Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#1 Post autor: Coffee » 24 mar 2023, o 14:28

Świadczenie przewozów autobusowych w publicznym transporcie zbiorowym na sieci komunikacyjnej obejmującej obszar Miasta Krakowa i Gmin będących stronami zawartych Porozumień Międzygminnych
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/se ... 2d9e28ec7b

Tabor:
Mini: 12 sztuk (4 sztuki z napędem alternatywnym)
Midi: 10 sztuk
Maxi: 43 sztuki (16 sztuk z napędem alternatywnym)
Mega: 86 sztuk (26 sztuk z napędem alternatywnym)
Za napęd alternatywy uważa się: LNG, CNG oraz elektryki.

Trasy oraz obsługa:
"100"/"101: - Midi
"102" - Midi
"103" - Maxi (z napędem alternatywnym)
"106"/"136" - Maxi
"109" - Maxi
"110" - Maxi
"113"/"413" - Maxi ( "113" Maxi z napędem alternatywnym)
"120" - Maxi
'129" - Mega (z napędem alternatywnym)
"140" - Midi
"142"/"422" - Maxi
"152"/"352" - Mega
"159" - Mega
"160" - Maxi
"163" - Mega
"178"/"578" - Mega
"184" - Mega (z napędem alternatywnym)
"192" - Maxi (z napędem alternatywnym)
"193" - Maxi
"196" - Maxi
"501" - Mega
"511" - Mega (z napędem alternatywnym)
"612" - Midi
Oraz dwie nowe linie:
Mydlniki Wapiennik - Salwator (obecnie: "702")
Nowy kleparz - Żabiniec

Wykaz linii oraz pracy:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/se ... 9e28ec7b_3

Komentarz:
Na minus:
- Coś, co mnie zszokowało najbardziej:
Otwarcie ofert nastąpi 4.05.2023 o godzinie 13:00
- Niecałe półtora miesiąca na składanie ofert. Wyczuwam wielokrotne przesuwanie terminów i opóźnienie w realizacji, choćby pod kątem dostaw źródła zasilania dla pojazdów z napędem alternatywnym.
- Martwi rozstrzał linii, który mocno utrudni wyjazdy/zjazdy do zajezdni, "rejonizacja" była by mile widziana.
Na plus:
- Spory wybór paliw alternatywnych, nie musi być to 100% elektryka, co ułatwi ewentualny wybór taboru.
- Przypisanie pojazdów z napędem alternatywnym do konkretnych linii, ułatwi to planowanie zakupu i dystrybucji paliwa.
- Pojawiły się nowe linie, co cieszy. Dzięki temu zwiększy się dostępność komunikacji miejskiej.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#2 Post autor: pasazer_mobilisu » 24 mar 2023, o 18:09

Rzadko mi się zdarza ale zgadzam się z @Coffee że otwarcie ofert jest zdecydowanie za szybko

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8005
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#3 Post autor: Locutus » 25 mar 2023, o 06:12

Jakie kryteria ocen?

Swoją drogą nie wiem czy potrzeba dużo więcej czasu na przygotowanie oferty… Toć to wystarczy tyrknąć do ulubionego producenta autobusów i zapytać go o cenę, a potem usiąść z kalkulatorem i oferta gotowa.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#4 Post autor: pasazer_mobilisu » 25 mar 2023, o 08:33

Locutus pisze:
25 mar 2023, o 06:12
Jakie kryteria ocen?
60% cena
40% ilość pojazdów zeroemisyjnych/niskoemisyjnych powyżej wymaganego minimum
Locutus pisze:
25 mar 2023, o 06:12
Swoją drogą nie wiem czy potrzeba dużo więcej czasu na przygotowanie oferty… Toć to wystarczy tyrknąć do ulubionego producenta autobusów i zapytać go o cenę, a potem usiąść z kalkulatorem i oferta gotowa.
Ja bym na samo przeczytanie załączników potrzebował miesiąca czasu ^_^

A tak na poważnie: nie jeden producent tylko pewnie co najmniej dwóch, bo takich mających wszystkie 4 długości taboru jest niewielu. W części ekologicznej LNG czy CNG a może jednak tabor elektryczny? Który tańszy w zakupie, serwisie i na czym taniej się pojedzie dziś, na czym przez następne 10 lat?

W najbliższych tygodniach pewnie pojawi się kilkadziesiąt pytań i odpowiedzi, może drobne zmiany zapisów i dlatego uważam że nieco ponad miesiąc to może być za mało.

Z drugiej strony jeśli mają ruszyć 1.08.2024 pełną parą to trzeba jak najszybciej podpisać umowę, żeby wykonawca mógł ogarnąć tabor i zajezdnie. Konieczność czekania 12 miesięcy na zamówiony autobus nie jest niczym niespotykanym.

mario
Specjalista
Posty: 253
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 09:17
Lokalizacja: Skawina

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#5 Post autor: mario » 26 mar 2023, o 21:04

Czytam zał. nr 3 do umowy i mam nieodparte wrażenie, że przepisali całe fragmenty z jakiś przetargów autobusowych. Co organizatorowi transportu zbiorowego do mocy agregatu klimatyzacji w kabinie kierowcy? Albo, że podkładka pod rozkład ma mieć format a5 i być podświetlana lampką led? I po kiego czorta zamknięta kabina?

