Reforma komunikacyjna w Krakowie

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Czy uważasz, że wyrzucenie autobusów z I obwodnicy to dobry pomysł?

Tak
40
31%
Nie
91
69%
 
Liczba głosów: 131

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#1 Post autor: rafaello » 15 gru 2010, o 07:28

Czy dojdzie w najbliższym czasie do zmian w komunikacji publicznej Krakowa ? :
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... kacje.html
Ostatnio zmieniony 7 paź 2011, o 22:36 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

#2 Post autor: bielanek » 15 gru 2010, o 09:09

To jest dobra wiadomość, że wreszcie coś rusza się w tej sprawie. Czekamy zatem na propozycję nowego układu, jak i nowej taryfy czasowej.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3 Post autor: tramwajem » 15 gru 2010, o 09:36

Niby dobra, ale takie rozmowy powinny odbywać się w szerszym gronie, a nie tylko z jednym człowiekiem.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#4 Post autor: brovar » 15 gru 2010, o 09:37

Nie są to rozmowy z jednym człowiekiem. :)
Ostatnio zmieniony 15 gru 2010, o 09:37 przez brovar, łącznie zmieniany 2 razy.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5 Post autor: tramwajem » 15 gru 2010, o 09:40

Chyba, że tak, a możesz powiedzieć coś więcej?
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 08:45
Lokalizacja: Kraków NH

#6 Post autor: maria » 15 gru 2010, o 09:46

Heh, komentarze pod artykułem trochę zniechęcają do reformy :( Wygląda na to, że ludzie woleliby miliard linii z f=1,5 godziny, ale łączące każdą końcówkę z każdą inną końcówką :(
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#7 Post autor: tramwajem » 15 gru 2010, o 09:47

Wiesz, tylko problem jest taki że zmniejszając budżet i jednocześnie zmniejszając liczbę linii nie da się utrzymać km na dotychczasowym poziomie w większości rejonów. Dlatego ja jestem bardz sceptycznie nastawiony do tych pomysłów, bo skończy się to likwidacją paru linii, wzmocnieniem kilku innych i bilans w wielu miejscach będzie bardzo negatywny.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

#8 Post autor: sienioo » 15 gru 2010, o 09:49

Cieszy, że w końcu Miasto chce rozmawiać o pomysłach dotyczących KM. Oby coś z tego wyszło!! Szkoda tylko, że rozmawiają z jedną grupą osób związanch z komiksem, a nie z reprezentatywną grupą różnych środowisk związanych z komunikacją miejską - Miasto + 15-20 osób.

Mam nadzieje, że przy oddaniu Kampusu UJ nastąpi REWOLUTION. Od 1999 roku Kraków diametralnie się zmienił, ba od 2005 zmienił się o 180 stopni...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7538
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#9 Post autor: Locutus » 15 gru 2010, o 10:39

Zaczynam się bać… Jeśli facet twierdzący, że pięćdziesiątka jest przepełniona w dni powszednie w szczycie, bo w weekendowe poranki i wieczory przycięto jej kursów, czy że ostatnio wzmocniono osiemnastkę, czy też że 169 jest najbardziej obciążoną linią autobusową w mieście, czy wreszcie, że autobus z południowego Bieżanowa Nowego do centrum jest zbędny, ma w jakikolwiek, choćby minimalny sposób wpływać na organizację komunikacji miejskiej w Krakowie, to ja się tym mocniej cieszę, że już w Krakowie nie mieszkam, bo to może skończyć się tylko i wyłącznie katastrofą...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: pablo » 15 gru 2010, o 13:34

Zgadzam się z przedmówcą. Uważam, że przykłady dobrane były tendencyjnie i nieprofesjonalnie. Zmiany są oczywiscie potrzebne, ale czuję, że te jakie nam wprowadzą, będą zmianami na gorsze. Ze zwiększaniem f przy jednoczesnym obcinaniu ilości linii, to można coś podziałać w sieci tramwajowej. Byleby nie przesadzić w drugą stronę. A z autobusami? Cóż mi z tego, że będę miał np. linię autobusową co 6 minut, zamiast dwóch co 12, skoro autobusy i tak nie trzymają się rozkładu, bo stoją w korkach, często tworzonych przez nieudane sygnalizacje świetlne? Może najpierw tym by się ktoś zajął, zamiast planować rewolucję komunikacyjną.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2010, o 13:35 przez pablo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#11 Post autor: Kaszmir » 15 gru 2010, o 13:56

