chodzi o to, że od kilku lat mówi się o obwodnicy, która ma przebiegać mniej więcej przez tereny obecnej zajezdni... to by oznaczało, że jej losy nie są pewne (?)
Ostatnio zmieniony 20 lis 2012, o 20:01 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#2247 Post autor: Cukier » 20 lis 2012, o 20:09

Kaszmir pisze:W sumie wydaje się być niezłym pomysłem :) A czemu nie przebudują? Może chodzi o to, że od kilku lat mówi się o obwodnicy, która ma przebiegać mniej więcej przez tereny obecnej zajezdni... to by oznaczało, że jej losy nie są pewne (?)
Przecież mapki dość wyraźnie pokazują że S7 ma lecieć tuż za ogrodzeniem zajezdni w żaden sposób jej nie naruszając. Przecież swego czasu było głośno że w PH mają również nocować autobusy.

I co najważniejsze kategorycznie nie jest możliwe ani realne zostawienie Krakowa tylko z jedną zajezdnią. Osobiście byłbym za umniejszeniem roli PH (tj. żeby 66% brygad wyjeżdżało z PT a 33% z PH - dla porównania obecnie jest po połowie), żeby zaoszczędzić na wjazdach poza Hutę, a tych jest sporo, bo w rejonie PT jest znacznie więcej torowisk; ale w żadnym razie PH nie likwidować!
Ostatnio zmieniony 20 lis 2012, o 20:10 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#2248 Post autor: rogow153 » 20 lis 2012, o 20:11

Cukier, musisz więc mieć rację. Kiedy wracam myślami do tamtego wydarzenia, to głównie widzę scenę, kiedy motorowy na postoju przyszedł się pultać, że zostałem w drugim wozie i dałbym głowę że tramwaj stał wtedy zwrócony przodem w kierunku Kombinatu, stąd też moje silne przekonanie o wjeździe od strony El. Niemniej całkiem prawdopodobne, że coś mi się pokićkało po tylu latach, albo może robił kółko na zajezdni. :hmm:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#2249 Post autor: Kaszmir » 20 lis 2012, o 20:13

Cukier pisze:Przecież mapki dość wyraźnie pokazują że S7 ma lecieć tuż za ogrodzeniem zajezdni w żaden sposób jej nie naruszając. Przecież swego czasu było głośno że w PH mają również nocować autobusy.
A ok :) BTW nie chodziło mi o całkowitą likwidację zajezdni w Hucie, co najwyżej przenosiny w inne miejsce.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#2250 Post autor: Cukier » 20 lis 2012, o 21:28

Kaszmir pisze:nie chodziło mi o całkowitą likwidację zajezdni w Hucie, co najwyżej przenosiny w inne miejsce.
Manewr całkowicie zbędny i nieopłacalny :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”