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#6 Post autor: Coffee » 6 kwie 2023, o 14:09

No i mamy pierwszy przełom w przetargu: odwołania swoje wnieśli: Arriva, PKS Grodzis Mazowicki oraz Mobilis:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/se ... fc2DSYXVXY
Locutus pisze:
25 mar 2023, o 06:12
Swoją drogą nie wiem czy potrzeba dużo więcej czasu na przygotowanie oferty…
Doprawdy? :puppyeyes: Właśnie wpadły pierwsze potencjalne przesłanki do przesunięcia terminu :D

Rozłożyłem sobie zarzuty na czynniki pierwsze:
PKS:
- Brak podzielenia przetargu na części
- Zbyt wysoka ingerencja w ilość posiadanego taboru
- Zakaz podwykonawstwa
Arriva:
- Zbyt krótki czas składania ofert (a przy tym:)
- Zbyt szybkie rozpoczęcie usługi oraz jej koniec
- Nieprecyzyjny opis OPZ bez długości linii, ilości zatrzymań na przystankach oraz progozowanych zmian w ilości
wzkm.
Mobilis:
- Wymagania dotyczące licencji przewoźnika
- Wymagania dotyczące waloryzacji
- Zbyt szybkie rozpoczęcie usługi oraz jej koniec
- Zbyt wysokie kary oraz przyznawanie kary za czynniki zewnętrze (korki, wypadki itd.)

Jeśli mam być szczery, to... Wszystkie odwołania są totalnie z du*y i nadają się do wysłania do kosza, poza zmianą terminu składania ofert.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8005
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#7 Post autor: Locutus » 7 kwie 2023, o 07:29

Ja jeszcze przychyliłbym się do nienakładania kar za czynniki zewnętrzne, które postuluje Mobilis.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#8 Post autor: Coffee » 7 kwie 2023, o 14:30

A fakt, przegapiłem ten zapis. Aczkolwiek uważam, że powinno to być jakoś uregulowane, gdyż wielokrotnie zdarzało się że brygada była odstawiana/ściągana z kursu mimo braku przeciwwskazań do kontynuowania jazdy, a opóźnienie było niewielkie.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#9 Post autor: Coffee » 1 maja 2023, o 19:35

I mamy kolejne przesunięcie terminu: 19 maja 2023. Do tego KIO uwzględniło tylko przesunięcie terminu realizacji zlecenia (1 lipca 2024 LUB 11 miesięcy od podpisania umowy).
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1074
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#10 Post autor: chlorofil » 11 maja 2023, o 18:16

Ten przetarg powinien całości kursów, z ew 5-10% rezerwą bezpieczeństwa dla MPK. Dzięki temu można by obniżyć koszty.

Dodatkowo tu urząd dodaje jakieś swoje dodatkowo kryteria oceny, gdzie im więcej elektrycznych tym lepiej, poza wymogi przewidziane prawem. To oczywiście podroży stawki, przez co ludzie będą musieli płacić więcej w biletach.

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#11 Post autor: PanA » 12 maja 2023, o 01:52

Trzeba być gotowym na to, że wymogi mogą zostać w przyszłości zaostrzone.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#12 Post autor: Coffee » 17 maja 2023, o 11:26

Kolejne zmiany w przetargu:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/se ... MNGekkdiG8
Skrótowo:
- W większości linii spadek częstotliwości (głownie w weekendy) z 15/20 do 20/30 oaz z 20/30 do 30/40.
- Lekki spadek pracy przewozowej taborem MINI
- Z obiegu wypadła linia "140" i "160" w zamian za "175" i "189".
- Zmieniono zapisy odnośnie oznaczania pojazdów (numery taborowe, piktogramy itd.)
- Zmieniono działanie waloryzacji stawek.

Co ciekawe, nie ogłoszono kolejnego przesunięcia ofert. Co oznacza, że już za dwa dni (być może) dowiemy się kto zostanie "nowym" przewoźnikiem w Krakowie.

Rozłożył mnie na łopatki ten fragment:
Załącznik nr 3.13 do umowy pisze: Nadrzędnym celem opracowania Systemu Informacji Wizualnej (SIW) dla Komunikacji Miejskiej
w Krakowie (KMK), obejmującej dwa systemy transportu publicznego: tramwajowy i autobusowy,
jest uspójnienie identyfikacji wizualnej pojazdów i przystanków KMK,
Oczywiście kolejny, szesnasty wzór malowania ma do tego się przyczynić! :rotfl: :lol-above: :hihi:

EDIT: A jednak, jest zmiana terminu: 30.05.2023.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#13 Post autor: Coffee » 6 cze 2023, o 11:34

#NewerEndingStory, czyli kolejne przesunięcie terminu składania ofert, tym razem na 30.06.2023.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#14 Post autor: Coffee » 1 lip 2023, o 10:08

Tak, jak się spodziewałem, nikt nie złożył oferty:

Kto będzie woził pasażerów? Brak ofert w ważnym przetargu
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kto-b ... JwxgDJE0R8
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Przetarg na obsługę komunikacyjną w latach 2024-2034

#15 Post autor: PanA » 2 lip 2023, o 03:31

Zdajecie sobie jednak sprawę, co to znaczy?
Za rok w wakacje będą dopiero cięcia i większości z nich nie odwiesi się po wakacjach, jeszcze bardziej niż w tym roku 😂
Bo część taboru w MPK będzie musiała pójść w odstawkę.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”