Locutus pisze:Zaczynam się bać… Jeśli facet twierdzący, że pięćdziesiątka jest przepełniona w dni powszednie w szczycie, bo w weekendowe poranki i wieczory przycięto jej kursów, czy że ostatnio wzmocniono osiemnastkę, czy też że 169 jest najbardziej obciążoną linią autobusową w mieście, czy wreszcie, że autobus z południowego Bieżanowa Nowego do centrum jest zbędny, ma w jakikolwiek, choćby minimalny sposób wpływać na organizację komunikacji miejskiej w Krakowie, to ja się tym mocniej cieszę, że już w Krakowie nie mieszkam, bo to może skończyć się tylko i wyłącznie katastrofą...
pablo pisze:Zgadzam się z przedmówcą. Uważam, że przykłady dobrane były tendencyjnie i nieprofesjonalnie. Zmiany są oczywiscie potrzebne, ale czuję, że te jakie nam wprowadzą, będą zmianami na gorsze.
Ja się zgadzam z Wami oboma.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#12 Post autor: Mseifer » 15 gru 2010, o 19:31

tramwajem pisze:Niby dobra, ale takie rozmowy powinny odbywać się w szerszym gronie, a nie tylko z jednym człowiekiem.
Zgadzam się z tym. Bo takie zmiany powinny być najpierw przedstawione opinii publicznej - choć są to propozycje żeby ludzie mieli możliwość oceny. A według artykułu ewidentnie widać że rozmowy są miedzy Zikit a autorem stronki.

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

#13 Post autor: sienioo » 15 gru 2010, o 23:19

Mseifer pisze:
tramwajem pisze:Niby dobra, ale takie rozmowy powinny odbywać się w szerszym gronie, a nie tylko z jednym człowiekiem.
Zgadzam się z tym. Bo takie zmiany powinny być najpierw przedstawione opinii publicznej - choć są to propozycje żeby ludzie mieli możliwość oceny. A według artykułu ewidentnie widać że rozmowy są miedzy Zikit a autorem stronki.
Do takich rozmów powinny być także zaproszeniu przedstawiciele środowisk naukowych. Jak pisałem wcześniej takie rozmowy nie powinny być tylko z osobami z tej stronki... Nie mam nic do nich, ale pośród "pasionatów" może w jakimś stopniu ujawnić się stronniczość, upodobania do pewnych tras

Awatar użytkownika
0paulow
Kierownik
Posty: 884
Rejestracja: 28 sie 2010, o 09:56
Lokalizacja: Kraków

#14 Post autor: 0paulow » 16 gru 2010, o 14:47

Eeee... Gościu jest związany z KWK, a tam większość proponuje układ: mniej linii, większa częstotliwość nawet co 4 minuty! Taki układ byłby bardzo niekorzystny, gdyż wiele miejsc straciłoby bezpośrednie połączenia. A uzasadniają to wprowadzeniem w Krakowie taryfy czasowej 20/40/60/80 czy coś takiego. I takie pytanie: Skąd zagraniczny turysta będzie wiedział jaki bilet kupić by dojechać z Dworca do Bieżanowa (obstawiając, że będzie jedna przesiadka z super tramu na super co 4 min)? Czy dojadę w 20 min? A może w godzinę? A jak będzie zator?

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#15 Post autor: pablo » 16 gru 2010, o 15:50

I właśnie dlatego uważam, że taryfa tylko czasowa jest do (zi)kitu :xP . Bo z jakiej racji pasażer ma finansować korki? Jednego dnia starczy bilet 15 min., a drugiego dnia trzeba skasować drugi, bo były korki i jeden braknął. A czas rozkładowy w takiej sytuacji oczywiście nie byłby brany pod uwagę :devil: .
Ostatnio zmieniony 16 gru 2010, o 15:51 przez pablo, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”